abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56746501
Geert Wilders die, naar eigen zeggen, al zo'n 40 keer in Israël geweest is, waar hij, wederom naar eigen zeggen, vele malen o.a. Ariel Sharon en Ehud Olmert ontmoet heeft en contacten onderhoudt met de Mossad, heeft zijn politieke partij 'Partij voor de Vrijheid' genoemd, waarschijnlijk geïnspireerd door de in 1948 in Israël opgerichte Tnuat Haherut (Partij voor de Vrijheid). Einstein et al. schreef over deze partij:
quote:
Among the most disturbing political phenomena of our times is the emergence in the newly created state of Israel of the "Freedom Party" (Tnuat Haherut), a political party closely akin in its organization, methods, political philosophy and social appeal to the Nazi and Fascist parties. It was formed out of the membership and following of the former Irgun Zvai Leumi, a terrorist, right-wing, chauvinist organization in Palestine.
De voorloper van de Israëlische PvdV (de Irgun) is dan ook verantwoordelijk voor de slachtpartij in Deir Yassin, waar ze nooit spijt van hebben betuigd.

Waarom wil Wilders geassocieerd worden met een dergelijke partij?

Mogelijk omdat hij daadwerkelijk de daden van deze partij steunt. Wilders heeft een indrukwekkende lijst van kamervragen waarin hij Israël verdedigt en de buurlanden van Israël aanvalt. Zelfs na de Israëlische aanvallen op Libanon stelt hij, terwijl de hele wereld over deze aanvallen valt, een pro-Israël-kamervraag twee dagen nadat 47 Libanezen door Israël zijn gedood. Meerdere VVD'ers verdenken Wilders ervan dat hij Kamervragen liet insteken door de Israëlische ambassade in Nederland, die op steenworp afstand van de Tweede Kamer ligt (bron: Volkskrant).

[ Bericht 1% gewijzigd door qwertysss336 op 15-02-2008 12:41:59 ]
pi_56746845
Ja en nu?
Dat Wilders een zionistische facist is was toch al bekend?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_56747041
Wilders heeft z'n goedwies kapot en is een populist die geilt op het beledigen van moslims. Boeiend door wie hij geinspireerd is .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56747583
Oh ja, en het is een pisventje....
Tja, tis maar hoe je het bekijkt
pi_56758924
Wilders banden met de Mossad zijn inderdaad het onderzoeken waard.
Er zou dan nog wel eens een beerput kunnen open gaan.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_56759063
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 21:12 schreef FeestNummer het volgende:
Wilders banden met de Mossad zijn inderdaad het onderzoeken waard.
Er zou dan nog wel eens een beerput kunnen open gaan.
Inderdaad. Al zal de AIVD dat ongetwijfel al eens gedaan hebben, maar die resultaten mogen de burgers, die zogenaamd door Wilders vertegenwoordigd worden, niet weten...
pi_56759568
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 21:17 schreef qwertysss336 het volgende:
Inderdaad. Al zal de AIVD dat ongetwijfel al eens gedaan hebben, maar die resultaten mogen de burgers, die zogenaamd door Wilders vertegenwoordigd worden, niet weten...
Zo lang hij in de oppositie zit is er niks aan de hand.
Als hij ooit wil gaan regeren kan dit nog lelijk gaan opbreken.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_56759638
Als hij gaat regeren gaat dit nog verder de doofpot in.
pi_56759765
Laten we 't realistisch houden. Wilders gaat nooit regeren, hij heeft zelfs nu nog niet eens 10% van de stemmen, en andere partijen, TON uitgezonderd, zullen niet in de rij staan om samen met 'm te regeren.
pi_56759803
Ja en Wouter Bos heeft banden met Mugabe.
pi_56760141
Wat een verkapte jodenhaat in de openingspost zeg. Kan dit topic gesloten worden?
pi_56760231
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:03 schreef DrWolffenstein het volgende:
Wat een verkapte jodenhaat in de openingspost zeg. Kan dit topic gesloten worden?
Best knap aangezien er niet 1 keer het woord 'jood' of iets dergelijks in voor komt. Sterker nog, jij bent de eerste die het woord in deze topic gebruikt. Slotje op jouw account dan maar?
  † In Memoriam † zaterdag 16 februari 2008 @ 09:00:07 #13
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_56765985
Inspiratie is altijd goed, het gaat er om wat je ermee doet.
De SP werd toch ook geïnspireerd? So what?
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_56766242
Jij vindt de partij van de vrijheid dus fascistisch?

is dat wat je wil zeggen?

of waar wil je precies heen?
  zaterdag 16 februari 2008 @ 09:49:40 #15
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_56766287
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:07 schreef qwertysss336 het volgende:

[..]

Best knap aangezien er niet 1 keer het woord 'jood' of iets dergelijks in voor komt. Sterker nog, jij bent de eerste die het woord in deze topic gebruikt. Slotje op jouw account dan maar?
sttt kritiek op Israel staat synoniem voor antisemitisme
pi_56770109
ik vraag me ook al een tijdje af wie er achter die partij schuil gaan
pi_56772442
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 21:17 schreef qwertysss336 het volgende:

[..]

Waarom niet?
Denk je trouwens niet dat ''Partij voor de Vrijheid'' gewoon een modieuze titel is? Wilders heeft inderdaad een beleden affiniteit met Israel, maar om daar nu ook de naam van zijn partij mee te verklaren...
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_56784411
Toekomstbeeld van de Nederlandse Populisme :

† In Memoriam † zondag 17 februari 2008 @ 04:22:01 #19
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_56785718
quote:
Op zondag 17 februari 2008 01:44 schreef Peter2008 het volgende:
Toekomstbeeld van de Nederlandse Populisme :

[ afbeelding ]
hahahaha
Carpe Libertatem
pi_56802192
Ja, en moslims geloven in een pedofiele kinderverkrachter die de hele wereld wilde veroveren, en waarvan ze nog steeds dagelijks de geschifte geschriften lezen.

Derhalve: het mes snijdt aan twee kanten.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_56804926
De Humanist Wilders laat zich continu genuanceerd uit en handelt rationeel.

Je moet mensen beoordelen op daden niet op basis van karaktermoord bij zeer vergezochte associatie.
  maandag 18 februari 2008 @ 00:46:49 #22
125878 Gabry
Lento Violento
pi_56806240
Ik word er niet warm of koud van. Misschien moeten andere partijen zich ook maar kamervragen laten influisteren door de Israëlische ambassade wanneer er een groot hek om een bejaardentehuis wordt geplaatst. Blijkbaar hebben de mensen bij de Israëlische ambassade behoorlijk verstand van binnenlandse misstanden.

[ Bericht 36% gewijzigd door Gabry op 18-02-2008 00:54:02 ]
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_56808583
Ik beproef hier een meten met twee maten. Heeft Wilders niet nog een 2e paspoort liggen?
  maandag 18 februari 2008 @ 09:24:18 #24
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_56808840
Vervelend dat Wilders zijn loyaliteit niet in de eerste plaats bij Nederland heeft liggen, maar vooral bij Israël.
Tijd om zijn paspoort af te pakken?
  maandag 18 februari 2008 @ 10:35:21 #25
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56809868
quote:
Op zondag 17 februari 2008 23:37 schreef ravan het volgende:
De Humanist Wilders laat zich continu genuanceerd uit en handelt rationeel.

Je moet mensen beoordelen op daden
Behalve moslims, die mag je wel beoordelen op loyaliteit en ideologie, toch?

Wilders genuanceerd. Dit vindt Wilders van nuance:
quote:
Ik haat nuance, ik doe niet aan genuanceerdheid. Dan moet je ambassadeur worden of zo. Ik wil graag dat mensen weten wat ik vind.
http://wilders.web-log.nl/pvv/2006/04/interview_wilde.html
Géén kloon van tvlxd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')