Ik heb even gewacht met het posten van de volgende post, maar dagen later word ik er nog steeds enorm kwaad om.
![]()
![]()
![]()
Afgelopen zondag speelden River Plate en Arsenal tegen elkaar in het Stadion van Vélez. Zoals sommigen van jullie weten is er al een jaartje of meer een onderlinge machtsstrijd bezig binnen de 'harde kern' van River. Op dit moment zijn er twee grote fracties: "La Banda del Oeste" en "La Banda de Gonzalo". La Banda Del Oeste had de centrale plaats achter het doel opgeëist voor deze wedstrijd. Echter, voor aanvang van de wedstrijd drongen ook 'fans' van de andere fractie het vak binnen, om de andere fractie weg te slaan.
Tijdens de massale vechtpartij zijn heel veel onschuldige mensen ook het slachtoffer geworden van dit geweld. Vaders met kinderen, vrouwen, ouwe van dages... Mensen die NIETS, maar dan ook NIETS met de onderlinge strijd te maken hebben.
Gelukkig keerden de rest van de River Fans zich eensgezind tegen dit tuig door met zijn allen keihard te zingen: "VAYANSE TODOS LA PUTA TE PARIĶ"
Ik weet ook wel dat die lui 'ergens' goed voor zijn. Ze hebben een eindgemaakt aan de berovingen op de popular, je kunt nu als vrouw ook weer naar de popular zonder aangerand te worden, bij uitwedstrijden beschermen ze je tegen de politie en de lokale supporters - maar dit gaat echt te ver... HET TUIG MOET WEG!
FilmpjesIn de onderstaande filmpjes zie je goed wat er gebeurt.
(vanaf bovenaf gefilmd)
(televisie)
Verenigd behoort de aanhang van River Plate tot de beste ter wereld. Daar verbleken praktisch alle andere clubs bij. Maar op het moment maken ze elkaar af, en daar zijn de gewone supporters de dupe van.