Nu pas zie ik je post staan.quote:Op woensdag 12 maart 2008 22:29 schreef Manono het volgende:
we beginnen over een week aan het tuintje van een vriendinnetje die nu helemaal betegeld is!
het is een windstille stadstuin in de schaduw en we hebben de afgelopen winter bossen bamboe uit de tuin verwijderd
heeft iemand misschien tips over wat voor (klim)planten het goed doen onder die omstandigheden? dacht aan kamperfoelie clematis en chinese hibiscus
wel ¤85,-quote:Acer palmatum 'deshojo'
Deze acer heeft de meest rode bladkleur
uit de palmatum familie.
ook in de herfst verast hij u weer met
mooie herfstkleuren
voor buiten
Ik denk dat je hier overdrijftquote:Op zondag 13 april 2008 02:10 schreef SiGNe het volgende:
je bent er net zoveel tijd aan kwijt als met een gewone boom.
De hele kunst van 't Bonsai kweken is volgens mij gewoon je boompje over een periode van min. 50 jaar zó hard te pesten dattie nét niet doodgaat.quote:Op zondag 13 april 2008 02:35 schreef SiGNe het volgende:
Ik denk dat ik het zelfs onderschat..
Misschien dat je er nog wel meer tijd aan kwijt bent omdat je normaal niet veel aandacht geeft aan een boom in je tuin.
Bonsai moet je bijna elke dag water geven, zeker in de zomer, je moet er op letten dat ze de juiste meststoffen binnen krijgen, je moet ze (goed) snoeien om ze in de vorm te krijgen die jij wil.
In feite moet je dit jaar al weten hoe ie er volgend jaar uit moet komen zien..
In principe is het een boom die je dusdanig "traint" dat ie het in een (te kleine) pot het toch super goed doet.
Dus als er iets mis is met je boom (ziekte, te weinig voeding, etc.) dan komt het keihard in je gezicht terug en dan is er een kans dat je je (dure) boompje in de kliko (de groene) kan gooien.
Bonsai is niet makkelijk in elk geval, maar met een simpel boompje van een tuincentrum kan iedereen beginnen.
De echte uitdaging begint pas als je zelf Bonsai wil gaan vormen of als je echte Bonsai wil gaan onderhouden.
erger, mijne staat in de zomer onder de hoekanhetanders onder de brugmantia, in de winter binnen, niet zo lang een paar weken maar. dan worden de blaadjes geel, de keukenschaar erin, en weer naar buiten. nu staat het boompje in de kruiden bak. morgen ff naar kijken.quote:Op zondag 13 april 2008 22:41 schreef Bluezz het volgende:
Ik bedoelde met mijn opmerking van vannacht dat je aan een gewone boom amper tijd kwijt bent, en een bonsai is tricky bisniss![]()
Heb er zelf eentje gehad! Maar werd het opbinden enzo gewoon zat, en bond te strak zodat hele stukken doodgingen
Bel Krijn Spaan ffquote:Op maandag 14 april 2008 00:46 schreef Charisma het volgende:
vraagje, wat is de beste tijd als men de tuin opnieuw wil betegelen?
mijn tegels in de tuin liggen schots en schreef, ik ben van plan nieuwe te kopen en alles weer effen te maken
maar wanneer kan ik dat het beste doen? voorjaar of najaar ? er moeten namelijk wat planten eruit en dan weer erin
Doe maar gewoon nu, Charisma.quote:Op maandag 14 april 2008 00:46 schreef Charisma het volgende:
vraagje, wat is de beste tijd als men de tuin opnieuw wil betegelen?
mijn tegels in de tuin liggen schots en schreef, ik ben van plan nieuwe te kopen en alles weer effen te maken
maar wanneer kan ik dat het beste doen? voorjaar of najaar ? er moeten namelijk wat planten eruit en dan weer erin
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |