abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65238484
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:00 schreef Frutsel het volgende:
Aan de animaties kan je ook niets zien, voor elke volledige eenheid staan er immers drie.
Soms zie je d'r twee, terwijl je op 95% van je sterkte zit, zegt dus ook niets.

Enige dat echt bepalend is is het terrein waar je op vecht, en welke eenheid tegen welke (phalanx is bijv extra goed tegen paardjes, Axeman vs Swordsmen etc) en in bepaalde mate de ervaring.
ja maar het lijkt mij logisch dat dit allemaal al verrekend is in het percentage dat wordt weergegeven? Of zit ik er helemaal naast wat dat betreft.
  Moderator dinsdag 20 januari 2009 @ 11:32:26 #227
8781 crew  Frutsel
pi_65238548
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:30 schreef Ssswing het volgende:

[..]

ja maar het lijkt mij logisch dat dit allemaal al verrekend is in het percentage dat wordt weergegeven? Of zit ik er helemaal naast wat dat betreft.
Normaliter wel dacht ik... maar zeker weten doe ik dat niet. Gebeuren soms ook wel dingen waarvan ik denk: WTF! En weg is mijn met vijf promoties opgewaardeerde Archer
Speel je de standaard CIV IV of één van de uitbreidingen?
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:37:56 #228
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_65238691
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:30 schreef Ssswing het volgende:

[..]

Dat klopt, je zit er niet naast.

88% winkans betekent nog steeds dat het 1 op de 10 keer fout gaat, dus in een oorlog die een paar jaar duurt zul je inderdaad wel een paar units verliezen. Niks aan te doen, tranen drogen en doorgaan.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 12:05:05 #229
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_65239582
Ik denk altijd maar zo: als een van mijn units weet te verliezen ondanks een winkans van 90%, dan ben ik maar blij dat ik van zo'n prutser af ben.

Het is wel jammer wanneer het een General betreft.
Géén kloon van tvlxd!
  dinsdag 20 januari 2009 @ 12:16:15 #230
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_65239969
Mijn potjes zien er steeds vaker hetzelfde uit, met 3 aanvalsgolven:
1. Elephants (of Maceman) + Catapults. Daarmee is mijn naaste concurrent altijd vrijwel uitgeschakeld en loop ik qua research uit op iedereen.
2. Grenadiers + Trebuchets. De rest van de AI op mijn continent maak ik kreupel: ze houden soms wat toendra steden.
3. Infantry + Cannon + Carriers + Fighters. Het andere continent roei ik uit.

Ik moet eens een andere strategie proberen. Of eens wat potjes op Monarch spelen...
Géén kloon van tvlxd!
  dinsdag 20 januari 2009 @ 12:35:49 #231
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_65240489
En komt je UU nog in het verhaal voor, Montov? Met andere woorden, pas je deze strategie eventueel nog aan als je een volk speelt met een sterke unique unit?
pi_65241529
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:32 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Normaliter wel dacht ik... maar zeker weten doe ik dat niet. Gebeuren soms ook wel dingen waarvan ik denk: WTF! En weg is mijn met vijf promoties opgewaardeerde Archer
Speel je de standaard CIV IV of één van de uitbreidingen?
Jep beide uitbreidingen. Custom game > grote wereld, flink wat civs en gaan met die banaan
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_65242039
Mijn spel loopt altijd zo langzaam met die Rhye's and Fall of Civilization mod op het einde van het spel. Daar is niets aan te doen zeker?
pi_65329001
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 12:16 schreef Montov het volgende:
Mijn potjes zien er steeds vaker hetzelfde uit, met 3 aanvalsgolven:
1. Elephants (of Maceman) + Catapults. Daarmee is mijn naaste concurrent altijd vrijwel uitgeschakeld en loop ik qua research uit op iedereen.
2. Grenadiers + Trebuchets. De rest van de AI op mijn continent maak ik kreupel: ze houden soms wat toendra steden.
3. Infantry + Cannon + Carriers + Fighters. Het andere continent roei ik uit.

Ik moet eens een andere strategie proberen. Of eens wat potjes op Monarch spelen...
Hmm ik viel eerst vaak aan met Elephants Swordsmen en Catapults.
Maar tegenwoordig als ik een stadje of 6-7 kan krijgen ga ik voor musketmen die ik draft en cannons die ik upgrade uit trebuchets.
Probleem met Ancient era oorlogvoeren is dat die verdomde walls en castles superlang duren om te bombarden en ik niet genoeg espionage heb om veel te revolten. Daardoor kan ik niet snel genoeg oorlog voeren en kom ik achter in research.

Cannons shredden longbowgastjes zo hard dat het echt niet uitmaakt of je met muskets aanvalt of met ander grut. Alleen verdedigen musketmen best wel nice en heb ik mijn productie dan over voor trebuchets.
Vaak bouw ik als ik theocracy kan gebruiken ook nog een rits maceman als ik aan aan het vallen ben die ik dan cityraider 2 maak en upgrade naar grenadeers dan heb ik ook geen last van riflemen.
Als ik dan met die push niet kan winnen ga ik meestal voor infantry en artillery maar dat hangt er vooral vanaf waar de AI is qua techs en hoe het zit met de powerrating. Soms sloop ik zon beetje al mijn towns voor workshops en watermills als ik Montezumastyle kan winnen

Op emperor kan ik zo meestal wel winnen maar immortal zorgt wel voor problemen dat lukt lang niet altijd laatst had ik een keer 3x een gelanceerd spaceship vernietigd met mijn Modern Armor + Mobile Artillery + Mech Inf.
pi_65602724
Maar eens kopen. Klinkt leuker dan de versie van de Xbox 360....
pi_65604364
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 19:08 schreef Halcon het volgende:
Maar eens kopen. Klinkt leuker dan de versie van de Xbox 360....
Die Xbox 360 versie lijkt me ook niks inderdaad. Heb zelf ook voor de DS "gekocht". Die is ook helemaal niks.
pi_65604796
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 19:55 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Die Xbox 360 versie lijkt me ook niks inderdaad. Heb zelf ook voor de DS "gekocht". Die is ook helemaal niks.
Het is ook niks. Het is leuk voor mensen die nooit Civ hebben gespeeld, maar ik vind het niks. Het gaat veel te snel (spel duurt anderhalf uur ofzo) en het is vrij beperkt allemaal.
  Moderator zaterdag 31 januari 2009 @ 22:19:41 #238
8781 crew  Frutsel
pi_65608874
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 19:55 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

de 360 versie heb ik inmiddels weer op fok verkocht. Waardeloos vond ik hem vergeleken met de PC versie
pi_65608959
Voor een paar cent (10 of 20 euro heb ik betaald geloof ik) heb je een box met het spel en de 2 uitbreidingen. Zeker de moeite waard
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_65616053
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 22:19 schreef Frutsel het volgende:

[..]

de 360 versie heb ik inmiddels weer op fok verkocht. Waardeloos vond ik hem vergeleken met de PC versie
Dat is het ook. Heb het nu 2 uur gespeeld en al een potje gewonnen (domination victory) en zit al in 1800 in het andere potje. Er is echt geen fluit aan.

Benieuwd of er sukkels zijn die ´m op Marktplaats van me over willen kopen.
pi_65616066
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 22:21 schreef du_ke het volgende:
Voor een paar cent (10 of 20 euro heb ik betaald geloof ik) heb je een box met het spel en de 2 uitbreidingen. Zeker de moeite waard
Ik zag Civ 4 voor 6 euro liggen bij de FRS. Welke uitbreidingen heb jij en hoeveel kosten die?

De Xbox versie kost overigens 30 euro. Ik had dus zeker beter de PC-versie gekocht. Voor 6 euro heb je de CD van Civ 4 en die is zonder uitbreiding al tien keer beter dan de Xbox-versie.
  zondag 1 februari 2009 @ 10:46:46 #242
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_65616846
quote:
Op zondag 1 februari 2009 09:41 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik zag Civ 4 voor 6 euro liggen bij de FRS. Welke uitbreidingen heb jij en hoeveel kosten die?

De Xbox versie kost overigens 30 euro. Ik had dus zeker beter de PC-versie gekocht. Voor 6 euro heb je de CD van Civ 4 en die is zonder uitbreiding al tien keer beter dan de Xbox-versie.
In ieder geval Beyond the Sword dan kan je met Nederland spelen . Warlords voegt niet echt veel toe (alleen nieuwe leaders)
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_65618249
Beyond the Sword is wel een erg leuke uitbreiding inderdaad. Vind hem zelf leuker dan het origineel.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_65618282
C
I
V
I
L
I
Z
A
T
I
O
N

.
pi_65619714
quote:
Op zondag 1 februari 2009 10:46 schreef PirE het volgende:

[..]

In ieder geval Beyond the Sword dan kan je met Nederland spelen . Warlords voegt niet echt veel toe (alleen nieuwe leaders)
Beyon the Sword is helaas niet leverbaar via Bol.com.
pi_65622721
Ik heb het spel met alle uitbreidingen bij Dixons of de V&D gekocht (zitten bij elkaar in één pand...beetje vaag) voor inderdaad 20 euro. Civilization IV Complete
  zondag 1 februari 2009 @ 14:30:39 #247
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65623825
Beyond The Sword móet je hebben. De beste uitbreiding voor een spel ooit. Warlords is aardig, maar niet meer.
pi_65631725
TVP. Ik moet binnenkort maar eens Immortal gaan proberen, want ik win de meeste emperor potjes nu wel .. *rilt*

*poster is grote fan van Justinian*
pi_65668683
quote:
Op zondag 1 februari 2009 14:04 schreef Ssswing het volgende:
Ik heb het spel met alle uitbreidingen bij Dixons of de V&D gekocht (zitten bij elkaar in één pand...beetje vaag) voor inderdaad 20 euro. Civilization IV Complete
Gister dus voor een tientje gekocht bij FRS. Al eventjes gespeeld en nu al 10 keer beter dan de Xbox-versie.

Ik speel met the Dutch overigens.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:16:22 #250
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_65705177
Ben benieuwd of er nog een Civ V gaat komen. De laatste expansion van IV is alweer 1,5 jaar oud. Tussen Civ III conquests en Civ IV zat 2 jaar.
You know, I've learned something today
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')