quote:Op maandag 18 februari 2008 10:28 schreef gronk het volgende:
...da's een van de kreten waar je mij helemaal woest mee kunt maken als ik 'n helpdesk bel en iets meld, wat dan niet helemaal soepel loopt, 'omdat de procedures nu eenmaal zo zijn' enzo. Na 3 keer heen-en-weer pingpongen willen sommige helpdeskmedewerkers dan nog wel eens zo'n kreet ertussendoor gooien. Voor mij is dat 'n reden om instant te ontploffen want:
*de helpdeskmedewerker vindt blijkbaar dat ik 'te emotioneel ben' (meeeeen, dan moeten ze me eens zien als ik echt emotioneel ben).
*Een discussie over hoe ik me voel verandert niets aan m'n probleem.
*Variant op hierboven: als je m'n probleem niet begrijpt, ga dan niet beweren dat 't probleem bij mij ligt.
*het is een overduidelijk ingestudeerde frase. De helpdeskmevroj *meent* er geen zak van.
Anyway, mensen met vergelijkbare 'issues' als het om dit soort dingen gaat?
En dat is voor $helpdeskjosti een reden om het telefoongesprek te beeindigen en van lastige klanten af te zijnquote:Op maandag 18 februari 2008 10:28 schreef gronk het volgende:
Voor mij is dat 'n reden om instant te ontploffen
quote:Op maandag 18 februari 2008 11:03 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En dat is voor $helpdeskjosti een reden om het telefoongesprek te beeindigen en van lastige klanten af te zijn
Oeh ja. Dat je dan zelf halverwege het gesprek kunt zeggen 'ik hoor aan uw stem dat u geirriteerd bent. Kunt u mij doorschakelen naar een helpdeskmedewerker die wel weet waar ze mee bezig is? Uw manager is ook goed 'quote:Op maandag 18 februari 2008 11:06 schreef RecomServ het volgende:
Ik vindt het altijd een sport om die gasten zelf over de schreef te krijgen en zelf super kalm te blijven
Bijzonder herkenbaar:quote:Op maandag 18 februari 2008 10:28 schreef gronk het volgende:
...knip...
*Variant op hierboven: als je m'n probleem niet begrijpt, ga dan niet beweren dat 't probleem bij mij ligt.
*het is een overduidelijk ingestudeerde frase. De helpdeskmevroj *meent* er geen zak van.
...knip...
Ja, precies. Ik heb veel liever te maken met iemand die tegen me zegt 'joah, ik zou je best willen helpen, maar als je in het wilde weg dingen gaat resetten.... da's nie-handig. '. En zelfs 'jah, in het invulschermpje wat ik hier heb staan heb ik alleen maar de keuze voor dit of dat, en dat wilt u allebei niet. ' Of, heel misschien, dat de helpdeskmedewerker het over z'n lippen kan krijgen om iets te zeggen als 'ah, u bent nummer zus-en-zoveel vandaag met die klacht. Onze collega's van die-en-die afdeling zijn weer eens goed bezig geweest.'quote:Op maandag 18 februari 2008 12:22 schreef MaLo het volgende:
Ik heb een training "klantgericht telefoneren" gevolgd voor mijn vorige baan. (Ik was een soort skilled servicedesk medewerker)
Daarin had je van die rollenspellen. En het commentaar dat ik kreeg tijdens die training was dat ik me niet genoeg inleefde in de gevoelens van de klant. Ik gebruikte dat soort frases als de TT dus te weinig.
Net alsof ik me echt betrokken voel bij een klant die zelf allerlei stommiteiten heeft uitgehaald met het pakket en van mij verwacht dat ik het binnen 2 minuten weer goed getoverd heb.
En dan ga ik niet doen alsof het met wel scheelt omdat het zo hoort.
Sowieso: mensen die in 'n hulpverlenende functie zitten en dan gaan doen alsof ze het beter weten en geen rekening houden met andere mogelijkheden, maar alleen afgaan op hun beperkte informatie.quote:Op maandag 18 februari 2008 12:50 schreef DivineJester het volgende:
Bijzonder herkenbaar:
Helpdesk: "Nee meneer, ik heb hier toch echt op mijn scherm staan dat u al een aansluiting had."
Ik "Dat is dan waarschijnlijk uw zelfdenkende computersysteem geweest, want op de print van mijn aanvraag staat heeld duidelijk het vakje "Nee" aangekruist!"
Helpdesk: "Nee hoor, hier staat echt dat u ja heeft aangekruist."
Ik: klik - tuutuutuut
quote:Op maandag 18 februari 2008 12:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
TS klinkt geïrriteerd?
En daarna stop je er mee?quote:Op maandag 18 februari 2008 11:05 schreef Deetch het volgende:
adem in, adem uit en dit blijven herhalen totdat je bloeddruk weer is gedaald.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |