http://www.helpmij.nl/forum/showpost.php?p=1927753&postcount=4quote:Herstel DMA mode met behulp van de register editor
Nogmaals: Wees voorzichtig, doe alleen wat hieronder beschreven is, anders kan windows onherstelbaar beschadigd worden met als enige remedy een nieuwe installatie van het besturingssysteem!
Start Regedit. (Klik op START, Uitvoeren en typ regedit)
Ga naar de volgende sleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E96A-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
Deze sleutel bevat subsleutels zoals 0000, 0001, 0002 enz. Normaal gesproken is 0001 het primaire IDE kanaal en 0002 het secundaire kanaal. Onder bepaalde omstandigheden kunnen echter andere nummers gelden. Controleer de waarde DriverDesc om te zien of je de goede hebt.
Verwijder compleet de sleutel MasterIdDataChecksum of SlaveIdDataChecksum, afhankelijk van of het apparaat op de master of de slave is aangesloten. Het kan trouwens geen kwaad ze beide te verwijderen. Start nu opnieuw op. De Drive DMA capaciteiten worden opnieuw door Windows gedetecteerd.
Open opnieuw apparaatbeheer en controleer of het apparaat nu daadwerkelijk DMA mode gebruikt (of nog mooier UDMA).
De oplossing met de registry heeft niet gewerkt iigquote:Op zondag 16 december 2007 13:28 schreef zarGon het volgende:
Behalve een reinstall (verwijderen en opnieuw laten detecteren) werkt het wijzigen van de registry editor van Windows ook.
[..]
http://www.helpmij.nl/forum/showpost.php?p=1927753&postcount=4
Deze gasten zeggen hetzelfde, ook komt daar het hele verhaal van verwijderen en opnieuw laten zoeken in voor. Maaaar, zij hebben een bestandje gemaakt die alles automatisch uitvoert. Even lezen.
Eerlijk gezegd weet ik niet of het helemaal veilig is. Persoonlijk zou ik de registry wijzigen, omdat je in principe niets wijzigt wat gevaarlijk is en de verwijderde sleutels in de registry terugkomen, aangezien Windows XP bij het restarten de sleutels terugzet als de oude instellingen gedetecteerd worden.
Ik ga deze even proberen.quote:Op zondag 16 december 2007 13:17 schreef geelkuikentje het volgende:
Hier staat misschien de oplossing voor je probleem. Dit geldt ook voor dvd/cdspelers. Let er wel op dat je het goed verandert als je in je register zit te rommelen. Dat kan fout gaan als je niet goed oplet!
Hm, weet je zeker dat dat van toepassing is op mijn probleem? Mijn DVD's haperen alleen, geven geen fouten aan.quote:Op zondag 16 december 2007 13:17 schreef geelkuikentje het volgende:
Hier staat misschien de oplossing voor je probleem. Dit geldt ook voor dvd/cdspelers. Let er wel op dat je het goed verandert als je in je register zit te rommelen. Dat kan fout gaan als je niet goed oplet!
En dat ene met het bestandje? Ik heb het niet geprobeerd, weet dus ook niet 100% of het schadelijk is, maar geen berichten gelezen in de reply op dit berichtje dat er iets mis gegaan is. Hooguit dat het PIO bleef. Waarschijnlijk zou je dit nog kunnen gebruiken.quote:Op zondag 16 december 2007 14:19 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
De oplossing met de registry heeft niet gewerkt iig.
[..]
Ik ga deze even proberen.
Ik ga het zo nog maar een keer proberen denk ik.quote:Op zondag 16 december 2007 15:06 schreef geelkuikentje het volgende:
Heb ik ook al een keer gehad, de drive bleef op PIO staan ondanks dat ik deze op DMA had gezet. Registry veranderd en hij deed het weer
Als de registry niet werkt en Lits niets anders weet, wordt dit 'm.quote:Op zondag 16 december 2007 15:26 schreef zarGon het volgende:
[..]
En dat ene met het bestandje? Ik heb het niet geprobeerd, weet dus ook niet 100% of het schadelijk is, maar geen berichten gelezen in de reply op dit berichtje dat er iets mis gegaan is. Hooguit dat het PIO bleef. Waarschijnlijk zou je dit nog kunnen gebruiken.
De DVD-drive is nieuw. Mijn vorige ging op een gegeven moment dood, toen heb ik maandenlang geen DVD-drive meer gehad, daarna een nieuwe gekregen en sindsdien heb ik problemen. Met de oude had ik dat niet.quote:Op zondag 16 december 2007 16:31 schreef Devrim_ het volgende:
Misschien ligt het wel gewoon aan je DVD drive.
Sommige DVD Drives klampen zich vast aan PIO-mode nadat er verschillende errors zich voordoen in DMA mode.
Njet. BIOS is een compleet onbekend terrein voor mij.quote:Op zondag 16 december 2007 16:35 schreef Devrim_ het volgende:
Heb je overigens al lopen kloten in je BIOS?
Misschien staat die daar wel in PIO mode
Jep, beide een paar keer verwijderd. De primary staan inmiddels goed, de secundary wil maar niet.quote:Op zondag 16 december 2007 17:15 schreef oppertweaker het volgende:
Heb je al eens geprobeerd de IDE controllers te verwijderen?
Helaasquote:Op vrijdag 28 december 2007 23:44 schreef CoolGuy het volgende:
Alle 3 IDE controllers verwijderen. Bij reboot worden ze automatisch weer gevonden en geinstalleerd. Als het goed is staat voor de optische drives dan alles ook weer op DMA.
De drive ff alleen uitproberen, eerst als master dan als slave.quote:Op zaterdag 29 december 2007 00:58 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik zat te denken hè, met m'n onwetende hoofd, zou het iets te maken kunnen hebben met de master/slave stand qua jumpers? ik zou zweren dat de schijf die nu moeilijk doet slave staat en m'n cdromdrive master. Of die andere master. Ofzo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |