quote:Op dinsdag 23 december 2008 09:51 schreef Syd het volgende:
Wie kan mij helpen.
Kennis die wil zijn PC verkopen en wil er graag 650euro voor hebben, ik zit te overwegen om deze te kopen maar ik heb het gevoel dat dit systeem geen 650euro waard is.
Dit zijn de specs:
Specificatie’s
Moederbord: Gigabyte p35-ds4 Mobo
Processor: Intel Q6600 + Tuniq Tower 120
Geheugen: Ocz 2 gb Platinum 800mhz OC
Videokaart: Club3D 8800 GT 512 mb + artic accelero s1
Harde schijf: Samsung spinpoint 250 gb
Voeding: Coolermaster Realpower 460 Watt
Dvddrive: Asus Dvd Brander
Behuizing: Coolermaster cm690
De kast is beschadigd zei die, maar voor de rest is het te doen.
Wat kan ik hiervoor bieden? 500euro een redelijk bedrag?
Ik denk dat jouw gevoel wel klopt. Voor iets meer dan 650 euro heb je al deze onderdelen nieuw (excl vista).quote:Op dinsdag 23 december 2008 09:51 schreef Syd het volgende:
Wie kan mij helpen.
Kennis die wil zijn PC verkopen en wil er graag 650euro voor hebben, ik zit te overwegen om deze te kopen maar ik heb het gevoel dat dit systeem geen 650euro waard is.
Dit zijn de specs:
Specificatie’s
Moederbord: Gigabyte p35-ds4 Mobo
Processor: Intel Q6600 + Tuniq Tower 120
Geheugen: Ocz 2 gb Platinum 800mhz OC
Videokaart: Club3D 8800 GT 512 mb + artic accelero s1
Harde schijf: Samsung spinpoint 250 gb
Voeding: Coolermaster Realpower 460 Watt
Dvddrive: Asus Dvd Brander
Behuizing: Coolermaster cm690
De kast is beschadigd zei die, maar voor de rest is het te doen.
Wat kan ik hiervoor bieden? 500euro een redelijk bedrag?
Ligt er een beetje aan wat je van je videokaart verwacht. Maar voor normaal gebruik en de meeste spellen is deze kaart nog zeer zeker geschikt.quote:Op woensdag 24 december 2008 10:30 schreef Syd het volgende:
aha, opzich vista kan ik wel illegaal krijgenmaar de videokaart is dat nog een beetje wat? want snap er nu niks meet van je hebt 8600 8800 je hebt GS GT GTX blablabla. Om gek van te worden.
Okay, want qua spellen speel ik nu GTA4 en ik werk met photoshop en af en toe met pinaccle studio 12quote:Op woensdag 24 december 2008 11:21 schreef skyrebel het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan wat je van je videokaart verwacht. Maar voor normaal gebruik en de meeste spellen is deze kaart nog zeer zeker geschikt.
Lijkt me niet zo'n probleem met de 8800GT. Je kan toch redelijk makkelijk de videokaart die je nu gebruikt met de 8800GT. Is de 8800GT beter, dan heb je zeker geen probleem en anders behoud je je oude videokaart.quote:Op woensdag 24 december 2008 11:29 schreef Syd het volgende:
[..]
Okay, want qua spellen speel ik nu GTA4 en ik werk met photoshop en af en toe met pinaccle studio 12
ik kan GTA4 op een 8800GT 512MB draaien, zolang ik maar niet alles openzet qua detailsquote:Op woensdag 24 december 2008 12:02 schreef skyrebel het volgende:
[..]
Lijkt me niet zo'n probleem met de 8800GT. Je kan toch redelijk makkelijk de videokaart die je nu gebruikt met de 8800GT. Is de 8800GT beter, dan heb je zeker geen probleem en anders behoud je je oude videokaart.
Nieuwe samenstelling hierquote:Op donderdag 1 januari 2009 12:01 schreef Rucky het volgende:
Het is een prima systeem waar weinig op/aanmerkingen zijn. Een voeding van 650wat (?) is veel voor je systeem, dus eventueel kan je daar eendje kiezen met minder vermogen (scheeldt ¤40,--). Als ik je samenstelling laat berekenen inc extra coolers en 100% belast kom ik op 365watt.
Je kunt misschien beter in plaats van 2x een ATI 4830, 1x een 4870 doen.quote:Op donderdag 1 januari 2009 14:33 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Nieuwe samenstelling hier
[ afbeelding ]
Ik hoor van andere fora's dat het even snel is (soms sneller ofzo) en goedkoper dan de 4870 ook nogquote:Op donderdag 1 januari 2009 14:42 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
Je kunt misschien beter in plaats van 2x een ATI 4830, 1x een 4870 doen.
Kost misschien ietsjes meer, maar stel dat dat te langzaam word, kun je er later altijd nog eentje bij zetten.
En met een 4870 1GB, draai je bijna alles op high, zeker samen met die i7 processor.
ik heb gewoon een Logitech z4 en een logitech gaming headset.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 12:14 schreef Rucky het volgende:
Je zou nog kunnen overwegen om de Soundblaster achterwege te laten of nog eens in de toekomst aan te schaffen. Heb je er wel een goede boxenset erbij anders is een de X-fi een overbodige luxe. Je moederboard heeft een goede geluidskaart onboard. Aangezien je goede spullen hebt uitgekozen zal je hier weinig van merken. Dat scheeld je weer ¤66,-- en dan kan je de pc vanmiddag nog bestellen.
Hier nog een goede link om het vermogen te berekenen van je voeding:
http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp
Nee, alleen met een behoorlijke prof. installatie ga je merken.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 14:16 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
ik heb gewoon een Logitech z4 en een logitech gaming headset.
ga ik daar verschil in merken?
Ja precies... een 4870 zit er nu wel inquote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:00 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
Nee, alleen met een behoorlijke prof. installatie ga je merken.
En toch zou ik een 4870 erin zetten, deze is nu al zeer goed.
En stel dat je over 1/2-1 jaar een spel vind die niet zo goed draait zou je er een 4870 bij kunnen zetten.
Hoef je niet die 4830's te vervangen.
Is denk ik toch wat meer toekomst gericht, 1 4870 i.p.v. 2 4830´s.
Ja dat heb ikquote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:20 schreef Rucky het volgende:
Ik denk niet dat je het verschil zal merken.
Ik vond het nadeel van onboard geluidskaarten dat ze systeembronnen gebruiken en dat je weinig in kan stellen. Maar met de hardware die je hebt gekozen en de boxenset die je hebt moet dat geen enkel probleem zijn. Je kast heeft een koptelefoonaansluiting dus dat is ook wel fijn (mooie kast trouwens).
Ik zou eerder een surround boxenset kopen dan een geluidskaart. Maar dat is mischien een leuk idee voor in de toekomst (en je moet ze ook nog kwijt kunnen).
En vind je het echt nodig om 2 grafische kaarten in je pc te stoppen? Je hebt een goede kaart uitgekozen en je kan er altijd nog een tweede erbij zetten als je dit nodig vind.
Bedanktquote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:40 schreef Rucky het volgende:
Ik heb de p4b en daar zit de ac'97 geluidschip op en die vond ik zeker niet slecht. Ik heb later de audigy 4 pro met een surroundset aangesloten en dat is helemaal super.
Maar bij elkaar heb je een goede pc samengesteld. Ik wens je er veel plezier mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |