Lees het belastingaangifte-topic eens door zou ik zeggen.quote:Op zondag 17 februari 2008 15:24 schreef Hijacking het volgende:
Hallo ,
Laatst heb ik vernomen van een collega dat als je student bent je de kosten van je laptop terug kunt vragen bij de belastingen. Heeft iemand hierover een duidelijk formulier hoe ik dit kan regelen.
Ik volg een hbo ict opleiding krijg 93 euro stufi per maand 1538 euro college geld en de laptop was 800 euro en is aangeschaft in 2007.
Alvast bedankt ,
p.s Ik ben echt een leek als het gaat over belastingen.![]()
Klok, klepel,...quote:Op zondag 17 februari 2008 15:24 schreef Hijacking het volgende:
Hallo ,
Laatst heb ik vernomen van een collega dat als je student bent je de kosten van je laptop terug kunt vragen bij de belastingen. Heeft iemand hierover een duidelijk formulier hoe ik dit kan regelen.
Ik volg een hbo ict opleiding krijg 93 euro stufi per maand 1538 euro college geld en de laptop was 800 euro en is aangeschaft in 2007.
Alvast bedankt ,
p.s Ik ben echt een leek als het gaat over belastingen.![]()
Da's de omzetbelasting. Verder heb je namelijk geen belastingen over het laptop-bedrag betaald. Volgens jouw toelichting kun je dus alleen de BTW mogelijk als aftrek opvoeren.quote:Op zondag 17 februari 2008 15:33 schreef RemcoDelft het volgende:
Je kan nooit je laptop-bedrag terugvragen, hooguit de door jou over dat bedrag betaalde belastingen. Daarbij alleen nog voor het deel dat je de laptop ook daadwerkelijk voor je studie gebruikt.
Dus:
Afschrijving in 3 jaar, restwaarde 10%.
Oftewel 30% per jaar als aftrekpost. Als je de laptop half prive en half voor studie gebruikt, blijft hier 15% van over. Maar je kan natuurlijk ook gewoon je studiekosten (collegegeld + boeken MINUS stufi) als aftrekpost opvoeren. Blijft het probleem dat je eerst moet gaan werken om uberhaupt belasting te betalen
En BTW is nou net wat je als consument wel mag betalenquote:Op zondag 17 februari 2008 15:36 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Da's de omzetbelasting. Verder heb je namelijk geen belastingen over het laptop-bedrag betaald. Volgens jouw toelichting kun je dus alleen de BTW mogelijk als aftrek opvoeren.
Taaltechnisch geen correcte toelichting.
Ik zag in dat topic niet specifiek een gedeelte over aanschafkosten van een laptop en andere gemaakte studiekosten staanquote:Op zondag 17 februari 2008 15:27 schreef DonJames het volgende:
[..]
Lees het belastingaangifte-topic eens door zou ik zeggen.
Ik heb de klok horen luiden, maar ik weet inderdaad niet waar de klepel hangtquote:Op zondag 17 februari 2008 15:31 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Klok, klepel,...![]()
En verder: zie de post van DJ.
Tuurlijk mag je dat betalen.quote:Op zondag 17 februari 2008 15:40 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En BTW is nou net wat je als consument wel mag betalen
Probeer dan deel 1 maar eens. Ergens moet het wel staan.quote:Op zondag 17 februari 2008 15:43 schreef Hijacking het volgende:
[..]
Ik zag in dat topic niet specifiek een gedeelte over aanschafkosten van een laptop en andere gemaakte studiekosten staan
[..]
Ik heb de klok horen luiden, maar ik weet inderdaad niet waar de klepel hangt![]()
Ik werk btw 16 uur per week als uitzendkracht bij een helpdesk
nou, bijna...quote:Op zondag 17 februari 2008 15:24 schreef Hijacking het volgende:
Hallo ,
Hier, de klepelquote:Op zondag 17 februari 2008 15:43 schreef Hijacking het volgende:
[..]
Ik zag in dat topic niet specifiek een gedeelte over aanschafkosten van een laptop en andere gemaakte studiekosten staan
[..]
Ik heb de klok horen luiden, maar ik weet inderdaad niet waar de klepel hangt![]()
Ik werk btw 16 uur per week als uitzendkracht bij een helpdesk
Pssst, TS werkt bij een helpdesk, jij niet!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |