abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56789015
wat die kleding betreft, gewoon de zakjes/merkjes ofzo eraf halen, alles in de laundry doen en klaar is kees, net alsof het van thuis afkomt. Gekochte schoenen gewoon al aandoen, zelfde geldt voor een jas, ook andere kleding. Geen probleem, dacht ik zo
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
  zondag 17 februari 2008 @ 13:59:51 #53
117662 Slappe_hap
Slappe, geen vloeibare!
pi_56790141
quote:
Op zondag 17 februari 2008 11:43 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Waar heb je die gezien?
Vliegticketszoeken.nl
pi_56794940
Ben nu op zoek naar een hotel. Ga over 2 dagen al. Ik zit te denken aan Penn of Best Western. Iemand ervaring met de laatste?
pi_56795203
Hoe is het uitgaan in New York doordeweeks?
  zondag 17 februari 2008 @ 19:05:34 #56
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_56797047
TVP, ik ga de laatste week van maart.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_56798007
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 18:51 schreef schatje het volgende:

[..]

Ja duh, die van Fifth Ave ook. Je gaat toch niet naar New York voor Louis Vuitton, Prada en Versace .

Het enige toffe in die straat is Tiffany & Co.
De Apple store, de Nike store, de NBA store zijn daar even wat anders dan in de rest van de wereld. Terwijl je dat van de Banana Republic in Downtown niet kunt zeggen.
Jesus saves but death prevails.
pi_56798225
New York
Ben er 2 jaar geleden 5 weken geweest, Wat mij betreft de mooiste stad ter wereld.

Ben ook van plan om er een jaar te gaan studeren.
No bitch to me
pi_56807808
Net Best Western geboekt. Er zijn positieve en negatieve reviews. Vooral over het personeel zijn negatieve reviews. Maar goed ik ben van plan om er alleen te slapen en voor de rest hoop ik zoveel mogelijk te zien.
pi_56839308
zo we hebben onze datum veranderd naar April 17 t/m 24 want ik kwam in problemen met mijn examen maar ff to the point, ik kan nergens een vlucht naar NY vinden die voor of om 18-00 uur USA time aankomt (behalve boven de 500 euro) en ik zoek juist iets voor onder de 500 euro.

Iemand iets gezien of weet wat aankomt voor 18-00 of om 18-00 USA time. dan heb je teminste nog wat aan je avond/dag
pi_56839631
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 16:31 schreef DTmaster het volgende:
zo we hebben onze datum veranderd naar April 17 t/m 24 want ik kwam in problemen met mijn examen maar ff to the point, ik kan nergens een vlucht naar NY vinden die voor of om 18-00 uur USA time aankomt (behalve boven de 500 euro) en ik zoek juist iets voor onder de 500 euro.

Iemand iets gezien of weet wat aankomt voor 18-00 of om 18-00 USA time. dan heb je teminste nog wat aan je avond/dag

Bijvoorbeeld. www.aa.com

= ongever 460 euro, maar kan vast nog wel iets goedkoper, even snel gezocht
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_56839799

pi_56839916
ok thanx !!!!

[ Bericht 70% gewijzigd door DTmaster op 19-02-2008 17:16:23 ]
pi_56842105
Cheaptickets.com staan vele opties. Is een optie dat je om 16.10 aankomt, en zelfs ene dat je om 14.10 aankomt. Toch wel de moeite waard dacht ik zo.
pi_56842114
Weet iemand een goed en betaalbaar hostel in NY voor 3 personen. Het moet wel een kamer zijn voor 3 personen omdat 1 iemand niet met andere op de kamer wil
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
pi_56848178
Goedenavond dames en heren,

Heb volgens mij inmiddels alle NY topics doorgelezen en het leek mij wel gepast om in mijn 1e post een vraag te stellen die ik tot nu toe nog niet ben tegen gekomen:

Wat zijn de meest ideale dagen van de week om te winkelen cq. toeristische attracties te bezoeken? Mijn gevoel zegt me dat het winkelen doordeweeks over het algemeen rustiger zal zijn, omdat de meeste New Yorkers dan wel zullen werken. Voor het weekend geldt dan uiteraard het omgekeerde. Dus:

Weekend: zoveel mogelijk toeristische attracties?
Doordeweeks: zoveel mogelijk winkelen?

Het kan natuurlijk helemaal niets uitmaken of ik kan er helemaal naast zitten, maar aangezien jullie daar meer ervaring mee hebben zou ik dat graag van jullie willen horen!
Wil namelijk zoveel mogelijk de drukte vermijden in hoeverre dat mogelijk is.

Alvast bedankt!
pi_56849081
New York en rustiger
pi_56850028
Vanavond eindelijk geboekt. Na heel lang zeiken en uitstellen!

Van 29 april tot 6 mei zit in eindelijk in de Big Apple!
pi_56850254
Van Empire state building lopen naar Chinatown. is dat eigenlijk te doen, of is dat veel ste ver? (ik heb geen idee van de afstanden)
pi_56852965
Zo ben in NY. Het hotel (Best Western op 48th) is vrij gehorig, maar het ligt gunstig. Morgen maar eens de stad in.
pi_56853599
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 03:59 schreef tevebe het volgende:
Zo ben in NY. Het hotel (Best Western op 48th) is vrij gehorig, maar het ligt gunstig. Morgen maar eens de stad in.
* MikelenniuM jaloers is
pi_56853610
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 23:33 schreef athlonkmf het volgende:
Van Empire state building lopen naar Chinatown. is dat eigenlijk te doen, of is dat veel ste ver? (ik heb geen idee van de afstanden)
Is nog best wel een eind lopen. Gewoon de metro/taxi nemen. Makkelijker kan niet!
pi_56859742
Ik had wel gedacht de de taxi's een vermogen zouden kosten hier, maar ze zijn echt goedkoop
pi_56862012
hoeveel tevebe kost nu een taxi rit van JFK naar manhattan !!!!
pi_56862489
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 15:52 schreef DTmaster het volgende:
Was iets van 70 dollar ofzo. Met de bus of metro is een heel stuk goedkoper in ieder geval. Maar taxi is wel makkelijk als je met meer dan twee met grote bagage bent.
pi_56862551
Taxi is (als ik mij niet vergis) 55 dollar kaal.. dus incl. tol en wat fooi zit je idd aardig in de buurt van 70 dollar. De shuttle is goedkoper, rond de 15 dollar geloof ik. Als je met meerdere personen bent, gewoon een taxi nemen. Geld moet rollen!
pi_56862625
Ah.. hier staan de actuele taxi-tarieven:

Klik

Op "Ground transportation" klikken en dan op "Taxis"

Edit: zo actueel is het ook weer niet.. Rates effective May 3, 2004.
pi_56863216
Voor de shuttlebus JFK-grand-central station had ik, 2 jaar geleden, 29euro betaald.
heen en terug. Duurt 2uurtjes, maar hangt af van file.
pi_56863362
quote:
Op zondag 17 februari 2008 17:38 schreef _Boo_ het volgende:
Hoe is het uitgaan in New York doordeweeks?
Clubs, discotheken en een biertje op het terras zijn er niet makkelijk te vinden, maar daar ga je eigenlijk ook niet voor naar NYC.

Als je (veel) geld en connecties hebt, is er vast wel iets vinden. Voor de rest bestaat het (uitgaans-)leven na werktijd (voor degenen die niet 16 uur per dag werken) uit theater, sportwedstrijden, musicals, muziek, shopping en in een koffiebar of hip restaurant rondhangen.
pi_56864020
oja nog een vraag van een hele andere aard, ik heb een Europas van de Rabobank en die zou je dus alleen in Europa kunnen gebruiken, nu heb ik gehoord dat je deze nu ook kan gebruiken in de USA

klopt dit ????
pi_56864068
oja nog een vraag van een hele andere aard, ik heb een Europas van de Rabobank en die zou je dus alleen in Europa kunnen gebruiken, nu heb ik gehoord dat je deze nu ook kan gebruiken in de USA

klopt dit ????
pi_56865719
Ik heb toen zonder problemen met m'n pasje van de Rabobank gepind.
pi_56866007
Ik kan mijn Europas hier gewoon gebruiken, maar betaal wel $2 om te pinnen. Je kunt hier alles met creditcard betalen en dat is gratis. Je kunt ook vaak extra geld opnemen, dus wanneer je iets koopt kun je $40 extra laten afrekenen zodat je wat cash hebt.
  woensdag 20 februari 2008 @ 19:49:11 #84
67174 Dos37
Come on Twente
pi_56867844
Europas kun je overal gebruiken. Eigenlijk een stomme naam.

Maar het kost idd wel geld.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_56872799
Ik was trouwens 380 euro kwijt voor mijn tickets, met overstap in Londen.
Vlieg 29 april met BMI van Amsterdam naar Londen, en dan met American Airlines door naar New York. Op de terugweg heb ik beide vluchten met British Airways. Ik vond het best een mooie deal.

Ik las trouwens dat er ergens buiten New York een groot winkelcentrum ligt, iemand hier bekend mee?
En er moet ook ergens een t-shirt winkel zijn met superkikse shirts voor 8 dollar.
pi_56873663
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 16:42 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Clubs, discotheken en een biertje op het terras zijn er niet makkelijk te vinden, maar daar ga je eigenlijk ook niet voor naar NYC.
Stond eigenlijk wel op m'n lijstje, maar heb misschien teveel Sex and the City gekeken... Van wie is dat lijstje clubs uit de openingspost?
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 22:41 schreef Professional het volgende:
Ik was trouwens 380 euro kwijt voor mijn tickets, met overstap in Londen.
Vlieg 29 april met BMI van Amsterdam naar Londen, en dan met American Airlines door naar New York. Op de terugweg heb ik beide vluchten met British Airways. Ik vond het best een mooie deal.

Ik las trouwens dat er ergens buiten New York een groot winkelcentrum ligt, iemand hier bekend mee?
En er moet ook ergens een t-shirt winkel zijn met superkikse shirts voor 8 dollar.
Dat is inderdaad een mooie deal. Ben voor de dezelfde periode aan het kijken, moet nog boeken. Ik heb een pakketreis gezien van 7 dagen met een 3 sterren hotel (Manhattan) voor 845 euro. Is volgens mij ook best een aardige prijs.

Dit winkelcentrum ligt buiten New York, http://www.jerseygardens.com/index.cfm, maar er zullen er nog wel meer zijn.
pi_56876974
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 15:52 schreef DTmaster het volgende:
Dat weten de andere wel. Ik heb een taxi gepakt vanaf Penn station tot aan mijn hotel en dat was maar 5$. In Toronto betaalde ik 10$ voor dezelfde tijd en afstand.
pi_56878765
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 16:37 schreef katerwater het volgende:
Voor de shuttlebus JFK-grand-central station had ik, 2 jaar geleden, 29euro betaald.
heen en terug. Duurt 2uurtjes, maar hangt af van file.
Je kunt (tegenwoordig) de airtrain nemen vanaf JFK voor 5$. Die brengt je in een half uurtje naar Queens (Jamaica Station). Vanuit daar kun je de metro nemen naar waar je maar wilt in manhattan voor 2$.
pi_56879084
Suggesties / veranderingen voor de OP
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 17:48 schreef Dos37 het volgende:

Korting

New York City Pass
Voor 50 dollar per dag
of 120 dollar per week mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld! Klik hier om de pas aan te vragen.
CityPass
Voor 65$ 6 attracties in 7 dagen.
website
quote:
Musea:
  • American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
  • Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
  • Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
  • South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
  • Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
  • Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)
  • American Museum of Natural History (Zeer groot museum met dino's etc)
  • Museum of the Indian Americans (Gratis toegang, vlak bij Battery Park)
  • MeMo (Moderne Kunst)
    quote:
    Dierentuinen:
  • Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
  • Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)
  • Central Park Zoo is zeer klein. Heb je binnen een uur in zijn geheel gezien. Kost ook maar 6$, dus is wel leuk om mee te pikken.
    quote:
  • Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
  • Ground Zero (spreekt voor zich)
  • - Rockefeller Center heeft een schitterend uitzicht (vooral bij zonsondergang). Toegang tot the Top of the Rock (70e verdieping) is ongeveer 20$
    - Aan Ground Zero is nu al vrij weinig meer te zien. Je hebt nu wel het WTC memorial museum. Klein museum, 10$, vrij Amerikaans, maar toch ook aangrijpend. Overal dozen met kleenex voor huilende mensen.
    quote:
    Wijken/Parken:
  • Little Italy (Pizza)
  • Chinatown (Ook lekker eten)
  • Central Park (spreekt ook voor zich)
  • Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)
  • - Little Italy is tegenwoordig allang overgenomen door de Chinezen. Pizza's zijn er niet te eten en je betaalt je blauw.
    - Chinatows is naast lekker eten ook bekend om goedkoop souvenirs te shoppen.
    - In Battery Park staat het Netherlands Monument
    quote:
    Vervoer

Subway
    Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.

1-day fun pass: 7 dollar. Mag je de gehele dag met de metro/bus
    7-day fun pass: 21 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus
    Nieuwe prijzen:
    1 dag: 6$
    7 dagen: 24$
    enkele rit: 2$
    quote:
    de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken
    Is niet meer zo. Je paspoort hoeft alleen maar geldig te zijn zolang je in Amerika bent.
  • pi_56888703
    Is JFK HET vliegveld voor New York vanuit NL of kan je (goedkoper) ook op andere vliegvelden vliegen?
    I got soul, but I'm not a soldier
    pi_56888715
    Kijk, tips die we kunnen meenemen.
    Ben me nu blauw aan het zoeken naar een degelijk hotel. Zoveel keus, zoveel verschillende dingen, denk je dat ik daar wijs uit kom?
    Komt allemaal wel goed.

Wil trouwens in de periode misschien wedstrijdje van de Yankees bezoeken. Wat zou me dat gaan kosten?
    pi_56889596
    quote:
    Op donderdag 21 februari 2008 18:03 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
    Is JFK HET vliegveld voor New York vanuit NL of kan je (goedkoper) ook op andere vliegvelden vliegen?
    Nee, EWR (Newark) is vaak dezelfde prijs en van daar kom je ook makkelijk in de stad. Vul in de ticketzoeker NYC in en je krijgt alle luchthaven in de omgeving (ofwel EWR, JFK en LaGuardia)
    pi_56889739
    quote:
    Op donderdag 21 februari 2008 18:04 schreef Professional het volgende:
    Wil trouwens in de periode misschien wedstrijdje van de Yankees bezoeken. Wat zou me dat gaan kosten?
    Kijk op www.ticketmaster.com (de VS versie)
    pi_56891515
    quote:
    Op donderdag 21 februari 2008 18:04 schreef Professional het volgende:
    Kijk, tips die we kunnen meenemen.
    Ben me nu blauw aan het zoeken naar een degelijk hotel. Zoveel keus, zoveel verschillende dingen, denk je dat ik daar wijs uit kom?
    Komt allemaal wel goed.
    Ik vind Tripadvisor Popularity Index echt ideaal, hier de index voor NYC: http://www.tripadvisor.co(...)New_York-Hotels.html
    pi_56891735
    quote:
    Op donderdag 21 februari 2008 18:03 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
    Ik heb toen een paar keer met Singapore Airlines op Newark gevlogen. Dat was toen goedkoper. Ik vind Newark wel een fijn vliegveld, snelle afhandeling in tegenstelling tot het drukke JFK.

Helaas vliegt Singapore Airlines niet meer op Newark. Ze vliegen tegenwoordig over de Noordpool naar Newark en niet meer over Europa met een stop in A'dam.
    pi_56891962
    quote:
    Op donderdag 21 februari 2008 20:13 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Ik vind Tripadvisor Popularity Index echt ideaal, hier de index voor NYC: http://www.tripadvisor.co(...)New_York-Hotels.html
    Zeker een goede tip, maak er zelf ook vaak gebruik van. Maar daarbij moet je niet vergeten dat de index samengesteld is aan de hand van de meningen van veel Amerikanen... ofwel als het personeel niet de weg kon uitleggen, niet kon lachen of de kamer kleiner dan 50 m2 was, dan krijgt een hotel al snel een slechte beoordeling. Even de meningen doorlezen helpt om een beter beeld te krijgen.
    pi_56897956
    Ugh ben ik nou zo scheel of zal ik toch echt 800 euro moeten betalen wil ik in augustus naar nyc vliegen ik kan geen goedkopere tickets vinden, kk tax, kk hoogseizoen.
    pi_56904873
    quote:
    Op dinsdag 19 februari 2008 22:54 schreef MikelenniuM het volgende:
    New York en rustiger
    Toch vind ik het doordeweek een flink stuk rustiger dan in het weekend
    pi_56905086
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 18:15 schreef katerwater het volgende:
    Ik zou dolgraag naar NewYork willen gaan. Maar ik wil niet alleen gaan

Een vriendin van me heeft verteld dat je kan slapen op sommige plaatsen, indien je er werkt als kuisman/vrouw of aan de balie... Helaas heb ik met haar geen contact meer. Misschien kunnen jullie helpen?

Zelfde probleem
    Laten we samen gaan
    pi_56905805
    Morgenochtend vertrek ik!
    pi_56908530
    Het sneeuwt hier nu, dus neem goeie schoenen mee.
    pi_56910460
    Heb de hotels eens uit de OP bekeken, maar Carter krijgt me toch een slechte recensies. Daarna foto`s eens bekeken op Tripadvisor, en daar word je niet vrolijker van.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')