Ik ben bang dat 'ie me bijt.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 13:52 schreef mirannie het volgende:
Waarom geen hond? Veel gezelliger.
Ik woon 8 hoog en ik heb een balkon. Weet niet of dat handig is. Maar een konijntje vind ik iets schattiger dan een hond. Cavia's vind ik geloof ik een beetje irri (met excuses aan Biancavia, al geldt mijn irritatie niet voor haar). En als hamsters 's nachts leven, betekent dat dan dat ze de hele dag slapen?quote:Heb er zelf ook 1, een kleintje. Als ik niet thuis ben, kan ie gewoon lekker door de tuin banjeren, want heb een luikje in de achterdeur.
Dan ben ik een beetje bang dat mijn huis gewoon te klein is. Ik heb een tweekamerwoning en ik heb ecgenlijk nergens plaats voor een hok dat zo groot is als blijkbaar nodig is.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 17:56 schreef ToT het volgende:
Kan best wel ja, maar zorg wel voor beschutting tegen de wind en de zon.
Ikzelf geef voorkeur aan een hok in huis; dan heb je tenminste nog wat aan zo'n dier en heeft hij ook nog wat gezelschap aan jou.
quote:Op dinsdag 12 februari 2008 17:48 schreef RiesAmaris het volgende:
Dus ik laat mijn nijnen lekker graven en spelen en pak ze niet op, aaien doe ik ze dan weer wel.
Overwegingen:
Bedankt voor je uitgebreide uitleg!quote:Cavia:
per 2 minimaal, het zijn groepsdieren
Voor een tweetal minstens 1.00 meter hokruimte
mits tam, super kroelbaar
vervetten niet heel snel, hebben wel vitamine C nodig
9/10 keer niet zindelijk
worden meestal tussen de 2-7 jaar oud, maar kunnen zeker 10 worden.
Info website: www.degrotecavia.nl
Konijn:
Per 2, liefst castraat + voedster
Hebben een boel meer ruimte nodig
mits tam, heel kroelbaar (grote rassen niet tevaak optillen)
Mogen niet teveel, vervetten vrij snel
9/10 keer wel zindelijk
Worden over het algemeen 5-10 jaar oud
Info website: www.bunnybin.nl
succes hoor
quote:Op dinsdag 12 februari 2008 18:34 schreef ToT het volgende:
Je ziet toch wel eens voglkooitjes aan het plafond hangen?
Misschien is dat wel een idee voor een konijnenhok!
Ja dat kan, beter geef je het dier dan het hele balkon, gaas zetten tegen het hek, leuk hokje erin met een plankje zodat hij erin en eruit kan.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 17:23 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Konijnen vind ik meestal wel het liefst. Maar kan je een konijn ook op balkon houden als je wat hoger woont (8e verdieping)? Want zo'n groot hok als nodig is, past niet in mijn woonkamer.
Dat wordt heel veel gaas dan, want ik heb een open balkon (met van die spijlen). Hebben ze het niet koud dan? Of kan ik dan een konijnentrui voor hem kopen?quote:Op woensdag 13 februari 2008 11:10 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja dat kan, beter geef je het dier dan het hele balkon, gaas zetten tegen het hek, leuk hokje erin met een plankje zodat hij erin en eruit kan.
Geeft wat extra ruimte en een gelukkiger dier, ze vinden het zo heerlijk om bokkeprongen te kunnen maken enzo, dat moet je ze niet ontnemen, ze hebben gewoon met grote regelmaat ruimte nodig om te rennen en te spelen.
Hamsters slapen het grootste deel van de dag. Die van ons komt om 21.00/22.00 uur een keer zn hol uit en dan kun je er lekker mee kroelen. En 's morgens als wij ons bed uitkomen komt ie ook nog even gedag zeggen! Voor ons is het ideaal. Overdag zijn we aan t werk en als we thuis zijn, komt de hamster zn hol uit!quote:Op dinsdag 12 februari 2008 18:08 schreef Federer-fan het volgende:
En als hamsters 's nachts leven, betekent dat dan dat ze de hele dag slapen?
Dan haal ik hem er af en toe uit en geef ik hem een knuffel.quote:Op woensdag 13 februari 2008 12:38 schreef Lienekien het volgende:
Lijkt je dat nou echt gezellig, een konijn in een hok op je balkon?
Nee, 50X50 is echt veeeel te klein voor een konijn.quote:Op woensdag 13 februari 2008 13:58 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dan haal ik hem er af en toe uit en geef ik hem een knuffel.![]()
Het is meer dat ik graag een huisdier heb en zo'n klein huis heb. Vissen zijn wel een optie denk ik, maar als ik hoor hoeveel ruimte konijnen nodig hebben vraag ik me af of dat gaat lukken. Toch zit ik te denken aan de mogelijkheid om één dwergkonijn te kopen in een hok van bijvoorbeeld 50 x 50 en te zorgen dat hij er 's avonds uit kan en dat het dan bij mij op de bank mag zitten. Zou dat leuk genoeg zijn voor het konijn?
Dan wordt het denk ik lastig. Hoeveel ruimte heeft zo'n dwergkonijn nodig dan?quote:Op woensdag 13 februari 2008 14:14 schreef oh-oh het volgende:
50 bij 50 is echt wel veel te klein hoor.
Kan je geen hok kwijt op een kast of zo, loopplankje maken dat ie dr zelf in en uit kan en klaar?
Wil je geen kat eigenlijk?
Dan hoef je alleen maar een plekkie voor de kattenbak vrij te maken.
Oké, stel ik koop twee dwergkonijnen, hoe groot moet zo'n hok dan minimaal zijn?quote:Op woensdag 13 februari 2008 14:15 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Nee, 50X50 is echt veeeel te klein voor een konijn.
En konijnen zijn graag met hun tweeën.
Als je ziet hoe ze met elkaar bezig zijn de hele tijd, zou ik het een konijn(of cavia) nooit meer aan willen doen om hem/haar alleen te houden.(ik heb een gecastreerde ram en een voedster)
Wel schattig, maar ik vind ratten niet zo'n succes.quote:
Ik vind het leuker om het aan jullie te vragen, want jullie zijn gezelliger.quote:Op woensdag 13 februari 2008 14:21 schreef RiesAmaris het volgende:
http://www.bunnybin.nl/
kijk even onder 'konijneninfo' --> 'huisvesting'
Een uur denk ik. Als ze bij me op de bank zitten. Maar ik heb niet zo'n zin dat ze door mijn huis heen rennen, omdat ik best mooie spullen heb staan. Maar verder zorg ik dan wel goed voor ze hoor.quote:Op woensdag 13 februari 2008 15:12 schreef Harajuku. het volgende:
Nu ja, hoe lang per dag zou t konijn uit het hok zijn dan?
Ik wilde zeggen als ie nu veel in huis rond loopt hoef je dan niet per se een ontiegelijk groot hok te nemen, maar met een uur moeten ze toch een veel groter hok hebben.quote:Op woensdag 13 februari 2008 15:21 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Een uur denk ik. Als ze bij me op de bank zitten. Maar ik heb niet zo'n zin dat ze door mijn huis heen rennen, omdat ik best mooie spullen heb staan. Maar verder zorg ik dan wel goed voor ze hoor.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |