Bij mij gaat dat heel simpel. Ik heb een paar dagen voor de reis een reisdoel in mijn hoofd, een vertrektijd en een aankomsttijd. Dan ga ik met het spoorboekje aan de slag om alles te plannen en dat gooi ik in een schema. Meestal klopt wat ik tevoren zonder spoorboekje bedacht had precies. Naast het officiële reisschema hou ik ook altijd enkele alternatieven in gedachte mochten er onderweg verstoringen optreden. Vaak probeer ik mijn lange reizen te plannen tussen de treinen 526 en 561 welke als enige in de Noord-Oost met afwijkend materieel gereden worden.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 23:18 schreef JaFFe het volgende:
Hoe plannen jullie die supertochten door Nederland?
Ik ben van plan straks in maart ook een toch te maken met het boekenweek geschenk en een 1e klas upgrade kaartje
Nou ja, als je het niet doet om het snelste of het kortste, dan is daar weinig mis mee natuurlijkquote:Op dinsdag 19 februari 2008 23:31 schreef Gutz het volgende:Ik bedenk me waar ik naartoe wil zeg bv. Den Helder, Dan stap ik vanuit Roosendaal in de trein naar Nijmegen en vanaf daar ga 'k richting Zwolle dan Amersfoort en dan A'dam enzovoort.
quote:Hij raakte met zijn voet de hoogspanningskabel, die onder de rand van die muur bevestigd was.
Het is me nog niet helemaal duidelijk. Natuurlijk hangt er 25kV in de lucht, in aluminium danwel koper of brons. Ik las ergens iets van een muur op een brug. En bij een brug moet de 25kV daar ook onderdoor worden geleid. Dan hangt het spul aan isolatoren van een cm of dertig. Je moet wel raar doen om dat aan te raken, en over hekken klimmen en zo. Ik ben erg benieuwd hoe dit nou gebeurd is...quote:Op woensdag 20 februari 2008 09:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Kan iemand hier iets meer over vertellen? Een 25 kV lijn in blank koperdraad, die aan een muur bevestigd is? Een muur waar gastjes van 15 blijkbaar zomaar op kunnen klimmen?
Hmmmm...
quote:Op dinsdag 19 februari 2008 23:18 schreef JaFFe het volgende:
Hoe plannen jullie die supertochten door Nederland?
Ik ben van plan straks in maart ook een toch te maken met het boekenweek geschenk en een 1e klas upgrade kaartje
Lees de voorwaarde eens door zou ik zeggen!quote:Het Boekenweekgeschenk De pianoman is geldig als 2e klas vervoerbewijs op zondag 16 maart. Het is alleen geldig in binnenlandse treinen van NS, Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. Dus niet in internationale treinen. U kunt geen supplement eerste klas bijkopen.
Er vindt geen restitutie plaats van reeds gekochte treinkaartjes. Er kan geen aanspraak worden gemaakt op de regeling ‘Geld terug bij vertraging’. Het boek geeft geen recht op samenreiskorting, u kunt wel een Railrunner kopen voor kinderen tot en met elf jaar die met u meereizen (maximaal drie).
http://www.cpnb.nl/bw/2008/voorwaarden-gratis-reizen.html
Laatst de 3700 met DD-AR, hoe zo verdwaaldquote:Op woensdag 20 februari 2008 14:57 schreef Charango het volgende:
Dubbel raak deze week helaas![]()
Link
Blijft immer doch zeer jammer...
Over die lange treinreizen: Ik ben van plan komende dinsdag een multi-materieel ritje te doen:
Almelo - Amersfoort (Pimpel - 140 serie)
Amersfoort - Hilversum Noord (SGM - 5800 serie)
Hilversum Noord - Utrecht (DD-AR of Plan V/T - 5700 serie)
Utrecht - Schiphol (ICRm - 3500 serie)
Schiphol - Dordrecht (Benelux - 9200 serie)
Dordrecht - Breda (DD-AR of VIRM - 2200 serie)
Breda - Venlo (ICK - 1900 serie)
Venlo - Nijmegen (GTW - 32200 serie)
Nijmegen - Zutphen (VIRM of Plan V/T - 3700 serie)
Zutphen - Hengelo (Lint 41 - 31200 serie)
Hengelo - Almelo (Buffel - 7900 serie)
Inderdaad ontbreekt de klassieker (ICM), maar dat materieel is voor menig Tukker reeds gemeengoed...
quote:Op woensdag 20 februari 2008 18:42 schreef Eix het volgende:
Wtf...
http://www3.ndr.de/ndrtv_(...)shigh_LOCint,00.html
Geniaal.![]()
Idioot iddquote:Op woensdag 20 februari 2008 18:42 schreef Eix het volgende:
Wtf...
http://www3.ndr.de/ndrtv_(...)shigh_LOCint,00.html
Geniaal.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |