Even voor de duidelijkheid: Expedit en Lack zijn niet ontwikkeld voor in natte ruitmes als een badkamer, ik verwacht na verloop van tijd toch wat problemen met vocht dat ik de kast trekt. De toplaag van Lack en Expedit is gemaakt van folie of fineer (afhankelijk van kleur) wat in basis geen vochtbestendige materialen zijn.quote:Op woensdag 5 maart 2008 11:13 schreef Plukie86 het volgende:
Vraagje aan de IKEA-kenners hier:
Ik wil voor in de badkamer een smalle hoge kast, en ik dacht aan de LACK-kast van 69 euro (dat ding dat ook op z'n zij kan). Het materiaal:
Productomschrijving:
spaanplaat, hardboard, papier, Geprinte en gepreegde acrylverf, Blanke acryllak
Nu wil ik deze kast in de badkamer hebben, waar het dus vochtig is. Kan dat? Of heb ik daar speciale lak nog voor nodig? Help mij! Ik vind het zo'n mooie kast...
En hier ben ik zelf ook wel benieuwd naar, maar dan voor een Norrebo-kast.
[..]
Als je goed schuurt ben je ook meteen je fineerlaag kwijtquote:Op woensdag 5 maart 2008 14:07 schreef sobotta het volgende:
die stotgevoeligheid is toch wel redelijk op te lossen met goed schuren en grondverven lijkt mij?
ik werkte gisteravondquote:Op maandag 3 maart 2008 19:48 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nee, het is een schroefje met een vrij brede kop waar je evt. ook een gewone schroevendraaier op zou kunnen zetten.
Noooit gezien. Op de site ook niet.quote:Op woensdag 5 maart 2008 18:45 schreef Mar0988 het volgende:
Dank je, Memento-Mori!
@ Cahir, ja, ze verkopen badjassen.Wist je dat niet?
IKEA family hoekje, bestaan die al lang? Nog nooit gezien in die 10 keren dat ik er geweest ben in de afgelopen maandenquote:Op woensdag 5 maart 2008 19:23 schreef Yoni het volgende:
Die badjassen zijn een IKEA family product, net zoals het doucheschuim, de reistassen, rookmelders en EHBO sets![]()
Ze liggen ook in zo'n speciaal IKEA family hoekje in de winkel.
heb je niet eens een familypas? geen korting, gratis koffie, onbeperkt ruilen?quote:Op woensdag 5 maart 2008 19:27 schreef Cahir het volgende:
[..]
IKEA family hoekje, bestaan die al lang? Nog nooit gezien in die 10 keren dat ik er geweest ben in de afgelopen maanden
NORREBO is wat makkelijker een ander kleurtje te geven omdat NORREBO massief hout is welke behandeld is met een acryllak. Deze kun je licht opschuren en dan met een goede verf een ander kleurtje geven.quote:Op woensdag 5 maart 2008 11:13 schreef Plukie86 het volgende:
Vraagje aan de IKEA-kenners hier:
Ik wil voor in de badkamer een smalle hoge kast, en ik dacht aan de LACK-kast van 69 euro (dat ding dat ook op z'n zij kan). Het materiaal:
Productomschrijving:
spaanplaat, hardboard, papier, Geprinte en gepreegde acrylverf, Blanke acryllak
Nu wil ik deze kast in de badkamer hebben, waar het dus vochtig is. Kan dat? Of heb ik daar speciale lak nog voor nodig? Help mij! Ik vind het zo'n mooie kast...
En hier ben ik zelf ook wel benieuwd naar, maar dan voor een Norrebo-kast.
[..]
Euhm nee volgens mij kan dat inderdaad niet omdat de beugels om dat blad vast te maken zijn, enkel geschikt zijn voor de planken in de dikte van de EXPEDIT kast. LACK heeft dikkere planken.quote:Op woensdag 5 maart 2008 12:41 schreef gothic-blackie het volgende:
ik heb een vraagje, ik wil graag een expedit bureau, maar dan niet vast gekoppeld aan een expedit kast, maar meer aan een soort lack boekenkast (dus met echt schappen en niet met vakken) is dat ook mogelijk? want er lag een papiertje bij dat expedit gecombineert kon worden met lack, maar we vroegen het aan iemand en die zei stellig nee, dat het echt een expedit kast moest zijn om bepaalde redenen.
Dat wel. Korting nooit gekregen. Onbeperkt ruilen is dus ook echt onbeperkt ruilen? Dus ook onbeperkt korting cashen?quote:Op woensdag 5 maart 2008 19:49 schreef Adelante het volgende:
[..]
heb je niet eens een familypas? geen korting, gratis koffie, onbeperkt ruilen?
Onbeperkt is echt onbeperkt...quote:Op woensdag 5 maart 2008 23:05 schreef Cahir het volgende:
[..]
Dat wel. Korting nooit gekregen. Onbeperkt ruilen is dus ook echt onbeperkt ruilen? Dus ook onbeperkt korting cashen?
Gratis Koffie?
Maar als je hem onbeperkt ken ruilen. Dan ruil je hem toch om als het zelfde product in de aanbieding is?quote:Op woensdag 5 maart 2008 23:11 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Onbeperkt is echt onbeperkt...
Maar onbeperkt kortingen? Dat gaat je niet lukken... hoewel er wel zeer regelmatig aanbiedingen zijn speciaal voor IKEA Family leden
Dan moet je dus het product dat je thuis hebt omruilen. Maar die heb je al gebruikt dus dat gaat niet...quote:Op woensdag 5 maart 2008 23:15 schreef Cahir het volgende:
[..]
Maar als je hem onbeperkt ken ruilen. Dan ruil je hem toch om als het zelfde product in de aanbieding is?
quote:De Denen zijn boos op Ikea, omdat die goedkope vloerbedekking en deurmatten naar Deense plaatsen vernoemt. Duurdere meubels hebben juist Zweedse namen. De Denen beschuldigen Ikea van Zweeds imperialisme:"Lager dan een deurmat kan bijna niet". Ikea ontkent opzet.
bron nu.nlquote:Kinderstoel en cruesli teruggeroepen
Uitgegeven: 6 maart 2008 07:10
Laatst gewijzigd: 6 maart 2008 08:06
RIJSWIJK - Er is iets mis met de Gulliver kinderstoel van IKEA en met bepaalde zakken Quaker Cruesli Multifruit. De fabrikanten van de producten roepen klanten dan ook op de gekochte spullen terug te brengen.
Dat doen ze donderdag in advertenties in landelijke kranten.
Dat wasrek had ik in een duitse (?) folder zien staanquote:Op vrijdag 7 maart 2008 13:52 schreef Brighteyes het volgende:
Gisteren in Barendrecht geweest. Wat een verademing tov de verbouwingschaos in Delft zeg!
Helaas hadden ze daar op de klantenservice waar ik ook maar even heen gelopen ben niet een Alsvik kraan liggen dus geen schroefje nog.
Maar wat ik daar dus wel zag... Een superhandig wasrek dat mbv katrollen aan het plafond gehangen kan worden en dus omhoog en omlaag gehesen kan worden.
En dat is dus echt precies wat ik nog zoek.
Maar nu kijk op de site bij wassen/drogen maar daar zie ik hem niet tussen staan!![]()
![]()
Weet een van de medewerkers hier of die nog wel in het assortiment zit?
vraag het aan een medewerker in de winkel, als er geen end-of-sale-date in het systeem staat, betekent dat dat het artikel in elk geval niet op korte termijn verdwijntquote:Op vrijdag 7 maart 2008 21:01 schreef .Sparkling. het volgende:
Wat nu in de op=op zit, is dat het enige dat uit het assortiment gaat de komende tijd?
Mijn zus heeft namelijk de MARKÖR zien staan daar.. En die heeft mijn vader op het oog voor zijn nieuwe meubels in die hij in mei gaat kopen.
Nu kunnen we het dressoir wel vast kopen zodat we zeker zijn dat we die hebben, maar we willen niet het risico lopen dat er dadelijk geen bijpassende andere meubels te koop zijn.
We hebben nu verder voornamelijk dingen van LEKSVIK. Blijven de meubels daarvan nog wel minimaal tot eind mei in het assortiment? Als jullie dat weten dan natuurlijk!
En weten jullie misschien ook of er een vervanger komt voor de MARKÖR als hij er uit gaat?
Alvast bedankt in ieder geval!!
op zaterdag?quote:
Geen goed idee? Ik vond het er gisteren zo lekker rustig.quote:
het is een nieuw artikel, dus kan zijn dat nog niet alle vestigingen het artikelnummer hebben opgestart.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 21:36 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Geen goed idee? Ik vond het er gisteren zo lekker rustig.
Mss beter wachten tot maandag maar.
Weet jij dat? Zou dat wasrekje ook in de andere filialen te krijgen moeten zijn?
Antonius nogwat (zie ET's post)
Als je hier je vestiging naar keuze invult geeft internet aan of dit artikel daar op voorraad is...quote:Op vrijdag 7 maart 2008 21:36 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Geen goed idee? Ik vond het er gisteren zo lekker rustig.
Mss beter wachten tot maandag maar.
Weet jij dat? Zou dat wasrekje ook in de andere filialen te krijgen moeten zijn?
Antonius nogwat (zie ET's post)
Er gaan nog wel meer artikelen uit.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 21:01 schreef .Sparkling. het volgende:
Wat nu in de op=op zit, is dat het enige dat uit het assortiment gaat de komende tijd?
Mijn zus heeft namelijk de MARKÖR zien staan daar.. En die heeft mijn vader op het oog voor zijn nieuwe meubels in die hij in mei gaat kopen.
Nu kunnen we het dressoir wel vast kopen zodat we zeker zijn dat we die hebben, maar we willen niet het risico lopen dat er dadelijk geen bijpassende andere meubels te koop zijn.
We hebben nu verder voornamelijk dingen van LEKSVIK. Blijven de meubels daarvan nog wel minimaal tot eind mei in het assortiment? Als jullie dat weten dan natuurlijk!
En weten jullie misschien ook of er een vervanger komt voor de MARKÖR als hij er uit gaat?
Alvast bedankt in ieder geval!!
Waar haal je die term vandaan dan? Zegt mij zo niks op zich...quote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:13 schreef veldmuis het volgende:
Hallo medewerkers,
Wat is een SCH boekje?
Groetjes,
veldmuis
Er werd zoiets omgeroepen toen ik in IKEA liep, en ik was benieuwd wat het was.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:17 schreef Bartjebart het volgende:
Waar haal je die term vandaan dan? Zegt mij zo niks op zich...
Het gaat om die ja. We wachten dan wel gewoon af tot de nieuwe. Dan weten we tenminste zeker dat we allemaal bijpassende meubels kunnen vinden.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:17 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Er gaan nog wel meer artikelen uit.
Wat betreft MARKOR gaat het om deze toch?
[ afbeelding ]
Die gaat er wel uit, maar wordt vervangen voor een vernieuwde versie. Echter als je em nu in de OP=OP kunt halen heb je em dus wellicht een stukje goedkoper.
Verder bestaat de LEKSVIK serie uit zoveel artikelnummers dat ik zo niet weet wat er wel en niet uitgaat. Er veranderd altijd wel een deel van het assortiment.
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:13 schreef Bartjebart het volgende:
In onze brochure staat ie ook! (en nog goedkoper dan in Duitsland ook!)
http://ikeaeu.ecbook.eu/08/N2nl/
[..]
Als je hier je vestiging naar keuze invult geeft internet aan of dit artikel daar op voorraad is...
Ow, een SC&A mapjequote:Op zaterdag 8 maart 2008 09:47 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Er werd zoiets omgeroepen toen ik in IKEA liep, en ik was benieuwd wat het was.
Alle medewerkers moesten hun SCH boekje naar ...kweetnietmeerwat brengen.
Maar het kan ook dat ik niet meer weet wat voor boekje het was en ze het naar SCH moeten brengen..
Oow, verkeerd verstaan dus!quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:07 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Ow, een SC&A mapje
Dat is het mapje met de voorraadlijsten die elke afdeling heeft. De afdeling SC&A (Stock Control & Administration) verwerkt ze dan in het systeem zodat eventueel geconstateerde voorraadverschillen worden gecorrigeerd.
Ja er is een inmeetservice, ja ze meten de maten van de keuken dan na, ze kunnen dan ook die keuken monteren, maar je moet dan wel eerst een tekening hebben gemaakt op de keukenplannerquote:Op zaterdag 8 maart 2008 15:55 schreef phluphy het volgende:
Deze vraag is vast al eerder gesteld, maar aangezien ik niet weet in welk vorig topic, wordt het langdurig zoeken vrees ik.![]()
We willen een IKEA keuken gaan kopen. Wat ik heb begrepen is dat je een afspraak kunt maken met een "keukenconsulent". Klopt dit? Kan dit ook in de avonduren?
We zorgen dan natuurlijk dat we de maten etc. bij ons hebben, maar komen zij dat zelf nog nameten?
En de montage, die doen zij toch ook, indien gewenst?
Alvast bedankt!
Werken jullie daar nog mee?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:07 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Ow, een SC&A mapje
Dat is het mapje met de voorraadlijsten die elke afdeling heeft. De afdeling SC&A (Stock Control & Administration) verwerkt ze dan in het systeem zodat eventueel geconstateerde voorraadverschillen worden gecorrigeerd.
Het is helaas niet meer mogelijk om afspraken te maken ons als keuken'consulenten'. Als je een tekening gemaakt hebt in de IKEA Homeplanner, en deze opslaat bij IKEA op de server, dan kunnen we de tekening wel met je doorkijken in de winkel.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 15:55 schreef phluphy het volgende:
Deze vraag is vast al eerder gesteld, maar aangezien ik niet weet in welk vorig topic, wordt het langdurig zoeken vrees ik.![]()
We willen een IKEA keuken gaan kopen. Wat ik heb begrepen is dat je een afspraak kunt maken met een "keukenconsulent". Klopt dit? Kan dit ook in de avonduren?
We zorgen dan natuurlijk dat we de maten etc. bij ons hebben, maar komen zij dat zelf nog nameten?
En de montage, die doen zij toch ook, indien gewenst?
Alvast bedankt!
Ja, daar wordt nog mee gewerkt. Vooral voor afschrijvingen voor showmodellen en beschadigde artikelen enzo. Why?quote:
Omdat wij dat allemaal digitaal doen... gelijk in het oude MHS systeemquote:Op zondag 9 maart 2008 18:23 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Ja, daar wordt nog mee gewerkt. Vooral voor afschrijvingen voor showmodellen en beschadigde artikelen enzo. Why?
Uhm zeker niet, in bepaalde vestigingen willen we die verantwoordelijkheid lekker laten liggen waar ie hoortquote:Op zondag 9 maart 2008 18:32 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Omdat wij dat allemaal digitaal doen... gelijk in het oude MHS systeem
Ik dacht dat alle vestigingen dat al deden...
Mijn ouders hebben zoiets, het metaal van de gootsteen heeft een afdruipdeel naast de gootsteen (volgt je het nog) en een klein groentewasbakje en daaronder zo'n stortkoker plus deksel. Zij gebruiken het voor het gft afval. En vlgs mij kwam dat van de ikea vandaan (groot deel van de keuken is in ieder geval ikea) maar de keuken is 17 jaar oud....quote:Op zaterdag 8 maart 2008 15:59 schreef phluphy het volgende:
Nog een vraagje!
In een vakantieappartement op Gran Canaria hebben we eens iets superhandigs gezien voor afval, wat ik verder nooit meer ergens tegen ben gekomen.
Naast de gootsteen was een soort verzonken afvalbakje met deksel gemonteerd. Dekseltje omhoog, afval erin (principe stortkoker) en vanuit het aanrechtkastje kon je het zakje verwisselen als het vol was. Niet bestemd voor veel afval, maar wel superhandig voor alle kleine afvalgevalletjes.
Kan zoiets ook in een IKEA keuken?
In Duiven werken we ook met de mapjesquote:Op zondag 9 maart 2008 19:48 schreef Adelante het volgende:
[..]
Uhm zeker niet, in bepaalde vestigingen willen we die verantwoordelijkheid lekker laten liggen waar ie hoortAls je dat bijv. in Amsterdam gaat doen, heb je zo een overstock waar je heel Hengelo mee kunt vullen.
Ik vond 'm wel reuzehandig, maar ik heb 'm dan ook maar 10 dagen gebruikt op vakantie, en in het appartement kwam dagelijks een schoonmaakster die de boel leegde, dat zal wel gescheeld hebben.quote:Op zondag 9 maart 2008 23:23 schreef sobotta het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben zoiets, het metaal van de gootsteen heeft een afdruipdeel naast de gootsteen (volgt je het nog) en een klein groentewasbakje en daaronder zo'n stortkoker plus deksel. Zij gebruiken het voor het gft afval. En vlgs mij kwam dat van de ikea vandaan (groot deel van de keuken is in ieder geval ikea) maar de keuken is 17 jaar oud....![]()
En echt handig is het niet, schoonmaken is niet ideaal en je gooit er al snel meer in dan de bak eronder aankan: gevolg: allerlei goor afval in je stortkoker dat naar beneden valt zodra je de bak eronder weghaalt...
De EKTORP banken?quote:Op maandag 10 maart 2008 11:41 schreef sobotta het volgende:
oh, dat wil ik ook weten eigenlijk, ik wil de driezits en chaise lounge van ehm die pas 15% korting had, Erlig ofzo.... (had hem toen natuurlijk moeten kopen, maar vriend was er nog niet uit)
Ik heb heel lang zoiets gehad van, geen IKEA bank voor mij. Er is al genoeg IKEA in mijn woning, met een bank erbij wordt het echt een IKEA showroom.quote:Op maandag 10 maart 2008 14:15 schreef Spookje81 het volgende:
Wij hebben de hoekbank van ektorp in idemo beige. Echt heerlijk
Euhm... er is niet 1 datum waarop opeens nieuwe artikelen op de site verschijnen. Ik geloof dat er landelijk een regel is voordat een artikel op internet verschijnt. Volgens mij moet een artikel in 3 winkels verkocht zijn voordat het online komt.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 00:21 schreef .Sparkling. het volgende:
Vanaf wanneer zijn alle nieuwe meubels te bekijken op de site? Ik ben erg benieuwd wat voor nieuwe dingen er zijn gekomen
De EKTORP hoekbank is volgens mij niet standaard op voorraad (i.t.t. de 2- en 3-zits modellen), hij moet dan besteld worden voor jequote:Op dinsdag 11 maart 2008 11:30 schreef Anitra het volgende:
Ik wil dolgraag de ektorp hoekbank kopen, alleen is hij nergens op voorraad. Moet ik naar de winkel om hem daar te bestellen of wachten tot hij weer op voorraad is?
Thanks, dan gaan we een ritje ikea maken deze weekquote:Op dinsdag 11 maart 2008 12:01 schreef Adelante het volgende:
[..]
De EKTORP hoekbank is volgens mij niet standaard op voorraad (i.t.t. de 2- en 3-zits modellen), hij moet dan besteld worden voor je
Die met die katrollen aan het plafond?quote:Op dinsdag 11 maart 2008 22:45 schreef Sleeve het volgende:
Heeft iemand inmiddels dat superhandige wasrek gekocht? Ik ben namelijk heel benieuwd of het ook in de praktijk zo handig is en zou graag een fotootje zien van het systeem zodat ik precies snap hoe het in elkaar zit!
Der zit een magneetstrip op zoals op je bankpas. Die wordt door een kaartlezer op de kassa gehaald.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 19:40 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb net mijn ikea family pas ontvangen. Klopt het dat er geen barcode op de pas zelf zit?? Op de brief zit wel een barcode. Moet ik die er bij houden dan??
Ja, inderdaad, die met die katrollen aan het plafond. Ik ben er echt heel benieuwd naar want het lijkt me echt een handig systeem.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 23:25 schreef E.T. het volgende:
[..]
Die met die katrollen aan het plafond?
Volgens mij heeft BE die gekocht
Ikea verkoopt rooie kruisjesquote:Op donderdag 13 maart 2008 23:49 schreef Bartjebart het volgende:
[ afbeelding ]
Ooooh
Die nummer 2... zooooooo gaaf
Ja..quote:
Je vergeet de leukste...quote:Op vrijdag 14 maart 2008 10:05 schreef Adelante het volgende:
nieuwe knuffels
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
3 pakketten inderdaad en hoe groot tja in een ruime auto moet je t mee kunnen nemenquote:Op vrijdag 14 maart 2008 12:27 schreef Vork het volgende:
Even een vraag voor de Ikea werknemers of anderen die dit misschien wel weten (dit in tegenstelling tot de klantenservice):
Wat is de pakketgrootte en aantal van een Tromso hoogslaper (2 pseroons, 140x200 cm)? De website geeft aan dat het uit 3 paketten bestaat, maar als je doorklikt op die informatie is het ineens een veel te groot pakket van 65 kg geworden. Dat lijkt me stug dat dat juist is. Dus de vraag is, hoeveel pakketten zijn het wel en hoe groot zijn die?
Die maten die staan aangegeven zijn de maxima, dus het zijn drie paketten waarvan de langste de lengte heeft die vermeld staat en samen wegen die drie dozen 65 kilo.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 12:27 schreef Vork het volgende:
Even een vraag voor de Ikea werknemers of anderen die dit misschien wel weten (dit in tegenstelling tot de klantenservice):
Wat is de pakketgrootte en aantal van een Tromso hoogslaper (2 pseroons, 140x200 cm)? De website geeft aan dat het uit 3 paketten bestaat, maar als je doorklikt op die informatie is het ineens een veel te groot pakket van 65 kg geworden. Dat lijkt me stug dat dat juist is. Dus de vraag is, hoeveel pakketten zijn het wel en hoe groot zijn die?
Wat mis je dan?quote:Op vrijdag 14 maart 2008 17:52 schreef suuske343 het volgende:
Heb ik gister heeeeeel de keuken gehaald (71 pakketjes) ben ik natuurlijk weer iets vergeten.
Maarja voordat hij helemaal klaar is zal ik vast nog wel eens die kant op moeten.
We werden in Son trouwens heel (gezellig en) goed geholpen.....waarvoor nog mijn![]()
Ow ja ik vroeg laatst in dit topic of ik dat in een berlingo zou krijgen.
We hebben het toch maar met aanhanger (en focus station) gehaald, maar het had wel gepast denk ik, op de plinten en kroonlijsten na.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |