abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 februari 2008 @ 13:48:51 #26
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_56813753
quote:
Op maandag 18 februari 2008 13:45 schreef linkeloutje het volgende:
Sommige mensen zijn zeker niet geschikt om bij een help desk te werken..

Ik had een paar keer problemen met UPC mediabox..In de loop ter keren dat je belt weet je dat ze eerst zeggen dat jeje stekker eruit moet trekken om de box te resetten..Voor dat ik belde voor mijn probleem had ik dat al zelf gedaan..Vraag ik aan een gozer of hij misschien vanuit hun centrale me box opnieuw wil activeren..zeg die gozer tegen me...ik ben degene die hier de vragen stelt

Toen zei ik ik zoek het zelf wel uit en heb toen opnieuw de installatie met de code van onze gemeente ingevoerd en alles deed het weer
Dus je had eigenlijk helemaal niet hoeven bellen want je kon het gewoon zelf...
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_56814183
quote:
Op maandag 18 februari 2008 13:48 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Dus je had eigenlijk helemaal niet hoeven bellen want je kon het gewoon zelf...
Jawel want de handelingen die ze eerst zeiden daarvan wist ik dat ze dat eerst zouden vragen..Dat had ik eerst gedaan voordat ik ging bellen..Wat ik dan altijd kreeg als ik met het eruit trekken van de stekker nog geen beeld had zeiden die meiden altijd dat ze via hun computer even mijn box gaan resetten...

Dat is de reden dat ik nu belde met deze mogelijkheid..
De volgende keer hoef ik ook niet meer te bellen want dan doe ik gelijk opnieuw de installatie

Hou ik ook die 0,10 eurocent pm in mijn eigen knip
  dinsdag 19 februari 2008 @ 22:46:18 #28
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_56848796
quote:
Op maandag 18 februari 2008 10:28 schreef gronk het volgende:

*Een discussie over hoe ik me voel verandert niets aan m'n probleem.
Je moet het niet zien als een probleem, maar als een uitdaging.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  dinsdag 19 februari 2008 @ 22:51:14 #29
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_56848964
TS is een prutser die niet weet hoe een helldesk inelkaar steekt.

Tip: Afdeling verkoop bellen (geen wachttijd) en je laten doorvebinden met de tweede lijn.
Tip2: 1e lijn in de war brengen -> tweede lijn
Tip3: 1e lijns opdrachten laten uitvoeren waar ze geen zin / tijd voor hebben (w00t weer local Admin rechten!)
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  dinsdag 19 februari 2008 @ 23:17:47 #30
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56849812
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 22:51 schreef Ps2K het volgende:
TS is een prutser die niet weet hoe een helldesk inelkaar steekt.

Tip: Afdeling verkoop bellen (geen wachttijd) en je laten doorvebinden met de tweede lijn.
Tip2: 1e lijn in de war brengen -> tweede lijn
Tip3: 1e lijns opdrachten laten uitvoeren waar ze geen zin / tijd voor hebben (w00t weer local Admin rechten!)
*hapt*

TS werkt bij een overheidsorganisatie die doet alsof ze 'zakelijk' bezig is. IT-klachten moet je bij een 'helpdesk' melden. Nou jij weer.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  dinsdag 19 februari 2008 @ 23:25:06 #31
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_56850041
"U wordt verzocht een volgende keer vriendelijk terug te bellen"
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_56853659
Tja, denk je dat een helpdesk medewerker voor z'n plezier zo moeilijk doet?

Ik loop op het moment zelf stage bij een 2de lijns 'helpdesk' (werkplekbeheer) waar ik regelmatig verwijten naar m'n hoofd krijg. Mensen lijken echter niet te snappen dat mijn uren ook betaald moeten worden; ik moet de gemaakte uren kunnen verklaren en de klant wordt afgerekend op het aantal calls dat naar ons wordt gespeeld.

Er zijn simpelweg procedures, hoe graag ik iemand ook zou willen helpen. Soms zijn het ontzettend simpele dingen, maar moet je wachten op toestemming of tot de call wordt doorgespeeld.

Oftewel, waarom de helpdesker het moeilijk maken? Jij hebt iets van hen nodig, zij niet van jou.
  woensdag 20 februari 2008 @ 08:55:35 #33
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_56853884
Gisteravond slaagde ik er in om mijn irritatie om te zetten in ijzige kalmte.

- Telefoon gaat over
- * NT-T.BartMan pakt op, krijgt dame van de Postcode Loterij aan de telefoon
- Ik, meteen, nog voor het gesprek start: "Ik heb géén interesse in deelname aan de postcodeloterij'
- Zij: "Ja maar dit, ja maar dat..."
- Ik: "Ik heb géén interesse in deelname aan de postcodeloterij"
- Zij: "Ja maar dit, ja maar dat..."
- Ik: "Ik heb géén interesse in deelname aan de postcodeloterij"
- Zij: "Ja maar dit, ja maar dat..."
- Ik: "Ik heb géén interesse in deelname aan de postcodeloterij"
- Zij: "Ja maar dit, ja maar dat..."
- Ik: "Ik heb géén interesse in deelname aan de postcodeloterij"

etc...

Na een paar minuten had ze het door en gaf ze op. We wensten elkaar nog een prettige avond en beeindigden het gesprek.

Had ik toch weer het prettige gevoel dat ik een paar minuten call-time opgebruikt heb
  woensdag 20 februari 2008 @ 09:14:29 #34
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_56854092
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 23:17 schreef gronk het volgende:

[..]

*hapt*

TS werkt bij een overheidsorganisatie die doet alsof ze 'zakelijk' bezig is. IT-klachten moet je bij een 'helpdesk' melden. Nou jij weer.
Naja als je ambtenaar bent heb je ook wel tijd zat om even de helldesk te bellen. En anders is het toverwoord: Escalatie!
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_56854738
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 08:55 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Postcode Loterij
Dat is toch wel het meest irritante bedrijf ooit.
Ik heb anderhalf jaar geleden mijn vriendin op infofilter ingeschreven.
Toch regelmatig post van deze kansloze oetlullen.
Keertje achteraan bellen, "ja hoor we zullen het regelen!"
Toch weer post natuurlijk.
*flikker post vuilnisbak in*
Uiteraard weer post.
*plak brief op oud telefoonboek en schrijf erop: "retour afzender" en als extraatje voor de postcodekloterij "gelieve mij per direct uit te schrijven; ik heb nog meer telefoonboeken!" (tis een antwoordnummer).
Eens zien wat er nu gebeurt... misschien dat ze de hint snappen (ik betwijfel het)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 20 februari 2008 @ 10:03:17 #36
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56854835
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 09:14 schreef Ps2K het volgende:
Naja als je ambtenaar bent heb je ook wel tijd zat om even de helldesk te bellen.
U is ook lief
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  woensdag 20 februari 2008 @ 10:04:52 #37
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56854873
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 09:58 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat is toch wel het meest irritante bedrijf ooit.
Ik heb anderhalf jaar geleden mijn vriendin op infofilter ingeschreven.
Toch regelmatig post van deze kansloze oetlullen.
Infofilter is alleen voor telefoontjes van telemarketeers. Hoe je d'r bijkomt dat je dan geen 'reclame'- post meer krijgt is me een raadsel.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_56854899
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 10:04 schreef gronk het volgende:
Infofilter is alleen voor telefoontjes van telemarketeers. Hoe je d'r bijkomt dat je dan geen 'reclame'- post meer krijgt is me een raadsel.
Ik zou nog maar eens goed kijken op infofilter.nl
Het is namelijk wel degelijk ook voor post.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_56854978
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 08:36 schreef Exhar het volgende:
Tja, denk je dat een helpdesk medewerker voor z'n plezier zo moeilijk doet?

Ik loop op het moment zelf stage bij een 2de lijns 'helpdesk' (werkplekbeheer) waar ik regelmatig verwijten naar m'n hoofd krijg. Mensen lijken echter niet te snappen dat mijn uren ook betaald moeten worden; ik moet de gemaakte uren kunnen verklaren en de klant wordt afgerekend op het aantal calls dat naar ons wordt gespeeld.

Er zijn simpelweg procedures, hoe graag ik iemand ook zou willen helpen. Soms zijn het ontzettend simpele dingen, maar moet je wachten op toestemming of tot de call wordt doorgespeeld.

Oftewel, waarom de helpdesker het moeilijk maken? Jij hebt iets van hen nodig, zij niet van jou.
Ik denk dat er in meespeelt dat je bij de helft van de helpdeskmedewerkers het gevoel krijgt dat ze:
a. het probleem niet (willen) snappen;
b. de klant dus maar met een kluitje het riet in sturen;
c. geen registratie hebben van eerdere klachten omdat je elke keer weer het probleem moet uitleggen;
d. de procedures boven de klant stellen die hierdoor de sjaak is omdat er niet 'out-of-the-box"/praktisch gedacht kan/mag worden.

Een helpdesk (goh, het woord zegt het al) moet in eerste plaats dienen om je te helpen bij een probleem. Dat er niet in alle gevallen een instant oplossing is snap ik, maar je mag op zijn minst verwachten dat er capabele medewerkers aan zo'n lijn zitten die, als het te technisch/moeilijk wordt je kunnen doorzetten naar een back-office, of de hulp van iemand kunnen inroepen. En dan niet pas als je voor de zes-en-dertigste keer belt, maar ook meteen in het begin.
  woensdag 20 februari 2008 @ 10:18:11 #40
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56855107
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 10:10 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Ik denk dat er in meespeelt dat je bij de helft van de helpdeskmedewerkers het gevoel krijgt dat ze:
Most of all: dat ze het probleem bij de klant neerleggen. Ik heb een probleem met een apparaat, of met een service die overduidelijk niet werkt, en je moet dan opeens gaan aantonen dat er wel degelijk iets aan de hand is wat 'niet zo hoort'.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_56855154
Planet Internet helpdeskmedewerkers moeten dood

Die presteren het gewoon om je 5x door te verbinden, en dan zonder hun collega in te lichten, zodat je het hele verhaal nogmaals mag doen.
Ze snappen het ook niet als iemand verhuisd en zijn rekeningnummer veranderd. Eerst dacht er eentje dat mijn abo nog op mijn oude adres stond, toen dacht er eentje dat ik twee abo's had, toen bleek dat dat allemaal niet het geval was, werkten er volgens deze medewerker "allemaal mongolen" bij Planet en zou hij het wel even goed maken, toen hing hij perongeluk op, en toen ik terugbelde was er nog niks geregeld.

Zo was er dus onlangs 15 euro niet betaald (zij probeerden nog steeds van de verkeerde rekening te incasseren), dus wij werden afgesloten. Weer 20 man aan de lijn gehad, zou binnen 3 dagen geregeld zijn, of binnen 4, of volgende week... Krijgen we uiteindelijk een brief dat we gewoon van hun kant worden opgezegd. Omdat er 15 euro van september niet was betaald. En omdat de aanmaningen nog altijd naar mijn oude adres gingen, verhuisservice en 30 telefoontjes ten spijt.

Vervolgens sturen ze dat weer door naar KPN, die verwijzen me weer door naar Planet, en níemand, maar dan ook niemand kan zorgen dat mijn internet weer gaat werken. Sterker nog, mijn lijn is geblokkeerd, dus ik kan nieteens meer naar XS4ALL. Zelfs opzeggen kon niet meer, iemand heeft het daar gewoon grondig gesloopt.

Zit ondertussen al drie weken via mijn mobiel te internetten , hopelijk komt deze week het modem van Casema, over de kabel. Ik weet dat Casema minstens zo erg is, maar het hoofdkantoor zit hier iig in de stad. En de kabel was mijn enige alternatief.
pi_56855214
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 10:21 schreef Toeps het volgende:
Planet Internet helpdeskmedewerkers moeten dood

Die presteren het gewoon om je 5x door te verbinden, en dan zonder hun collega in te lichten, zodat je het hele verhaal nogmaals mag doen.
Ze snappen het ook niet als iemand verhuisd en zijn rekeningnummer veranderd. Eerst dacht er eentje dat mijn abo nog op mijn oude adres stond, toen dacht er eentje dat ik twee abo's had, toen bleek dat dat allemaal niet het geval was, werkten er volgens deze medewerker "allemaal mongolen" bij Planet en zou hij het wel even goed maken, toen hing hij perongeluk op, en toen ik terugbelde was er nog niks geregeld.

Zo was er dus onlangs 15 euro niet betaald (zij probeerden nog steeds van de verkeerde rekening te incasseren), dus wij werden afgesloten. Weer 20 man aan de lijn gehad, zou binnen 3 dagen geregeld zijn, of binnen 4, of volgende week... Krijgen we uiteindelijk een brief dat we gewoon van hun kant worden opgezegd. Omdat er 15 euro van september niet was betaald. En omdat de aanmaningen nog altijd naar mijn oude adres gingen, verhuisservice en 30 telefoontjes ten spijt.

Vervolgens sturen ze dat weer door naar KPN, die verwijzen me weer door naar Planet, en níemand, maar dan ook niemand kan zorgen dat mijn internet weer gaat werken. Sterker nog, mijn lijn is geblokkeerd, dus ik kan nieteens meer naar XS4ALL. Zelfs opzeggen kon niet meer, iemand heeft het daar gewoon grondig gesloopt.

Zit ondertussen al drie weken via mijn mobiel te internetten , hopelijk komt deze week het modem van Casema, over de kabel. Ik weet dat Casema minstens zo erg is, maar het hoofdkantoor zit hier iig in de stad. En de kabel was mijn enige alternatief.
Ik neem aan dat ze ook bij Planet een coulance regeling hebben waardoor je (indien het buiten je schuld is) de kosten voor het mobiel internetten op hen kunt verhalen?
pi_56855255
Ik heb ook zo'n zin voor slechtnieuws gesprekken
"ik zie dat je het moeilijk vindt"
Heb ik geleerd op com. cursus
pi_56855310
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 10:25 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ze ook bij Planet een coulance regeling hebben waardoor je (indien het buiten je schuld is) de kosten voor het mobiel internetten op hen kunt verhalen?
Hahaha denk je? Ik zou de kosten voor uren bellen a 10 cent per minuut ook wel willen verhalen, denk alleen niet dat dat een succes wordt.

Gelukkig kost mobiel internetten 10 euro per maand flat fee. Weet alleen niet of ik nog binnen de fair use policy val.
pi_56855349
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 10:30 schreef Toeps het volgende:

[..]

Hahaha denk je? Ik zou de kosten voor uren bellen a 10 cent per minuut ook wel willen verhalen, denk alleen niet dat dat een succes wordt.

Gelukkig kost mobiel internetten 10 euro per maand flat fee. Weet alleen niet of ik nog binnen de fair use policy val.
Ik weet dat ze bij @home een coulance regeling hebben, en bij Tele2 ook (de laatste uit eiegen ervaring ). Gewoon naar vragen bij het volgende gesprek. Ik kon de gesprekskosten en kosten voor vervanged internetten gewoon vergoed krijgen.
pi_56856980
TS is heeft gelogen in haar profiel. TS is vrouw, kan niet anders
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
  woensdag 20 februari 2008 @ 11:59:20 #47
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56857022
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 11:57 schreef EvilMarc het volgende:
TS is heeft gelogen in haar profiel. TS is vrouw, kan niet anders
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  woensdag 20 februari 2008 @ 17:13:58 #48
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_56864067
quote:
Op maandag 18 februari 2008 13:01 schreef linkeloutje het volgende:
Ik had een keer een medewerker pissig die mij belde voor een telefonie aanbieding.
Hij doet zijn verhaal over de voordelen die ik zou krijgen bij hun wat ik bij mijn oude niet had.
Ik verveelde me op dat moment en ik was het zoveelste ongewenste telefoontje zo zat dat ik netjes luisterde naar zijn verhaal.Of ik alles begreep wat hij zei en toen ging hij naar eigen zeggen nu het gesprek opnemen en mag je alleen maar met ja of nee antwoorden.


Er komen vragen..en bij de vraag aangekomend of ik gemachtigd ben om hierin een beslissing te nemen zei ik nee
Ik was zo en zo niet van plan om bij hun mijn telefonie etc te nemen

Als ze op deze vraag nee krijgen kunnen ze niets en ik heb medewerker gezegd dat ik helemaal geen intresse in ze had maar het wel leuk vond om de rollen qwa irritatie eens om te draaien

Nu gooide inplaats van ik hun de telefoon op de haak [afbeelding]
Que?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_56864790
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 10:30 schreef Toeps het volgende:

[..]

Hahaha denk je? Ik zou de kosten voor uren bellen a 10 cent per minuut ook wel willen verhalen, denk alleen niet dat dat een succes wordt.
Jawel. Bellen ( ), en vragen om coulance. Planet (KPN) doet daar niet erg moeilijk over.
  woensdag 20 februari 2008 @ 19:06:40 #50
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_56866822
Verhalen als die van Toeps lees je wel vaker.
Het is toch echt drama dat zulke dingen nog voor moeten komen. En dat in deze tijd van gecomputeriseerde administratie. Het zou nu allemaal vlekkenloos moeten werken toch?
Ik denk dat het komt omdat niemand zich verantwoordelijkheid meer voelt, en de administratiesystemen zijn wellicht te ingewikkeld en niet goed aangepast aan veranderde wetgeving en abonnementsvormen, zoiets.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')