De Apple store, de Nike store, de NBA store zijn daar even wat anders dan in de rest van de wereld. Terwijl je dat van de Banana Republic in Downtown niet kunt zeggen.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 18:51 schreef schatje het volgende:
[..]
Ja duh, die van Fifth Ave ook. Je gaat toch niet naar New York voor Louis Vuitton, Prada en Versace.
Het enige toffe in die straat is Tiffany & Co.
quote:Op dinsdag 19 februari 2008 16:31 schreef DTmaster het volgende:
zo we hebben onze datum veranderd naar April 17 t/m 24 want ik kwam in problemen met mijn examen maar ff to the point, ik kan nergens een vlucht naar NY vinden die voor of om 18-00 uur USA time aankomt (behalve boven de 500 euro) en ik zoek juist iets voor onder de 500 euro.
Iemand iets gezien of weet wat aankomt voor 18-00 of om 18-00 USA time. dan heb je teminste nog wat aan je avond/dag
* MikelenniuM jaloers isquote:Op woensdag 20 februari 2008 03:59 schreef tevebe het volgende:
Zo ben in NY. Het hotel (Best Western op 48th) is vrij gehorig, maar het ligt gunstig. Morgen maar eens de stad in.
Is nog best wel een eind lopen. Gewoon de metro/taxi nemen. Makkelijker kan niet!quote:Op dinsdag 19 februari 2008 23:33 schreef athlonkmf het volgende:
Van Empire state building lopen naar Chinatown. is dat eigenlijk te doen, of is dat veel ste ver? (ik heb geen idee van de afstanden)
Was iets van 70 dollar ofzo. Met de bus of metro is een heel stuk goedkoper in ieder geval. Maar taxi is wel makkelijk als je met meer dan twee met grote bagage bent.quote:Op woensdag 20 februari 2008 15:52 schreef DTmaster het volgende:
hoeveel tevebe kost nu een taxi rit van JFK naar manhattan !!!!
Clubs, discotheken en een biertje op het terras zijn er niet makkelijk te vinden, maar daar ga je eigenlijk ook niet voor naar NYC.quote:Op zondag 17 februari 2008 17:38 schreef _Boo_ het volgende:
Hoe is het uitgaan in New York doordeweeks?
Stond eigenlijk wel op m'n lijstje, maar heb misschien teveel Sex and the City gekeken...quote:Op woensdag 20 februari 2008 16:42 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Clubs, discotheken en een biertje op het terras zijn er niet makkelijk te vinden, maar daar ga je eigenlijk ook niet voor naar NYC.
Dat is inderdaad een mooie deal. Ben voor de dezelfde periode aan het kijken, moet nog boeken. Ik heb een pakketreis gezien van 7 dagen met een 3 sterren hotel (Manhattan) voor 845 euro. Is volgens mij ook best een aardige prijs.quote:Op woensdag 20 februari 2008 22:41 schreef Professional het volgende:
Ik was trouwens 380 euro kwijt voor mijn tickets, met overstap in Londen.
Vlieg 29 april met BMI van Amsterdam naar Londen, en dan met American Airlines door naar New York. Op de terugweg heb ik beide vluchten met British Airways. Ik vond het best een mooie deal.
Ik las trouwens dat er ergens buiten New York een groot winkelcentrum ligt, iemand hier bekend mee?
En er moet ook ergens een t-shirt winkel zijn met superkikse shirts voor 8 dollar.
Dat weten de andere wel. Ik heb een taxi gepakt vanaf Penn station tot aan mijn hotel en dat was maar 5$. In Toronto betaalde ik 10$ voor dezelfde tijd en afstand.quote:Op woensdag 20 februari 2008 15:52 schreef DTmaster het volgende:
hoeveel tevebe kost nu een taxi rit van JFK naar manhattan !!!!
Je kunt (tegenwoordig) de airtrain nemen vanaf JFK voor 5$. Die brengt je in een half uurtje naar Queens (Jamaica Station). Vanuit daar kun je de metro nemen naar waar je maar wilt in manhattan voor 2$.quote:Op woensdag 20 februari 2008 16:37 schreef katerwater het volgende:
Voor de shuttlebus JFK-grand-central station had ik, 2 jaar geleden, 29euro betaald.
heen en terug. Duurt 2uurtjes, maar hangt af van file.
CityPassquote:Op dinsdag 12 februari 2008 17:48 schreef Dos37 het volgende:
Korting
New York City Pass
Voor 50 dollar per dag
of 120 dollar per week mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld! Klik hier om de pas aan te vragen.
quote:Musea:American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films) Museum of Television & Radio (Museum over TV enz) Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY) South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen) Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY) Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)
Central Park Zoo is zeer klein. Heb je binnen een uur in zijn geheel gezien. Kost ook maar 6$, dus is wel leuk om mee te pikken.quote:Dierentuinen:Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me) Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)
- Rockefeller Center heeft een schitterend uitzicht (vooral bij zonsondergang). Toegang tot the Top of the Rock (70e verdieping) is ongeveer 20$quote:Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen) Ground Zero (spreekt voor zich)
- Little Italy is tegenwoordig allang overgenomen door de Chinezen. Pizza's zijn er niet te eten en je betaalt je blauw.quote:Wijken/Parken:Little Italy (Pizza) Chinatown (Ook lekker eten) Central Park (spreekt ook voor zich) Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)
Nieuwe prijzen:quote:Vervoer
Subway
Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.
1-day fun pass: 7 dollar. Mag je de gehele dag met de metro/bus
7-day fun pass: 21 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus
Is niet meer zo. Je paspoort hoeft alleen maar geldig te zijn zolang je in Amerika bent.quote:de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken
Nee, EWR (Newark) is vaak dezelfde prijs en van daar kom je ook makkelijk in de stad. Vul in de ticketzoeker NYC in en je krijgt alle luchthaven in de omgeving (ofwel EWR, JFK en LaGuardia)quote:Op donderdag 21 februari 2008 18:03 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
Is JFK HET vliegveld voor New York vanuit NL of kan je (goedkoper) ook op andere vliegvelden vliegen?
Kijk op www.ticketmaster.com (de VS versie)quote:Op donderdag 21 februari 2008 18:04 schreef Professional het volgende:
Wil trouwens in de periode misschien wedstrijdje van de Yankees bezoeken. Wat zou me dat gaan kosten?
Ik vind Tripadvisor Popularity Index echt ideaal, hier de index voor NYC: http://www.tripadvisor.co(...)New_York-Hotels.htmlquote:Op donderdag 21 februari 2008 18:04 schreef Professional het volgende:
Kijk, tips die we kunnen meenemen.
Ben me nu blauw aan het zoeken naar een degelijk hotel. Zoveel keus, zoveel verschillende dingen, denk je dat ik daar wijs uit kom?
Komt allemaal wel goed.
Ik heb toen een paar keer met Singapore Airlines op Newark gevlogen. Dat was toen goedkoper. Ik vind Newark wel een fijn vliegveld, snelle afhandeling in tegenstelling tot het drukke JFK.quote:Op donderdag 21 februari 2008 18:03 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
Is JFK HET vliegveld voor New York vanuit NL of kan je (goedkoper) ook op andere vliegvelden vliegen?
Zeker een goede tip, maak er zelf ook vaak gebruik van. Maar daarbij moet je niet vergeten dat de index samengesteld is aan de hand van de meningen van veel Amerikanen... ofwel als het personeel niet de weg kon uitleggen, niet kon lachen of de kamer kleiner dan 50 m2 was, dan krijgt een hotel al snel een slechte beoordeling. Even de meningen doorlezen helpt om een beter beeld te krijgen.quote:Op donderdag 21 februari 2008 20:13 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Ik vind Tripadvisor Popularity Index echt ideaal, hier de index voor NYC: http://www.tripadvisor.co(...)New_York-Hotels.html
Zelfde probleemquote:Op dinsdag 12 februari 2008 18:15 schreef katerwater het volgende:
Ik zou dolgraag naar NewYork willen gaan. Maar ik wil niet alleen gaan![]()
Een vriendin van me heeft verteld dat je kan slapen op sommige plaatsen, indien je er werkt als kuisman/vrouw of aan de balie... Helaas heb ik met haar geen contact meer. Misschien kunnen jullie helpen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |