Ik heb hem nog niet kunnen proeven, ik ben aan het werk en waarschijnlijk is hij op als ik thuis ben haha..quote:Op vrijdag 14 maart 2008 19:16 schreef BBQ-kip het volgende:
Respect en recept graag
Chocoladetaart met leuke dingen erop geschreven![]()
![]()
![]()
Hij is echt mooi geworden (wassie ook lekker?)
OMG.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 08:16 schreef Vlitsie het volgende:
[ afbeelding ]
Het lijf is gevuld met een Pina colada vulling: botercreme met cocoslikeur, geraspte kokos en ananas, getrempeerd met witte rum.
De linker boob is gevuld met safari botercreme met stukjes mango, getrempeerd met safari.
De rechter boob is gevuld met dulce de leche, baileys botercreme en cripsie choco stukjes, getrempeerd met baileys.
Sorry voor de late reactie...de letters zijn gemaakt met zogeheten tappits (soort liniaaltjes waarmee je letters in flinterdunne fondant/marsepein kan drukken)quote:Op vrijdag 15 februari 2008 10:14 schreef Susanne81 het volgende:
@ Trusten, hoe heb je eigenlijk de letters voor op de taart gemaakt? Of zijn dat kant en klare letters?
je zou cupcakes kunnen maken.quote:Op woensdag 19 maart 2008 11:38 schreef MissyMirjaM het volgende:
vraagje, misschien kan iemand me hiermee helpen
voor de pasen wil ik graag een oreo taart gaan bakken, maar er is 1 iemand die allergisch is voor chocola.
nu wil ik voor die persoon iets anders gaan maken, maar heb geen idee wat.
ik ben op zoek naar een 1 persoons alternatief, aangezien ik heb een beetje onzin vind nog een hele taart te maken voor 1 iemand
\quote:Op donderdag 20 maart 2008 10:42 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
ook zoiets: hoe maak ik verschillende soorten glazuur?
Wat dan wel een tip is, is het bladerdeeg insmeren met ei en er een beetje suiker en kaneel overheen doenquote:Op donderdag 20 maart 2008 12:51 schreef AKnynke het volgende:
Misschien een idee om een bladerdeeg taartje te maken?
Baderdeeg in een klein vormpje, vulling erin: bijvoorbeeld stukjes abrikoos en abrikozen jam, stukjes appel, en reepjes bladerdeeg er weer overheen.
Heb het nog nooit gemaakt, maar zal vast smaken!
dat je je kunt beheersen en er maar een kan maken! Ik had meteen een heel muffinblik vol gemaakt onder het mom van "anders moet ik alles weggooien" en om diezelfde reden ook alles snel opetenquote:Op maandag 31 maart 2008 14:27 schreef -Banaan- het volgende:
Even een kickje, ik heb net even een lekkere tussendoortje gemaakt: een frambozen crumble cakeje.
[ afbeelding ]
En jum! Hij is echt lekker
Haha, nou heb ik allemaal kleine bakvormjes & had ik deze gemaakt in een mini springvorm. Maar eigenlijk is het opeten wel de meest beperkende factor bij mij, ik heb zoveel meer ideeën dan ik op kan en om ze dan maar weg te geven dan wordt t een beetje dure hobby. T is trouwens niet dat ik ze niet op kàn, maar meer dat het dan moeilijk te combineren zou worden met mijn sport (roeien, licht, inwegen <72.5).quote:Op woensdag 9 april 2008 14:06 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
dat je je kunt beheersen en er maar een kan maken! Ik had meteen een heel muffinblik vol gemaakt onder het mom van "anders moet ik alles weggooien" en om diezelfde reden ook alles snel opeten
die ziet er idd spannend uitquote:Op vrijdag 11 april 2008 20:03 schreef Nietzz het volgende:
Wat zit er allemaal in die metseltaart?
Hmm, ziet er lekker uit! Heb je het exacte recept misschien? En zou het ook gewoon zonder gelatine kunnen?quote:Op woensdag 9 april 2008 18:14 schreef -Banaan- het volgende:
[..]
Haha, nou heb ik allemaal kleine bakvormjes & had ik deze gemaakt in een mini springvorm. Maar eigenlijk is het opeten wel de meest beperkende factor bij mij, ik heb zoveel meer ideeën dan ik op kan en om ze dan maar weg te geven dan wordt t een beetje dure hobby. T is trouwens niet dat ik ze niet op kàn, maar meer dat het dan moeilijk te combineren zou worden met mijn sport (roeien, licht, inwegen <72.5).
Maar zo af en toe voor speciale gelegenheden maak ik wel eens wat moois. Zo kwam vandaag mijn zusje langs, dus heb een Oreo cheesecake gemaakt. Oreo's zijn lekker, cheesecake ook, dus dit moest ook wel lekker worden.
En hij is echt heerlijk, we waren er allebij stil van toen we m proefden... Gemaakt van Oreo cookies, boter, slagroom (160g), suiker (60g), Roomkaas (220g), 1 blaadje gelatine, witte chocolade (100g), een drupje vanille extract. Hoeveelheden weet ik niet meer precies, maar iets in deze richting.
Die ziet echt ècht heel gaaf uit! Echt super mooi gedecoreerd!quote:Op zaterdag 12 april 2008 13:26 schreef Lips het volgende:
Deze heb ik vanmorgen nog gemaakt! Ik krijg vanmiddag nog visite de metseltaart is op en de prinsessentaart bijna. Een doorsnede komt vanmiddag pas als ik 'm aangesneden heb
[ afbeelding ]
Ja 1 a 2 personen. Ook goed in te vriezen.quote:Op donderdag 20 maart 2008 12:46 schreef MissyMirjaM het volgende:
niemand met een leuk echt 1 persoons recept?
want!quote:Op donderdag 20 november 2008 13:52 schreef Curiosity het volgende:
Binnenkort onderstaande maar eens maken.
Walnoot-chocotaart
[ afbeelding ]
BENODIGDHEDEN
* 140 g bloem
* snufje zout
* 40 g fijne
* 75 g koude boter
* 300 g Cote d’Or Chocotoff
* 2 el slagroom
* 100 g walnoten
BEREIDINGSWIJZE
Zeef de bloem boven een beslagkom en voeg een snufje zout eraan toe.
Roer de suiker door de bloem.
Snijd de boter in kleine blokjes en voeg toe aan de suiker en bloem en kneed dit tot een homogene bal.
Laat het deeg een ½uur in koelkast rusten.
Verwarm de oven voor op 180˚C.
Verdeel het deeg over een bakvorm van 20 cm doorsnee.
Zet de vorm in de hete oven en bak deze in 20 minuten blind.
Laat de Chocotoffs au-bain-marie smelten tot smeuiige massa en voeg op het laatst 2 el verwarmde slagroom toe.
Stort het mengsel in de voorgebakken taartbodem.
Duw de hele walnoten in het nog warme chocolademengsel en laat de taart afkoelen.
Blind bakken houd in dat je taartbodem bakt met een vulling van bijv: bruine bonen die nog niet geweekt zijn, dit doe je om de bodem plat te houden.quote:Op vrijdag 21 november 2008 09:52 schreef Susanne81 het volgende:
Wat een goddelijke taart! Die ga ik een keer maken!
Een vraagje, wat betekent 'blind' in deze zin: Zet de vorm in de hete oven en bak deze in 20 minuten blind.
Oe, dat klinkt goed! Foto's?quote:Op vrijdag 5 december 2008 12:42 schreef Burdie het volgende:
As we speak staat er een heerlijk grote merinque in de oven gaar te worden.
Receptje van Jamie Oliver, vanavond als we het gaan opeten, doe ik er nog stoofpeertjes, pepernoten en chocoladesaus overheen!
Ik haal 'm net uit de ovenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |