Dan hebben dus niet voldoende mensen op jou partij gestemd, daar kan ik ook weinig aan veranderen. Maar de meerderheid heeft gekozen voor de partijen die nu wel in de coalitie zitten en daarmee hebben zij voor jou bepaald wat de overheid wel en niet mag doen.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 09:13 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ehm, dat geloof je zelf?
Ik heb op een partij gestemd die niet in de coalitie zit; myth busted.
Welke partij had het opslaan en gebruiken van biometrische gegevens in hun partijprogramma staanquote:Op zaterdag 16 februari 2008 11:34 schreef karr-1 het volgende:
Dan hebben dus niet voldoende mensen op jou partij gestemd, daar kan ik ook weinig aan veranderen. Maar de meerderheid heeft gekozen voor de partijen die nu wel in de coalitie zitten en daarmee hebben zij voor jou bepaald wat de overheid wel en niet mag doen.
Geen enkele bij mijn weten, maar ze hadden wel allemaal in het programma staan dat de veiligheid gewaarborgt en verhoogt moest worden. Heb je de progamma's wel bestudeerd voor je stemde?quote:Op zaterdag 16 februari 2008 11:39 schreef r_one het volgende:
[..]
Welke partij had het opslaan en gebruiken van biometrische gegevens in hun partijprogramma staan
Ik bedoel maarquote:Op zaterdag 16 februari 2008 11:52 schreef karr-1 het volgende:
Geen enkele bij mijn weten,
En in hoeverre draagt het grasduinen in deze gegevens bij aan het waarborgen en verhogen van "de veiligheid"?quote:maar ze hadden wel allemaal in het programma staan dat de veiligheid gewaarborgt en verhoogt moest worden.
Op hoofdlijnen: jaquote:Heb je de progamma's wel bestudeerd voor je stemde?
Schuif hem dan naar POL, BNW trekt zo'n raar publiek aan.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 12:30 schreef Sjeen het volgende:
Ik schuif deze even door naar BNW, gezien we het hier niet meer over wettelijke mogelijkheden hebben...
Ten eerste maak ik bezwaar tegen het grasduinen, dit zal zeker niet gaan gebeuren in deze gegevens. Maar ik denk wel dat het mogelijk is om sneller verbanden te leggen dus gebeurtenissen of mensen en bij criminaliteit sneller een persoon aan bv een vingerafdruk te kunnen koppelen.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 12:18 schreef r_one het volgende:
En in hoeverre draagt het grasduinen in deze gegevens bij aan het waarborgen en verhogen van "de veiligheid"?
Dream onquote:Op zaterdag 16 februari 2008 12:54 schreef karr-1 het volgende:
Ten eerste maak ik bezwaar tegen het grasduinen, dit zal zeker niet gaan gebeuren in deze gegevens.
Dat is geen antwoord op mijn vraag: jij haalde het verhogen van "de veiligheid" aan (in de verkiezingstijd, dus in de zin van anti-terrorismebestrijding).quote:Maar ik denk wel dat het mogelijk is om sneller verbanden te leggen dus gebeurtenissen of mensen en bij criminaliteit sneller een persoon aan bv een vingerafdruk te kunnen koppelen.
Mijn probleem met registraties is dat dit niet gebeurd.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:31 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Waar ben je in hemelsnaam bang voor!?! Van mij mogen ze zelfs naaktfoto's maken mocht dat voor de wet verplicht zijn. Zolang het maar veilig bewaard word en er geen misbruik van gemaakt word.
Mensen met Big-Brother paranoia.
quote:De opslag van hielprikjes bleek zonder medeweten van de ouders te gebeuren. Bovendien bleek het kinderbloed te worden gebruikt voor onderzoeksdoeleinden waarover het RIVM ook na herhaalde verzoeken geen volledige openheid van zaken wil geven.
http://www.biopolitiek.nl/pivot/entry.php?id=308
Het heeft mij zelf verbaasd dat ze hier een nummer over hebben gemaakt, maar dat terzijde..quote:En sowieso dat een liedje van lange frans zorgt voor 'nieuwe' gesprekstof in de tweede kamer? Het is een amateur-overheid.
Gezien de zaken die hier door mensen geroepen en verzonnen worden is BNW een prima plek voor dit onderwerp. Wat een paranoide stel bij elkaar zeg.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 12:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Schuif hem dan naar POL, BNW trekt zo'n raar publiek aan.
Ik neem aan dat je dan ook voorbeelden hebt waarbij dit wel gebeurd is?quote:Op zaterdag 16 februari 2008 13:14 schreef r_one het volgende:
[..]
Dream on![]()
De kritische Nederlander: Biometrische gegevens voor andere doeleinden gebruiken dan identificatie? De politiek: "Dat zal zeker niet gaan gebeuren!"
De kritische Nederlander: Kentekengegevens voor andere doeleinden gebruiken dan voor de kilometerheffing? De politiek: "Dat zal zeker niet gaan gebeuren!"
[..]
Paranoidequote:Op zaterdag 16 februari 2008 23:21 schreef karr-1 het volgende:
Gezien de zaken die hier door mensen geroepen en verzonnen worden is BNW een prima plek voor dit onderwerp. Wat een paranoide stel bij elkaar zeg.
quote:Het ministerie van Binnenlandse Zaken heeft de berichtgeving van RTL Nieuws bevestigd, terwijl in de oorspronkelijke plannen de biometrische gegevens alleen ter bestrijding van identiteitsfraude zouden worden gebruikt.
En welke berichtgeving was dat dan? Dat zet je er slim genoeg even niet bij.....quote:
Vrijwel elk bericht over dit onzalige plan, neem maar een willekeurige, b.v. http://www.nu.nl/news/143(...)ers_in_database.htmlquote:Op zaterdag 16 februari 2008 23:30 schreef karr-1 het volgende:
En welke berichtgeving was dat dan? Dat zet je er slim genoeg even niet bij.....
Voila, mijn punt word volledig bewezen.....quote:Een woordvoerder van het ministerie bevestigde vrijdagavond een bericht hierover van RTL Nieuws. De database mag alleen worden geraadpleegd op verzoek van de officier van justitie.
Verdachte
De officier kan de vingerafdrukken gebruiken om de identiteit van een verdachte te bepalen als hij een concrete verdenking heeft.
Je vindt het een glashelder antwoord?quote:Op zaterdag 16 februari 2008 23:58 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Voila, mijn punt word volledig bewezen.....
Helder genoeg voor mij, de complotdenkers onder ons hebben misschien meer nodig.quote:Op zondag 17 februari 2008 00:01 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Je vindt het een glashelder antwoord?
Ik wordt een beetje moe van dat smijten met woorden als complot-denkers en aluminium hoedjes...quote:Op zondag 17 februari 2008 00:04 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Helder genoeg voor mij, de complotdenkers onder ons hebben misschien meer nodig.
Jij mag het weerleggen zoveel als je wilt, de meerderheid van de mensen zien je nog steeds als een complotdenker met een aluminiumhoedje, want dat is gewoon wat je bent.quote:Op zondag 17 februari 2008 00:08 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik wordt een beetje moe van dat smijten met woorden als complot-denkers en aluminium hoedjes...
Als je zegt dat de overheid zich ongeveer nooit houdt aan eerder gemaakte uitspraken, ben je ineens een complot-denker. Ik weerleg dat, de overheid is te incapabel om een complot bij elkaar te houden.
Ja, dat. En jij bent uiteraard kaal, en een fan van Hitler.quote:Op zondag 17 februari 2008 00:11 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Je denkt ook dat UMTS masten schadelijk zijn en dat je kanker krijgt van aspartaam?
Daarom doe ik ook niets anders dan argumenten gevenquote:Op zondag 17 februari 2008 00:19 schreef soylent het volgende:
[..]
Ja, dat. En jij bent uiteraard kaal, en een fan van Hitler.Of misschien is het toch maar een beter idee om de discussie proberen te winnen op argumenten en de ad-hominems achterwege te laten.
Nee, jij wordt over de streep getrokken (lees: zoetgehouden voor dit moment) met een -mogelijk loze- belofte.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 23:58 schreef karr-1 het volgende:
Voila, mijn punt word volledig bewezen.....
quote:Het ministerie van Binnenlandse Zaken heeft de berichtgeving van RTL Nieuws bevestigd, terwijl in de oorspronkelijke plannen de biometrische gegevens alleen door de Officier van Justitie konden worden geraadpleegd bij concrete verdenkingen.
Je gaat er dus bij voorbaat al vanuit dat het een loze belofte is zonder enige concrete aanwijzing. Dat noem ik een complottheorie en daarom past dit onderwerp dus prima in BNW.quote:Op zondag 17 februari 2008 00:45 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee, jij wordt over de streep getrokken (lees: zoetgehouden voor dit moment) met een -mogelijk loze- belofte.
Voor hetzelfde geld lezen we over een jaar:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |