Dan nog had dat er voor Nee uitgehaald moeten worden. Net als ze al het roken in Pearl Harbour hebben verwijderdquote:Op woensdag 13 februari 2008 10:28 schreef ruud.nl het volgende:
I Am Legend is een verfilming van het gelijknamige boek uit 1954 geschreven door Richard Matheson.
Erg modern inderdaad.
Er rookte daar genoeg hoorquote:Op woensdag 13 februari 2008 10:30 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dan nog had dat er voor Nee uitgehaald moeten worden. Net als ze al het roken in Pearl Harbour hebben verwijderd.
Rokende kanonnen en machinegeweren zijn natuurlijk veel gezonder.quote:
World Trade Center wellicht...quote:Op woensdag 13 februari 2008 10:45 schreef DroogDok het volgende:
Eens met je commentaar voor zover dat I am legend betreft, een andere film waarin dit zo sterk naar voren komt schiet me trouwens even niet te binnen, heb je meer voorbeleeden?
John Rambo.quote:Op woensdag 13 februari 2008 10:45 schreef DroogDok het volgende:
Eens met je commentaar voor zover dat I am legend betreft, een andere film waarin dit zo sterk naar voren komt schiet me trouwens even niet te binnen, heb je meer voorbeleeden?
Omdat religie thuis hoort in de kerk en niet in publieke films. Tenzij de doelgroep duidelijk gespecificeerd wordt zoals in Passion For The Christ.quote:Op woensdag 13 februari 2008 10:46 schreef Jolly_Reaper het volgende:
Kan er als atheist zijnde niet wakker van liggen. Genoeg gelovigen in real life, dus waarom niet in films?
Je snapt het niet he?quote:Op woensdag 13 februari 2008 11:06 schreef Nee het volgende:
[..]
Omdat religie thuis hoort in de kerk en niet in publieke films. Tenzij de doelgroep duidelijk gespecificeerd wordt zoals in Passion For The Christ.
En als het publiek gedwongen werd die films te zien had je wellicht een punt.quote:Op woensdag 13 februari 2008 11:06 schreef Nee het volgende:
[..]
Omdat religie thuis hoort in de kerk en niet in publieke films.
Natuurlijk hoort dat in publieke leven, maar de manier waarop religie in sommige films naar voren komt is storend, niet iedereen deelt deze religieuze gevoelens. Drugsmisbruik, oorlog zijn totaal andere zaken, dat zijn keiharde feiten.quote:Op woensdag 13 februari 2008 11:08 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Je snapt het niet he?
Religie hoort bij het publieke leven, net als geweld, liefde, drugsmisbruik en oorlog. Allemaal thema's die ook terugkomen in films.
Dat slaat als een stuk worst op een waterkruik.quote:Op woensdag 13 februari 2008 11:06 schreef Nee het volgende:
[..]
Omdat religie thuis hoort in de kerk en niet in publieke films. Tenzij de doelgroep duidelijk gespecificeerd wordt zoals in Passion For The Christ.
Niet iedereen leeft in een oorlogsgebied en niet iedereen gebruikt drugs. Die thema's ook maar uit films weren dan?quote:Op woensdag 13 februari 2008 11:17 schreef Nee het volgende:
[..]
Natuurlijk hoort dat in publieke leven, maar de manier waarop religie in sommige films naar voren komt is storend, niet iedereen deelt deze religieuze gevoelens. Drugsmisbruik, oorlog zijn totaal andere zaken, dat zijn keiharde feiten.
Goed plan. Ik stel voor om het nog iets breder te trekken en een symbool voor "bevat fictieve elementen" te makenquote:Op woensdag 13 februari 2008 11:19 schreef Nee het volgende:
Misschien is het een idee om religie toe te voegen aan het film rating systeem, net zoals geweld en seks.
Drugsmisbruik en oorlog kun je niet ontkennen, dat heeft totaal niks te maken met religie. Religie is gebaseerd op wat mensen willen geloven, en niet iedereen deelt dit geloof. Ik durf te wedden dat als de Islam straks deel uit maakt van de westerse samenleving en er films worden gemaakt met Islamitische invloeden mensen dat opeens wel storend vinden.quote:Op woensdag 13 februari 2008 11:23 schreef Jolly_Reaper het volgende:
[..]
Niet iedereen leeft in een oorlogsgebied en niet iedereen gebruikt drugs. Die thema's ook maar uit films weren dan?
Drugsmisbruik en oorlog 'keiharde feiten'? Onze planeet wordt overlopen door gelovige mensen, net als er drugs en oorlog is.
Of gewoon dergelijke films in het genre Sci-fi te gooien? Ben je helemaal gauw klaar.quote:Op woensdag 13 februari 2008 11:24 schreef Litpho het volgende:
[..]
Goed plan. Ik stel voor om het nog iets breder te trekken en een symbool voor "bevat fictieve elementen" te maken.
Het heeft geen moer met sci-fi te maken. Waar is de wetenschap? Dat het is fictie is maakt het geen sci-fi.quote:Op woensdag 13 februari 2008 11:30 schreef Jolly_Reaper het volgende:
[..]
Of gewoon dergelijke films in het genre Sci-fi te gooien? Ben je helemaal gauw klaar.
Het bestaan van goden kun je ontkennen (net als ik dat doe) maar je kunt niet ontkennen dat er mensen om ons heen zijn die wel in goden geloven dus kunnen die mensen, net als drugs, geweld en seks, vaak genoeg niet ontbreken in een film.quote:Op woensdag 13 februari 2008 11:29 schreef Nee het volgende:
[..]
Drugsmisbruik en oorlog kun je niet ontkennen, dat heeft totaal niks te maken met religie. Religie is gebaseerd op wat mensen willen geloven, en niet iedereen deelt dit geloof. Ik durf te wedden dat als de Islam straks deel uit maakt van de westerse samenleving en er films worden gemaakt met Islamitische invloeden mensen dat opeens wel storend vinden.
Rel-Fi?quote:Op woensdag 13 februari 2008 11:33 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het heeft geen moer met sci-fi te maken. Waar is de wetenschap? Dat het is fictie is maakt het geen sci-fi.
nu vind ik films als Star Wars ook niet thuishoren in het sci-fi genre, maar dat terzijde...
Het is gewoon een mening wat ik geef en ik stoor me daaraan, natuurlijk mag de regisseur beslissen wat ie in z'n film stopt, alleen mag hij wel rekening houden met het feit dat niet iedereen hetzelfde geloof deelt.quote:Op woensdag 13 februari 2008 11:34 schreef Jolly_Reaper het volgende:
[..]
Het bestaan van goden kun je ontkennen (net als ik dat doe) maar je kunt niet ontkennen dat er mensen om ons heen zijn die wel in goden geloven dus kunnen die mensen, net als drugs, geweld en seks, vaak genoeg niet ontbreken in een film.
Daarbij nogmaals, jij beslist niet wat een filmmaker wel en niet in zijn/haar film wil proppen.
Ik vind het zelf wel meevallen met de hedendaagse films. Kun je een paar voorbeelden van zulke films opnoemen?quote:Op woensdag 13 februari 2008 11:39 schreef Nee het volgende:
Dat het geloof op zichzelf naar voren komt maakt me niks uit, het wordt alleen op een praktiserende manier naar voren gebracht waarmee ze direct impliceren dat het ook echt zo is. Ik beweer nergens dat religie geweerd moet worden uit films, alleen de nadruk mag wel wat minder bij voornamelijk hoofdrolspelers.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kortom, ik denk dat wij het idee hebben dat we veel bestookt worden met die christelijke visies in films. Dat klopt ook, maar dat heeft naar mijn mening ook te maken met onze cultuur, waarin wij kijken naar mainstream Amerikaanse films. Films uit een land dat nog vrijwel conservatief en gelovig is, dat zich ook uit in de films.
Ik denk dat Nederlanders veel progressiever en nuchterder zijn dan Amerikanen.
Mijn tip: Neem die christelijke visies in die films met een flinke korrel zout, kijk er een beetje doorheen, lach ermee, maar kijk ook eens naar andere films, dan mainstream films.'Wie in Mij gelooft! Zoals de Schrift zegt: Uit zijn binnenste zullen stromen levend water vloeien.’
Niet onverwacht voor een personage in die tijd en plaats. Toegegeven, het zegt wel wat over Gibson dat hij die kant benadrukt, maar het is niet alsof het er nu echt ongeloofwaardig aan is geplakt.quote:Op woensdag 13 februari 2008 11:58 schreef poldergeist het volgende:
Maar kijk ook eens naar zijn film The Patriot. Daar zit duidelijk een christelijk thema in. Het begint al met de zin, die ik persoonlijk goed vind:
I have long feared that my sins would returned to visit me.
Dat gebeurt inderdaad ook vaak genoeg.quote:Op woensdag 13 februari 2008 11:58 schreef poldergeist het volgende:
...en van de andere kant wordt het naar mijn mening volstrekt belachelijk gemaakt.
op basis van jouw persoonlijk smaak bepaal jij kennelijk voor iedere bioscoopbezoeker wat hij vooral niet mag zien in een film?quote:Op woensdag 13 februari 2008 10:17 schreef Nee het volgende:
Het kan voor mij soms de hele film verpesten. Religie hoort thuis in de kerk of moskee en niet in een film die in eerste instantie geschikt zou moeten zijn voor een brede doelgroep (zie I am Legend).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |