1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Warwick Avenue Serious Stepping Stone Syrup & Honey Hanging On Too Long Mercy Delayed Devotion Scared Distant Dreamer |
leuk nummer voor even.quote:Op woensdag 13 februari 2008 09:47 schreef ruud.nl het volgende:
Mercy is deze week ook megahit op 3fm, leuk nummer.
Is die man nu al legendarisch.quote:Op woensdag 13 februari 2008 13:24 schreef Houdini72 het volgende:
Geproduceerd door de legendarische Bernard Butler, dacht ik, dus ik ben wel benieuwd...
Denk ook dat het 1 van de beste van 2008 wordt!! Ik wil meer leuke muziek!quote:Op maandag 25 februari 2008 20:11 schreef Pascalle het volgende:![]()
![]()
![]()
Misschien gaat er niets van kloppen... maar heb nu het idee dat dit album aan 't eind van dit jaar (ik weet het het is pas begin 2008) heel goed in m'n top 5 van beste albums 2008 zou kunnen staan...
Love her voice!!
Mijn gevoeld idem...quote:Op vrijdag 29 februari 2008 13:16 schreef Abbadon het volgende:
hmmz...Mercy vind ik een erg goed nummer...maar van het overige van wat ik van haar gehoord heb, word ik vooralsnog niet ontzettend warm, moet ik zeggen...
Echt een erg lekker nr, naast merci.O+quote:
quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:02 schreef Tourniquet het volgende:
DUFFY
2 juli 2008
Paradiso, Amsterdam
aanvang: 20.00 uur
zaal open: 18.30 uur
entree: 20,- excl. lidmaatschap (3,- p.m./18,- p.j.)
Voorverkoop vanaf zaterdag 05 april.
quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:02 schreef Tourniquet het volgende:
DUFFY
2 juli 2008
Paradiso, Amsterdam
Thanks voor de link. Uh, nu noem ik het heel leukquote:Op zaterdag 29 maart 2008 14:24 schreef Flatline____ het volgende:
[..]
Ha Pink_Floyd, ff een linkje naar je review.
Waardering 4,5 / 5 en dan noem jij dat leuk??
Dat is een mooie deal. Kijken dusquote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:02 schreef Tourniquet het volgende:
DUFFY
2 juli 2008
Paradiso, Amsterdam
Wow, cool! Maar je gaat niet helemaal speciaal voor Duffy naar NY toch neem ik aanquote:Op maandag 14 april 2008 00:13 schreef Tourniquet het volgende:
Ik was te laat voor Paradiso, maar ik heb nu wel een kaartje voor Duffy in het legendarische Apollo theater in New York op 12 mei!!!!![]()
Hehe, nee dat stond al een poosje vast.quote:Op maandag 14 april 2008 09:19 schreef Pink_Floyd het volgende:
[..]
Wow, cool! Maar je gaat niet helemaal speciaal voor Duffy naar NY toch neem ik aan?
Beetje zuinig van de platenmaatschappij. 64kbps, wma. Dat kan toch minstens 128 kbps en mp3....quote:Op zaterdag 1 maart 2008 12:46 schreef HuubTuub het volgende:
Gratis track op haar site:
http://www.polydor.co.uk/duffy/signup-process.php
en als de link niet werkt, even via haar official website.
http://www.iamduffy.com/i
Lijkt me best wel een bullshit verhaal.quote:Op maandag 5 mei 2008 10:14 schreef chansadres het volgende:
Die clip van Warwick Avenue is geniaal in zijn simpelheid. Ze hadden eigenlijk een normale video willen maken. Vanuit verschillende locaties zou ze het nummer zingen. Maar in de taxiscene gaat het mis. Op het midden van het lied moet ze ontzettend huilen (omdat het nummer waargebeurd is). Toch gaat ze verder en dat leverde een mooi shot over. Zo mooi zelfs dat ze besloten om geen andere shots op te nemen en die ene take te gebruiken als videoclip!
Hier te bekijken:
Cosign.quote:Op maandag 5 mei 2008 21:20 schreef Erotica_ het volgende:
[..]
Lijkt me best wel een bullshit verhaal.
Mooi nummer en een mooie clip. Duffyquote:Op maandag 5 mei 2008 10:14 schreef chansadres het volgende:
Die clip van Warwick Avenue is geniaal in zijn simpelheid. Ze hadden eigenlijk een normale video willen maken. Vanuit verschillende locaties zou ze het nummer zingen. Maar in de taxiscene gaat het mis. Op het midden van het lied moet ze ontzettend huilen (omdat het nummer waargebeurd is). Toch gaat ze verder en dat leverde een mooi shot over. Zo mooi zelfs dat ze besloten om geen andere shots op te nemen en die ene take te gebruiken als videoclip!
Hier te bekijken:
De negatieve reviews die ik ben tegengekomen komen grotendeels neer op "hey, Mercy is de uitzondering, de rest is veel rustiger" en "Waarom klinkt dit niet precies hetzelfde als Amy W.?"quote:Op zondag 29 juni 2008 13:22 schreef joep.t het volgende:
Ik las laatst een nogal negatieve review over het album,Maar het is van dezelfde kwaliteit als de singles?
Tof!quote:Op zondag 29 juni 2008 01:38 schreef Tourniquet het volgende:
Video van haar optreden op Glastonbury:
http://www.bbc.co.uk/glastonbury/2008/artists/duffy/
Oke Bedankt,Denk dat ik het album maar eens ga inslaan want Warwick Avenue vindt ik echt prachtig.quote:De negatieve reviews die ik ben tegengekomen komen grotendeels neer op "hey, Mercy is de uitzondering, de rest is veel rustiger" en "Waarom klinkt dit niet precies hetzelfde als Amy W.?"
Ik vind het album een aantal absolute juweeltjes hebben en als je Warwick Avenue kan waarderen denk ik dat je met het album absoluut geen miskoop doet. Als je daarentegen op zoek bent naar meer Mercy, dan is het misschien niet het album voor jou (alhoewel ik nog steeds niet durf uit te sluiten dat je aangenaam verrast zal zijn).
quote:Op zondag 29 juni 2008 01:38 schreef Tourniquet het volgende:
Video van haar optreden op Glastonbury:
http://www.bbc.co.uk/glastonbury/2008/artists/duffy/
Ze heeft er zoveel plezier in. Echt leuk om te zien, hoop dat ze die vibe meeneemt naar Amsterdamquote:Op maandag 30 juni 2008 21:23 schreef Liquidootje het volgende:
Geweldige optreden! Vanavond even helemaal kijken in bed
Hoop het ook! Ben erg benieuwd morgen.quote:Op maandag 30 juni 2008 21:25 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ze heeft er zoveel plezier in. Echt leuk om te zien, hoop dat ze die vibe meeneemt naar Amsterdam.
http://www.fabchannel.com/duffy_concert/2008-07-02/quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:50 schreef BobbyB het volgende:
En voor de mensen die er helaas niet bij kunnen zijn morgen, het is een schrale troost, maar het concert is morgen live te zien op Fabchannel.com .
soundchecken duurt wel erg langquote:Op woensdag 2 juli 2008 18:46 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
http://www.fabchannel.com/duffy_concert/2008-07-02/![]()
Thanks!
Eens even vanuit m'n luie (bureau)stoel bekijken hoe ze Paradiso inpalmt.
Was nice!!quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:46 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
http://www.fabchannel.com/duffy_concert/2008-07-02/![]()
Thanks!
Ik kan je verzekeren, dat inpalmen was na de eerste paar maten van het openingsnummer (gevolgd door luid applaus) een bekeken zaak. En terecht. Nu vraag ik me alleen af waarom Tomorrow het album niet heeft gehaald, heerlijk funkyquote:Op woensdag 2 juli 2008 18:46 schreef Tourniquet het volgende:
quote:Paradiso omarmt Duffy
Uitgegeven: 3 juli 2008 08:22
Laatst gewijzigd: 3 juli 2008 08:35
AMSTERDAM - Duffy is één van de meest veelbelovende, jonge talenten die Wales momenteel rijk is. Haar debuutalbum 'Rockferry' was ook in Nederland goed voor goud en een hoge plek in de hitlijsten. Woensdag gaf de zangeres uit Wales een overtuigend concert in Paradiso.
Toen Duffy's debuutalbum 'Rockferry' uitkwam, sloeg dit ook overzee direct aan. Nederland was meteen klaar voor de soulvolle sixties-klanken van de jonge zangeres uit Wales. Duffy's muziek werd meteen de hemel in geschreven: ' de tegenhanger van Amy Winehouse' zeiden sommigen, de nieuwe Dusty Springfield' beweerden weer anderen.
Alleen maar positieve reacties dus voor de mooie blondine uit Wales, wiens muziek door een breed publiek - oud, jong en daartussen in- gewaardeerd wordt.
In een tot de nok gevulde Paradiso waren de verwachtingen hooggespannen. Zou ze even overtuigend klinken als op de plaat?
Showtime
Om rond kwart over acht is het 'showtime' voor Duffy in Paradiso, waar ze aantreedt met haar band voor haar eerste échte concert. Sexy gekleed in een roodgeblokte short met daarboven een strak rood truitje trippelt ze op haar hoge hakjes zelfverzekerd over het podium.
Zo nu en dan zwaait ze met de microfoon, wanneer de band een solo speelt. Ze is pas 24, maar klinkt als een soulveterane met een grote dosis muzikale ervaring. De liedjes van haar slechts 44 minuten durende album 'Rockferry' passeren de revue, maar ook een aantal extra's, zoals bijvoorbeeld het mooie 'Oh Boy'.
In Paradiso klinkt het erg gedreven en het publiek reageert enthousiast. Ook Duffy lijkt erg tevreden over haar eerste échte Nederlandse optreden (een eerdere showcase niet meegeteld) en dat wil ze graag aan het publiek laten weten. "Hoe zeg je 'thank you' in het Nederlands?" Een fan op de voorste rij leert het haar en ze spreekt het na. Dan geeft ze zich weer over aan de muziek en brengt een aantal liedjes van haar album.
Mercy
Natuurlijk mag haar grootste hit 'Mercy' niet ontbreken. Daar reageert het publiek enthousiast op door vol overgave mee te zingen en mee te klappen. Het hoogtepunt uit Duffy's repertoire is misschien wel het meeslepende 'Distant Dreamer', waarin de bezielende invloed van Phil Spector zeker doorklinkt.
Je krijgt er kippenvel van wanneer Duffy het live zingt. Dan is het iets meer dan een uur durende concert in poptempel Paradiso aan zijn einde, want met één album op je naam kun je geen hele avond vullen. Maar dat dit naar meer smaakt is zeker.
(c) NU.nl/Anneke Ruys
Precies. Zure types daarquote:Op zaterdag 5 juli 2008 00:00 schreef Tourniquet het volgende:
Een kritische noot tussendoor: (Gijsbert Kamer, tja...)
http://www.volkskrant.nl/(...)m_met_eurovisie-saus
Mag hij me toch eens uit gaan leggen waarom de zaal het wel allemaal schitterend vond. Misschien moet meneer niet zo kritisch zijn. Maar ja, ik zou ook zo zuur zijn als ik zelf niks had bereikt in mijn leven en dan maar commentaar op anderen zou moeten leveren...quote:Op zaterdag 5 juli 2008 00:00 schreef Tourniquet het volgende:
Een kritische noot tussendoor: (Gijsbert Kamer, tja...)
http://www.volkskrant.nl/(...)m_met_eurovisie-saus
Mooi verhaal, mooi nummer.quote:Op maandag 5 mei 2008 10:14 schreef chansadres het volgende:
Hier te bekijken:
De vergelijking klopt dat ook niet helemaal. Amy is toch wel anders qua muziek. Daarbij is Amy ook niet de persoon die die stijl heeft uitgevonden, een aantal andere mensen waren d'r al voor in de jaren 60/70.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 23:29 schreef Juicyhil het volgende:
Ik las dat Duffy amy-moe is. Ze is het nl. zat om vergeleken te worden met Amy Winehouse, zou ik ook wezen
Daar heb je gelijk in, maar toch vind ik veel overeenkomsten in de stem en het is beide wel dezelfde richting op. Beide maken ze jazzy muziek, ik vind overigens beiden erg goed. Maar toch is Duffy anders als Amy, dat klopt.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 23:34 schreef BobbyB het volgende:
[..]
De vergelijking klopt dat ook niet helemaal. Amy is toch wel anders qua muziek. Daarbij is Amy ook niet de persoon die die stijl heeft uitgevonden, een aantal andere mensen waren d'r al voor in de jaren 60/70.
Duffy is meer blues/soul dan jazzy, maar ja, het idee om de muziek "oud" te laten klinken is natuurlijk wel een beetje hetzelfde.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 23:36 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar toch vind ik veel overeenkomsten in de stem en het is beide wel dezelfde richting op. Beide maken ze jazzy muziek, ik vind overigens beiden erg goed. Maar toch is Duffy anders als Amy, dat klopt.
Eerlijk gezegd had ik bij Mercy eerst zoiets vannee, das zo`n 20-jarige meid die in de smaak wilt vallen bij ouderen en zo dus die toontjes van The Doors gebruikt (je weet wel, keyboard net zoals in Light My Fire). Maar bij Warwick Avenue was ik omgeslagen, en vond haar toen dus goed.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 23:39 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Duffy is meer blues/soul dan jazzy, maar ja, het idee om de muziek "oud" te laten klinken is natuurlijk wel een beetje hetzelfde.
Ik vind er op 1 of andere manier nu niks aan.quote:P.S. Ga es terug naar de SC
Erm. Jack White & Alicia Keys hebben toch al een bond theme gemaakt voor Quantum of Solace?quote:
Er waren meerdere artiesten in de run (of in ieder geval gevraagd) voor de nieuwe Bond theme waaronder Amy Winehouse, Leona Lewis en dus ook Alicia en Jack White en Duffy, het is uiteindelijk Alicia en Jack White geworden. Blijkbaar hebben ze nu besloten het nummer van Duffy gewoon uit te brengen.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:46 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Erm. Jack White & Alicia Keys hebben toch al een bond theme gemaakt voor Quantum of Solace?
Niet de eerste keer. Alice Cooper heeft ook een Man with the golden gun gedaan die in mijn optiek beter is dan het uiteindelijke nummer van Lulu.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:19 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Er waren meerdere artiesten in de run (of in ieder geval gevraagd) voor de nieuwe Bond theme waaronder Amy Winehouse, Leona Lewis en dus ook Alicia en Jack White en Duffy, het is uiteindelijk Alicia en Jack White geworden. Blijkbaar hebben ze nu besloten het nummer van Duffy gewoon uit te brengen.
Hij is overigens al te downloaden via iTunes en 7digital.quote:Op woensdag 12 november 2008 09:48 schreef dwerg het volgende:
Rain on your parade verschijnt op 17 november als single.
En het nummer is inderdaad meer op z'n plaats als Bond-theme dan dat van Alicia Keys & Jack White.
tot je dit zagquote:Op maandag 5 mei 2008 12:09 schreef Smart_ass het volgende:
Wat een verschrikkelijk nummer, dat Mercy.
Wel op de deluxe editiequote:Op zaterdag 25 juli 2009 18:08 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Staat 'Rain On Your Parade' niet op het album?
Wat daar mindblowing aan is...quote:
je hebt 'm niet eens uitgekekenquote:Op donderdag 6 augustus 2009 01:51 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
Wat daar mindblowing aan is...
Sarah Michelle Gellar voornamelijk bekend van d'r rol als Buffy, vandaar.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 16:25 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Wie is dat dan FP? Ken 'r niet.
Inderdaad. Hoopte op info over een nieuw album of optreden.quote:
Hmmm... tekstueel niet echt bijzonder nummer...quote:
Best een leuk liedje vind ik. Wel een wat andere, meer poppy stijl dan haar eerdere werk, wat ik toch jammer vind.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |