hmm, ik heb die niet meer gedefragmenteerd sinds de eerste maanlanding. dan doe ik dat eventjesquote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:50 schreef Swetsenegger het volgende:
de c schijf misschien extreem gefragmenteerd?
quote:Op zaterdag 16 februari 2008 02:11 schreef Big_Boss_Man het volgende:
'eventjes'
hij is na 3 uur op 32%, dit gaat nog 7 uur duren
Ik heb niet zo'n test laten lopen, maar de vorige keren dat ik dat deed gaf het telkens aan de schijf niet gedefragmenteerd hoefde te worden. Ik denk dat het er zo lang over doet omdat ik die schijf gewoon vrij lang niet gedefragmenteerd heb. De schijf heeft wel 217 van de 279GB vrij.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 02:36 schreef Jordy-B het volgende:
Gaf 'ie vantevoren geen rapportje met hoe sterk de schijf gefragmenteerd was? Kan je wel een beetje uit afleiden hoe lang het gaat duren... Het is natuurlijk ook wel belangrijk hoeveel vrije schijfruimte over is...
Als het na defragmenteren nog steeds erg langzaam gaat, kan je met een HDD diagnostics-programma kijken of er iets niet helemaal werkt zoals het hoort.
Bij één test scoorde de nieuwe schijf zo'n 200 keer langzamer dan de oude schijf, maar die test zegt mij vrij weinig. Ik zal het nog eens laten lopen en er een screenshot van maken.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 13:12 schreef mcDavid het volgende:
'langzamer dan' zegt niet alles. Er kan behoorlijk verschil zitten in data-overdracht snelheid tussen verschillende schijven. Hoewel je wel zou verwachten dat een nieuwere schijf over het algemeen sneller is dan een oudere.
diagnostische programma's...quote:Op zaterdag 16 februari 2008 13:08 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik heb een programmaatje gevonden van Samsung dat zou moeten kunnen controleren of alles aan mijn schijf werkt, maar ik krijg het programma zelf niet aan het werken. Het is een DOS programma.Ze hadden het programma net zo goed op een ponsband kunnen zetten.
De snelheid van die schijf is inderdaad veel langzamer dan die andere schijf. Ik ga kijken of er verder nog diagnostische programma's te vinden zijn.
staat de floppy drive in de bootvolgorde van het BIOS?quote:Op zaterdag 16 februari 2008 14:28 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik heb het programmaatje van Samsung op een diskette gezet. Als je dan je PC opstart, zou het moeten gaan lopen maar dat gebeurd niet. Ik heb geen flauw benul hoe ik dat programma aan het lopen moet krijgen, ik heb van alles geprobeerd.Ik dacht eerlijk gezegd dat MS DOS programma's helemaal niet werken onder Windows XP.
dit wist ik niet, ik ga het gelijk eventjes checkenquote:Op zaterdag 16 februari 2008 14:34 schreef mschol het volgende:
[..]
staat de floppy drive in de bootvolgorde van het BIOS?
zo niet zal de pc hem bij het opstarten ook niet aanspreken..(als hij dat wel doet, en start er niet van op krijg je de melding in de trend van "invalid system disk, replace disk and press any key to continue"
De schijf die langzaam werkt is juist mijn leegste schijf, met 77 procent vrije ruimte.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 14:42 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Als een schijf voor meer dan 80% gevuld is dan dondert je performance compleet in elkaar van je schijf!
dan heb je de floppy verkeerd aangemaakt en is deze niet bootablequote:Op zaterdag 16 februari 2008 15:39 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Het diskettestation stond inderdaad niet ingesteld als boot device. Toen ik dit veranderd had kreeg ik tijdens het opstarten een melding met 'remove disk and press any key'.
Ik ben wel heel benieuwd waar jij deze onzin vandaan haalt want het slaat kant nog walquote:Op zaterdag 16 februari 2008 14:42 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Als een schijf voor meer dan 80% gevuld is dan dondert je performance compleet in elkaar van je schijf!
Je kan gerust alle controllers weggooien dat geeft niks hoor. Windows vind ze toch wel weer (als het goed is).quote:Op maandag 18 februari 2008 21:26 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik had zojuist al de IDE controller weg gegooid zonder succes, maar ik had hiervoor wel de master op de het tweede IDE kanaal gezet, omdat op een site stond dat je niet een IDE controller eruit kan gooien als daar de master aan hangt. Er stond wel bij dat sommige mensen zeiden dat het kon, maar de auteur vond het niet verstandig. Misschien is het juist de bedoeling dat de harde schijf waarvan je de transfer mode wilt veranderen aan het IDE kanaal hangt dat je eruit gaat, als dit zo is dan zal ik dit morgen proberen!
Ik heb het nogmaals geprobeerd. Uh wat heb je precies gedaan wat je HD nog steeds in PIO laat werken?quote:Op dinsdag 19 februari 2008 16:45 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik heb het nogmaals geprobeerd maar de schijf blijft in PIO mode werken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |