quote:'Raad van Commissarissen praat ook met Van Geel'
Volgens Voetbal International staat er later vandaag ook nog een gesprek gepland tussen de Raad van Commissarissen en Martin van Geel. Mogelijk zal de RvC na Algemeen Directeur Maarten Fontein, ook de Technisch Directeur vragen op te stappen naar aanleiding van de resultaten van het intern al bekende commissierapport.
De Raad van Commissarissen, bestaande uit de bestuursleden van de Vereniging AFC Ajax John Jaakke, Joop Saan en Hennie Henrichs, en de overige commissarissen Sjoerd van Loon en Frank Eijken, heeft de bevoegdheid directieleden te benoemen of op goede gronden uit hun functie te ontheffen.
VI meldde eerder vandaag het opstappen van Algemeen Directeur Maarten Fontein, maar zwakte dit later af door te melden dat Fontein alleen het verzoek van de Raad van Commissarissen zou hebben gekregen om af te treden, welk verzoek hij overigens naast zich neer legde.
Zondagmiddag geeft Ajax op een persconferentie uitleg over de situatie.
Bron: Ajax Netwerk
''Ajax vis. Kijk we nemen een stukje kabeljauw, snijden we in, stukje zalm erin, beetje garnalen. Als de Ajax spelers dit zouden eten worden we ieder jaar kampioen.''quote:Op zaterdag 16 februari 2008 16:51 schreef Sony_Nintendo het volgende:
Whehehe die visverkoper op ajaxtv
quote:'Fontein stapt per direct op bij Ajax'
Maarten Fontein treedt met onmiddellijke ingang terug als algemeen directeur van Ajax. Dat blijkt uit documenten die in handen zijn gekomen van de redactie van het tijdschrift. De breuk tussen Fontein en Ajax is een direct gevolg van de conclusies uit het rapport van de onderzoekscommissie. Het comité had als doel het algemene en technische beleid van de laatste tien jaar bij de Amsterdamse club onder de loep te nemen.
Onder leiding van erelid Uri Coronel leverde de commissie keiharde kritiek op algemeen directeur Fontein en technisch directeur Martin van Geel. Een woordvoerder van Ajax wilde het vertrek van Fontein zaterdag niet bevestigen. De Amsterdamse club heeft voor zondagmiddag een persconferentie belegd.
Wordt toch wel verwijderd.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 18:15 schreef kleinzusje het volgende:
Ben ik te laat voor een gelukzalige verkapte TVP ?
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
wtf gast, hij heeft vroeger gewoon bij psv gespeelt, hij deed het goed bij de A1 van ajax, en hij word toch weggezet als trainer en heeft een hele kleine kans om assistent te worden, daar kan hij assistent worden nou dan lijkt het mij logisch?quote:Op zaterdag 16 februari 2008 18:17 schreef Ruiseart het volgende:
Koster wil naar psv?
Per direct opzouten bij Ajax dan aub.
Ajax en psv zijn concurrenten voor de vaste cl plek, en als hij volgend jaar daar naar toe gaat? Dan vindt ik dat erg vreemdquote:Op zaterdag 16 februari 2008 18:59 schreef Noshiba het volgende:
[..]
wtf gast, hij heeft vroeger gewoon bij psv gespeelt, hij deed het goed bij de A1 van ajax, en hij word toch weggezet als trainer en heeft een hele kleine kans om assistent te worden, daar kan hij assistent worden nou dan lijkt het mij logisch?
Tuurlijk is het vreemd, ik vind het zelf ook raar maar om gelijk te gaan zeggen: zout dan gelijk op.....quote:Op zaterdag 16 februari 2008 19:05 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ajax en psv zijn concurrenten voor de vaste cl plek, en als hij volgend jaar daar naar toe gaat? Dan vindt ik dat erg vreemd
quote:16/2/2008 - Einde beursnotering kost tenminste 37 miljoen euro
(Gepost door GD, met dank aan forumlid DAF, ArenA)
BRON: Ajax Netwerk
In diverse media valt te lezen dat volgens het uitgelekte commissierapport één van de aanbevelingen van de commissie is dat Ajax zich terug moet trekken van de beurs.
Mocht de Directie van de Ajax NV tot het van de beurs halen van het aandeel willen overgaan, dan heeft het hiervoor de toestemming nodig van de Algemene Vergadering van Aandeelhouders. Deze moet dan toestemming geven tot de inkoop van alle uitstaande aandelen.
De AFC Ajax NV heeft momenteel 18.333.332 uitstaande aandelen. De AFC Ajax NV heeft zelf 73.3% van deze aandelen in handen. De overige 4.950.000 aandelen (26.7%) zijn in handen van Delta Lloyd (5.6%), Strating (5.3%) en particuliere beleggers. Al deze aandelen zouden teruggekocht moeten worden door de NV.
De 4.950.000 aandelen die ingekocht dienen te worden zijn tegen de huidige beurskoers van ¤7,50 in totaal ¤37.125.000 waard. Het inkopen van de aandelen zal echter vermoedelijk een stuk duurder uitvallen dan de huidige waarde van ruim 37 miljoen euro. De NV moet haar aandeelhouders een bod doen waartegen zij de aandelen over wil nemen.
De 4.950.000 aandelen leverden bij de beursgang in 1998 ruim 53 miljoen euro op. De aandelen werden gelanceerd tegen de koers van 25 gulden (11,34 euro), maar de koers steeg vanwege de grote belangstelling destijds direct naar 32,50 gulden (14,75 euro). Vroege aandeelhouders hebben destijds dus veel meer voor het aandeel betaald dan wat het anno 2008 nog waard is.
De verwachting is dan ook dat de AFC Ajax NV flink hoger dan de huidige beurskoers van 7,50 euro zal moeten bieden om alle aandeelhouders ertoe te bewegen de aandelen terug te verkopen. Het einde van de beursnotering zal daarom een aanzienlijk grotere investering dan de eerder genoemde 37 miljoen euro vragen. Daar zijn bovendien alle bijkomende kosten zoals de kosten voor het wijzigen van de structuur nog niet bij inbegrepen.
Ik ook !quote:Op zaterdag 16 februari 2008 19:21 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Tuurlijk is het vreemd, ik vind het zelf ook raar maar om gelijk te gaan zeggen: zout dan gelijk op.....
Goed argument.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 19:28 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Spelers wisselen toch ook van club ?!
neuh, urby, dennis, george, delorge mogen ze hebben hoorquote:Op zaterdag 16 februari 2008 19:36 schreef Riro het volgende:
[..]
Goed argument.Dus jij zou het ook niet erg vinden als een speler van ons naar psv ging?
Lekker kortzinnige reactie ouwe..quote:Op zaterdag 16 februari 2008 18:17 schreef Ruiseart het volgende:
Koster wil naar psv?
Per direct opzouten bij Ajax dan aub.
Langzaam maar zeker komt het wel goed. Nu alleen nog goede vervangers aanstellen.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 20:15 schreef dronkeykong het volgende:
Ik mis ergens het bericht dat Jaake ook op moet stappen
Zal eindelijk Ajax zijn gezicht terug krijgen?
Ze moeten gelijk die kut aankopen ook dumpenquote:Op zaterdag 16 februari 2008 20:18 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Langzaam maar zeker komt het wel goed. Nu alleen nog goede vervangers aanstellen.
Van Basten B.V. regelt dat voor u!quote:Op zaterdag 16 februari 2008 20:20 schreef dronkeykong het volgende:
[..]
Ze moeten gelijk die kut aankopen ook dumpen
Nu ze toch bezig gaan met de grote schoonmaak
Nee, jullie willen alleen kampioen worden, niet je 'gezicht' terug.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 20:15 schreef dronkeykong het volgende:
Ik mis ergens het bericht dat Jaake ook op moet stappen
Zal eindelijk Ajax zijn gezicht terug krijgen?
quote:Written by Jacques Happe
Saturday, 16 February 2008
Zondagmiddag komt de ledenraad van AFC Ajax met spoed bijeen om door het bestuur bijgepraat te worden over het Rapport Coronel. Zaterdagmiddag werd Martin van Geel om 17.00 uur ingelicht. Naar verwachting zal de Raad van Commissarissen ook hem verzoeken ontslag te nemen, net zoals zij dat bij algemeen directeur Maarten Fontein deed. Oud-directeur Arie van Eijden wordt veelvuldig genoemd als interim-directeur.
Maarten Fontijn, Martin van Geel en voorzitter John Jaakke (foto: Tamara Baart)
“Laat ik daar nou niks over zeggen”, is het eerste wat Arie van Eijden oud-directeur deze zaterdagavond wil loslaten tegenover highlow.nl. “Daarvoor moet je bij Ajax zijn.” De vraag is simpel: Ajax heeft op korte termijn een directeur nodig die het reilen en zeilen binnen de club kent, bij wie kom je dan uit? Bij Arie van Eijden, de man die in december 2005 opstapte als directeur. Hij lacht. “Luister nou, ik heb geen enkel contact met die mensen binnen Ajax.” Maar u kunt wel zó binnen de club aan de slag. “Dat weet ik niet. Dat wordt door de beleidsbepalers bepaald. Ik geef daar toch geen antwoord op en dat mag je ook niet van mij verwachten. Ik bedoel, ik ben weg bij Ajax en de huidige beleidsbepalers hebben mij nog nooit één ding gevraagd. Maarten Fontein wel overigens, ‘ik mag het eigenlijk niet van John vragen’, dus dan weet je hoe de situatie is. Maar ja, het zou misschien – los van het feit dat ik het ook zou willen – best mogelijk zijn. Ze hadden mijn kennis de laatste jaren ook mogen gebruiken; zelfs misbruiken.” Ereleden, ledenraadsleden en gewone leden laten de naam van Arie van Eijden veelvuldig klinken, zo is gebleken na een belrondje zaterdag.
John Jaakke en Arie van Eijden bij de presentatie van de nieuwe technisch directeur Martin van Geel
(foto: Tamara Baart)
Naast Maarten Fontein die niet alleen zakelijk werd afgerekend door de Commissie Coronel, maar ook persoonlijk op zijn manier van leiding geven, is ook Martin van Geel door de Raad van Commissarissen geïnformeerd over zijn functioneren. Zaterdagmiddag om 17.00 uur diende de technisch directeur bij de commissarissen aan te schuiven voor een pittig gesprek. Overigens ligt het in de lijn der verwachtingen, dat bij een onslag van Martin van Geel ook het bestuurslid technische zaken Hennie Henrichs zijn ontslag zal indienen. Dit zou al voor de tweede keer zijn. Bij het vertrek van Jan Wouters stapte Henrichs in 2000 ook toen uit het bestuur van Ajax, omdat hij zich verantwoordelijk voelde voor het niet-functioneren van de trainer.
Eigenlijk voor het eerst onder dit bestuur.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 21:10 schreef Roflbroek het volgende:
De pleuris is weer eens ouderwets uitgebroken.
Ik zei het net nog tegen iemand, toen het nog 0-0 stond: "Ze maken 5 minuten voor tijd een doelpunt, en anders krijgen ze wel een penalty mee" En jahoorquote:Op zaterdag 16 februari 2008 21:14 schreef Jasza het volgende:
Lucky boeren voor de 500e keer.
Dat hangt met elkaar samen.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 20:30 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Nee, jullie willen alleen kampioen worden, niet je 'gezicht' terug.
Kan beter nu gebeuren.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 21:10 schreef Roflbroek het volgende:
De pleuris is weer eens ouderwets uitgebroken.
Thuis van Willem II? Da's een Spartaatje hoor, dat wordt weer gewoon ouderwets 6-0.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 21:29 schreef Sony_Nintendo het volgende:
PSV![]()
Zal je zien dat wij wel van willem2 verliezen
Precies en het kampioenschap kun je nou wel vergeten. Dus nu puinruimen en volgend seizoen met een schone lei beginnen.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 21:44 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Idd, die hele beerput moet maar in een keer opengetrokken worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |