abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 februari 2008 @ 20:44:58 #226
176521 Grulez
rasgroninger
pi_56996363
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 20:10 schreef Grunner het volgende:
Zal dat ook betekenen dat Jans weg gaat? Hij was namelijk tegen vaste nummers
Ik zie je hopen...
  dinsdag 26 februari 2008 @ 20:46:33 #227
176521 Grulez
rasgroninger
pi_56996397
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 20:33 schreef venomsnake het volgende:
Geruchtje:
Groningen schijnt interesse te hebben in Matías Escobar.
bron

Volgens mij scoort ie hier een geweldige goal..
http://www.youtube.com/watch?v=jucw44mXBhw
Klinkt niet erg zweeds..
pi_57008406
quote:
Voetballen in Spanje is een droom voor Tom Hiariej
Door: Jan Houwing26-2-2008 11:49u.

Tom Hiariej hoopt ooit eens in Spanje te mogen voetballen. Het land, de taal, de cultuur en de competitie sprekt hem erg aan. De pas 19-jarige verdediger van FC Groningen is echter op dit moment al supertevreden met een basisplaats bij de Trots van het Noorden. "Daarom ben ik nu nog niet teveel met Spanje bezig.", legt het jonge talent van FC Groningen uit. "Maar ik mag er natuurlijk wel vast een beetje over dromen. Bovendien kun je nooit voorspellen hoe het allemaal met mijn voetbalcarrière gaat verlopen. Het spelen in de Engelse competitie lijkt me trouwens ook een geweldige ervaring te zijn".

De ster van Hiariej is dit seizoen sterk gerezen. Na zijn debuut enkele maanden geleden in de bekerwedstrijd tegen Feyenoord is het snel gegaan met de uit Zuidbroek afkomstige voetballer. Zondag speelde hij tegen VVV weer een puike partij en was hij mede verantwoordelijk dat FC Groningen de wedstrijd in Venlo ruim met 5-2 wist te winnen. Zijn directe tegenstander was niemand minder dan de dit seizoen veel besproken ster Amrabat. Hiariej deed het voortreffelijk tegen de publiekslieveling van VVV en gaf zijn opponent geen centimeter ruimte. "Ik vond het een uitdaging om tegen hem te spelen", kijkt Hiariej terug op deze wedstrijd. "Hij is niet echt gevaarlijk geweest. Dat was echter ook te danken aan mijn medespelers. Ik wilde zien of ik me met Amrabat kon meten. Daar ben ik denk ik redelijk in geslaagd".

Helaas kon Hiariej het duel tegen VVV wegens liesklachten niet uitspelen. Een dag na de wedfstrijd ondervindt hij er nog steeds hinder van, maar hij rekent er wel op dat de pijn spoedig weg zal zijn. "Vandaag kon ik nog niet trainen. Ik reken er echter op dat het woensdag bij de volgende training een stuk beter zal zijn. Ik kan nu nog moeilijk inschatten of ik zondag voor het duel tegen Heracles helemaal hersteld ben. Ik reken en hoop er uiteraard wel op", aldus Hiariej.

Ondanks het verlies van prominente spelers als Bruno Silva, Rasmus Lindgren en Erik Nevland is het geloof bij FC Groningen in een goede eindklassering rotsvast overeind gebleven. Sterker nog, de ploeg van trainer Ron Jans is nog volop in de race om een plaats in de top-5 te bemachtigen. Een prestatie van formaat. "We hebben de doelstelling na het vertrek van die spelers niet bijgesteld", zegt Hiariej. "De uitdaging is voor ons alleen maar groter geworden".

Het besef bij de spelers om ook de 'kleintjes' van de eredivisie niet te onderschatten kwam tegen VVV al tot uiting. Ook het komend duel van komende zondag tegen Heracles lijkt op voorhand een zacht eitje te worden voor FC Groningen. In Almelo won de formatie van Jans in de eerste wedstrijd moeiteloos, maar het duel in de Euroborg is niet zomaar gewonnen denkt Hiariej. "Zo gaan wij de wedstrijden zeker niet in", legt Hiariej uit. "Trainer Ron Jans heeft er vandaag (maandag, J.H.) nog op gehamerd dat we ook Heracles niet mogen onderschatten. Dat kun je aan Jans wel toevertrouwen. Hij zorgt er wekelijks voor dat we de tegenstanders niet gaan onderschatten".

Hiariej denkt dat zijn regelmatige optreden in de hoofdmacht van FC Groningen ook het gevolg is van het plotseling vertrek van Bruno Silva naar Ajax. Hiariej heeft zich er echter niet door laten afleiden. Zijn inbreng is na het vertrek van Silva zelfs prima geweest. Bovendien bleek Hiariej op meerdere posities inzetbaar te zijn. De beloning kwam vorige week. FC Groningen toonde zich blijkbaar ingenomen met de ontwikkeling van de jonge verdediger en bood hem een als beloning een verbeterd contract aan. "Ik denk wel dat ik door het vertrek van Silva eerder aan de bak ben gekomen. Ik sta immers op zijn positie. Het gaat erg lekker, maar ik weet niet of ik wekelijks al op een vaste basisplaats kan rekenen".

De uit een Molukse vader en een Nederlandse moeder geboren Tom Hiariej begon zijn voetbalcarrière bij ZNC in zijn woonplaats Zuidbroek. Reeds op 9-jarige leeftijd meldde FC Groningen zich voor het grote talent. Na de diverse jeugdelftallen van FC Groningen en verkiezingen in Jong Oranje is de doorbraak dit jaar definitief tot stand gekomen. "Ik voel me meer Nederlanderr dan Molukker", vertelt Hiariej over zichzelf. "Ik woon ook nog steeds thuis. Bij ZNC kom ik niet zo vaak meer. Mijn ouders gaan meestal elke wedstrijd bij me kijken. Ook bij de uitwedstrijden zijn ze bijna altijd aanwezig".

Als speler van Jong Oranje onder 17 jaar maakte hij twee jaar geleden een onvergetelijke trip naar Peru meemee. Het nationale elftal van deze leeftijdscategorie speelde er een uitstekend WK. De finale werd net niet bereikt, maar de derde plaats in de eindrangschikking was toch een fantastische prestatie. Hiariej speelde een uitstekend toernooi en bewaart er nog steeds fijne herinneringen aan. Toch ziet hij deze belevenis niet als zijn grootste hoogtepunt uit zijn carrière tot nu toe. "Dat was beslist mijn debuut in FC Groningen dit jaar in de bekerwedstrijd tegen tegen Feyenoord", zegt hij beslist. "Helaas speelden we niet goed en verloren we met 3-1. Toch was het voor mij een enorme belevenis, die ik ook nooit meer zal vergeten". (Bron: www.amateurgras.nl)
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_57008577
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 20:33 schreef venomsnake het volgende:
Geruchtje:
Groningen schijnt interesse te hebben in Matías Escobar.
Hoop voor hem dat ie niet in eigen doel schiet
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
pi_57012703
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 12:44 schreef Strooper het volgende:

[..]

Hoop voor hem dat ie niet in eigen doel schiet

Daar moest ik ook gelijk aan denken..

Klikbaar

Met dank aan Bavvelder , fcgforum
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  woensdag 27 februari 2008 @ 18:24:14 #231
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_57015789
Berry heeft mij eerlijk gezegd ook verrast. hij werkt altijd hard en laat zien een echte goaltjesdief te zijn.
Ben eigenlijk gewoon hartstikke blij met een speler met zo'n mentaliteit.

Come on Berry!
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_57021598
'FC Groningen ziet Segerström wel zitten'

was dit al gemeld?

http://www.v-bal.nl/nieuws/bekijk.php?id=35421

Verder:
Zijn er hier op fok ook supporters voor de FC die buiten Nederland wonen?
* achterop23 meldt zich in Oostenrijk
pi_57024906
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 22:20 schreef achterop23 het volgende:
'FC Groningen ziet Segerström wel zitten'

was dit al gemeld?

http://www.v-bal.nl/nieuws/bekijk.php?id=35421

Verder:
Zijn er hier op fok ook supporters voor de FC die buiten Nederland wonen?
* achterop23 meldt zich in Oostenrijk
Ik heb wel familie in belgie wonen en die houden het wel in de gaten wat groningen doet
Twinning = boring
pi_57057747
quote:
Groningen Fanatics bestaat dit weekend 5 jaar!

Groningen Fanatics bestaat dit weekend 5 jaar! Precies 5 jaar geleden besloten enkele fanatieke supporters van FC Groningen het al in 2001 opgerichte Ultimate Fan Team (UFT) nieuw leven in te blazen. Het UFT, net als Groningen Fanatics een onderdeel van de Supportersvereniging FC Groningen, was aan het begin van 2003 op een dood spoor beland, terwijl tifo-acties in Nederland juist in opkomst kwamen. Daarom besloten de huidige Groningen Fanatics het stokje over te nemen en dat heeft geleid tot de groepering die Groningen Fanatics tegenwoordig is: één van de toonaangevende tifo-groepen in Nederland.

Wie herinnert zich bijvoorbeeld niet de fraaie acties bij de Europese thuiswedstrijden tegen Partizan Belgrado en Fiorentina? Of de actie "Thank God I'm A Country Boy", die als eerste actie in Nederland op begeleidende muziek werd uitgevoerd? Of de emotionele fakkeloptocht naar de laatste wedstrijd in het Oosterparkstadion? En recenter de "Aans niks"-actie? Stuk voor stuk acties die indruk hebben gemaakt in Groningen en daarbuiten.

Dit weekend is het dus feest voor de Groningen Fanatics. Op zaterdagavond wordt er eerst in besloten kring geproost op de afgelopen 5 jaar en op zondag bij de thuiswedstrijd tegen Heracles Almelo zullen de Groningen Fanatics hun jubileum eveneens glans gaan geven.

Bron: Groningen Fanatics
  vrijdag 29 februari 2008 @ 12:14:25 #235
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_57057860
Zal weer een mooie tifo worden dus zondag .
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  vrijdag 29 februari 2008 @ 12:22:12 #236
176521 Grulez
rasgroninger
pi_57058066
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 12:09 schreef Grunner het volgende:

[..]
Gefeliciteerd
pi_57058277
  vrijdag 29 februari 2008 @ 12:32:59 #238
121632 Thomas87
Democracy is coming!
pi_57058335
http://www.rtvnoord.nl/streaming/streamingtv2.asp?cid=wmp&pid=Noord&progid=tvod&gidsid=34226&file=080228-MijnClub.asf

Mijn club van gisteren, met het vervolg van de kopcursus van Powel.

Twee goals tegen Heracles!
Forwardstudent tegen nieuwe Forward-trainer Martin Drent: "Trainer zijn is voor talentlozen"
Martin Drent: "Studeren ook!"
pi_57058396
  vrijdag 29 februari 2008 @ 12:43:51 #240
176521 Grulez
rasgroninger
pi_57058606
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 12:32 schreef Thomas87 het volgende:
http://www.rtvnoord.nl/streaming/streamingtv2.asp?cid=wmp&pid=Noord&progid=tvod&gidsid=34226&file=080228-MijnClub.asf

Mijn club van gisteren, met het vervolg van de kopcursus van Powel.

Twee goals tegen Heracles!
Zie het Powell topic
pi_57061082
quote:
Doelman Luciano kreeg afgelopen week het goede bericht dat zijn pink weer volledig is hersteld van een breuk. De Braziliaan zal mogelijk maandag zijn opwachting maken in het Beloftenteam, dat uit tegen Jong Heerenveen speelt.

fc groningen
Zijn pinkie is genezen... !
pi_57062813
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 12:30 schreef venomsnake het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zou geen risico nemen.
pi_57062855
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 15:48 schreef Blawh het volgende:

[..]

Ik zou geen risico nemen.
Dat advies zou ik ook aan Garcia Garcia willen meegeven.
pi_57062878
Gelukkig kan Powell sinds een paar dagen ook koppen
pi_57063056
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 15:50 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Dat advies zou ik ook aan Garcia Garcia willen meegeven.
Die is er (naar verwachting) gewoon bij.
pi_57063409
Ach, het is even afwachten met Berg. Wie weet speelt hij wel gewoon.
Zo niet dan spelen Nijland en Powel, ook niet verkeerd. Matavz nog achter de hand.

Sepp de Roover dus in de basis, ik ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.
Ik had Cahais wel centraal willen zien spelen, maar aan de andere kant begrijp is Jans wel. Cahais is een linkspoot en Hiariej een rechtspoot, bovendien is Hiariej de man in vorm en kan hij ook prima centraal spelen.

Wel lekker veel spelers uit eigen opleiding in de basis met Hiariej, Nijland, Metaj, Holla en Kruiswijk..
pi_57063612
quote:
Jans: "Het is een rat race"
Ron Jans: "We proberen er zondag weer een echte Euroborg-wedstrijd van te maken. We hebben een prima lijn te pakken in de thuiswedstrijden. Tegen Heracles willen we die lijn uiteraard voortzetten. Het aftellen naar de play-offs is begonnen. Nog acht wedstrijden te gaan. Wij doen er alles aan wat binnen onze mogelijkheden ligt en het zal nog een echte ‘rat race’ worden in de komende twee maanden.”

Jans: "Nieuwe energie ontstaan"
“Na het ontslag van Ruud Brood lijkt er toch een nieuwe energie te zijn ontstaan in Almelo. Ze doen het gewoon goed de laatste weken. Ze pakten punten tegen Heerenveen en Feyenoord, terwijl er zelfs meer in had gezeten. Een reden voor deze prestaties is dat Heracles zich in januari heeft kunnen versterken met drie nieuwe spelers.”

Heerkes: "Groningen moeilijk af te stoppen"
Trainer Gert Heerkes van Heracles in het programmaboekje van aanstaande zondag: “Zeker in Euroborg is FC Groningen heel sterk. Het enthousiasme waarmee voor eigen publiek wordt gevoetbald, is moeilijk te bespelen. FC Groningen scoort in bijna alle wedstrijden. Voorin heeft de ploeg veel beweging en met de lopende mensen zijn ze heel gevaarlijk. We zullen de ruimtes dus klein moeten houden. Ik had verwacht dat de vervangers voor de vertrokken spelers meer tijd nodig zouden hebben om ingepast te worden, maar het marcheert gewoon door. Het systeem dat FC Groningen speelt is duidelijk, maar toch heel moeilijk af te stoppen.”

Sankoh geschorst tegen Heracles Almelo
Gibril Sankoh is aanstaande zondagmiddag in Euroborg niet inzetbaar in het thuisduel met Heracles Almelo. De centrale verdediger ontving afgelopen zondag zijn vijfde gele kaart van dit seizoen.
Ook bij Heracles Almelo ontbreken geschorste spelers. Zo is verdediger Emmanuel Boakye geschorst wegens zijn vijfde gele kaart van het seizoen en is aanvaller Martin Christensen niet van de partij door een rode kaart en schorsing van drie duels die hij naar aanleiding van een duel het Beloftenteam van Heracles kreeg.

Nieuwsbrief fc groningen
pi_57064386
quote:
Ook jongeling Metaj verlengt contract bij FC

Na Tom Hiariej en Stefan Nijland heeft ook Shkodran Metaj een verbeterde verbintenis getekend bij FC Groningen. De 20-jarige jeugdinternational staat nu eveneens tot medio 2012 onder contract in Euroborg.

Metaj maakte aan het begin van dit seizoen rechtstreeks de overstap van FC Groningen A1 naar de eerste selectie van hoofdtrainer Ron Jans. De linksbenige middenvelder, die ook een paar keer als linksback werd opgesteld, speelde tot nu toe 19 officiële wedstrijden in het eerste elftal, waaronder twee bekerduels. Metaj kwam in deze serie wedstrijden nog niet tot scoren. De in Kosovo geboren Albanees, voorzien van een Nederlands paspoort, kwam in 2001 via amateurclub VV Froombosch in de jeugdopleiding van FC Groningen terecht. Hij begon in de C1.

Metaj glundert: “Ik ben hartstikke blij met deze nieuwe verbintenis. Er spreekt waardering en vertrouwen uit. FC Groningen is een club in ontwikkeling en ik ga daar in mee. Ik ben een jongen van de streek en dan is het natuurlijk heel mooi om bij FC Groningen te voetballen. Ik ben heel trots op dit nieuwe contract.”

Metaj kijkt nog even terug op de eerste maanden van dit seizoen toen hij vanuit de A-jeugd direct in de eerste selectie terecht kwam. “In het begin was het zaak om aan te haken. Het was heel hard werken. Na de trainingen kwam ik doodop thuis. Niettemin kon ik me ontwikkelen en aantonen dat ik het niveau aan kon. Daarna kreeg ik steeds meer speelminuten. Ik mag niet ontevreden zijn over hoe het in mijn eerste seizoen gaat.”

Manager technische zaken Henk Veldmate is zeer te spreken over de contractverlenging van de derde jeugdinternational. “Net als de andere twee had Metaj nog een contract met FC Groningen dat doorliep tot medio 2009. Ook Shkodran wilden wij belonen voor de ontwikkeling die hij doormaakt. Wij zijn zeer tevreden over zijn prestaties. Wij als club zijn er heel blij mee dat we nu drie jonge talentvolle spelers voor een langere periode aan ons hebben weten te binden.”

Bron: FC Groningen
pi_57064412
quote:
Doelman Van Loo jaar langer bij FC Groningen

Brian van Loo zal ook na dit seizoen nog minimaal een jaar onder contract staan bij FC Groningen. Zijn aflopende verbintenis in Euroborg werd met één seizoen verlengd. De 32-jarige doelman is bezig aan zijn tweede seizoen bij de Trots van het Noorden.

Van Loo kwam medio 2006, na een jarenlang trouw dienstverband bij Heracles Almelo, over naar FC Groningen. Aanvankelijk moest de Tukker Bas Roorda voor zich dulden als eerste keeper. Voor de thuiswedstrijd tegen FC Twente, op zondag 18 maart 2007, werd Van Loo door hoofdtrainer Ron Jans verkozen als eerste doelman. Het werd een memorabel debuut, want na een botsing moest de keeper al na 18 minuten met een hersenschudding van het veld. Daarna bleef Van Loo echter eerste keus in het FC-doel. Inmiddels stond hij in 39 officiële wedstrijden onder de lat bij de Trots van het Noorden. Daarin hield hij negen keer zijn doel schoon.

Van Loo laat weten “super blij” te zijn met zijn nieuwe contract. “Ik ben heel tevreden over de gang van zaken. De club heeft laten blijken mij enorm te waarderen en ik vind het mooi dat ik nog een jaar bij FC Groningen mag keepen. FC Groningen is een mooie club, waarvoor ik heel graag speel.”

Manager technische zaken Henk Veldmate licht de contractverlenging als volgt toe: “Wij zijn tevreden over de prestaties van Brian en wij wilden graag nog een jaar langer met hem door. Daar zijn we het met een goed gevoel met elkaar over eens geworden. Dat is prettig, want nu liggen de keepers voor volgend seizoen al vast. Het contract van Luciano da Silva loopt immers nog door.”

Bron: FC Groningen
  vrijdag 29 februari 2008 @ 17:51:09 #250
176521 Grulez
rasgroninger
pi_57065256
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 16:59 schreef venomsnake het volgende:

[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')