Natuurlijk mag je je mening verkondigen, maar met opzet kwetsen, vind ik wat anders.quote:Op zondag 10 februari 2008 22:53 schreef K-Billy het volgende:
Alles moet gezegd kunnen worden in Nederland! Er moeten niet dingen verboden worden, omdat 'sommige mensen' deze dingen als 'beledigend' zouden kunnen ervaren.![]()
Altijd maar dat rekening houden met de tere zieltjes van gelovigen, die zich beledigd voelen
wanneer er iets kritisch over God wordt gezegd,
wanneer God/Jezus/Allah/Mohammed in een hun voor hen verkeerde context wordt genoemd,
wanneer seksuele zaken worden getoond of besproken,
wanneer men gelovige gewoonten bekritiseert,
wanneer anderen last van hen heeft.
Straks kun je niks meer zeggen omdat er dan ergens iemand, een groep zich dan beledigd voelt.
Mensen die zich continu beledigd of gekwetst voelen
Zoals Voltaire zei: 'I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.'
Voor de mensen die geen Engels spreken, hier nog even het stukje van Hans Teeuwen.
1) Voltaire was een Fransman en hij sprak wel Engels, maar schreef toch meestal in het Frans.quote:Op zondag 10 februari 2008 22:53 schreef K-Billy het volgende:
Zoals Voltaire zei: 'I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.'
Voor de mensen die geen Engels spreken […]
Aah scherpquote:Op zondag 10 februari 2008 23:01 schreef Iblis het volgende:
[..]
1) Voltaire was een Fransman en hij sprak wel Engels, maar schreef toch meestal in het Frans.
2) Het citaat is niet van hem maar van Evelyn Beatrice Hall.
quote:Evelyn Beatrice Hall, (1868 - 1919), who wrote under the pseudonym S.G. Tallentyre, was a writer best known for her biography of Voltaire. She completed her biography of Voltaire The Friends of Voltaire in 1906. She wrote the phrase, which is often mis-attributed to Voltaire, "I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it," as an illustration of Voltaire's beliefs.
Pff er hoeft helemaal geen opzet in het spel te zijn. Als ik van mening ben dat gelovige dogma's achterlijk zijn en tot fucked-up toestanden leiden en dat Mohammed een gewelddadige pisnicht was en Jezus een nogal domme, vervelende kneus was, dan kunnen mensen zich daardoor gekwetst voelen. Ik weet dat, maar ik zeg het toch. Ik mag het wel zeggen over Napoleon of Freud, maar niet over hen?quote:Op zondag 10 februari 2008 23:01 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je je mening verkondigen, maar met opzet kwetsen, vind ik wat anders.
Overigens, kom ik niet zo vaak zulke situaties tegen.
Je weet dat ze gekwets worden en dan is er geen opzet in het spelquote:Op zondag 10 februari 2008 23:13 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Pff er hoeft helemaal geen opzet in het spel te zijn. Als ik van mening ben dat gelovige dogma's achterlijk zijn en tot fucked-up toestanden leiden en dat Mohammed een gewelddadige pisnicht was en Jezus een nogal domme, vervelende kneus was, dan kunnen mensen zich daardoor gekwetst voelen. Ik weet dat, maar ik zeg het toch. Ik mag het wel zeggen over Napoleon of Freud, maar niet over hen?![]()
In de VS voelen mensen zich gekwetst omdat biologen zeggen dat apen en mensen familie van elkaar zijn. Moeten zij ook maar rekening houden met de gevoelens van die mensen?
Niet de opzet om mensen te kwetsen, maar om denksystemen en misstanden te bekritiseren. Of om gewoon vrije wetenschap te bedrijven en waarheden aan het licht proberen te brengen.quote:Op zondag 10 februari 2008 23:20 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Je weet dat ze gekwets worden en dan is er geen opzet in het spel![]()
Heiligschennis!quote:Op zondag 10 februari 2008 23:37 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Wacht maar tot er een cartoon komt van Dawkins die een ezel neuqt. Dan zal ook jij, ongelovige, zich gekwetst voelen. MUHAHA
Dawkings is de meest overrated persoon ooit. Zelfs onder intelligente atheïsten wordt hij niet serieus genomen. Hij drijft teveel richting het populisme.quote:Google (richard dawkins god delusion)
Dat jij 'dingen voelt' zegt toch niks over wat andere mensen mogen zeggen over God, Jezus, Allah, enz. Ik zet me gewoon af tegen het idee dat er 'heilige' dingen zijn, waarvoor gelovigen bepalen wat erover gezegd mag worden en de rest daar maar aan dient te gehoorzamen.quote:Op zondag 10 februari 2008 23:46 schreef AstroStart het volgende:
Sneu topic.
Dat jullie de waarheid nog niet hebben ontdekt, betekent niet dat de waarheid onjuist is. Ik ben zelf twintig jaar lang atheïst geweest, totdat ik zelf ervaarde dat er inderdaad een hogere macht bestaat. Natuurlijk besef ik dat ik het bij het korte eind kan hebben, omdat het gewoon een gevoel is, maar ik zie het overal terug, waardoor het eigenlijk al meer richting het feitelijke drijft.
Maar inderdaad, gelovigen voelen zich nogal snel beledigd. Dit zijn vaak degenen die óf niet zeker van hun geloof zijn en het willen beschermen óf mensen die niet om kunnen gaan met verschillende geloven.
Bewijs is er niet. Alleen aanwijzingen. Anders zou het ook geen geloof zijn!quote:Op zondag 10 februari 2008 23:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je bent dom en zwak van geest. God bestaat niet. Bewijs het maar.
Het is een van de beste populair wetenschappelijke schrijvers van de laatste decennia.quote:Op zondag 10 februari 2008 23:48 schreef AstroStart het volgende:
[..]
Dawkings is de meest overrated persoon ooit. Zelfs onder intelligente atheïsten wordt hij niet serieus genomen. Hij drijft teveel richting het populisme.
Maar je hebt niet tegen zijn argumenten in te brengen?quote:Op zondag 10 februari 2008 23:48 schreef AstroStart het volgende:
[..]
Dawkings is de meest overrated persoon ooit. Zelfs onder intelligente atheïsten wordt hij niet serieus genomen. Hij drijft teveel richting het populisme.
Haha, best komisch. Ten eerste ben ik niet dom en ten tweede ben ik absoluut niet zwak van geest.quote:Op zondag 10 februari 2008 23:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je bent dom en zwak van geest. God bestaat niet. Bewijs het maar.
ervaarde = ervoer.
Er zijn ook geen aanwijzingen.Alleen gelovigen en hun interpretaties.quote:Op zondag 10 februari 2008 23:57 schreef kree het volgende:
[..]
Bewijs is er niet. Alleen aanwijzingen. Anders zou het ook geen geloof zijn!
.. Bijbel + feit dat er veel, heel veel, mensen zijn die geloven..quote:Op maandag 11 februari 2008 00:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er zijn ook geen aanwijzingen.Alleen gelovigen en hun interpretaties.
Nee, ik ga 'over de zuiger' als mensen die niet tegen kritiek kunnen of zich snel beledigd voelen, gaan eisen dat bepaalde dingen niet meer MOGEN worden gezegd, omdat ze 'beledigend', 'kwetsend', 'opruiend', 'van slechte invloed', 'godslasterend', enz. zouden zijn. Gelovigen mogen zeggen wat ze willen en hebben wat mij betreft precies dezelfde vrijheden als anderen.quote:Op maandag 11 februari 2008 00:01 schreef raarmaarwaar het volgende:
wacht ff.. Jij mag wel zeggen wat je wil over gelovigen (van welk smaakje of merk dan ook) onder de vlag van vrijheid van menings uiting ..
geweldig goed klopt helemaal met je eens
Als diezelfde gelovige of een nadere gelovige van het zelfde smaakje of merk of iets wat er op lijkt of iemand met de voorkeur over dat smaakje/merk van MENING is dat je hem kwest en dat UIT' dan ga jij over de zuiger..
Nee OK heel logisch.. :n
Ad populum drogreden. Dat er veel mensen zijn die iets geloven, betekent niet dat zij gelijk hebben en al helemaal niet dat zij minderheden hun wil kunnen opleggen.quote:Op maandag 11 februari 2008 00:05 schreef kree het volgende:
[..]
.. Bijbel + feit dat er veel, heel veel, mensen zijn die geloven..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |