abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56807836
Heb onlangs mijn functie opgezegd. Een baan die werkelijk een uitdaging vormde maar ik heb besloten dat ik iets anders wil. Ik heb plannen om misschien een eigen bedrijf te beginnen maar wil eerst gewoon eens twee maanden totaal ander werk doen. Mijn familie en vriendenkring verklaren me voor gek; een goedbetaalde, leidinggevende functie opgeven voor een bedrijf en tijdelijk productiewerk. Maar ik wil even een ander ritme, andere mensen, andere omgeving. Ik wil gewoon eens een totaal andere wereld binnenstappen; weg van de vergaderruimtes, golfmaatjes, het nepotisme en politiek correcte, in maatpak gehulde proleten.

Nou dacht ik dus aan productiewerk. Het maakt me werkelijk niet uit of het goor en/of zwaar werk is, of dat ik 's nachts in ploegendiensten moet werken. Als het maar productiewerk is en als het maar goed betaalt.

Drie opties vallen af; booreiland, vuilnisman en illegaal werk. Ik weet niet of er ook vuilnisvrouwen zijn maar in anticipatie op een mogelijke seksistische sfeer, valt dat dus af. Prefereer een baan in de regio Noord-Brabant. Alle ideeën zijn welkom.

Ideeën iemand?
pi_56807839
Ga eens langs bij een interimbedrijf
too much to do in the real world.
pi_56807842
Ik ga morgen, maar ik hoop eigenlijk op daadwerkelijke namen van bedrijven van mensen die er gewerkt hebben. :-)
  maandag 18 februari 2008 @ 06:31:37 #4
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_56807867
vies? kadaver verwerking,, das vies!
pi_56807896
quote:
Het maakt me werkelijk niet uit of het goor en/of zwaar werk is, of dat ik 's nachts in ploegendiensten moet werken.
Al eens aan een verpleeghuis gedacht
quote:
Als het maar productiewerk is en als het maar goed betaalt.
Zwaare werkdruk maar geen productiewerk en goed betaalt is het nou ook niet

maar wel verschikkelijk leuk al zeg ik het zelf
Draakjuh (L) Keiichi
16-06-2012 (L) Michelle
pi_56808066
Prostituee?
pi_56808074
Beroepsmilitair?
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
  maandag 18 februari 2008 @ 07:52:20 #8
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_56808083
quote:
Op maandag 18 februari 2008 06:06 schreef Tribu het volgende:
Ik ga morgen, maar ik hoop eigenlijk op daadwerkelijke namen van bedrijven van mensen die er gewerkt hebben. :-)
Schuitema, order picken in de koel- of vriescel met +4 of -20 graden celcius. Op de koelcel mag je naast zuivel ook met kratten groente slepen en in de vriescel loop je in een thermopak als michelinmannetje rond om allerlei diepvriesproducten in dozen op rolcontainers te plaatsen. Grote kans dat je de taal van de werkvloer niet spreekt want die is hoofdzakelijk arabisch.

Kaaspakhuis, kies maar een willekeurige. 1 dagje daar werken en je eet een week geen kaas meer. Werk er een maand en je bent voorgoed genezen van elke kaasbehoefte
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
  maandag 18 februari 2008 @ 07:57:12 #9
13250 Lod
Sapere aude!
pi_56808098
Veearts . Mag je bijvoorbeeld met oud-en-nieuw 's nachts buiten in de kou een kalf uit de baarmoeder zagen.
GNU Terry Pratchett
  maandag 18 februari 2008 @ 08:12:30 #10
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_56808147
Ga eens langs bij Manpower in Veghel. Bij DHL kunnen ze wel magazijnmedewerkers gebruiken
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_56808265
Vlees verwerken/inpakken bij Ahold /
pi_56808276
Een boerenbedrijf mischien?
pi_56808668
ik heb maandenlang op een huntclub gewerkt, ik weet niet of je zoiets nog in NL hebt maar het equivalent komt neer op werken in een kennel.

Je verantwoordelijkheid ligt bij het verzorgen van (in mijn geval) een 60 tal honden in de zin van voeren , puppies terug in hun hokken duwen en met name de kennels schoonmaken, zo drie vier kruiwagens vol met hondepoep opscheppen uitgraven en afvoeren en in de "shitpit" gooien. Ook winterklaar maken van de kennels als in stro over de bedden gooien (wat die honden dus binnen tween minuten weer goor maken ).

Op het oog erg ondankbaar. Heeft het met de tuinslang wegspuiten van hondepoep ons een stap verder naar wereldvrede gebracht?
Als je van dieren houdt is het wel ok. Het is dat ik in die tijd al 60 uur per week werkte anders had ik dit wel meer op prijs gesteld. Een onderdeel van het werk wat niet kennel gerelateerd was, was het onderhoud aan de huntclub side of it, daar ben ik geregeld in slaap gevallen haha.

Maar goed.
It needs be aware of the war being common and justice strife
and everything becoming in accordance with strife and necessity.
  maandag 18 februari 2008 @ 09:12:14 #14
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_56808677
Vuilnisman is leuk hoor. Relaxte werktijden en je kan lekker stoer achterop de wagen staan.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_56810011
quote:
Op maandag 18 februari 2008 05:44 schreef Tribu het volgende:
Drie opties vallen af; booreiland, vuilnisman en illegaal werk. Ik weet niet of er ook vuilnisvrouwen zijn maar in anticipatie op een mogelijke seksistische sfeer, valt dat dus af.
Dat valt best mee.
Als je gewoon goed mee kunt werken en niet direct op je teentjes getrapt ben als er eens een mannen-onder-elkaar-grap wordt gemaakt dan zal dat best meevallen.
Anders zou je in geen enkel 'mannenberoep' terecht kunnen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_56810237
quote:
Op maandag 18 februari 2008 09:12 schreef I.R.Baboon het volgende:
Vuilnisman is leuk hoor. Relaxte werktijden en je kan lekker stoer achterop de wagen staan.
Alleen die lucht die uit je poriën komt als je thuis bent, gedoucht hebt en gaat zweten..
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
pi_56810717
quote:
Precies, ik heb het ook een half jaartje gedaan. Best relaxed werk, betaalde toentertijd ook nog redelijk goed. Je collega's zijn over het algemeen vreemde debielen, maar ook dat heeft z'n charme. En vrouw onvriendelijk? Mwa, ik denk dat dat wel meevalt.
  maandag 18 februari 2008 @ 11:38:38 #18
3767 Herald
Come get some
pi_56811158
op het lichamelijk zwaar na eigenlijk een verkapte crewsollicitatie dus?
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  maandag 18 februari 2008 @ 12:13:24 #19
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_56811868
quote:
Op maandag 18 februari 2008 07:46 schreef Renzoku het volgende:
Prostituee?
was ook mijn eerste suggestie...
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_56812282
quote:
Op maandag 18 februari 2008 05:44 schreef Tribu het volgende:
Heb onlangs mijn functie opgezegd. Een baan die werkelijk een uitdaging vormde.
Je houdt dus niet van uitdaging, of is het puur het wereldje wat je niet bevalt?
quote:
Ik wil gewoon eens een totaal andere wereld binnenstappen; weg van de vergaderruimtes, golfmaatjes, het nepotisme en politiek correcte, in maatpak gehulde proleten.
Komt het door de bedrijfscultuur dat je ander werk wilt, of kan je niet golfen (grapje)
quote:
Als het maar productiewerk is en als het maar goed betaalt.
Productiewerk en goed betaalt worden......... Door de toeslagen misschien, maar het basisloon valt in het algemeen tegen, ook geld hierbij vaak hoe zwaarder en viezer des te beter het betaalt.
quote:
Drie opties vallen af; booreiland, vuilnisman en illegaal werk. Ik weet niet of er ook vuilnisvrouwen zijn maar in anticipatie op een mogelijke seksistische sfeer, valt dat dus af.
Je bent dus een vrouw.

Een goedbetaalde kantoorfunctie is je waarschijnlijk niet in de schoot geworpen, maar heb je deze hoogstwaarschijnlijk behaald na jarenlang hard leren en vervolgens opwerken in het bedrijf.

Hoe serieus moet dit topic dan nog genomen worden?
Nu lijkt het er eerder op dat je totaal niet van deze wereld bent, en is de reactie van je familie zo gek nog niet.
Wat hier dichter in de buurt lijkt te komen is dat je een burn-out hebt, of aan het ontwikkelen bent, alleen dat verklaart het feit dat je totaal onrealisctische baan opties zou willen accepteren.

Bij dit type vrouw verwacht ik nou niet bepaald een dusdanig sterk lichaam dat je ook het zware productiewerk aankan, wat blijft er dan over, precies licht en makkelijk productiewerk, wat in het algemeen niet goed betaald.

Met jouw kwalificaties moet je zeker bij mac donalds aan de slag kunnen, het is soms vies, echt productiewerk, en in vergelijking met ander productiewerk redelijk betaald.
(cynisch bedoeld)

Het is natuurlijk goed te begrijpen dat je echt iets anders wilt, maar logisch gezien is de stap die je nu wilt maken gewoon totaal niet realistisch.

Het werk wat je wilt gaan doen past gewoon niet bij je, dus als je echt iets anders wilt, zoek het dan in ieder geval in een functie en baan die bij jouw passen, misschien in de maatschappelijke sector.

[ Bericht 3% gewijzigd door klipper op 18-02-2008 12:51:56 ]
pi_56812387
Ik vind het komisch dat jullie elkaar proberen af te troeven met ranzig, ranziger, ranzigst wat betreft banen ( een kalf uit de baarmoeder zagen mjammie) maar het was geen primaire voorwaarde hoor ;-). Primaire voorwaarden zijn dat het productiewerk is en dat het goed verdient en dat ik geen bezwaar heb mocht het ranzig zijn, niet andersom. Had de topictitel natuurlijk wat gechargeerd ^^. Als ik hiermee nog ranzigere voorstellen heb uitgelokt, so be it, maar ik sta ook open voor wat serieuzere dingen.

@ Bill_E : Als de wind goed staat in Eindhoven dan krijg ik altijd een voorproefje te ruiken. Lijkt me erg ranzig ja.

@ Draakjuh : Volgens mij moet je nog altijd een verpleegkundig diploma hebben om Depent-luiers te vervangen. Maar misschien kan ik in de tussentijd aan de slag bij www.diaperdudes.nl...

@ Renzoku & Avatar : Wilde de komende maanden wel doorkomen zonder het trauma van zwoegende, zweterige, behaarde mannenruggen die dan op mijn netvlies gebrand zouden staan. Ik heb nog altijd zoiets als...ehm...tja..hoe heet dat ook al weer...oh ja WAARDIGHEID. :-D .

@ Heatseeker : Lekker knallen euh ik bedoel opbouwen in Afghanistan voor twee maanden. Ze zien me al aan komen. [ ] geschikt [x] ongeschikt (wegens de term tijdelijk) .

@ Blind_Guardian : Eindelijk iemand met een nuttige suggestie ;-). Kan ook niet anders met een Blind Guardian avatar... Dan zou ik voor de koelcel gaan. Zo te horen zal ik wel moeten integreren; dat wordt dus mijn snor een maand laten staan ;-).

@ Lod : Veeartsopleiding gaat echt lukken in die paar maanden ja. Mag ik ondertussen oefenen op jouw huisdier dan? :-P

@someyahoo : Ik hou niet van honden, heeft iets te maken met: ik drie jaar- deense dog - happen - tenauwernood.

@ Vuilnisvrouwsuggesties : Ik zou het best willen doen voor een paar maanden. Maar hoeveel vrouwen werken er eigenlijk?

In ieder geval bedankt voor alle suggesties. :-) Güle güle.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tribu op 19-02-2008 11:50:57 ]
pi_56812430
Ts, ik begrijp je prima en zit zelf ook met een identieke denkwijze. Doordeweeks ben ik (web)applicatieontwikkelaar. In feite een kantoorbaantje met veel denkwerk, veel bijeenkomsten en vergaderingen en veel gedenkt en gepraat. In het weekend werk ik in een ijssalon in Maastricht waar ik veel fysiek werk verricht en lange dagen maak. Niet alleen een leuke bron van inkomsten, maar tevens een uitlaatklep. Misschien moet je ook gewoon zoiets er bij nemen?
pi_56812910
@ klipper : Bedankt voor je serieuze reactie.

Ik hou zeker van een uitdaging. Het heeft meer te maken met de val van succes in een baan waarvan je weet dat je in deze baan niet je pensioen wilt behalen. Het is dan makkelijk en risicoloos om de baan te blijven behouden ook al weet je dat je er niet gelukkig van wordt. Ik hield van mijn baan en was er ook, zonder te willen opscheppen, goed in. Dat bedoel ik zeker niet verwaand, maar goed, ik werkte er al een paar jaar met succes. Maar eind november 2007 ben ik tot de conclusie gekomen dat dit het niet is. Het is niet mijn passie met een hoofdletter P. Uiteraard is geen enkele baan 100 % plezier en gemak, maar ik had al wat jaren genoeg doorgezet om te weten wat de voors en tegens van die baan waren en het was gewoon niet mijn droom meer. Mensen veranderen, dromen veranderen.

Ik heb tijdelijk wat journalistiek werk gedaan dus als mijn schrijfstijl de indruk wekt dat ik minder dan 100 % serieus ben dan is dat spijtig, maar zo ben ik nu eenmaal.

Als ik jouw conclusie volg dan verandert een vrouw dus alleen van carrière richting als ze a. een klap van de molenwiek heeft gekregen of b. elke maandag geBillClintoned wordt en dat niet kan verhelpen met golflessen. Een redelijk beperkt wereldbeeld lijkt me zo ;-) . Met alle respect, maar je snapt er geen drol van ^^. Ik was happy met mijn baan, contact met mijn collega's was prima. Tuurlijk zaten er eikels tussen, maar in welk bedrijf niet. Dat was het probleem niet. Ik wil gewoon iets anders! Maar ik heb geen zin om intussen te gaan zitten duimendraaien tot dat ik er achter kom wat ik wel wil. En dus kies is tijdelijk voor productiewerk.

Als je aan mijn schrijfstijl denkt te kunnen ontleden wat mijn nevenactiviteiten zijn en of ik een dusdanig gehard lichaam heb voor productiewerk, dan mag dat. :-)

[ Bericht 0% gewijzigd door Tribu op 18-02-2008 13:26:14 ]
pi_56817041
Beste Tribu, ik ontleen dat totaal niet aan je schrijfstijl, daar kijk ik geeneens naar.
Tenslotte maak ik zelf ook genoeg schrijffouten, en zijn er ook genoeg andere mensen die daar genoeg fouten in maken.
Schrijven kun je tenslotte ook uitbesteden in belangrijke functies.
Zo heeft mijn vrouw een oom die een hoge functie heeft, maar als je ziet wat hij schrijft dan verwacht je haast dat hij de lagere school nog niet doorgelopen is, een nadeel van dyslexsie, maar wat een kennis heeft die man, en terecht die hoge functie, wat anderen moeten uitrekenen ziet hij gewoon al.

Het was ook niet persoonlijk bedoeld, er staat niet voor niets bij grapje en cynisch bedoeld.
Het is nu eenmaal zo dat het grootste gros van het kantoorperoneel vaak niet geschikt zijn voor zwaar werk of op technisch vlak twee linkerhanden hebben.
Maakt ook niet uit, er zijn tenslotte denkers en werkers nodig.

Dat je je in je huidige baan niet thuisvoelt is daarom ook heus wel te begrijpen.
Vaak is het ook een harde wereld waarbij je je soms inderdaad afvraagt of het niet tegen je eigen gevoel indruist. ( dat wil niet zeggen dat dit ook bij jouw van toepassing is)

Je moet echter wel reeel naar de opties kijken.
Zie je jezelf al twee maanden worst verwerken in een worstfabriek tegen een slecht loon?
Veel productiewerk is gewoon slecht tot zeer slecht betaald.
Als het weinig uitmaakt voor je, denk dan eerder eens aan baantjes zoals verkoopmedewerker op een tankstation, dat kan ook s'nachts, of wat te denken van postbezorger.
Misschien tijdelijk koerierswerk, of magazijnmedewerkster.

Je geeft zelf aan dat het maar voor een maand of twee is, besef dat veel bedrijven hier niet om zitten te springen, vandaar dat bovengenoemde baanopties meer kans bieden, ook kan je denken aan schoonmaakwerk, maar of dat ideaal is.
Feit is gewoon dat vrijwel alle bovengenoemde banen niet overdreven veel verdienen, onregelmatigheidstoeslagen willen het loon nog weleens aardig opkrikken, maar verwacht er niet teveel van.
Ook voor veel andere banen geld gewoon dat je ook daar de juiste opleiding voor moet hebben.
Zelfs een heftruck besturen kan tegenwoordig ook vaak al niet meer zonder certificaat.

Misschien is een maandje of twee gewoon rust nemen en daarna beginnen voor jezelf een betere optie.

En inderdaad in ieder bedrijf vind je wel een eikel of trut, het meeste werk is op zich ook niet leuk, je maakt het zelf leuk.
En verandering van werk kan inderdaad heel verhelderend zijn en ook een echte opkikker geven.
  dinsdag 19 februari 2008 @ 10:43:22 #25
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_56832344
Interessant topic.

Fietskoerier een ideetje?

Of thuiszorg?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  dinsdag 19 februari 2008 @ 11:25:03 #26
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_56833138
Ik zou schoonmaakster worden .
Ik heb het zelf een tijd als bijbaantje gedaan en ik vond het heel fijn werk. Gewoon poetsen, lekker in je uppie, genieten van de geur van schoonmaakmiddelen (ik ben DOL op de geur van schoonmaakmiddelen ), lichamelijk bezig zijn en niet te eentonig. En het betaalt niet fantastisch, maar ook niet superslecht.
Ik woon niet in Noord Brabant dus ik weet niet hoe het daar is, maar de schoonmaakbedrijven hier in de regio hebben altijd vacatures.

Verder vind ik het goed dat je kiest voor jezelf in plaats van voor de verwachtingen van anderen! Ik heb ook een switch gemaakt, al was die veel minder rigoreus dan die van jou (en had ik nog geen goedbetaalde baan ) . Mijn motivatie was echter dezelfde.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_72360024
interesant topic, ikzelf ben momenteel net afgestudeerd en opzoek naar werk in de grafische industrie, door de economische crisis kan ik op dit moment no way werk vinden, heb wel in het weekend een bijbaan maar dar ga ik het niet alleen van redden, zou wel tijdelijk part of fulltime werk willen doen in de productie, dit totdat ik een geschikt baan in de grafische industrie gevonden heb, hoe gaat dit te werk? zijn er uitzendbureaus die dit werk aanbieden? kan je onder het minimumloon betaald worden bij een volledige 38+urige werkweek? alvast bedankt (regio 010)
pi_72360192
quote:
Op woensdag 2 september 2009 00:27 schreef stofzuierslang het volgende:
interesant topic, ikzelf ben momenteel net afgestudeerd en opzoek naar werk in de grafische industrie, door de economische crisis kan ik op dit moment no way werk vinden, heb wel in het weekend een bijbaan maar dar ga ik het niet alleen van redden, zou wel tijdelijk part of fulltime werk willen doen in de productie, dit totdat ik een geschikt baan in de grafische industrie gevonden heb, hoe gaat dit te werk? zijn er uitzendbureaus die dit werk aanbieden? kan je onder het minimumloon betaald worden bij een volledige 38+urige werkweek? alvast bedankt (regio 010)
Heb je een rijbewijs?
pi_72360327
quote:
Op woensdag 2 september 2009 00:37 schreef Pas259 het volgende:

[..]

Heb je een rijbewijs?
nop nog niet, was er hard voor aan het sparen maar dat gaat nu op aan lasten
pi_72362144
quote:
Heb ik een week gedaan Achterop terwijl je over de snelweg rijdt, heerlijk
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_72362202
is Industriële reiniging misschien wat?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vyKfQkAWiH4&feature=related[/youtube]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')