abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56738508
Omdat Deel 1 op slot zit

enkele creaties uit het vorige topic;

MvdLubbe, heb je hier het recept al van gepost?

'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_56743463
@ Trusten, hoe heb je eigenlijk de letters voor op de taart gemaakt? Of zijn dat kant en klare letters?
pi_57351183
Ik vind eigenlijk dat dit hier ook wel onder valt...

Gisteravond dit gemaakt:

Voor een eerste keer zeer goed gelukt!

pi_57355481
Ik bak vrij zelden; geslaagde experimenten uit het verleden zijn o.a. cakejes, baklava, appeltaart en banoffee pie. Maar ik wil graag bijleren
pi_57376680
Voor m'n vader die maandag 50 is geworden:

Wat eigenlijk een mislukte taart was (wilde hem bekleden met marsepein en die scheurde) is uiteindelijk toch nog vrij leuk geworden

Chocoladebiscuit, vulling van chocolademousse en kersenvlaaivulling, overgoten met ganache, beschreven met witte chocolade
  vrijdag 14 maart 2008 @ 19:16:25 #6
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_57381200
Respect en recept graag
Chocoladetaart met leuke dingen erop geschreven
Hij is echt mooi geworden (wassie ook lekker?)
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_57381538
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 19:16 schreef BBQ-kip het volgende:
Respect en recept graag
Chocoladetaart met leuke dingen erop geschreven
Hij is echt mooi geworden (wassie ook lekker?)
Ik heb hem nog niet kunnen proeven, ik ben aan het werk en waarschijnlijk is hij op als ik thuis ben haha..

Het is gemaakt van biscuitbeslag (ik gebruik biscuitmix van maakjetaart.nl) maar je kunt hier diverse recepten voor vinden. Hier heb ik 50 gram cacao doorheen gedaan.

Deze vervolgens horizontaal in drieen gesneden. Botercreme gemaakt (van botercreme mix maar ook deze kun je zelf maken van 1:1 poedersuiker en boter). Hiermee op de twee onderste lagen een dijkje gespoten (om te zorgen dat de vulling er niet uitloopt)

Vlaaivulling van Jonkerfris op het onderste deel, volgende plak biscuit met dijkje erop, chocolademousse gemaakt ( kan je ook kant en klaar nemen) en binnen het dijkje van het tweede deel gedaan. Laatste deel erop..

Ganache maken (1:1 chocolade in slagroom smelten, laten afkoelen). Hiermee de taart bestrijken en laten afkoelen. Vervolgens de taart overgieten terwijl hij ergens op staat (bijvoorbeeld een magnetronrooster of pan) zodat de overige ganache weg kan lopen. Laten afkoelen...

Decoren met bijvoorbeeld roosjes van marsepein, candy writers (witte chocolade in een tube) e.d.
pi_57391084

Het lijf is gevuld met een Pina colada vulling: botercreme met cocoslikeur, geraspte kokos en ananas, getrempeerd met witte rum.
De linker boob is gevuld met safari botercreme met stukjes mango, getrempeerd met safari.
De rechter boob is gevuld met dulce de leche, baileys botercreme en cripsie choco stukjes, getrempeerd met baileys.
pi_57398914
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 08:16 schreef Vlitsie het volgende:
[ afbeelding ]
Het lijf is gevuld met een Pina colada vulling: botercreme met cocoslikeur, geraspte kokos en ananas, getrempeerd met witte rum.
De linker boob is gevuld met safari botercreme met stukjes mango, getrempeerd met safari.
De rechter boob is gevuld met dulce de leche, baileys botercreme en cripsie choco stukjes, getrempeerd met baileys.
OMG.

Dat klinkt echt alsof ik die taart in mn eentje op kan eten.
pi_57447336
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 10:14 schreef Susanne81 het volgende:
@ Trusten, hoe heb je eigenlijk de letters voor op de taart gemaakt? Of zijn dat kant en klare letters?
Sorry voor de late reactie...de letters zijn gemaakt met zogeheten tappits (soort liniaaltjes waarmee je letters in flinterdunne fondant/marsepein kan drukken)
pi_57472658
vraagje, misschien kan iemand me hiermee helpen
voor de pasen wil ik graag een oreo taart gaan bakken, maar er is 1 iemand die allergisch is voor chocola.
nu wil ik voor die persoon iets anders gaan maken, maar heb geen idee wat.
ik ben op zoek naar een 1 persoons alternatief, aangezien ik heb een beetje onzin vind nog een hele taart te maken voor 1 iemand
pi_57474944
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 11:38 schreef MissyMirjaM het volgende:
vraagje, misschien kan iemand me hiermee helpen
voor de pasen wil ik graag een oreo taart gaan bakken, maar er is 1 iemand die allergisch is voor chocola.
nu wil ik voor die persoon iets anders gaan maken, maar heb geen idee wat.
ik ben op zoek naar een 1 persoons alternatief, aangezien ik heb een beetje onzin vind nog een hele taart te maken voor 1 iemand
je zou cupcakes kunnen maken.
pi_57474992
of souffle !
pi_57475644
recepten please?
pi_57476603
Cupcakes met honing

Dit recept is voor 12 cupcakes.

125 g zachte boter
125 g donkerbruine basterdsuiker
2 eieren
125 g zelfrijzend bakmeel
half zakje vanillesuiker
2 afgestreken el koek en speculaaskruiden
3 el honing

Verwarm de oven voor op 200 graden.

De boter, suiker en honing mixen tot crème, vanillesuiker en één voor één de eieren erbij, tussendoor een eetlepel van het zelfrijzend bakmeel toevoegen dan geleidelijk de rest van het meel erbij en de koek en speculaaskruiden.

Daarna 18-20 minuten bakken.
pi_57495647
Ik heb geen recept, maar wel een vraag Ik heb van de week bij de Xenos siliconen muffin vormpjes gekocht in de vorm van halve paaseieren. Nu zou ik daar muffins of cakejes van kunnen maken maar dat vind ik een beetje saai .. iemand goede ideen? Zat te denken aan "iets" (wat weet ik nog niet) en dan met glazuur in verschillende kleuren te "schilderen" (ook zoiets: hoe maak ik verschillende soorten glazuur? ) Ik heb ook nog van die strooisel voor op taart/cake, misschien daar iets mee? Mijn inspiratie is op
pi_57497707
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 10:42 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
ook zoiets: hoe maak ik verschillende soorten glazuur?
\

Standaardglazuur maken en dan kleuren met bijv cacao, limonadesiroop, levensmiddelenkleurstof (toko)
pi_57498282
Ik moet ook een keer een taart bakken met mijn nep tupperware taartvorm. Ik gebruik altijd een ronde glazen ovenschaal, dat ding ligt echt voor Piet Snot in mijn keukenkastje. Ergens.
pi_57498301
niemand met een leuk echt 1 persoons recept?
  donderdag 20 maart 2008 @ 12:51:16 #20
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_57498413
Misschien een idee om een bladerdeeg taartje te maken?

Baderdeeg in een klein vormpje, vulling erin: bijvoorbeeld stukjes abrikoos en abrikozen jam, stukjes appel, en reepjes bladerdeeg er weer overheen.

Heb het nog nooit gemaakt, maar zal vast smaken!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  donderdag 20 maart 2008 @ 14:23:40 #21
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_57500350
Je kunt makkelijk een mini tarte tatin maken voor 1 persoon. In een souffleebakje o.i.d. wat suiker-botermengsel doen, daaroverheen plakjes appel in een leuke waaiervorm ofzo en daaroverheen een plakje bladerdeeg. Bakken, omdraaien, serveren (eventueel met vanille-ijs) en klaar.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_57500359
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 12:51 schreef AKnynke het volgende:
Misschien een idee om een bladerdeeg taartje te maken?

Baderdeeg in een klein vormpje, vulling erin: bijvoorbeeld stukjes abrikoos en abrikozen jam, stukjes appel, en reepjes bladerdeeg er weer overheen.

Heb het nog nooit gemaakt, maar zal vast smaken!
Wat dan wel een tip is, is het bladerdeeg insmeren met ei en er een beetje suiker en kaneel overheen doen Erg lekker en je hebt niet zoveel spullen nodig. Je kunt ook alleen appel of peer gebruiken
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_57736985
Even een kickje, ik heb net even een lekkere tussendoortje gemaakt: een frambozen crumble cakeje.

En jum! Hij is echt lekker
Proteus-Eretes EJL2007: http://www.ejl2007.nl
  maandag 31 maart 2008 @ 17:50:58 #24
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_57741093
recept?
pi_57741238
quote:
Op maandag 31 maart 2008 17:50 schreef RandomMoron het volgende:
recept?
http://cafefernando.com/raspberry-crumb-cake
pi_57747422
Ik heb voor morgen een monchou taart gemaakt, hij staat nu op te stijven in de koelkast. Hij is weer super!
We want happy paintings. Happy paintings. If you want sad things, watch the news
  FOK!fossiel woensdag 2 april 2008 @ 23:33:16 #27
1455 Keroppi
kool kikker
pi_57794205
Help! Wat ging er mis?

Vandaag heb ik (naast brownies die gelukkig wel gelukt zijn) een Banoffee taart (uit deel 1) proberen te maken maar het ging helemaal mis. Eigenlijk met de gecondenseerde melk. Deze heb ik in een grote pan onder water gezet, het water tegen de kook aan laten brengen en ze zo 2 uur laten sudderen.
Maar toen ik de blikjes vervolgens open deed, leek het nergens op toffee of dolce de leche... het was nog zo wittig, en zo vloeibaar.

Wat is er fout gegaan, had ik ze niet zachtjes moeten laten koken maar op volle sterkte. Op de pan met water had ik geen deksel gedaan, is dat de fatale fout?

(Heb 't als nog geprobeerd maar het is echt te vloeibaar...)
Chick on a mission
  donderdag 3 april 2008 @ 00:02:18 #28
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_57795023
Je had er inderdaad een deksel op moeten doen, want de blikjes verwarmen via het water, tenzij dat verdampt.
Nu waarschijnlijk te laat, maar wat een snellere manier is van toffee maken (ideaal voor een perfecte banoffee pie, wat de lekkerste taart van de wereld is), is de blikjes in een grote kom doen en die op hoog vermogen in de magnetron zetten. Het gaat dan flink borrelen, dus dan moet je steeds op stop drukken om te voorkomen dat het eroverheen borrelt, daarna doorroeren, aanzetten, laten borrelen tot de rand van de kom, stoppen, doorroeren, aanzetten, etc...
Tijdens het doorroeren zul je merken dat het donkerder wordt en taaier. Als het ongeveer de dikte (suikerstroopachtig), kleur (toffeebruin/goudgeel) en smaak heeft bereikt die je wilt kun je het op de taart gieten. Denk eraan dat de toffee een stuk harder wordt wanneer deze koud wordt.
Zooo extreem lekker met rijpe banaan en slagroom, hmmm

Ik denk dat ik hem dit weekend weer eens ga maken
pi_57934109
quote:
Op maandag 31 maart 2008 14:27 schreef -Banaan- het volgende:
Even een kickje, ik heb net even een lekkere tussendoortje gemaakt: een frambozen crumble cakeje.

[ afbeelding ]

En jum! Hij is echt lekker
dat je je kunt beheersen en er maar een kan maken! Ik had meteen een heel muffinblik vol gemaakt onder het mom van "anders moet ik alles weggooien" en om diezelfde reden ook alles snel opeten
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_57938966
quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:06 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

dat je je kunt beheersen en er maar een kan maken! Ik had meteen een heel muffinblik vol gemaakt onder het mom van "anders moet ik alles weggooien" en om diezelfde reden ook alles snel opeten
Haha, nou heb ik allemaal kleine bakvormjes & had ik deze gemaakt in een mini springvorm. Maar eigenlijk is het opeten wel de meest beperkende factor bij mij, ik heb zoveel meer ideeën dan ik op kan en om ze dan maar weg te geven dan wordt t een beetje dure hobby. T is trouwens niet dat ik ze niet op kàn, maar meer dat het dan moeilijk te combineren zou worden met mijn sport (roeien, licht, inwegen <72.5).

Maar zo af en toe voor speciale gelegenheden maak ik wel eens wat moois. Zo kwam vandaag mijn zusje langs, dus heb een Oreo cheesecake gemaakt. Oreo's zijn lekker, cheesecake ook, dus dit moest ook wel lekker worden.

En hij is echt heerlijk, we waren er allebij stil van toen we m proefden... Gemaakt van Oreo cookies, boter, slagroom (160g), suiker (60g), Roomkaas (220g), 1 blaadje gelatine, witte chocolade (100g), een drupje vanille extract. Hoeveelheden weet ik niet meer precies, maar iets in deze richting.
pi_57939279
Ow, dat ziet er echt lekker uit, goed idee, oreocheesecake! Heb al zo lang niks meer gebakken, heb er echt zin in (maar afstudeerwerkstuk moet over drie weken af... ff niet dus...)..

Over drie weken ga ik mijn affe werkstuk vieren met een baksel, resultaat hier
Heb dat trouwens ook, veel meer ideeën dan k opkan (woon alleen ) en ook dan ik tijd heb..!!
  vrijdag 11 april 2008 @ 16:59:49 #32
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_57985974
Ik heb voor mijn verjaardag staan bakken!
Heb mezelf een prinsessentaart cadeau gedaan en een metseltaart

Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_57987041
ohmygawd ik krijg trek van dit topic
Saartje
pi_57989281
Wat zit er allemaal in die metseltaart?
pi_57989568
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 20:03 schreef Nietzz het volgende:
Wat zit er allemaal in die metseltaart?
die ziet er idd spannend uit
  vrijdag 11 april 2008 @ 21:42:17 #36
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_57991392
Receptje

Metseltaart:

Nodig
250 gram boter op kamertemperatuur (beter geen roomboter ivm kans op schiften)
125 gram suiker
3 eieren
1 a 1,5 eetlepel oploskoffie (wiener melange als je het wat zoeter wilt maken)
pak brusselse / zaanse kermis of gewone theebiscuit
1 kop sterke koffie (dubbel zo sterk als normaal)
Hagelslag

bereiding
* Boter met de suiker mengen met de mixer
* 1 voor 1 de eieren erdoor mengen
* oploskoffie mengen met een heel klein beetje water (echt maar hooguit een eetlepel water)
* opgeloste koffie beetje voor beetje toevoegen aan mengsel (dit moet echt beetje bij beetje anders mengt het niet)
* Eventueel nog vanillesuiker ofzo toevoegen als het niet zoet genoeg is
* koekjes door die sterke koffie halen en een laag koekjes op een schaal naast elkaar.
* daar een laag creme overheen, en dan weer koekjes, en dan weer creme etc.
* als laatste een laag creme en ook een laag creme aan de zijkanten
* hagelslag er omheen
* De koelkast in!!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  zaterdag 12 april 2008 @ 13:26:27 #37
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_58001710
Deze heb ik vanmorgen nog gemaakt! Ik krijg vanmiddag nog visite de metseltaart is op en de prinsessentaart bijna. Een doorsnede komt vanmiddag pas als ik 'm aangesneden heb

Miauw
pi_58006728
quote:
Op woensdag 9 april 2008 18:14 schreef -Banaan- het volgende:

[..]

Haha, nou heb ik allemaal kleine bakvormjes & had ik deze gemaakt in een mini springvorm. Maar eigenlijk is het opeten wel de meest beperkende factor bij mij, ik heb zoveel meer ideeën dan ik op kan en om ze dan maar weg te geven dan wordt t een beetje dure hobby. T is trouwens niet dat ik ze niet op kàn, maar meer dat het dan moeilijk te combineren zou worden met mijn sport (roeien, licht, inwegen <72.5).

Maar zo af en toe voor speciale gelegenheden maak ik wel eens wat moois. Zo kwam vandaag mijn zusje langs, dus heb een Oreo cheesecake gemaakt. Oreo's zijn lekker, cheesecake ook, dus dit moest ook wel lekker worden.

En hij is echt heerlijk, we waren er allebij stil van toen we m proefden... Gemaakt van Oreo cookies, boter, slagroom (160g), suiker (60g), Roomkaas (220g), 1 blaadje gelatine, witte chocolade (100g), een drupje vanille extract. Hoeveelheden weet ik niet meer precies, maar iets in deze richting.
Hmm, ziet er lekker uit! Heb je het exacte recept misschien? En zou het ook gewoon zonder gelatine kunnen?
pi_58037967
Ik heb niet precies de hoeveelheden, ik hbe m afgelopen weekend weer gemaakt en deze keer echt uit de losse hand (gewoon alles gebruikt wat ik had) en deze was ook prima! Gewoon een beetje op je eigen smaak afgaan.
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 13:26 schreef Lips het volgende:
Deze heb ik vanmorgen nog gemaakt! Ik krijg vanmiddag nog visite de metseltaart is op en de prinsessentaart bijna. Een doorsnede komt vanmiddag pas als ik 'm aangesneden heb

[ afbeelding ]
Die ziet echt ècht heel gaaf uit! Echt super mooi gedecoreerd!
pi_58038566
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 12:46 schreef MissyMirjaM het volgende:
niemand met een leuk echt 1 persoons recept?
Ja 1 a 2 personen. Ook goed in te vriezen.
Vette chocotaart.

50 gram boter
50 gram pure chocolade (70%)
50 gram suiker.
1 ei (=ong. 50 gram)
theelepel vol bloem.

Zet de boter met de chocola op een klein vuurtje en smelt het.
doe de suiker bij het ei en roer goed.
Ei/suiker mengsel bij choco spul (mag niet te heet zijn)
Bloem erbij en in de oven.
Hoelang en hoe heet ben ik even kwijt.
Zoiets van 20-30 min op 200 graden???
beetje in de gaten houden.

Als je van alles 200 gram neemt heb je een hele taart.
Blijft iets zacht van binnen.......
mmmmmmm
  maandag 14 april 2008 @ 10:48:16 #41
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_58038877
Een appelbol is wel iets waar je makkelijk één van maakt. Plakje bladerdeeg ontdooien, appel schillen en het klokhuis met een appelboor eruit halen. Appel op bladerdeeg zetten en vullen met suiker en kaneelmengsel.(naar smaak) Ook lekker is om er rozijnen in te doen. Maak de randen van het bladerdeeg nat en vouw het goed om de appel heen. Appel op de naden zetten ( ineen aliminium bakje is geen overbodige luxe) en een gaatje bovenin prikken en dan 20 minuten op ongeveer 210o bakken.

lekker!

Heb ook nog een receptje om fondant te maken van marshmellows. Iemand belangstelling?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_58041234
wat is het recept van de Oreo cheesecake ?
  vrijdag 18 april 2008 @ 18:28:03 #43
176844 Liebe
scheisse passiert
pi_58141843
Okee, om van mijn bak-handicap af te komen had ik dus besloten om gewoon vaak te gaan bakken, wat ik nu ook doe. Vorige week muffins, gisteren zandkoekjes en vandaag staat m'n eerste chocoladetaart in de oven.. Foto's volgen (dwz, als hij lukt..)
Hé meid, hé gozer, dat jij een minderwaardigheidscomplex hebt betekent nog niet dat je niet dom en lelijk bent.
  donderdag 20 november 2008 @ 13:52:51 #44
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_63373030
Binnenkort onderstaande maar eens maken.

Walnoot-chocotaart

BENODIGDHEDEN
* 140 g bloem
* snufje zout
* 40 g fijne
* 75 g koude boter
* 300 g Cote d’Or Chocotoff
* 2 el slagroom
* 100 g walnoten

BEREIDINGSWIJZE

Zeef de bloem boven een beslagkom en voeg een snufje zout eraan toe.
Roer de suiker door de bloem.
Snijd de boter in kleine blokjes en voeg toe aan de suiker en bloem en kneed dit tot een homogene bal.
Laat het deeg een ½uur in koelkast rusten.
Verwarm de oven voor op 180˚C.
Verdeel het deeg over een bakvorm van 20 cm doorsnee.
Zet de vorm in de hete oven en bak deze in 20 minuten blind.
Laat de Chocotoffs au-bain-marie smelten tot smeuiige massa en voeg op het laatst 2 el verwarmde slagroom toe.
Stort het mengsel in de voorgebakken taartbodem.
Duw de hele walnoten in het nog warme chocolademengsel en laat de taart afkoelen.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  donderdag 20 november 2008 @ 14:00:44 #45
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_63373294
Damn, mijn kransslagader slibt spontaan dicht bij het zien van die taart, maar hij ziet er heerlijk uit
pi_63376198
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:52 schreef Curiosity het volgende:
Binnenkort onderstaande maar eens maken.

Walnoot-chocotaart

[ afbeelding ]

BENODIGDHEDEN
* 140 g bloem
* snufje zout
* 40 g fijne
* 75 g koude boter
* 300 g Cote d’Or Chocotoff
* 2 el slagroom
* 100 g walnoten

BEREIDINGSWIJZE

Zeef de bloem boven een beslagkom en voeg een snufje zout eraan toe.
Roer de suiker door de bloem.
Snijd de boter in kleine blokjes en voeg toe aan de suiker en bloem en kneed dit tot een homogene bal.
Laat het deeg een ½uur in koelkast rusten.
Verwarm de oven voor op 180˚C.
Verdeel het deeg over een bakvorm van 20 cm doorsnee.
Zet de vorm in de hete oven en bak deze in 20 minuten blind.
Laat de Chocotoffs au-bain-marie smelten tot smeuiige massa en voeg op het laatst 2 el verwarmde slagroom toe.
Stort het mengsel in de voorgebakken taartbodem.
Duw de hele walnoten in het nog warme chocolademengsel en laat de taart afkoelen.
want!
pi_63396911
Wat een goddelijke taart! Die ga ik een keer maken!
Een vraagje, wat betekent 'blind' in deze zin: Zet de vorm in de hete oven en bak deze in 20 minuten blind.
  vrijdag 21 november 2008 @ 10:21:20 #48
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_63397635
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 09:52 schreef Susanne81 het volgende:
Wat een goddelijke taart! Die ga ik een keer maken!
Een vraagje, wat betekent 'blind' in deze zin: Zet de vorm in de hete oven en bak deze in 20 minuten blind.
Blind bakken houd in dat je taartbodem bakt met een vulling van bijv: bruine bonen die nog niet geweekt zijn, dit doe je om de bodem plat te houden.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_63408975
wat zou ik kunnen gebruiken als ik geen bonen of zoiets heb? ik heb een hoop in huis maar dat niet
pi_63409027
bonen/erwten die nog niet geweekt zijn, maakt niet zoveel uit welke m.i.
pi_63409300
Je kan ook gewoon ongekookte rijst gebruiken, dat heeft iedereen nog wel liggen, toch?
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_63429832
Ja! Dat heb ik in huis (wij eten nooit erwten en aanverwanten ... bah )

Ik heb bijna alle ingredienten gekocht ... volgende week zaterdag ga ik deze maken ... stond eigenlijk voor vandaag op het programma maar ik zat er al mee hou ik dat weg ging krijgen met mijn semi-Sonja Bakker dieet ... Maar volgende week zondag vieren we sinterklaas dus dan heb ik een hele hoop meer slachtoffers en die lussen toevallig allemaal Chocotoff ...

Ik heb er nu al zin in !!
  dinsdag 25 november 2008 @ 15:40:53 #53
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_63508711
Nou, ik heb vandaag ook maar eens een poging gedaan en de cheesecake zit in de oven. Géén idee of het wat gaat worden Maar dat zien we over 50 min wel
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  woensdag 26 november 2008 @ 14:23:03 #54
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_63536438
En, is het wat geworden Maraca? .
KuikenGuppy
  vrijdag 5 december 2008 @ 12:42:14 #55
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_63780641
As we speak staat er een heerlijk grote merinque in de oven gaar te worden .
Receptje van Jamie Oliver, vanavond als we het gaan opeten, doe ik er nog stoofpeertjes, pepernoten en chocoladesaus overheen !
KuikenGuppy
pi_63781810
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 12:42 schreef Burdie het volgende:
As we speak staat er een heerlijk grote merinque in de oven gaar te worden .
Receptje van Jamie Oliver, vanavond als we het gaan opeten, doe ik er nog stoofpeertjes, pepernoten en chocoladesaus overheen !
Oe, dat klinkt goed! Foto's?
We want happy paintings. Happy paintings. If you want sad things, watch the news
  vrijdag 5 december 2008 @ 13:39:49 #57
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_63782098
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 13:29 schreef coltje87 het volgende:

[..]

Oe, dat klinkt goed! Foto's?
Ik haal 'm net uit de oven !
Vanavond ga ik 'm decoreren en maak er dan wel foto's van .

Het ruikt altijd zo super lekker als je aan het bakken bent .
KuikenGuppy
  zaterdag 6 december 2008 @ 00:45:58 #58
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_63798085
Foto's?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')