Een Clematis mag je best tot een meter boven de grond terugknippen. Dat kan nu ook nog wel want 't is net onkruid; het groeit toch wel. Grootbloemige soorten (zoals Margeret Hunt) hebben snel last van Phytophora, (= verwelkingsziekte) de ranken sterven dan af tot aan de grond, maar er komen wel nieuwe van onderuit terug, de plant gaat meestal niet dood. Verder 2 maal per jaar bemesten; nu en nog eens als ie uitgebloeid is.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 00:44 schreef Bluezz het volgende:
De clematis (denk ik) die ik vorig jaar van de buren heb 'gekregen' heeft dode bladeren, maar ook allemaal nieuwe scheuten. Snoeien? Alleen oud blad weghalen?
Foto uit vorig topic, Juli 07
[ afbeelding ]
Als dat niet op natuurlijke wijze kan, kun je er een dakpan schuin tegen zetten. Doen we hier ook, en helpt perfect!quote:Op zondag 9 maart 2008 10:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ze doen het 't beste in de volle zon en schaduw aan de voet tegen het uitdrogen.
WIl niet de wijsneus uithangen maar kan het toch ff niet laten om hier op te reageren....quote:Op zondag 9 maart 2008 10:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Grootbloemige soorten (zoals Margeret Hunt) hebben snel last van Phytophora, (= verwelkingsziekte) de ranken sterven dan af tot aan de grond, maar er komen wel nieuwe van onderuit terug, de plant gaat meestal niet dood.
Nog een tip voor mensen die net als ik het vertikken 20 euro neer te tellen voor een verticuteerhark.quote:Op zondag 9 maart 2008 16:46 schreef AnneX het volgende:
Ja, en het gazon : er ligt een to do lijstje klaar.
- vertikuteren van bovenlaag en niet door de aarde/grond trekken
- geen levend mos losharken -> stimuleert groei
- anti mos : met kalk behandelen
- langzaam werkende meststof gebruiken; bevochtigen en 24 uur laten rusten
- vorig jaar geleerd/ervaren: verse potgrond strooien op de kale plekken; inzaaien en weer dun laagje verse grond eroverheen en aandrukken met iets plats als een plank-je.
Als jullie aanvullingen cq betere ideeën hebben :lees ik het graag.
ik roep ook maar wat...quote:Op maandag 10 maart 2008 10:27 schreef bonootje het volgende:
[..]
WIl niet de wijsneus uithangen maar kan het toch ff niet laten om hier op te reageren....
phytoftera is geen verwelkingsziekte (kan wel een ziektebeeld zijn dat de plant verwelkt..) phytoftera is een wortelrotziekte veroorzaakt door een schimmel( er bestaan diverse soorten; komt ook voor bij aardappelen)
Verwelkingsziekte is een apart soort aantasting ( google er maar eens op)
Lijkt mij brem.quote:Op woensdag 12 maart 2008 08:20 schreef Xebber het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand een ideetje hoe dit plantje heet?
quote:Op woensdag 12 maart 2008 08:20 schreef Xebber het volgende:
Iemand een ideetje hoe dit plantje heet?
hier mag je die hark voorniks ophalen, 15 jaar oud en splinternieuw. hard weken met zo'n ding. een vaderdag kadootje.quote:Op maandag 10 maart 2008 22:48 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Nog een tip voor mensen die net als ik het vertikken 20 euro neer te tellen voor een verticuteerhark.
Bij de Lidl is er nu eentje voor 8 euro
Dat vond ik dan nog wel een goede investering voor mijn 10m2 gras
Dit is het eerste jaar na het leggen, dus de tips zijn welkom....
Ik heb er al eentje bij de Lidl vandaan.quote:Op zondag 16 maart 2008 02:06 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
hier mag je die hark voorniks ophalen, 15 jaar oud en splinternieuw. hard weken met zo'n ding. een vaderdag kadootje.
men neme een groot mes en een half uurtje vrij, steek de paarde(n) bloemen diep in de wortel en haal ze uit het gras. dat werkt echt goed. iedere keer als ik er een zie even uitsteken en je komt er echt vanaf.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 12:12 schreef Bluezz het volgende:
Ik lees overal dat je gras kort MOET houden charisma.
En kalk strooien tegen mos toch?
Mos valt hier wel mee, maar die paardenbloemen des te meer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |