abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 februari 2008 @ 22:01:46 #51
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_56825126
quote:
Of je gaat er een keer op een doordeweekse dag rond de middag heen en vraag dan even waarom je wordt geweigerd
Nee, dat helpt niet. Een discussie is niet mogelijk met deze man.
quote:
Ik snap eigenlijk niet waarom je nog zo graag die tent binnen wil als ze er zo met je omgaan.
Omdat ik het gezeur zat ben zoals Wynter dat al terecht opmerkte. Ik begrijp trouwens wel wat je bedoelt hoor, maar als iemand geen enkele reden heeft om je te weigeren waarom zou je dan toekijken en niets doen?
quote:
Tsja maar dat gaat een hoop geld kosten dan. Tevens is het niet te bewijzen. De uitsmijter zal het gooien op je haarstijl, voorkomen kleding of dreiging die eventueel van een groepje uitgaat.
Het is inderdaad moeilijk om te bewijzen dat iemand je puur weigert vanwege je uiterlijke kenmerken. Maar hij heeft het een aantal keren toegegeven dat hij bepaalde mensen/groeperingen weigert. Overigens wel in opdracht van zijn baas. Maar die ontkent in alle toonaarden.

Verder nog bedankt voor alle andere reacties. Ik denk dat ik nog even goed moet nadenken of ik hier wel tijd/zin/geld voor over heb. Maar we zien het wel.
  maandag 18 februari 2008 @ 22:03:13 #52
165633 eriksd
The grand facade...
pi_56825169
Tja, het gaat om eigen terrein dus men mag doen en laten wat hij wilt. Bewijs maar eens dat het om discriminatie gaat, plus dat je natuurlijk vanaf het moment van aangifte helemaal de sjaak bent: wat wil je ermee bereiken?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 18 februari 2008 @ 22:07:39 #53
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_56825320
quote:
Op maandag 18 februari 2008 22:03 schreef eriksd het volgende:
Tja, het gaat om eigen terrein dus men mag doen en laten wat hij wilt. Bewijs maar eens dat het om discriminatie gaat, plus dat je natuurlijk vanaf het moment van aangifte helemaal de sjaak bent: wat wil je ermee bereiken?
Hij mag me inderdaad weigeren wanneer ik niet aan de huisregels voldoe. Maar als hij aan selectieve beoordeling doet en geen enkele reden heeft om mij te weigeren is hij gewoon strafbaar.

Althans, volgens de wet:
quote:
Wetboek van Strafrecht (Sr)

Artikel 137g | Sr, Boek 2, Titel 5

1. Hij die, in de uitoefening van een ambt, beroep of bedrijf personen opzettelijk discrimineert wegens hun ras, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.

2. Indien het feit wordt gepleegd door een persoon die daarvan een gewoonte maakt of door twee of meer verenigde personen wordt gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de vierde categorie opgelegd.
pi_56826731
quote:
Op maandag 18 februari 2008 22:01 schreef AryaMehr het volgende:
Omdat ik het gezeur zat ben zoals Wynter dat al terecht opmerkte. Ik begrijp trouwens wel wat je bedoelt hoor, maar als iemand geen enkele reden heeft om je te weigeren waarom zou je dan toekijken en niets doen?
Hij heeft wel reden om je te weigeren. Dat is een kwestie van kansberekening op basis van ervaringen uit het verleden.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_56827207
quote:
Op maandag 18 februari 2008 22:53 schreef 700MB het volgende:

[..]

Hij heeft wel reden om je te weigeren. Dat is een kwestie van kansberekening op basis van ervaringen uit het verleden.
Precies, net als dat je als beginnend bestuurder meer premie betaalt voor je autoverzekering. Is dat nou ook discriminatie?
pi_56828908
Wel verassend trouwens dat je geweigerd bent, AryaMehr. Ik herinenr je vooral als iemand die op Fok hevig fulmineert tegen het multiculturele samenleving.
  dinsdag 19 februari 2008 @ 17:17:44 #57
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_56840146
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 00:15 schreef Tokina het volgende:
Wel verassend trouwens dat je geweigerd bent, AryaMehr. Ik herinenr je vooral als iemand die op Fok hevig fulmineert tegen het multiculturele samenleving.
Ze lezen blijkbaar niet mee op Fok!.
pi_56850240
Vorige week naar de kroeg op donderdagavond. Deurbeleid: alleen studenten. Er stond daar dus een aantal jongens die hun collegekaart moesten tonen, die niet hadden, en er dus niet in kwamen. Een vriend en ik waren net bezig onze portemonnee met collegekaart te trekken maar de portier was ons voor: "Jongens jullie zijn student, ga gauw naar binnen." Tja ik ben blank en zie er onschuldig uit, maar die eigenschappen gebruik ik natuurlijk alleen maar om mijn ware aard te verhullen.

Als het je hoog zit zou ik gewoon aangifte doen, je hebt groot gelijk wat mij betreft.
  dinsdag 19 februari 2008 @ 23:51:41 #59
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_56850769
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 23:32 schreef hermanf het volgende:
Vorige week naar de kroeg op donderdagavond. Deurbeleid: alleen studenten. Er stond daar dus een aantal jongens die hun collegekaart moesten tonen, die niet hadden, en er dus niet in kwamen. Een vriend en ik waren net bezig onze portemonnee met collegekaart te trekken maar de portier was ons voor: "Jongens jullie zijn student, ga gauw naar binnen." Tja ik ben blank en zie er onschuldig uit, maar die eigenschappen gebruik ik natuurlijk alleen maar om mijn ware aard te verhullen.

Als het je hoog zit zou ik gewoon aangifte doen, je hebt groot gelijk wat mij betreft.
Heb ook wel een keer me college kaart moeten tonen, ben gewoon een blanke autochtoon.
pi_56876773
quote:
Op maandag 18 februari 2008 11:37 schreef Noway666 het volgende:
maar jij denkt / vermoed dat je puur op je afkomst al geweigerd bent.
quote:
Op maandag 18 februari 2008 00:11 schreef AryaMehr het volgende:
Hij heeft zelf herhaaldelijk aangegeven dat hij geen allochtonen binnen wil hebben omdat de klanten dat niet willen, en om nog tal andere redenen die op discriminatie wijzen.
Krekker is de bom!
pi_56876788
quote:
Op maandag 18 februari 2008 00:35 schreef GambinoT het volgende:
Of hij jou nou niet binnen laat of een nederlander niet mag hij dus zelf bepalen, ook al heb je niets fout gedaan.
Nee hoor. Mensen puur op afkomst weigeren mag dus niet. Ook al is het jouw eigen tent.

Dat dit in de praktijk niet of nauwelijks te bewijzen is, is weer wat anders.
Krekker is de bom!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')