quote:
Op donderdag 29 mei 2008 18:52 schreef Terecht het volgende:[..]
Je ontpopt je hier als geloofsfundamentalist. Het probleem met jou is dat je nuances niet wilt/kunt zien en die zelf ook niet weet toe te passen in je denken en schrijven. Je moet dan ook niet raar opkijken als mensen die direct met HIV-AIDS etc te maken hebben je koppigheid niet zo kunnen waarderen.
Het is geen koppigheid ... het is het laffe afblafmanier en niet inhoudelijk willen reageren door sommige.
Er zijn een paar die via PM wel eens wat vragen stellen en eigenlijk hier niet openlijk durven te vragen, omdat je gewoonweg wordt afgeblaft of weghoond door een stel topicverneukers. Ik zal geen namen noemen.
En ik denk dat er best nog wel een paar zijn die meelezen en ja en amen roepen met de trollen, maar vervolgens wel stiekem inlezen of docus bekijken....
quote:
Ik hoop voor je dat je empatische vermogens nog wel in staat zijn om te onderkennen dat je met je zwart-wit visie op veel zaken mensen in het harnas kunt jagen, en dat je Nederlands nou ook niet echt helpt om serieus genomen te worden. Een beetje zelfreflectie kan af en toe geen kwaad Lambiekje , daar lijkt het bij jou nog wel eens aan te ontbreken.
Ik heb tijdens werk niet al te veel zin om ook nog eens een keer al me nederlands constant te verbeteren.
Je moet de info in hele kleine brokjes aanbieden en stapje bij stapje de boel wat opvoeren. Daar ben ik wel achter inmiddels.
Als ik vervolgens bronnen of docus aangeef, waar één en al behandeld wordt. Dan wordt dat structureel niet bekeken. Dat vind ik wel een beetje een scheefgroei. jammerlijk. Wel lopen antwoorden in de topc en mij beschuldigen van dat ik lieg.. maar vervolgens niet aangeven waarom de aangehaalde bron nu verkeerd is.
Zoals laatst, ik beweerde dat de TVmedia (van 911) binnen een fractie van een seconde de boel kunnen manipuleren ... en dag of wat later heb ik een paar artikelen gevonden en wordt het weer binnen een paar sec afgeschoten. Of het nu
echt gebruikt is tijdens 911 laat ik in voor nu even in het midden. Maar is het niet schokkend eigenlijk dat die techniek al zo ver is dat er dus on-the-fly personen verwijderd, toegevoegd kunnen worden in 1/60 van een seconde op de livestream. ?!! Dat vind ik belachelijk. Men is intens bezig om mij zwart te maken. Maar inhoudelijk wil men niet.
Eigenlijk zou ik verwachten dat de andere een beetje empatisch met mij moeten zijn. Het lijkt wel of ik een me eentje sta. Op andere fora post ik ook wel eens wat. Maar daar zijn toch wel openenere reacties. Reacties die er toe doen of bereid zijn eens wat verder te lezen. Zelfs op NUJij. Hier lijkt het meer op een stel kleuters die kosten wat kost het balkenende-dogma vast houden en structureel mij bashen.
Waarom is het nu zo verkeerd om in BNW te behandelen wat er zo al schort in onze maatschappij. Ik heb redelijk wat onderwerpen bekeken, ingelezen. docus bekeken. Tuurlijk zullen docus zaken hebben aangedikt. Maar wat, als er ook maar een deel van waar is. Dan ben ik van mening dat er serieus gekeken moet worden naar de
geaccepteerde waarheid. Waarom is z'n stelling zo gladjes, waarom is er geen smetje. in mijn ogen klopt het gewoon niet.
Vervolgens lees je geen enkel kritisch stuk meer in Volkskrant. Dus alles wat de medische wereld is goed en fantastisch. Maar de doctoren en wetenschappers die andere conclussies hebben en wat best wel wat gevolgen heeft. Wordt structureel genegeerd en geen mogelijk geboden om het te publiseren. Enkel blogs en eigen website is het enige platvorm waar enig rugbaarheid gegeven kan worden voor dissidente kant van zaken.
Dat wiki structureel dat soort dissidente zaken zonder pardon verwijderd, vind ik echt totaal niet kunnen. Er heerst in Nederland echt een soort van censuur. Waarom kunnen wel dissidente stubs in het Engels, Duits, Frans of Italiaans? Structureel mist de Nederlandse. Waarom ? Waarom is het NL beleid daar in anders dan de buurlanden? Wat is daar het idee achter. Onze kranten raporteren echt minder dan onze buurlanden over zaken die het daglicht niet kan verdragen. Ik ben van mening dat wij hier censuur hebben en geen persvrijheid. Waarom is er nog geen enkele journalist opgestaan die eens serieus gehakt maakt van ons mietjeskabinet omtrent de oorlog in Irak. Ik denk dat er gewoon een vriendjespolitiek, belangeverstrengelijk heerst met de media-bedrijven in NL.
Je kan niet ontkennen dat er iets gaande is op het gebied van censuur. toch?
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.