abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56971345
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 11:48 schreef PM-girl het volgende:
Nebelung, hoe is het bij jullie? Heb je al een beslissing genomen?
Och nee, althans niet als in 'nu gaan we afbouwen'.
Ze dronk altijd 's ochtends voor het opstaan in het grote bed bij me. Tegenwoordig sta ik wel bewust gelijk op en dan taalt ze er niet naar. Dus die is er écht af. 's Nachts slaapt ze tegenwoordig door (op een enkele keer bij ziekte) dus die zijn er ook al af. Dan hou je die van het middagslaapje en voor de nacht over en daar kan ik nog wel mee leven. Ik bied niks aan verder en zij vraagt niet. Straks zit ze op de psz 3 dagdelen per week en dan zal ze het wel nog meer 'vergeten'. Zo is 't wel goed.
Variety is the spice of life
pi_56971478
Klinkt goed, Nebelung
pi_56972408
quote:
Op maandag 25 februari 2008 20:11 schreef owlet het volgende:

Nu we hebben besloten dat we graag een tweede kind willen ben ik blij dat Ronja en ik gestopt zijn met de borstvoeding. Het voelt wel fijn om even die paar maanden "los" te zijn geweest.
Soms zit ik daar ook een beetje mee. Stel dat ik weer zo misselijk ga worden als de vorige keer, hoe moet dat dan met die medicatie? Ik had me toen voorgenomen dat ik de volgende keer meteen die pilletjes ging gaan halen als het weer zo erg was. Maar ja, Fons drinkt nog steeds erg veel.
pi_56972551
Owlet, wat leuk dat jullie voor een 2e kindje gaan!
Klinkt logisch, over dat even "los" willen zijn. Moet je natuurlijk wel flink benutten voordat je straks weer zwanger bent
Mis je het voeden niet?

Even een vraagje:
Devin drinkt zijn flesjes de laatste tijd niet zo goed meer, hij laat best veel over. Aan de borst drinkt hij nog wel, maar volgens mij ook minder dan voorheen. Is dit het moment om hem ander drinken (erbij) te geven? Hij krijgt nu nl. niks extra's te drinken nog. Hij is nu 8 1/2 maand oud en krijgt steeds meer nieuwe smaken binnen doordat we volop experimenteren met eten waar hij zichtbaar van geniet. Kan het zijn dat hij mijn melk "te saai" is gaan vinden en liever iets zou drinken dat zijn smaakpapillen doet tintelen?
.... met gevoel voor drama....
  maandag 25 februari 2008 @ 21:13:35 #55
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_56972714
Inderdaad, zo is het toch mooi Nebelung? Fijn!

Owlet, wat lees ik nu Wat ontzettend leuk!!

Iksje, super, 6 maanden al! De meningen zijn erover verdeeld, het zou geen of absoluut geen prestatie zijn, maar ik vind het hoe dan ook geweldig, zeker met de commentaren die je af en toe te verduren krijgt (al krijg je die overal voor, lijkt het soms).

En YP, gek he zomaar ineens beseffen dat je al zolang voedt! Mooi hoor!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_56973998
BM, er is best een kans dat je die medicijnen gerust kan gebruiken tijdens het geven van borstvoeding.
*Hier* kan je een lijst vinden met veel gebruikte medicijnen en hun status voor wat betreft borstvoeding.

Kersjes, ik denk niet hij jouw melk saai gaat vinden hoor! Maar het wordt wel steeds minder belangrijk voor hem. Niet dat het het onbelangrijk gaat worden natuurlijk, maar ik weet nog wel dat het in die periode voor Ronja steeds meer verschoof van voedingsmiddel naar sociaal drinken.
Het is nog steeds een heel belangrijk deel van zijn dieet maar het is heel natuurlijk dat hij ook de behoefte krijgt aan andere dingen in zijn mondje.
Wat water, verdund sap of slappe kruidenthee zou je best bij kunnen geven. Het hóeft echter niet. Hij kan al zijn vocht prima uit jouw melk halen.
Ik zou zelf een beetje in de gaten houden dat hij niet te veel naast de borst drinkt i.v.m. jouw productie en het feit dat hij die melk natuurlijk wel nog nodig heeft.
  maandag 25 februari 2008 @ 22:27:18 #57
35189 Troel
scherp en bot
pi_56974618
Inmiddels zijn we zo ongeveer volledig over op flesvoeding. Toch heb ik nog een aantal keer geprobeerd Ruben aan te leggen en soms pakt ie gewoon. Nu krijgt hij dus, als hij goed zijn best doet 's ochtends een verse voeding. Dat gaat lang niet altijd goed, maar ik vind het wel erg fijn dat het vaak goed gaat. Misschien dan wel geen volledige borstvoeding, maar dus wel een beetje.
Mijn voorraadje bewaar ik voor na de eerste prikjes
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56974660
Troel, fijn dat het naar je zin gaat
En wat leuk dat Ruben nog zo af en toe aan de borst drinkt. Niet alleen voor zijn voeding is het goed maar ook omdat het zo lekker knus voor hem is
  maandag 25 februari 2008 @ 22:35:24 #59
35189 Troel
scherp en bot
pi_56974820
quote:
Op maandag 25 februari 2008 22:29 schreef owlet het volgende:
Troel, fijn dat het naar je zin gaat
En wat leuk dat Ruben nog zo af en toe aan de borst drinkt. Niet alleen voor zijn voeding is het goed maar ook omdat het zo lekker knus voor hem is
Wat ik nog het meest grappig vind is het geluid wat hij produceert als hij aan de borst ligt en het trappen van zijn beentjes. Dat doet hij tijdens een flesvoeding helaas niet. Uiteraard komt dat omdat borstvoeding gewoon veel lekkerder is

(En dat trappelen scheelt dus echt in de krampjes! De eczeem die ik dacht gezien te hebben, was volgens mij moeder een geirriteerd plekje door het liggen in wat opgeefsel, gelukkig is het nu ook weg!)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 25 februari 2008 @ 22:40:31 #60
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56974962
Ik had net mijn stiefmoeder aan de telefoon.. Die had het erover dat er vanavond op tv een item was geweest dat bij erg lang borstvoeding zonder bijvoeding (1,5 jaar zonder bijvoeding) er rond de peuterleeftijd een verhoogde kans op allergieen zou zijn

Ze had ook weer niet alles gezien, en ze is nogal van klok-klepel enzo en niet kunnen vinden Maar mijn nieuwsgierigheid was wel gewekt... alleen kan ik niks vinden op het net over zoiets (ze heeft Ned.1 en RTL4 gekeken, maar ook op de site van TrosRadar en RTL-nieuws zie ik niets).

Iemand hier die iets weet? (niet dat het mijn keuze voor nr.3 zou beinvloeden, maar ben gewoon nieuwsgierig)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_56975278
quote:
Op maandag 25 februari 2008 22:04 schreef owlet het volgende:
BM, er is best een kans dat je die medicijnen gerust kan gebruiken tijdens het geven van borstvoeding.
*Hier* kan je een lijst vinden met veel gebruikte medicijnen en hun status voor wat betreft borstvoeding.
Ja, daar keek ik reeds, maar voor zover ik kan vinden staan de werkzame bestanddelen in de blauwe lijst, en dat vind ik niet zo een prettig idee.
  maandag 25 februari 2008 @ 22:50:19 #62
35189 Troel
scherp en bot
pi_56975281
Ja, maar in hoeverre is het reeel om anderhalf jaar borstvoeding te geven zonder verder bij te voeden? Meestal geef je na een half jaar toch ook andere dingen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 25 februari 2008 @ 22:52:28 #63
3011 E.T.
pi_56975334
quote:
Op maandag 25 februari 2008 22:50 schreef Troel het volgende:
Ja, maar in hoeverre is het reeel om anderhalf jaar borstvoeding te geven zonder verder bij te voeden? Meestal geef je na een half jaar toch ook andere dingen?
Een van de redenen waarom ik nieuwsgierig ben naar het originele bericht

Ze zal vast wel iets opgevangen hebben en de helft onthouden hebben ofzo.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_56980099
Wat een raar bericht
Op de BV-fora staat ook nog niets.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 09:05:02 #65
3011 E.T.
pi_56980167
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 08:57 schreef owlet het volgende:
Wat een raar bericht
Op de BV-fora staat ook nog niets.
ik snap er ook al niks van.
Ze zal wel hebben liggen slapen en gedroomd hebben dat 't over bv ging ofzo (wellicht tijdens het bericht over ruggenprikken bij de bevalling).
  dinsdag 26 februari 2008 @ 09:17:23 #66
108648 cattie
lieve moeder
pi_56980388
ah!
Als ik het goed begrijp gaat het er om dat (lang) BV beschermt tegen allergieën maar dat heel lang wachten met bijvoeding die kans weer iets groter maakt?
Op zich niet heel onlogisch denk ik, je bouwt ook weer weerstand op door dingen tegen te komen.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 09:52:08 #68
35189 Troel
scherp en bot
pi_56980808
Borstvoeding beschermt tegen luchtweginfecties
25-02-2008 16:51
MAASTRICHT (ANP) – Baby’s die borstvoeding krijgen, hebben een kleinere kans op luchtweginfecties dan baby’s die vanaf de geboorte met de fles worden gevoed. Dat blijkt uit een onderzoek waarop Bianca Snijders is gepromoveerd aan de Universiteit Maastricht.

Naarmate er na het tweede jaar langer wordt gewacht met overstappen op koemelkproducten of andere voedingsmiddelen neemt de kans op eczeem toe, stelt Snijders verder.

Het onderzoek maakt deel uit van de omvangrijke KOALA–studie naar de mogelijke oorzaken voor het toenemend aantal allergieën onder de westerse bevolking.

Ik plak hem even gewoon hier, dan kunnen we het ook op zondagen lezen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 26 februari 2008 @ 09:53:01 #69
108648 cattie
lieve moeder
pi_56980828
Volgens mij wel ja Owlet.
Het is ook wel redelijk extreem volgens mij om tot na het 2e jaar te wachten met het introduceren van koemelk enz.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 10:14:06 #70
3011 E.T.
pi_56981169
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 09:53 schreef cattie het volgende:
Volgens mij wel ja Owlet.
Het is ook wel redelijk extreem volgens mij om tot na het 2e jaar te wachten met het introduceren van koemelk enz.
Volgens mij is er in NL niemand die zo lang wacht met bijvoeding
pi_56981271
Inderdaad. Op misschien de mensen na waarbij er bijna zeker sprake is van vreselijke allergieën.
Maar dan maakt het verhoogde risico op allergieën door laat starten ook weer niet uit
  dinsdag 26 februari 2008 @ 10:26:03 #72
3011 E.T.
pi_56981362
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 10:20 schreef owlet het volgende:
Inderdaad. Op misschien de mensen na waarbij er bijna zeker sprake is van vreselijke allergieën.
Maar dan maakt het verhoogde risico op allergieën door laat starten ook weer niet uit
Psies.. jammer dus, dat zo'n non-issue behandeld wordt in een nieuwsachtig programma. En zoals je ziet.. het blijft hangen (ook al is mijn stiefmoeder pro-bv.. )
Vraag me ook af hoe ze het heeft kunnen onderzoeken.. moet je toch iemand vinden die geen bijvoeding geeft na de tweede verjaardag Zal niet makkelijk geweest zijn om twee groepen samen te kunnen stellen die representatief zijn
pi_56987150
Volgens mij hebben we hier een (omgekeerde) regeldag ofzo?
Vanochtend om 7 uur heeft Devin voor het laatst goed bij me gedronken...
Rond half 9 ging ik ontbijten en Devin deed gezelig mee, heeft toen voor het eerst 's ochtends brood gegeten, ongeveer een halve boterham.
Rond 11 uur zoals gebruikelijk fruit gegeten en om half 2 weer een halve boterham. Tussendoor heb ik hem een paar keer zonder succes geprobeerd aan te leggen, net voor het laatst. Of hij draait zijn hoofd weg of hij zuigt 2 keer en laat nog voor ik een tsr heb gekregen weer los. Ik heb zelfs een half uur met ontblote borsten met hem zitten spelen in de hoop dat hij uit zichzelf zou aanhappen, maar hij had meer interesse in mijn kettinkje en walste letterlijk over me heen
En nu? Hij is huilerig geworden, misschien van de dorst, maar hij krijgt genoeg kans om te drinken. Ik heb liggend geprobeerd, zittend in vele houdingen en zelfs staand, maar niks werkt. Ik probeer me niet druk te maken maar ben ineens zo bang dat hij de interesse voorgoed kwijt is
pi_56987285
Pff kersjes klinkt heel bekend..
Is de leeftijd denk ik...

Hier de laatste tijd af en toe ook zo'n dag, dat het de hele dag drama is.
ALLES is interessanter, en dan idd na 2x zuigen wegdraaien naar iets wat leuker is.
Vandaag ook om half5 vanacht goed gedronken, en uiteindelijk om 13.00 pas weer. En aan de bijvoeding kan het niet gelegen hebben want het brood was hier op dus meneer heeft alleen maar een klein appeltje op vannochtend.

Pepijn krijgt trouwens wel af en toe slokjes ander drinken. Water bij brood en af en toe verdunt diksap uit mijn glas. Vind hij geweldig.
Productie zat, dus niet echt bang dat die te ver terug loopt door wat slokjes water.
pi_56987625
Ah, Pepijn heeft het dus ook.
Helaas is mijn productie niet zo denderend meer, ik hoop dan ook echt dat we deze dip te boven gaan komen.

Hij heeft net trouwens keihard zijn hoofd gestoten dus dat was brullen en toen ik hem vasthad hapte hij door mijn shirt heen. Maar tegen de tijd dat ik mijn bh open had (2 seconden) was het moment voorbij en was hij de interesse alweer verloren
pi_56997014
Update:
Rond half 7 een paar slokken en om half 8 ook weer. De laatste 2 luiers zat (haast) geen plas in, dus dat hij weer wat gedronken heeft deed me goed
pi_56997276
Kersjes, het is wel vervelend. Ik herinner me dit nog wel van mijn dochter.

Maar op deze leeftijd raken ze niet zomaar de interesse kwijt doorgaans . Dit is net, zoals duizend andere dingen, een fase. Iets wat morgen anders kan zijn. Misschien komt er een tandje (pijn in de mond), misschien zit hij even niet lekker in zijn vel (zitten wij ook wel eens niet), misschien wordt hij ziek, misschien is hij bezig met een bepaalde ontwikkeling (en dat kost een hoop energie) enz.

PS: het hoort érg bij de leeftijd ook!. Veel meer belangstelling voor de omgeving.
Variety is the spice of life
pi_56997377
kersjes neit gewoon een sprongetje?

dat idee heb ik hier namelijk.
Pepijn kan BIJNA zelf gaan zitten
BIJNA zichzelf optrekken tot staan
BIJNA echt kruipen
allemaal nog net, net, net niet...
dus dat proberen en de rest van de wereld ontdekken is gewoon VEEEEL intersanter als drinken.
pi_57027825
Was vanmorgen weer bezig me te herinneren of Gwen nu vannacht rond 4.00 als ze dan komt voor eten wel gevoedt is, want als ze hem niet kan vinden slaapt ze gewoon weer verder. Maar ik weet het dus echt niet meer. Wordt wel wat wakker biedt het aan maar verder is het zwart. Ach nu maak ik me om die nachtvoeding ook niet erg druk meer. Ze krijgt om 0.30 de laatste voeding en 's ochtend rond 6 uur heeft ze niet genoeg aan twee borsten en haalt ze het even in. Als ze komt, gaat ze grommen en uhuh roepen naast me. Zo lief, maar ik weet nu wel wanneer ze wil, doet ze overdag trouwens niet.

Gisteren gewogen en ze komt gemiddeld meer dan 200 gram per week aan. Ze was nu in twee weken 430 gram gegroeid en gemeten waren er toch ook alweer een paar centimeter bij. Ben blij dat het zo goed gaat.
pi_57073365
*auw* Help!
Ik heb een borstvoedingsprobleem..heb enorm pijnlijke tepels en bij een tepel was er blijkbaar een ingedroogd bloedblaartje afgegaan waardoor net het gezicht van mijn Saartje helemaal onder het bloed zat. Ze hoefde er meteen geen slok meer van uiteraard.
Nu klap ik bijna van de stuwing en wil ik ff weten wat wijsheid is..de zere tepel ontlasten door met de hand de ergste druk weg te kolven en tot de tepel genezen is maar 1 kant te geven? Of morgenochtend direct een simpele kolf te laten kopen en het daarmee te doen? Of moet ik haar toch gewoon aanleggen?
Ik heb geen kloven verder..dus waar die pijn vandaan komt is mij ook een raadsel. Vervelend is het wel, ik zit bij elke voeding met kromme tenen:{
Saartje
pi_57073825
sorry maneki, ik weet niet of er nog veel mensen wakker zijn maar ik heb weinig tips voor je. bij stuwing lijkt me zo handmatig kolven eigenlijk niet zo'n pretje. ik zou toch maar voor veel aanleggen kiezen denk ik. en enorm opletten of dat goed gebeurt dus. sterkte ermee! misschien morgen een lactatiekundige raadplegen?
  zaterdag 1 maart 2008 @ 07:28:32 #82
1762 YPPY
Yppiaans
pi_57076006
Hoe is het gegaan Maneki? Het klinkt verre van leuk. Handmatig kolven bij stuwing vond ik niet makkelijk, maar wel een ontzettende opluchting. Als eenmaal de ergste druk eraf is, gaat het juist heel makkelijk. jammer dat ik toen in het crematorium stond en alles door de wc kon spoelen
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_57076244
Ik heb vannacht de goede kant steeds gegeven en manlief nu naar de drogist gestuurd voor de Aventkolf. Dan kolf ik wel tot m`n tepel weer geheeld is want zo durf ik ook niet.
Met de hand kreeg ik er idd niks uit, dus het was lastig slapen vannacht
Saartje
  zaterdag 1 maart 2008 @ 08:48:47 #84
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57076257
Oehh Maneki, ik kan me voorstellen dat je lastig geslapen hebt
Je zal wel kromlopen nou!
pi_57076373
Pfff Maneki Suc6!! Hopelijk helpt het kolven!
pi_57077284
Zo, wederhelft heeft een Aventkolf gehaald, heb mezelf net van 125ml melk bevrijdt *opgelucht*
Vanavond nog een keertje kolven en dan kijk ik daarna wel weer of m`n tepel voldoende hersteld is. Ik zou eigenlijk niet weten wat ik met al die melk moet..weggooien is zonde en als ze straks haar regeldagen heeft gehad, heb ik er niet veel meer aan toch?
Saartje
pi_57077409
jewel hoor, die kun je prima bewaren. Zeker niet weggooien das hardstikke zonde. In die melk van de eerste dagen zitten super veel antistoffen.
pi_57077592
Dan gaat het mooi de vriezer in
Saartje
  zaterdag 1 maart 2008 @ 11:58:59 #89
94046 PM-girl
pi_57078430
Maneki, fijn dat het kolven geholpen heeft!
*
pi_57078644
heel eng, hier lijkt het zowaar alsof we na 8 maanden iets van een schema beginnen te krijgen...
Absoluut geen standaard schema, maar wel Pepijn zijn schema

Meneer drinkt een keertje of 5 per dag nu... om de 6 uur, en 's avonds keertje extra
's morgens heeeeeeel vroeg (half 6 ofzo), dan nog ff verder slapen, ontbijten met cracker, of brood of fruit.. 's morgens ergens een keer kort slaapje.. Rond de lunch nog een keer drinken...
lunchen met brood/soep of iets
Dan rond 5/6 uur nog een keer mamamelk. Rond uurtje of 7 meeeten, soms goed, soms mond stijf dicht...
Dan rond uur of 8 en 11 nog een keer borstvoeding...

Echt zo schattig, net had hij honger, maar zag ook mijn bord met makreel en glas diksap staan. Je zag hem gewoon twijfelen en heen en weer kijken tussen mijn shirt en bord met vis...
Hihi eerst meegegeten van de vis en diksap, daarna nog lekker alle gaatjes opgevuld aan de borst
  zaterdag 1 maart 2008 @ 12:15:34 #91
1762 YPPY
Yppiaans
pi_57078733
Wat een slimmerik, die Pepijn!
Vanochtend ben ik om kwart over 6 maar opgestaan. Anna was klaar met drinken en als ik dan blijf liggen, gaat ze niet meer slapen en wil ze steeds een slokje. Samen met J. heeft ze anderhalf uur liggen slapen. Wel grappig, toen ze klein was sliepen Anna en ik juist heel goed samen, lag ze de halve nacht aan de borst, nu kan ze dat niet meer.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 1 maart 2008 @ 12:17:37 #92
94046 PM-girl
pi_57078775
Simon ook niet nee, die maakt er een ware speeltuin van in bed! Met papa overigens ook, dus dat maakt niet uit. Soms leggen we hem in zijn eigen bedje terug en slaapt hij uit, maar vanmorgen niet.

P_iglet, maar geen nachtvoedingen meer? Fijn! ik vind het toch maar super hoe jij alles doet, studeren, werken, practica, kolven. Petje af!
*
pi_57078813
Hier ook eentje die kan blijven 'drinken', 'smorgens en 'savonds. Terwijl hij eigenlijk wel moe is, want zodra wij dan opstaan moeten we hem na een uurtje meestal weer in bed leggen en slaapt hij nog een paar uur...
pi_57080917
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 12:17 schreef PM-girl het volgende:
Simon ook niet nee, die maakt er een ware speeltuin van in bed! Met papa overigens ook, dus dat maakt niet uit. Soms leggen we hem in zijn eigen bedje terug en slaapt hij uit, maar vanmorgen niet.

P_iglet, maar geen nachtvoedingen meer? Fijn! ik vind het toch maar super hoe jij alles doet, studeren, werken, practica, kolven. Petje af!
Hihi die speeltuin in bed hebben we hier ook al... klimmen en klauteren over papa en mama heen.

Uhm... geen nachtvoedingen? Mijn gevoel vind half 6 's morgens eigenlijk best nog behoorlijk nacht
En soms als hij flink wat avondeten op heeft dan verschuift het van 11/12uur naar 1/2 's nachts...
Maar goed het is nooit ieder uur of iedere 2 uur. En heb me er bij neergelegd dat het gewoon geen kind is die 10/12 uur slaapt 's nachts zonder voeding. 8 uur is hier echt het maximum. En binnen de 4/5 uur word er 's nachts gewoon niet gegeten. Dan krijgt hij schone luier en aai over zijn bol ofzo, of valt hij zelf na 2 minuten mopperen weer in slaap.
Bedankt voor je complimentje
pi_57089729
Zo, net weer 125 ml in de vriezer gemikt. Straks voor het slapengaan nog een keertje kolven dan kan ik misschien morgenochtend voorzichtzig die borst weer gaan proberen Toch best een lekker idee zo`n voorraadje in de vriezer
Saartje
pi_57148611
Vanaf gisteren begonnen met kolven. Gister alleen even druk eraf gekolft 50 cc en vandaag maar wat leeg gekolft nadat Gwen een uur ervoor nog gedronken had, 90 cc. Leuk beginnetje van de voorraad. De diepvries is opgeruimd en de via-bekers uitgekookt en ook de flesjes staan klaar. Mijn kolftas staat al ingericht, ben er helemaal klaar voor.

Vandaag krijgt ze ook een flesje BV en vanaf dan elke dag, met een beetje bv erin. Die 50 cc laat ik mijn man vandaag geven, hopen dat ze zo went aan de fles en ze niet gaat weigeren als ik weg ben. Volgende week is namelijk de eerste avond dat ik weer weg ben en dan moet Magneet zich ook kunnen redden. Bij Merlijn gaf het nogal problemen en moest ik gedurende de avond vroeg naar huis om hem te voeden, want meneer wilde alleen borst en niets anders . Hopen dat dat bij Gwen toch anders gaat.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 14:25:58 #97
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_57149561
Ik kolf al vanaf het begin af en toe, en Floortje krijgt al vanaf dat ze een week of 6 was af en toe een flesje BV om te wennen. Ze drinkt er heel goed uit gelukkig.

Nu gaat ze vanaf morgen 2 middagen per week naar het kdv, en vanaf nu moet ik dus écht gaan kolven, niet meer voor zo af en toe...

Ik ben vorige week begonnen om een voorraadje op te bouwen, met steeds s'ochtends afkolven wat Floortje 'over laat'.
Ik merkte dat als Floortje drinkt, ik aan de andere borst zoveel melk lek, dus had er eens een bakje onder gehouden. Er komt zo 40cc uit!
Ik heb nu dus van die opvangdingen van Avent gekocht, heel handig! (alleen is 40cc een beetje veel en zitten ze vaak helemaal vol ).

Zou ik ook tijdens élke voeding dat ding kunnen gebruiken en die melk steeds opsparen? Of is dat dan teveel voor-melk bij elkaar en zitten daar dan te weinig voedingsstoffen in?
  dinsdag 4 maart 2008 @ 14:31:14 #98
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_57149678
En oh ja, ik heb nog een probleem met mn kolf (handkolf van Avent). Als ik echt een goede tsr heb, dan komt er zoveel melk uit, dat het ventiel niet genoeg door kan laten stromen naar de opvangbeker, en soms knalt het ventiel er dan uit... Gevolg is dan dat het vacuüm vebroken wordt, en dat ik dus niet verder kan kolven...

Voor ik die kolf uit elkaar heb gedraaid, ventiel weer erin en alles weer in elkaar gezet heb, is mijn tsr over natuurlijk, en komt er nog maar weinig melk uit...

Hebben meer mensen die kolf, en dat probleem?

dinsdag 4 maart 2008 @ 14:35:21 #99
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_57149760
Wat ik dan doe is vooraan dat rubbertje die om je borst valt, ff naar voren halen zodat hij kan 'luchten' Dan verbreek je het vacuum niet en kun je meteen verder met kolven
Saartje
  dinsdag 4 maart 2008 @ 14:42:06 #100
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_57149918
En dan stroomt alle melk wat zich verzameld daar in het midden naar beneden?

Goeie tip! Bedankt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')