Die reed laatst ook al door Breda, weet ik nu tenminste ook welke het wasquote:Op zondag 17 februari 2008 16:57 schreef Gutz het volgende:
[ afbeelding ]
iemand een idee wat deze stellen in Roosendaal te zoeken hebben?
Vlogens mei komen er 50 nieuwe VIRMquote:Op zaterdag 16 februari 2008 18:14 schreef ReisT het volgende:
[..]
Vanaf komend najaar wordt de NS-vloot in een jaar tijd flink uitgebreid (mits alles op tijd geleverd wordt dan he.)
-200 nieuwe bakken VIRM.
-122 bakken (omgerekend, zijn er meer maar aan de korte kant) nieuwe Sprinters, het jaar daarop gevolgd door nog ongeveer zo'n zelfde aantal.
-Nieuwe GTW's voor de concullega's Arriva en Veolivla betekent dat NS een stuk of 60 bakken Plan V terugkrijgt.
-60 bakken aan gemoderniseerde sprinters-tweetjes (die dingen zijn nota bene ouder dan sommige V's!).
Dude...quote:Op maandag 18 februari 2008 12:57 schreef seinhuis het volgende:
[..]
Vlogens mei komen er 50 nieuwe VIRM
Tevens, vlogens mei zach ik Dr. Fles laats op Utrecht centraal ! Ik was aan het sgoonmaken bij de Buger King
Vlogens mei zijn het niewe treinen, want ze woorden nu gebouwdquote:Op maandag 18 februari 2008 13:05 schreef Dichterbijer het volgende:
zucht...
Maar ik hoop dat de NS nu eens een beetje goede treinen uitkiezen... maar zijn de nieuwe bakken die ze willen gaan aanschaffen ter vervanging of ter aanvulling van de huidige vloot treinen...
Leuk baantje heb je dan. 100 keer per dag die 2 km afleggenquote:Op maandag 18 februari 2008 13:10 schreef seinhuis het volgende:
Heb het gehoort van mein vader, die is machienist bij NS ( op de tram tussen Houten en Houten Castelum)
Vriend, je lult jezelf een beetje klem hier. Misschien kun je ophouden met deze ongein en je account gewoon netjes shredderen?quote:Op maandag 18 februari 2008 13:10 schreef seinhuis het volgende:
[..]
Vlogens mei zijn het niewe treinen, want ze woorden nu gebouwd
Tevens heb ik gehoord dat de niewe VIRM de eerste dindsdag van april gelevert worden, maar dat moet je niet vedder vertellen. Heb het gehoort van mein vader, die is machienist bij NS ( op de tram tussen Houten en Houten Castelum)
Dat is toch automatisch mini baantje vlak bij Dortmund?quote:Op maandag 18 februari 2008 13:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
W0000t
[ afbeelding ]
Iemand deze al geprobeerd?
Dortmund: jaquote:Op maandag 18 februari 2008 13:41 schreef sander89 het volgende:
[..]
Dat is toch automatisch mini baantje vlak bij Dortmund?
Wat rukt het nou of dat ding door een mens bestuurd wordt of niet?quote:
Ik was het niet; ik zat op Fokquote:Op maandag 18 februari 2008 15:51 schreef Tecnix het volgende:
Vanmorgen rond 04:45 was het lekker een disco boven de trein.. De bovenleiding was bevroren..
Wie ow wie stond vanmiddag rond 2 uur op weesp te spotten?
Zoveel mensen liggen daar nu echt niet te slapen hoorquote:Op maandag 18 februari 2008 16:07 schreef seinhuis het volgende:
[..]
Tevens, ik ga zo weer wekken op Utrecht centraal
Moet je het vooral op internet zettenquote:Op maandag 18 februari 2008 13:10 schreef seinhuis het volgende:
[..]
Tevens heb ik gehoord dat de niewe VIRM de eerste dindsdag van april gelevert worden, maar dat moet je niet vedder vertellen.
Waar ze staan??quote:Op maandag 18 februari 2008 16:17 schreef Dr_Flash het volgende:
waar zijn die plaatjes thats-me?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Ik hoop niet dat het op 1 dag binnenkomt; neem aan dat alles geleidelijk van Duitsland naar Nederland gaat dus iedere week een bakquote:Op maandag 18 februari 2008 12:57 schreef seinhuis het volgende:
[..]
Vlogens mei komen er 50 nieuwe VIRM
Tevens, vlogens mei zach ik Dr. Fles laats op Utrecht centraal ! Ik was aan het sgoonmaken bij de Buger King
Ik las het jaquote:Op maandag 18 februari 2008 19:52 schreef Zug-Chef het volgende:
de 2e SLT is in Nederland, dit keer een zesje!!
http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007807.jpg
ja idd, mooi gedaanquote:Op maandag 18 februari 2008 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
De fotograaf heeft geluk gehad met zijn plaat, want de SLT IV staat er ook op
Viel mij inderdaad ook op, hij heeft daarmee wel een prachtplaat geschoten!quote:Op maandag 18 februari 2008 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
De fotograaf heeft geluk gehad met zijn plaat, want de SLT IV staat er ook op
Ze worden per treinstel afgeleverd, dus per vier bakken (er zijn alleen viertje bijbesteld). Het tempo weet ik niet, reken op iets van anderhalf à twee stellen per maand (denk ik, gebaseerd op eerdere leveringen).quote:Op maandag 18 februari 2008 18:34 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat het op 1 dag binnenkomt; neem aan dat alles geleidelijk van Duitsland naar Nederland gaat dus iedere week een bak![]()
Ik denk door een computer, met opties tot manueel handelen.quote:Op maandag 18 februari 2008 14:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat rukt het nou of dat ding door een mens bestuurd wordt of niet?
een stalen spoorbrug van 4 ton. Over wat voor afvoergootje moet dat ding heen liggen?quote:Op maandag 18 februari 2008 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
Tsjechië op zoek naar gejatte spoorbrug
Altijd leuk die Tsjechen
Vast welquote:Op dinsdag 19 februari 2008 00:49 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik denk door een computer, met opties tot manueel handelen.
't Is meer kermisattractie dan trein.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 09:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar waar ik benieuwd naar ben, is waarom Darkwing_Duck er dan ineens minder plezier in schijnt te hebben?
Waar rijd je dan naartoe, en welke treinserie is dat?quote:Op maandag 18 februari 2008 21:30 schreef knars het volgende:
Erg mooi!
Vandaag "vergeten" uit te stappen op Amstel, nog even wat mooie oude bakken gezien. Fijn dat open lucht museum
Hij mag alleen maar schoonmakenquote:Op dinsdag 19 februari 2008 12:33 schreef Charango het volgende:
[..]
Daarnaast, ik moet vanmiddag ook nog op Hoog Catherijne zijn, ik ga ook eens kijken hoe 'goet sjeinhuus sein hambugges kan bakken'.![]()
Vreemd, want op de Arriva site staat dat het voorlopig alleen een proef op Leeuwarden - Groningen betreft.quote:Op maandag 18 februari 2008 16:39 schreef verzameldirk het volgende:
Op het station hier in het dorp staat sinds vandaag een S.O.S. paal
twee knoppen zitten erop, een om contact op te nemen met Arriva, en een noodknop
met de mededeling misbruik wordt gestraft.
Zal mij benieuwen hoeveel misbruik daarvan gemaakt zal worden, vooral tijdens het weekend.
Dick Bolt
Warffum
geloof 800 of 3000, ic utrecht - amsterdam. Bij Dijksgracht (tussen Muiderpoort en CS) staan de eerder in deze topics al genoemde wadjes, een gele engel, een hondekop en nog wat spul.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 12:33 schreef Charango het volgende:
[..]
Waar rijd je dan naartoe, en welke treinserie is dat?![]()
Daarnaast, ik moet vanmiddag ook nog op Hoog Catherijne zijn, ik ga ook eens kijken hoe 'goet sjeinhuus sein hambugges kan bakken'.![]()
Bron http://rtvnoord.nl/nieuws/index.asp?actie=totaalbericht&pid=71698quote:'Menterwolde moet aansluiten bij plannen spoorlijn' Ouder bericht Nieuwer bericht
MENTERWOLDE - De gemeente Menterwolde moet haast maken met de plannen voor een treinstation bij Duurkenakker, tussen Muntendam en Meeden.
Dat zegt de fractievoorzitter van GroenLinks in Provinciale Staten, Wiebe van der Ploeg. Het station is een prima aanvulling op de toekomstige spoorlijn Veendam - Zuidbroek volgens de Van der Ploeg.
De partij telde ruim twintig kleinere kernen in het Noorden waar wel een station is. Op een aantal van deze stations stappen dagelijks minder dan 60 reizigers in de trein. Op station Muntendam/Meeden zouden per dag een paar honderd mensen de trein willen pakken, denkt GroenLinks.
Gemeente Menterwolde moet wel haast maken, volgens Van der Ploeg, want de plannen voor de spoorlijn Veendam - Zuidbroek zijn al in vergevorderd stadium.
Fuck... van mij mag de NS die gaan kopen voor de hogesnelheidslijnquote:Op dinsdag 19 februari 2008 14:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Binnenkantploaties van de nieuwe inrichting van de TGV Duplex
Geluk? Of fotosoep?quote:Op maandag 18 februari 2008 19:52 schreef Zug-Chef het volgende:
de 2e SLT is in Nederland, dit keer een zesje!!
http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007807.jpg
Met dank aan edje van OHIHquote:Op dinsdag 19 februari 2008 16:59 schreef thatsme het volgende:
Geluk? Of fotosoep?
Kijk ook eens naar deze:
http://www.limburglos.nl/(...)op/groot/007318a.jpg
Op station Harlingen staat sinds een maand of wat ook zo´n praatpaal op het perron...quote:Op dinsdag 19 februari 2008 12:58 schreef Peterselieman het volgende:
Vreemd, want op de Arriva site staat dat het voorlopig alleen een proef op Leeuwarden - Groningen betreft.
http://www.arriva.nl/page.php?id=1861
Nee Edje van CTFquote:
Niet alleen daar, maar ook op alle station op de lijn naar Stavoren. Wel fijn dat ze erbij zetten, dat deze praatpaal voorlopig buitengebruik isquote:Op dinsdag 19 februari 2008 17:44 schreef Socios het volgende:
[..]
Op station Harlingen staat sinds een maand of wat ook zo´n praatpaal op het perron...
Dat ziet er kaal uit, zo zonder naamquote:Op dinsdag 19 februari 2008 13:03 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zat even op de Arrivasite te kijken en kwam daar toevallig de foto tegen die gebruikt is om voor de winnaars van de namenwedstrijd een fotoschilderijtje met de winnende naam te maken.
http://www.arriva.nl/corporate/images/trein%20spurt.jpg
Wel een linkje, omdat de foto 1,2 MB groot is![]()
Sappemeer-Oost en Zuidbroek hebben ook al zo'n dingquote:Op dinsdag 19 februari 2008 17:44 schreef Socios het volgende:
[..]
Op station Harlingen staat sinds een maand of wat ook zo´n praatpaal op het perron...
Klopt, maar ja die foto is in 2006 in Zwitserland genomen speciaal voor de schilderijtjes, zoals dezequote:Op dinsdag 19 februari 2008 18:19 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Dat ziet er kaal uit, zo zonder naam
Die moet trouwens Jan Uitham erop hebben staan, niet Eise Eisingaquote:Op dinsdag 19 februari 2008 18:46 schreef Dr_Flash het volgende:
En hebben al die schilderijtjes treinstel 228 erop staan dan?
Dat moet je Arriva vertellenquote:Op dinsdag 19 februari 2008 18:59 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Die moet trouwens Jan Uitham erop hebben staan, niet Eise Eisinga
Jan Uitham (2 januari 1925, Noorderhoogebrug) is een voormalig landbouwer, badmeester en gemeente-ambtenaar, die bekend geworden is door het schaatsen van lange-afstandswedstrijden en marathons. Zijn bijnaam is Kampioen der Verslagenen. Anders dan die naam doet vermoeden won hij wel een belangrijke wedstrijd, nl. de Noorder Rondritten van 1963. De Elfstedentocht reed hij in totaal zeven keer. Het beste resultaat behaalde hij in de barre Tocht der Tochten van 1963: hij werd tweede achter Reinier Paping, nog vóór de grote favorieten Jeen van den Berg en Anton Verhoeven.quote:
Nee, dusquote:Op dinsdag 19 februari 2008 19:49 schreef knars het volgende:
een legendarische europacup winnende bv veendam speler uit de jaren 50 zeker?
Spoorboekje, NS.nl, bahn.dequote:Op dinsdag 19 februari 2008 23:18 schreef JaFFe het volgende:
Hoe plannen jullie die supertochten door Nederland?
Dat lijkt me niet mogenquote:Ik ben van plan straks in maart ook een toch te maken met het boekenweek geschenk en een 1e klas upgrade kaartje
Bij mij gaat dat heel simpel. Ik heb een paar dagen voor de reis een reisdoel in mijn hoofd, een vertrektijd en een aankomsttijd. Dan ga ik met het spoorboekje aan de slag om alles te plannen en dat gooi ik in een schema. Meestal klopt wat ik tevoren zonder spoorboekje bedacht had precies. Naast het officiële reisschema hou ik ook altijd enkele alternatieven in gedachte mochten er onderweg verstoringen optreden. Vaak probeer ik mijn lange reizen te plannen tussen de treinen 526 en 561 welke als enige in de Noord-Oost met afwijkend materieel gereden worden.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 23:18 schreef JaFFe het volgende:
Hoe plannen jullie die supertochten door Nederland?
Ik ben van plan straks in maart ook een toch te maken met het boekenweek geschenk en een 1e klas upgrade kaartje
Nou ja, als je het niet doet om het snelste of het kortste, dan is daar weinig mis mee natuurlijkquote:Op dinsdag 19 februari 2008 23:31 schreef Gutz het volgende:Ik bedenk me waar ik naartoe wil zeg bv. Den Helder, Dan stap ik vanuit Roosendaal in de trein naar Nijmegen en vanaf daar ga 'k richting Zwolle dan Amersfoort en dan A'dam enzovoort.
quote:Hij raakte met zijn voet de hoogspanningskabel, die onder de rand van die muur bevestigd was.
Het is me nog niet helemaal duidelijk. Natuurlijk hangt er 25kV in de lucht, in aluminium danwel koper of brons. Ik las ergens iets van een muur op een brug. En bij een brug moet de 25kV daar ook onderdoor worden geleid. Dan hangt het spul aan isolatoren van een cm of dertig. Je moet wel raar doen om dat aan te raken, en over hekken klimmen en zo. Ik ben erg benieuwd hoe dit nou gebeurd is...quote:Op woensdag 20 februari 2008 09:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Kan iemand hier iets meer over vertellen? Een 25 kV lijn in blank koperdraad, die aan een muur bevestigd is? Een muur waar gastjes van 15 blijkbaar zomaar op kunnen klimmen?
Hmmmm...
quote:Op dinsdag 19 februari 2008 23:18 schreef JaFFe het volgende:
Hoe plannen jullie die supertochten door Nederland?
Ik ben van plan straks in maart ook een toch te maken met het boekenweek geschenk en een 1e klas upgrade kaartje
Lees de voorwaarde eens door zou ik zeggen!quote:Het Boekenweekgeschenk De pianoman is geldig als 2e klas vervoerbewijs op zondag 16 maart. Het is alleen geldig in binnenlandse treinen van NS, Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. Dus niet in internationale treinen. U kunt geen supplement eerste klas bijkopen.
Er vindt geen restitutie plaats van reeds gekochte treinkaartjes. Er kan geen aanspraak worden gemaakt op de regeling ‘Geld terug bij vertraging’. Het boek geeft geen recht op samenreiskorting, u kunt wel een Railrunner kopen voor kinderen tot en met elf jaar die met u meereizen (maximaal drie).
http://www.cpnb.nl/bw/2008/voorwaarden-gratis-reizen.html
Laatst de 3700 met DD-AR, hoe zo verdwaaldquote:Op woensdag 20 februari 2008 14:57 schreef Charango het volgende:
Dubbel raak deze week helaas![]()
Link
Blijft immer doch zeer jammer...
Over die lange treinreizen: Ik ben van plan komende dinsdag een multi-materieel ritje te doen:
Almelo - Amersfoort (Pimpel - 140 serie)
Amersfoort - Hilversum Noord (SGM - 5800 serie)
Hilversum Noord - Utrecht (DD-AR of Plan V/T - 5700 serie)
Utrecht - Schiphol (ICRm - 3500 serie)
Schiphol - Dordrecht (Benelux - 9200 serie)
Dordrecht - Breda (DD-AR of VIRM - 2200 serie)
Breda - Venlo (ICK - 1900 serie)
Venlo - Nijmegen (GTW - 32200 serie)
Nijmegen - Zutphen (VIRM of Plan V/T - 3700 serie)
Zutphen - Hengelo (Lint 41 - 31200 serie)
Hengelo - Almelo (Buffel - 7900 serie)
Inderdaad ontbreekt de klassieker (ICM), maar dat materieel is voor menig Tukker reeds gemeengoed...
quote:Op woensdag 20 februari 2008 18:42 schreef Eix het volgende:
Wtf...
http://www3.ndr.de/ndrtv_(...)shigh_LOCint,00.html
Geniaal.![]()
Idioot iddquote:Op woensdag 20 februari 2008 18:42 schreef Eix het volgende:
Wtf...
http://www3.ndr.de/ndrtv_(...)shigh_LOCint,00.html
Geniaal.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |