abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56734949
Je ziet ze steeds vaker: grote kantoortuinen in bedrijven met een kudde personeel erin . Je ziet werkgevers daartoe steeds meer overgaan tot die gruwelijk lelijke grijze " tuinen", omdat het minder geld kost en daardoor de winsten steeds verder doen opstuwen. Het beroerde is als 1 werkgever daaraan begint er dan steeds meer komen: gevolg je ziet bijna niet anders meer dan dergelijke achterlijke kantoortuinen...

Maar wat is nou eigenlijk het verschil qua welzijn tussen:

een dierentuin:

Of een legbatterij:

Of die vreselijke kantoortuin :

Nouja, overeenkomsten genoeg natuurlijk. Een legbatterij vloeit ook voort uit een lagere kostencijfer.....

Denken werkgevers dat werknemers daarin werkelijk plezierig EN PRODUCTIEF kunnen werken? Telt het welzijn van de werknemer nu werkelijk helemaal niet meer? En dan zo naïef zijn dat zo'n werkomgeving alleen maar tot meer stress en verzuim leidt? Het is gewoon schandalig dat die werkgevers zelf niet de verantwoordelijkheid nemen maar wel beginnen te kermen als het ziekteverzuim stijgt...Raar dat ze dat niet doorhebben...

Dus is wat mij betreft de overheid aan zet door dergelijke grote kantoortuinen gewoon te verbieden. Maximaal vier mensen in 1 kamer.
pi_56735135
Ik werk in projectgroepen die bij elkaar zitten. Dat wekt een stuk gezamenlijke creativiteit op en je hebt veel collegiaal contact, wat ik prettig vind. Het is wel snel te druk en ik kan me voorstellen dat het geluid in zo'n tuin heel erg afleidt.

Het ziet er ook totaal niet inspirerend uit. Hoe zuig je de energie uit je mensen.
pi_56735148
Verbieden is bezopen, de overheid heeft zich niet te bemoeien met hoe ik mijn bedrijf run. Maar als werknemer bij zo'n bedrijf zou ik sterk overwegen om een andere baan te kiezen.
pi_56735403
Waarom zou je bij zo'n bedrijf gaan werken?
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
  donderdag 14 februari 2008 @ 21:06:02 #5
205673 supersayan
KA-ME-HA-ME-HAAAAAAAAAAAAA!!!!
pi_56735506
Als ze overheid zich hiermee zou bemoeien zou dat het meest trieste ooit zijn
Nappa: Vegeta, what does the scouter say about his power level?
Vegeta: It's over NINE THOUSAAAAAAAAAND!
  donderdag 14 februari 2008 @ 21:09:14 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_56735567
Ik dacht altijd dat zo'n kantoortuin een soort centerparks-achtige groene omgeving was, met veel aanplant en stromend water en rondvliegende tropische vogels. En dat je daar tussenin dan ergens je bureautje zou mogen opzetten. Dat leek me eigenlijk altijd wel wat.

Maar dan heb ik het met mijn 32m2 eigen kamer dus beter!
The End Times are wild
pi_56735711
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 20:48 schreef YourMaster het volgende:
Verbieden is bezopen, de overheid heeft zich niet te bemoeien met hoe ik mijn bedrijf run. Maar als werknemer bij zo'n bedrijf zou ik sterk overwegen om een andere baan te kiezen.
Je kan inderdaad voor een ander bedrijf kiezen, maar ik signaleer dat steeds meer bedrijven hun kantoor personeel ophokken in dergelijke kantoortuinen.. . De spoeling wordt dan rap dunner...
pi_56735726
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 21:09 schreef LXIV het volgende:
Ik dacht altijd dat zo'n kantoortuin een soort centerparks-achtige groene omgeving was, met veel aanplant en stromend water en rondvliegende tropische vogels. En dat je daar tussenin dan ergens je bureautje zou mogen opzetten. Dat leek me eigenlijk altijd wel wat.

De meeste kantoortuinen zien er zo ongeveer uit als op de foto.....Heel grijs, steriel en koud. Brrrrrrr.
  donderdag 14 februari 2008 @ 21:23:19 #9
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_56735876
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 21:17 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De meeste kantoortuinen zien er zo ongeveer uit als op de foto.....Heel grijs, steriel en koud. Brrrrrrr.
Only in America.

Ik heb laatst nog in een kantoortuin gewerkt. Leuke kleuren, op iedere rij bureaus een schemerlampje. Origineel was het gebouw bedoelt als autodealer, maar dit werkt ook.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 14 februari 2008 @ 21:24:51 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_56735905
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 21:17 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het is dus niet zoiets, waar je lekker ergens gaat zitten, je laptopje opstart en een juffrouw je vraagt of je koffie of thee wil?

Waarom gaan mensen er dan naar toe?
The End Times are wild
pi_56736026
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 21:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Het is dus niet zoiets, waar je lekker ergens gaat zitten, je laptopje opstart en een juffrouw je vraagt of je koffie of thee wil?

Waarom gaan mensen er dan naar toe?
Ja, dit is dan wel een ander verhaal. Maar de meeste zien er toch echt niet zo uit...
pi_56736050
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 21:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Only in America.

Ik heb laatst nog in een kantoortuin gewerkt. Leuke kleuren, op iedere rij bureaus een schemerlampje. Origineel was het gebouw bedoelt als autodealer, maar dit werkt ook.
Nou only in America? Ik zie ze hier ook steeds meer.....die diepvriesvarianten..
pi_56736323
Ja joh, ga jij lekker alleen op je kamer zitten met de deur dicht.
  † In Memoriam † donderdag 14 februari 2008 @ 22:31:04 #14
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_56737479
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 21:16 schreef EchtGaaf het volgende:
Je kan inderdaad voor een ander bedrijf kiezen, maar ik signaleer dat steeds meer bedrijven hun kantoor personeel ophokken in dergelijke kantoortuinen..
Ik signaleer precies het tegenovergestelde. Misschien werk je gewoon een armoedige sector waar alleen puisterige tieners werken die dit soort callcentertaferelen accepteren.
Carpe Libertatem
pi_56739691
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 20:40 schreef EchtGaaf het volgende:
Je ziet ze steeds vaker: grote kantoortuinen in bedrijven met een kudde personeel erin . Je ziet werkgevers daartoe steeds meer overgaan tot die gruwelijk lelijke grijze " tuinen", omdat het minder geld kost en daardoor de winsten steeds verder doen opstuwen. Het beroerde is als 1 werkgever daaraan begint er dan steeds meer komen: gevolg je ziet bijna niet anders meer dan dergelijke achterlijke kantoortuinen...

Maar wat is nou eigenlijk het verschil qua welzijn tussen:

een dierentuin:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Of een legbatterij:

[ afbeelding ]

Of die vreselijke kantoortuin :

[ afbeelding ]

Nouja, overeenkomsten genoeg natuurlijk. Een legbatterij vloeit ook voort uit een lagere kostencijfer.....

Denken werkgevers dat werknemers daarin werkelijk plezierig EN PRODUCTIEF kunnen werken? Telt het welzijn van de werknemer nu werkelijk helemaal niet meer? En dan zo naïef zijn dat zo'n werkomgeving alleen maar tot meer stress en verzuim leidt? Het is gewoon schandalig dat die werkgevers zelf niet de verantwoordelijkheid nemen maar wel beginnen te kermen als het ziekteverzuim stijgt...Raar dat ze dat niet doorhebben...

Dus is wat mij betreft de overheid aan zet door dergelijke grote kantoortuinen gewoon te verbieden. Maximaal vier mensen in 1 kamer.
Als het niet werkt, loopt de concurrentie met de klanten weg en verdwijnen deze kantoortuinen.

Trouwens moet ik nu serieus medelijden gaan hebben met KANTOORMENSEN? sorry hoor...
De klassenstrijd anno 2008 zeker uitgebuite kantoormensen.
pi_56740449
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 21:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Only in America.
Idd een van de minpunten van het werken in de VS. Tel daarbij ook nog op dat het 's winters binnen warm genoeg is om in je korte broek te lopen terwijl je 's zomers een winterjas nodig hebt.

Ramen kennen ze hier ook niet.

In Oostenrijk hebben ze geen klokken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_56744383
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 00:21 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Als het niet werkt, loopt de concurrentie met de klanten weg en verdwijnen deze kantoortuinen.

Trouwens moet ik nu serieus medelijden gaan hebben met KANTOORMENSEN? sorry hoor...
De klassenstrijd anno 2008 zeker uitgebuite kantoormensen.
Welzijn van werknemers telt vandaag de dag niet meer. Het zijn gewoon legbatterijen. En Marianne Thieme maakt zich druk om goudvissen in een kom, maar dit?
pi_56745075
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 10:52 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Welzijn van werknemers telt vandaag de dag niet meer. Het zijn gewoon legbatterijen. En Marianne Thieme maakt zich druk om goudvissen in een kom, maar dit?
Ben je wereldvreemd ofzo? Bij elk bedrijf waar ik tot nu toe gewerkt heb (halfords, utopolis, shell, brunotti, heerema) is het precies andersom. Personeel is goud, wordt alles voor gedaan om het werk leuk te maken

Als je in een of ander kansloos kut kantoor gaat werken als callcenter agent ofzo verdien je het om er zo bij te zitten. Zoek dus een echt bedrijf om voor te werken.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_56747773
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 21:09 schreef LXIV het volgende:

dat is het ook het plaatje van echtgaaf is een typische VS hokjeskantoor
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 15 februari 2008 @ 13:40:03 #20
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_56748323
Ik zal het nog maar eens een keer uitleggen:
  • Dierentuinen bestaan omdat er mensen zijn die deze attracties graag bezoeken.
  • Legbatterijen bestaan omdat er mensen zijn die de eieren (of producten waarin deze worden gebruikt) die hieruit afkomstig zijn kopen.
  • Kantoortuinen bestaan omdat er werknemers zijn die geen probleem hebben met deze werkomgeving.

Dit zijn alle drie voorbeelden van hoe de markt werkt. Als mensen geen dierentuinen zouden bezoeken, zouden deze attracties niet bestaan. Als mensen geen eieren zouden kopen, zouden legbatterijen niet bestaan. Als werknemers een kantoortuin als werkomgeving niet zouden accepteren, dan zouden dat soort werkomgevingen niet bestaan. Overheidsingrijpen leidt alleen maar tot verstoring van de markt. Het zorgt ervoor dat de burger zich niet bewust hoeft te worden van de verantwoordelijkheid die hij draagt voor zijn eigen handelen.
  • pi_56751630
    Dit betekent dat jij als loonslaaf jezelf dus ziet als attractiedier.
    pi_56752374
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 15:58 schreef Fastmatti het volgende:
    Dit betekent dat jij als loonslaaf jezelf dus ziet als attractiedier.
    Elke werknemer is een bedrijfshoer.
    pi_56752438
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 13:40 schreef NewOrder het volgende:
    Als werknemers een kantoortuin als werkomgeving niet zouden accepteren, dan zouden dat soort werkomgevingen niet bestaan.
    Oh nee? Vraag de werknemers het zelf maar of ze dit zo graag willen. Ik weet wel zeker van niet. Zeker niet als het een trend wordt onder werkgevers....Want het is goedkoper produceren zo. Werknemers hebben het maar gewoon te slikken, er valt haast niets anders meer te kiezen. 1 of 2 werknemers in een ruimte kom je haast niet meer ...

Vroeger had je amper kantoortuinen. Of denk je dat ze in opmars zijn, omdat de werknemer dit graag wilt?

Wat zal de volgende stap zijn? Een concentratiekamp?
    pi_56752597
    Ja Echtgaaf, heuswaar het is prettig om collega's te hebben om wat mee te ouwehoeren onder het werk. En veelal hebben de kantoortuinen ook een aantal stilteruimtes voor het geval je je echt moet concentreren. Ik vind het wel prima .
    Qua ruimtebeslag scheelt het echt niet zoveel. Denk zelfs dat een ruim opgezette kantoortuin meer ruimte inneemt dan bescheiden losse kantoortjes.
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_56752683
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 16:38 schreef du_ke het volgende:
    Ja Echtgaaf, heuswaar het is prettig om collega's te hebben om wat mee te ouwehoeren onder het werk.
    In welk kampf wordt dat nog op prijs gesteld?
    quote:
    En veelal hebben de kantoortuinen ook een aantal stilteruimtes voor het geval je je echt moet concentreren. Ik vind het wel prima .
    Qua ruimtebeslag scheelt het echt niet zoveel. Denk zelfs dat een ruim opgezette kantoortuin meer ruimte inneemt dan bescheiden losse kantoortjes.
    Dan begrijp ik het helemaal niet waarom ze dit dan zo willen
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')