quote:Op zaterdag 16 februari 2008 13:24 schreef oh-oh het volgende:
Uh nou die chihuahua's van mij die hebben evenveel energie als een Argenrijnse dog en ze zijn nu al 8 en ze worden er niet rustiger op hoor. Gelukkig maar!
Ze kunnen alleen hun energie wat beter kwijt in huis, lekker over de bank sjezen en rondjes door de flat, maar ik ga er evengoed minstens drie keer per dag een eind mee lopen , dat doen ze met gemak!
En deze alleenstaande fulltime werkende vrouw heeft 4 honden, waarvan er twee mee gaan naar kantoor en twee thuisblijven. Dus 's morgens opstaan, douchen, wandelen, tussen de middag een uur wandelen, thuiskomen, thuisblijvertjes ophalen wandelen, en voor het slapengaan nog een ronde.
En dan in t weekend en vooral bij zulk weer als nu of mooier nog een lekkere lange tocht extra op de middag ergens.
Ik heb het er graag voor over!
En je komt zelf lekker veel in de buitenlucht, krijgt veel beweging en tis ook nog eens heel goed voor je sociale leven, met de hond uit, want je komt veel mensen tegen en hebt heel veel aanspraak ermee.
En niet alleen met honden, met alle dieren is het wel geven en nemen. Je wil gezelschap en een lekkere knuffel, dan moet je daar natuurlijk wel wat voor over hebben en niet meteen alles als een ongemak of last zien wat er bij komt, want zo werkt het niet ( en bovendien, als je van je beestje houdt, of dat nou een hamster, parkiet of hond is, zul je zien dat je het er gewoon allemaal graag voor over hebt en dat het niet als een last voelt maar gewoon erbij hoort hoor!).
Ik heb er best wat voor over, mar ik vind het gewoon zonde als mijn spullen kapot gaan. Tijd heb ik buiten mijn werk genoeg om eraan te besteden.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 13:24 schreef oh-oh het volgende:
En je komt zelf lekker veel in de buitenlucht, krijgt veel beweging en tis ook nog eens heel goed voor je sociale leven, met de hond uit, want je komt veel mensen tegen en hebt heel veel aanspraak ermee.
En niet alleen met honden, met alle dieren is het wel geven en nemen. Je wil gezelschap en een lekkere knuffel, dan moet je daar natuurlijk wel wat voor over hebben en niet meteen alles als een ongemak of last zien wat er bij komt, want zo werkt het niet ( en bovendien, als je van je beestje houdt, of dat nou een hamster, parkiet of hond is, zul je zien dat je het er gewoon allemaal graag voor over hebt en dat het niet als een last voelt maar gewoon erbij hoort hoor!).
Ik wil eerst even rondkijken. Misschien dat ik er dan binnenkort een koop. De enige andere optie die ik nog zie in plaats va een parkiet is een hamster. Die slapen dan misschien overdags maar ik heb het idee dat dat misschien zou kunnen.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 12:31 schreef Anubis1984 het volgende:
[..]
Okee, nou, daar zullen ze wel Valkparkieten hebben dan. Ben je van plan meteen een vogeltje aan te schaffen, of ga je daarheen om je te laten voorlichten?
Ik begreep dat hamsters maar iets van twee jaar worden.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 14:55 schreef FJD het volgende:
Onze hamster heeft na een tijdje z'n slaapritme omgegooid zodat ie aandacht kon krijgen. Nu istie bijna altijd 's avonds al wakker en komt ie ook overdag met enige regelmaat buiten kijken. Maar goed, dat geluk moet je net hebben, onze andere hamster komt overdag alleen naar buiten om wat te drinken
Goed dat je je eerst inleestquote:Op zaterdag 16 februari 2008 17:33 schreef Federer-fan het volgende:
Vandaag ben ik even naar de Vogelkelder geweest. Ik vond het erg leuk. De verkoopster die ik sprak en ik kwamen al vrij snel tot de conclusie dat alleen hamsters of parkieten geschikt voor me zouden zijn, wegens weinig tijd (overdag althans), weinig ruimte en dat ik mijn spullen graag heel wil houden. Maar toen ik hoorde dat hamsters maar ongeveer twee jaar worden leek me een parkiet leuker. Ik heb een boekje gekocht over parkieten en dat ga ik eerst lezen. Dan wil ik binnenkort teruggaan om een kooi en een parkietje te kopen. De parkiet die ik het leukst vond lijkt op jimmy(parkietje van Schunckelstar).
Bedankt.quote:
Hier sluit ik me zeker bij aan. Is sowieso gezelliger, en als je een keertje een dagje minder tijd hebt, hebben ze nog gezelschap aan elkaar.quote:Op zondag 17 februari 2008 00:30 schreef Isegrim het volgende:
Alsjeblieft niet 'een parkietje', maar twee...
Nou sorry hoor, maar ik hoop toch echt dat je lult om te voorkomen dat TS geen hond neemt.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 10:56 schreef Anubis1984 het volgende:
Nouja, om je even uit de droom te helpen. Ik heb een hond. In de tuin staan 3 bankstellen die kapot zijn omdat de hond ze heeft opgevroten. Mijn nieuwe schoenen heb ik weg kunnen pleuren omdat ze kapot gekauwd zijn. Zijn eigen kleden vervangen we regelmatig omdat ze naar de klote zijn. Onze handdoeken en theedoeken zijn van een apart soort: ze hebben allemaal een enorm gat in het midden. De knop van onze vaatwasser is eraf. Onze deur zit onder de krassen. Onze huidige bank heeft ook een gat in het midden. En de hond is net 3 jaar![]()
Kortom, als je spullen je lief zijn, neem een huisdier in een kooi. Geen hond. Geen kat. Geen konijn. Ga dan, als je niet van hamsters/muizen en ratten houdt, gewoon alsjeblieft voor een parkietje. Liefst 2.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |