ik ben aanwezig?quote:Op donderdag 3 april 2008 13:58 schreef Bora-Bora het volgende:
Een Fransman zei een keer heel trots tegen me dat hij al wat Nederlands kende.
En toen kwam er een zin uit....: ONbegrijpelijk!![]()
![]()
Het eerste gedeelte van de zin: ke-bruu-ieke-an-wiezj-zenk....
Iemand die ziet wat hier staat?
quote:Op donderdag 3 april 2008 21:58 schreef Bora-Bora het volgende:
Yep, gebruiksaanwijzing...![]()
De rest van de "Nederlandse" tekst was zo mogelijk nog onbegrijpbaarder...
En toen kreeg ik er nog heel trots het knapperige verhaal achteraan dat 'ie maandenlang op het toilet de Nederlandstalige gebruiksaanwijzing van weetikwatvoorpakje (tampons, meen ik...) uit z'n hoofd had zitten leren...
....want dat kon nog weleens van pas komen....
Volgens mij heeft het zwitserduits toch meer weg van het duits, qua klanken. Een harde G kan ik me zo iig niet herinneren. Die harde G kom je in het Afrikaans wel weer tegen.quote:Op woensdag 2 april 2008 21:56 schreef Fogel het volgende:
Zwitsers maken ook van dat soort geluiden viel me op... We're not alone!
Zeeziek? 'k vond het altijd wel lekker klinkenquote:Op woensdag 2 april 2008 22:07 schreef Bora-Bora het volgende:
En die hebben bovendien een soort zangerige intonatie waar je soms een tikje zeeziek van wordt!
-daar waar wij zeurderiger praten...-
Da's ook een idee natuurlijkquote:Op donderdag 3 april 2008 22:14 schreef Fogel het volgende:
Iets soortgelijks; een Noorse dame probeerde Nederlands tegen me te praten (op een of ander vaag feestje, maar dat terzijde). Het was iets van "niet bedekken" of iets in die geest. Bleek dat ze de waarschuwing dat je electische oventjes die hier overal hangen uit haar hoofd had geleerd in alle talen die erop staan, en dat zijn er niet weinig.
Ja precies, dat idee!...quote:Op donderdag 3 april 2008 22:14 schreef Fogel het volgende:
Iets soortgelijks; een Noorse dame probeerde Nederlands tegen me te praten (op een of ander vaag feestje, maar dat terzijde). Het was iets van "niet bedekken" of iets in die geest. Bleek dat ze de waarschuwing dat je electische oventjes die hier overal hangen uit haar hoofd had geleerd in alle talen die erop staan, en dat zijn er niet weinig.
En het was nog niet eens een vage versiermethode (toenmalige boyfriend van m'n beste vriendin), maar uitsluitend een poging om z'n kennis ten toon te spreiden ofzo....quote:Op maandag 7 april 2008 02:33 schreef heiden6 het volgende:
Ik zie het helemaal voor me, die Fransman met 'gebruiksaanwijzing'.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |