abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 februari 2008 @ 20:15:09 #26
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_56711148
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 21:40 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Welke route dan wel? Pak er maar eens een globe (of nog beter: een navigatie kaart, maar die heb je waarschijnlijk net even niet bij de hand ) bij: de kortste route van Teheran naar Washington loopt dwars over Europa.
Ik heb het op Google Earth even nagemeten en je hebt gelijk. Overigens alleen over Noord-Europa (10 km Polen, daarna Zweden en Noorwegen).
Teheran lijkt mij niet de meest logische lanceerplaats, maar de route/afstand blijft ongeveer gelijk (tussen de 6000 en 7000 mijl).
Maar ik verwacht nog steeds niet dat Iran een kernraket gaat afvuren op de VS.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  woensdag 13 februari 2008 @ 20:23:06 #27
188877 Stupendous76
pi_56711411
Maar nu we toch bezig zijn over raketafweer...
quote:
NAVO opent testinstallatie raketafweer in Den Haag
Uitgegeven: 13 februari 2008 18:31
Laatst gewijzigd: 13 februari 2008 18:32

BRUSSEL - De NAVO opent donderdag in Den Haag een testinstallatie voor raketafweer. Bij de tests moet bekeken worden of de Amerikaanse en Europese systemen goed kunnen samenwerken.

Het systeem moet uiteindelijk militairen op de grond, in bijvoorbeeld Afghanistan, beschermen tegen aanvallen met raketten die worden afgevuurd vanaf een afstand vanaf tussen de 600 en 7000 kilometer.
Maar het is ook gericht tegen andere dreigingen in de lucht, zoals bemande en onbemande vliegtuigen.

Installatie
De installatie gaat negen maanden eerder dan gepland open. In januari werd al eens succesvol getest met een Amerikaanse en Nederlandse raketafweer.

Functioneren
Het systeem moet in 2010 functioneren. Het is de bedoeling dat ook met Rusland wordt samengewerkt. De afweer tegen korte- en middellangeafstandsraketten heeft niets te maken met de Amerikaanse wens om in Europa een schild te plaatsen tegen intercontinentale raketten.
(c) ANP
Repent, Pray, Forgive
  woensdag 13 februari 2008 @ 20:23:16 #28
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_56711416
ach, belgie geeft nog minder uit.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  donderdag 14 februari 2008 @ 09:28:47 #29
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_56721124
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 16:41 schreef Pumatje het volgende:

[..]

je snapt in ieder geval goed wat ik bedoelde blijkbaar.
Blijkbaar.
quote:
en ik begrijp de korea oorlog prima.
Mooi
quote:
De vs bevrijd niets, het bezet.
Och, in het geval van Korea hebben ze niks bezet, zelf Zuid-Korea niet.

Als je doelt op Irak...neuh dat is moeilijk een bevrijding te noemen, maar ja dat was de Rusische aanval op Afganistan of Tsetjenie ook niet...om dit maar even in de USA vs. Rusland te houden.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  donderdag 14 februari 2008 @ 11:00:04 #30
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_56722663
Afghanistan is ook niet echt bepaald bevrijd
zo hebben ze dat in Vietnam ook niet gedaan , etc etc.

maar wel allemaal sporen van chemische, nucleaire en andere rotzooi achtergelaten, land in puinhoop....

maar ik denk ebtreft regeling van het kabinet, dat het wel mee zal vallen.. ze willen enkel inkijk in de grote projecten.. kan ikbegrijpen.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_56725516
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 21:46 schreef Pumatje het volgende:
Om even op LGopen's reactie te reageren uit het vorige topic.

Betreft dat we dezelfde visie delen met de VS betreft Democratie, vrijheid.

Inderdaad ik kan niet wachten totdat de VS Iran gaat "bevrijden" , en jammer dat ze het bij N-korea niet hebben gedaan voor de 2e keer.
Even hier duidelijkheid over scheppen; het bevrijden van N-K zou ik wel een goede zaak vinden en dit zou ik ook bestempelen als bevrijding. Een volk wordt hard onderdrukt door een dictator en er is niemand daar die er vrijwillig voor gekozen heeft. In Iran ligt de boel wel even anders.. hoewel het niet een prettige overheid is, is er nog wel enige vorm van oppositie mogelijk. Preventief bepaalde doelen vernietigen vind ik echter wel begrijpelijk door de vrij agressieve uitspraken daar jegens Israel. Het is niet heel verwonderlijk dat Israel zich bedreigd voelt en mogelijke nucleaire installaties bij voorbaat vernietigt. Echter, een complete oorlog en bezetting zou nergens op slaan, vanwege de botsing van culturen. Dat wij de Iraanse cultuur niet begrijpen rechtvaardigt een aanval natuurlijk niet. In Noord Korea is er geen sprake van cultuur, maar simpelweg een onderdrukking en massamoord.
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 20:15 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Ik heb het op Google Earth even nagemeten en je hebt gelijk. Overigens alleen over Noord-Europa (10 km Polen, daarna Zweden en Noorwegen).
Teheran lijkt mij niet de meest logische lanceerplaats, maar de route/afstand blijft ongeveer gelijk (tussen de 6000 en 7000 mijl).
Maar ik verwacht nog steeds niet dat Iran een kernraket gaat afvuren op de VS.
Maw; toen ik dat als argument naar voren bracht in het vorige topic wist je dus eigenlijk niet wat de routes waren van de raketten? Nogmaals.. het raketschild zal geen raket uit Rusland tegenhouden, dus de panische reactie van de Russen is niets anders dan een agressieve vorm van politiekbepaling in andere landen.
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 21:13 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Onjuist: de Sovjets gebruikten al in 1977 een killer satelllite, omdat Brezjnev bang was dat de SpaceShuttle stiekum een bommenwerper was. In antwoord hierop ontwikkelden en gebruikten de VS in 1985 een door een F-15 afgevuurde ASM-135 ASAT raket. Beide systemen zijn door het ABM verdrag verboden verklaard en (officieel) uit gebruik genomen, het Amerikaanse programma werd in 1988 stop gezet.

[ afbeelding ]
F-15 lanceert een Vought ASM-135 ASAT raket
foto van Wikipedia
Vind dit plaatje eigenlijk interessanter:

Wat een ongelooflijke troep die de Chinezen hebben veroorzaakt. Echt een voorbeeld wat uitstekend de Chineze politiek symboliseert, zonder nadenken bouwen en produceren zonder na te denken over de gevolgen en de troep die men maakt. De kleinste stukjes afval kunnen levensgevaarlijk zijn voor huidige en toekomstige astronauten, los van de materiele schade die ontstaat.
  donderdag 14 februari 2008 @ 13:45:22 #32
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_56726365
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 13:08 schreef LGOPEN het volgende:

[

[ afbeelding ]

Wat een ongelooflijke troep die de Chinezen hebben veroorzaakt. Echt een voorbeeld wat uitstekend de Chineze politiek symboliseert, zonder nadenken bouwen en produceren zonder na te denken over de gevolgen en de troep die men maakt. De kleinste stukjes afval kunnen levensgevaarlijk zijn voor huidige en toekomstige astronauten, los van de materiele schade die ontstaat.
Och het is niet als of de Russen, Amerikanen of Europeanen zo netjes zijn hoor, wat ruimte afval betreft.

Zelfs NASA geeft toe dat bij elke lancering de kans aanwezig is dat hun spaceshuttles geraakt worden door ruimteafval dat is achtergelaten op vorige missies.

Hoe dan ook, het meeste van die zooi zal ooit wel eens verbranden in de dampkring.

Neemt niet weg dat het niet netjes is van de Chinezen, maar dat verbaast me nou eenmaal niet bij hun, ze staan niet bekent om hun opruim woede of hygiene.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  donderdag 14 februari 2008 @ 18:01:53 #33
188877 Stupendous76
pi_56731576
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 13:08 schreef LGOPEN het volgende:

[..]

Maw; toen ik dat als argument naar voren bracht in het vorige topic wist je dus eigenlijk niet wat de routes waren van de raketten? Nogmaals.. het raketschild zal geen raket uit Rusland tegenhouden, dus de panische reactie van de Russen is niets anders dan een agressieve vorm van politiekbepaling in andere landen.
Ik vind het geen panische reactie van de Russen. Als de VS zich zorgen maken om acties tegen hen, zouden ze er beter aan doen iets aan de reden van die acties te doen, in plaats van nog meer argumenten geven. De VS probeerd dus i.p.v. iets te verbeteren, nog meer landen te betrekken in hun vuile spel (want Polen komt hierdoor ook op het lijstje van mogelijke extremisten te staan...).
quote:
[..]

[ afbeelding ]

Je zou ook even moeten kijken naar plaatjes waar het afval van westerse satellieten/ruimtevaart op staat.
Repent, Pray, Forgive
  donderdag 14 februari 2008 @ 19:15:19 #34
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_56733093
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 18:01 schreef Stupendous76 het volgende:

Ik vind het geen panische reactie van de Russen. Als de VS zich zorgen maken om acties tegen hen, zouden ze er beter aan doen iets aan de reden van die acties te doen, in plaats van nog meer argumenten geven. De VS probeerd dus i.p.v. iets te verbeteren, nog meer landen te betrekken in hun vuile spel (want Polen komt hierdoor ook op het lijstje van mogelijke extremisten te staan...).
En hoe had je je dat precies voorgesteld? Als er in het MO een boom omvalt is het de schuld van Amerika. Het lijkt me op zijn zachtst gezegd verstandig om je voor te bereiden op aanvallen
quote:
Je zou ook even moeten kijken naar plaatjes waar het afval van westerse satellieten/ruimtevaart op staat.
Die zijn niet in tienduizenden kleine stukjes verdeeld.
pi_56737004
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 18:01 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

[..]
Euh, je zegt het nu zelf wat voor een bizarre situatie het is. Dus omdat een souverein land een defensie maatregel neemt wordt het doelwit van extemisten (hoewel ik dat betwijfel). Des te meer reden toch om het juist wel te bouwen?
quote:
toevallig vandaag op CNN
quote:
But the impact left more than 150,000 pieces of debris floating above Earth, NASA estimates. The space agency characterizes nearly 2,600 pieces as "large," meaning greater than 4 inches across, making them potential hazards to existing satellites.

China is responsible for 42 percent of all satellite debris in orbit as of January 1, most of it from that Fengyun-C meteorological satellite.

NASA has called it the worst satellite breakup in history
Nou, dat weten ze toch knap te doen met 1 raket. De VS, Europa en Rusland hebben 50 jaar ruimtevaart achter zich en die Chinezen weten in 1 klap op een typisch Chineze wijze te introduceren. Die hele actie is compleet ondoordacht en achterlijk.
  donderdag 14 februari 2008 @ 22:16:21 #36
188877 Stupendous76
pi_56737156
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 22:10 schreef LGOPEN het volgende:

[..]

Euh, je zegt het nu zelf wat voor een bizarre situatie het is. Dus omdat een souverein land een defensie maatregel neemt wordt het doelwit van extemisten (hoewel ik dat betwijfel). Des te meer reden toch om het juist wel te bouwen?
Zucht, ik ga hier niet meer over discussieren.
Jij hebt jouw mening, ik de mijne, zoek het verder maar uit.
quote:
[..]

toevallig vandaag op CNN
[..]

Nou, dat weten ze toch knap te doen met 1 raket. De VS, Europa en Rusland hebben 50 jaar ruimtevaart achter zich en die Chinezen weten in 1 klap op een typisch Chineze wijze te introduceren. Die hele actie is compleet ondoordacht en achterlijk.
Wat dacht je van de brokstukken die het raketschild gaat achterlaten?
Los van de enorme aantallen satellieten die het westen al heeft achtergelaten (dus die kapot zijn gegaan of buiten werking zijn gekomen). Het meeste van de Chinese satelliet zal, net als zoveel ander ruimteafval, te zijner tijd gewoon verbranden in de dampkring.
Repent, Pray, Forgive
  donderdag 14 februari 2008 @ 22:17:56 #37
188877 Stupendous76
pi_56737184
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 19:15 schreef Nobu het volgende:

[..]

En hoe had je je dat precies voorgesteld? Als er in het MO een boom omvalt is het de schuld van Amerika. Het lijkt me op zijn zachtst gezegd verstandig om je voor te bereiden op aanvallen
Zie boven.
quote:
[..]

idem
Repent, Pray, Forgive
  donderdag 14 februari 2008 @ 23:15:55 #38
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_56738487
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 19:15 schreef Nobu het volgende:

[..]

NASA website voor kinderen:
quote:
Some of it floats in space; much of it orbits Earth. You can find it on the surfaces of Venus and Mars and twenty tons of it is actually parked on the Moon! Some call it space trash, others refer to it as space junk or space debris. All three terms identify the same items -- man-made objects remaining in space though they no longer serve any useful purpose. Mankind¹s journey into space began in 1957 when the Soviet Union launched Sputnik, the first artificial satellite. Since that time more than 4,000 satellites have been launched into orbit. With so much traffic travelling into space, is it any wonder that a little trash has been left behind?

It is estimated that hundreds of millions of pieces of space trash are now floating through our region of the solar system. Some of them are as large as trucks while others are smaller than a flake of paint. There are a couple of relatively famous pieces of space trash. One is the glove that floated away from the Gemini 4 crew during the first spacewalk by U.S. astronauts. The other is the camera Michael Collins lost during the Gemini 10 mission. Rocket boosters, pieces that came loose from spacecraft, and fragments and particles created by space collisions or explosions are other examples of the types of trash whizzing around Earth at speeds of up to 36,000 km per hour.

Earth¹s gravitational field pulls a lot of space trash into lower and lower orbits until it finally reaches Earth's atmosphere. Most of the trash burns up when it enters Earth¹s atmosphere. The higher the altitude at which it orbits the longer the space trash will remain in orbit. Space trash moving in orbits lower than 600 km normally falls back to Earth within a few years. Space trash orbiting at altitudes higher than 1,000 km can continue circling Earth for a century or more.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 15 februari 2008 @ 10:58:49 #39
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_56744537
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 22:10 schreef LGOPEN het volgende:

[..]

[..]

toevallig vandaag op CNN
[..]

De VS gaat trouwens hetzelfde doen, wellicht hebben ze een ander excuus, maar de intentie zal gelijk zijn. Laten zien dat ze het kunnen.

http://tweakers.net/nieuws/51895

Dus straks zijn er 100.000 stukjes sataliet meer in de ruimte.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 16:16:13 #40
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_56752053
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 10:58 schreef Semisane het volgende:

[..]

De VS gaat trouwens hetzelfde doen, wellicht hebben ze een ander excuus, maar de intentie zal gelijk zijn. Laten zien dat ze het kunnen.

Nou ja op deze manier lossen ze wel alle gezeur op over militaire ruimtvaart. Als ze nog even zo doorgaan heeft het geen nut meer om iets te lanceren
pi_56754450
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 22:16 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Zucht, ik ga hier niet meer over discussieren.
Jij hebt jouw mening, ik de mijne, zoek het verder maar uit.
[..]

Wat dacht je van de brokstukken die het raketschild gaat achterlaten?
Los van de enorme aantallen satellieten die het westen al heeft achtergelaten (dus die kapot zijn gegaan of buiten werking zijn gekomen). Het meeste van de Chinese satelliet zal, net als zoveel ander ruimteafval, te zijner tijd gewoon verbranden in de dampkring.
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 10:58 schreef Semisane het volgende:

[..]

Deze lanceringen hebben natuurlijk een nut, het eerste om een nucleaire aanval te verhinderen (wat dus ruimteafval goed praat) en het tweede omdat men geen idee heeft waar het ding terecht zal komen. De kans is slechts 1% dat het bewoond gebied raakt, maar je hebt een groot probleem waneer zo'n ding hartje Tokio of Sao Paulo raakt. En wij weten natuurlijk ook niet wat er in dat ding zit, maar zal vast giftige bedoening zijn. Dus hierbij kun je ook afvragen wat zwaarder weegt.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 19:11:42 #42
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_56755847
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 18:00 schreef LGOPEN het volgende:

Deze lanceringen hebben natuurlijk een nut, het eerste om een nucleaire aanval te verhinderen (wat dus ruimteafval goed praat) en het tweede omdat men geen idee heeft waar het ding terecht zal komen. De kans is slechts 1% dat het bewoond gebied raakt, maar je hebt een groot probleem waneer zo'n ding hartje Tokio of Sao Paulo raakt. En wij weten natuurlijk ook niet wat er in dat ding zit, maar zal vast giftige bedoening zijn. Dus hierbij kun je ook afvragen wat zwaarder weegt.
Nog belangrijker: deze satelliet zit in een veel lagere baan dan die door de Chinezen vernietigd is.
  zondag 17 februari 2008 @ 00:21:52 #43
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_56783227
quote:

[..]

[..]

Er schijnt hydrazine in te zitten. Erg prettig spul (NOT!).
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zondag 17 februari 2008 @ 12:47:02 #44
188877 Stupendous76
pi_56788848
quote:

[..]

[..]

Het is ook de bedoeling dat je niet weet wat er in dat ding zit, daarom wordt ie ook neergeschoten

hydrazine, met sublink naar het satelliet-verhaal
beryllium

Volgens dat artikel van AP is het dus prijsschieten: de satelliet heeft de omvang van een bus, maar laat een thermisch spoor achter dat kleiner is dan van een ballistische raket (wat an sich ook wel apart is).
Repent, Pray, Forgive
  zondag 17 februari 2008 @ 13:47:34 #45
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_56789953
quote:
Op zondag 17 februari 2008 12:47 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

(..) de satelliet heeft de omvang van een bus, maar laat een thermisch spoor achter dat kleiner is dan van een ballistische raket (wat an sich ook wel apart is).
Hoezo apart?
Een ballistische raket heeft een motor die aan staat of nog niet zo lang geleden uitgegaan is. Dat ding is dus hoe dan ook relatief heet.
De satelliet heeft alleen kleine trusters (daar is de hydrazine voor) om het ding op koers te houden, maar aangezien de satelliet totaal niet functioneert (het is dood metaal gevuld met dode electronica en 500liter hydrazine) is hij alleen maar warm als hij zonlicht heeft opgevangen.
- Privacy Matters
  zondag 17 februari 2008 @ 14:00:05 #46
188877 Stupendous76
pi_56790145
quote:
Op zondag 17 februari 2008 13:47 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Hoezo apart?
Een ballistische raket heeft een motor die aan staat of nog niet zo lang geleden uitgegaan is. Dat ding is dus hoe dan ook relatief heet.
De satelliet heeft alleen kleine trusters (daar is de hydrazine voor) om het ding op koers te houden, maar aangezien de satelliet totaal niet functioneert (het is dood metaal gevuld met dode electronica en 500liter hydrazine) is hij alleen maar warm als hij zonlicht heeft opgevangen.
Het meeste spul wat hier naar beneden komt heeft een vrij grote snelheid, dat in combinatie met wrijving met de dampkring zorgt voor een aardig hoge temperatuur (zeker als dat de omvang van een autobus heeft). Het is niet zo dat iets langzaam omlaag komt, uiteindelijk is het altijd een hoge snelheid (en dus wrijving en dus groot thermisch spoor).

-edit-
Volgens het artikel van AP is de eerste schietpoging als de satelliet op 150km hoogte zit. Dat zou net buiten de dampkring zijn (alhoewel er geen grens is aan de dampkring, het is een geleidelijke overgang). Als de satelliet nog steeds zweeft op een bepaald punt, dan heeft ie inderdaad een klein thermisch spoor. Daar staat tegenover:
- dan weet je ongeveer waar die zit
- als ie zweeft, is het neerstortingsgevaar niet zo erg groot. Op het moment dat die dingen omlaag komen, gaan ze steeds sneller (en dus wrijving en hoge temperatuur). Daarom verbrand ook bijna alles dat hier de dampkring in komt.

[ Bericht 21% gewijzigd door Stupendous76 op 17-02-2008 14:05:59 ]
Repent, Pray, Forgive
pi_56791784
Delayed delivery of trucks led to Marine deaths
Lees dit net op CNN.. best schandalig eigenlijk. Nu is $1 miljoen natuurlijk geen kattepis, maar gezien het hoge dodenaantal door die bommen zou je toch verwachten dat men meteen die dingen ging invoeren. Los van het feit dat het levens bespaart zou de regering ook minder kritiek over zich heen krijgen door het verminderde aantal slachtoffers.

zondag 17 februari 2008 @ 16:22:56 #48
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_56793574
quote:
Op zondag 17 februari 2008 14:00 schreef Stupendous76 het volgende:

Volgens het artikel van AP is de eerste schietpoging als de satelliet op 150km hoogte zit. Dat zou net buiten de dampkring zijn (alhoewel er geen grens is aan de dampkring, het is een geleidelijke overgang). Als de satelliet nog steeds zweeft op een bepaald punt, dan heeft ie inderdaad een klein thermisch spoor. Daar staat tegenover:
- dan weet je ongeveer waar die zit
- als ie zweeft, is het neerstortingsgevaar niet zo erg groot. Op het moment dat die dingen omlaag komen, gaan ze steeds sneller (en dus wrijving en hoge temperatuur). Daarom verbrand ook bijna alles dat hier de dampkring in komt.
De VS zullen wel weten waar dat ding ongeveer zit, anders is het ook lastig schieten. Het punt is dat dat ding vroeg of laat naar benedem gaat komen omdat hij zelf geen hoogte kan behouden. Wanneer dat zal zijn weten ze niet, vandaar dat ze er op willen schieten. Al moet ik zeggen dat ik het een vreemd verhaal vind. Waarom zou deze satelliet niet in de dampkring verbranden terwijl alle andere dat wel doen? Misschien heeft het er iets mee te maken dat ze de hoek van inval niet kunnen regelen?
pi_56794119
quote:
Op zondag 17 februari 2008 16:22 schreef Nobu het volgende:

[..]

De VS zullen wel weten waar dat ding ongeveer zit, anders is het ook lastig schieten. Het punt is dat dat ding vroeg of laat naar benedem gaat komen omdat hij zelf geen hoogte kan behouden. Wanneer dat zal zijn weten ze niet, vandaar dat ze er op willen schieten. Al moet ik zeggen dat ik het een vreemd verhaal vind. Waarom zou deze satelliet niet in de dampkring verbranden terwijl alle andere dat wel doen? Misschien heeft het er iets mee te maken dat ze de hoek van inval niet kunnen regelen?
hij is te groot delen van de mir storte ook gewoon op aarde neer
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 17 februari 2008 @ 19:32:40 #50
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_56797696
quote:
Op zondag 17 februari 2008 16:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

hij is te groot delen van de mir storte ook gewoon op aarde neer
Delen van de spaceshuttle ook, al moet ik toegeven dat die "ietsje" groter is dan een autobus.

Het gaat er trouwens niet om dat delen van de satelliet op de aarde gaan vallen, dat stuk van het verhaal is wel zeker. Het gaat om die tank met 500 liter hydrazine. Men is bang dat de satelliet die tank beschermt tegen de hoge temperaturen, en dat de tank dus (met zijn giftige inhoud) integraal op de aarde valt, en daar pas opensplijt en dus de hydrazine vrij laat komen. Door de satelliet op te blazen hopen ze dat de tank niet meer door de romp van de satelliet beschermd wordt bij terugkeer in de dampkring, en de tank dan door de hitte al zal opensplijten. Tegen de tijd dat het ding de aarde raakt is de tank als het goed is al leegverdampt.
- Privacy Matters
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')