Haha, iddquote:Op zondag 10 februari 2008 13:59 schreef TNA het volgende:
Zo'n ding gebruik ik om melk mee op te schuimen voor de cappucino. Maar goed, je kunt ook je deur op slot doen met een stofzuiger.
Neen dit is niet 't zelfde als waar jij je melk mee opschuimt.quote:Op zondag 10 februari 2008 13:59 schreef TNA het volgende:
Zo'n ding gebruik ik om melk mee op te schuimen voor de cappucino. Maar goed, je kunt ook je deur op slot doen met een stofzuiger.
quote:De methode met een glazen kan in een metalen of plastic houder wordt cafetière genoemd. Het filter is gemaakt van fijn metalen gaas met een lange staaf die aan de deksel van de cafetière is bevestigd. In de kan wordt het koffiemaalsel op de bodem geschept, er wordt heet water (net van de kook) op geschonken, 2 minuten laten trekken en voorzichtig het filter naar beneden drukken. Het koffiedik blijft zo onderin gescheiden van de drank. Deze methode vraagt om een grove maling van de koffiebonen.
Inderdaadquote:Op zondag 10 februari 2008 13:59 schreef TNA het volgende:
Koffie moet in dat bakje toch.quote:Op zondag 10 februari 2008 14:00 schreef BrandX het volgende:
koffie erin, gekookt water erin, een grote prutbende heb je dan, vervolgens die stamper van boven naar beneden duwen (rustig)zodat je de koffie onder de stamper houdt, en de koffie zelf boven blijft.
Afhankelijk van je smaak wacht je korter of langer tot je de stamper naar beneden duwt.
Ok, ook nog wachten dusquote:Op zondag 10 februari 2008 14:01 schreef FleshWound het volgende:
- Gemalen koffiebonen in bak doen
- Kokend water toevoegen
- Enkele minuten wachten
- Staaf naar beneden drukken
- Koffie inschenken
Cafetières. Glashelder.
Ja, een heel apparaat was me te duur, had deze gekregen van moedersquote:Op zondag 10 februari 2008 14:01 schreef indahnesia.com het volgende:
Gekocht als koffiezetapparaat eer?
Zie de post van NanKing.quote:Op zondag 10 februari 2008 14:02 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Koffie moet in dat bakje toch.
Dat bakje kan vast op die staaf waar het filter op zit.
Of moet ik:
Bakje onderaan leggen, water opgooien, stok erop vastdrukken, stamper naar boven trekken en naar beneden duwen...
Vergeet je dit nietquote:
Met snelfiltermalingkoffiebonen (quote:Deze methode vraagt om een grove maling van de koffiebonen.
Donders.quote:Op zondag 10 februari 2008 14:04 schreef NanKing het volgende:
[..]
Vergeet je dit niet
[..]
Met snelfiltermalingkoffiebonen () zal het niet goed lukken.
Ja, let daar niet opquote:Op zondag 10 februari 2008 14:05 schreef Renesite het volgende:
Gatverdamme, stermuntthee.
vibrator?quote:Op zondag 10 februari 2008 14:01 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Haha, idd [afbeelding]
Ik heb ook zo'n melkopschuimding, maar dat is zo'n soort spiraaltje met een motortje erop [afbeelding]
Okquote:Op zondag 10 februari 2008 14:04 schreef BrandX het volgende:
[..]
Zie de post van NanKing.
Bakje onderin dus, met de koffie, daar het water op gieten, laten trekken tot je denkt dat het sterk genoeg is, en dan je zeef/stamper erop naar beneden duwen.
Als je klaar bent en de koffie is ingeschonken, kan je de stamper vastdraaien aan het bakkie onderin waardoor je het bakkie weer naar boven kan trekken.
Je kunt voor een tientje een koffiezetapparaat kopen hèquote:Op zondag 10 februari 2008 14:08 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ok
Ik ga het toch nog een keer proberen met snelfiltermaling, iets anders heb ik niet, en ik heb wel trek in koffie
Ja, dat is heel goed mogelijkquote:Op zondag 10 februari 2008 14:05 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Donders.
Komt het daardoor dat het zo slap is?
Echt?quote:Op zondag 10 februari 2008 14:09 schreef TNA het volgende:
[..]
Je kunt voor een tientje een koffiezetapparaat kopen hè
Hmmm.quote:
Yep, MediaMarktquote:Op zondag 10 februari 2008 14:10 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Echt?
Ik moet maar eens zo'n ding kopen ja.
Als dat spul echt zo goedkoop is, koop ik er wel eens.quote:
Dat is ook zo voor 10 euro heb je wel een koffiezetapparaat maar dat wil niet zeggen dat je een goed koffiezetapparaat hebt.quote:Op zondag 10 februari 2008 14:22 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Als dat spul echt zo goedkoop is, koop ik er wel eens.
Ik dacht dat je zo 100 euro voor een beetje een fatsoenlijk apparaat betaalde...
Ligt eraan wat je wil.quote:Op zondag 10 februari 2008 14:22 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik dacht dat je zo 100 euro voor een beetje een fatsoenlijk apparaat betaalde...
Wat een kutding.quote:Op zondag 10 februari 2008 14:24 schreef NanKing het volgende:
[..]
Dat is ook zo voor 10 euro heb je wel een koffiezetapparaat maar dat wil niet zeggen dat je een goed koffiezetapparaat hebt.
[ afbeelding ]
Dit is een leuk ding voor relatief weinig geld. KLIK
Ik heb eens voor tientje zo'n MediaMarktapparaat gekocht, koffiefilter erin en koffie, prima resultaatquote:Op zondag 10 februari 2008 14:22 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Nee, maar hij heeft wel een senseo...quote:Op zondag 10 februari 2008 14:24 schreef NanKing het volgende:
[..]
Dat is ook zo voor 10 euro heb je wel een koffiezetapparaat maar dat wil niet zeggen dat je een goed koffiezetapparaat hebt.
Die heeft hij al, schrijft hij ergens hierbovenquote:Op zondag 10 februari 2008 14:27 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Wat een kutding.
Koop dan gelijk een senseo machine voor 55 euro.
Ziet er hip uitquote:Op zondag 10 februari 2008 14:24 schreef NanKing het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is een leuk ding voor relatief weinig geld. KLIK
Ik heb een senseo gekregen van m'n maten toen ik begon met koffiedrinken, vond het toen erg lekker, maar vind het nu vooral gemakkelijk en moet eerlijk zeggen dat ik een bakkie filtermaling vele malen lekkerder vindt.quote:Op zondag 10 februari 2008 14:24 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je wil.
Normaal, senseo of expresso.
Brons zilver goud diamant......
Ojah.quote:Op zondag 10 februari 2008 14:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Die heeft hij al, schrijft hij ergens hierboven
Wat is het verschil daarmee dan?quote:Op zondag 10 februari 2008 14:28 schreef NanKing het volgende:
Waarom is 't een kloteding?
Hiervoor had ik altijd van die witte plastic apparaten en dat is niet te vergelijken.
senseo
Senseo is best te drinken, maar vooral omdat de meeste mensen nietnormaal koffie kunnen zetten. Een goede bak uit een "gewoon" apparaat vind ik doorgaans beter. Moet eerlijk zeggen dta ik mijn koffie thuis soms ook verpruts, met een Senseo heb je niet echt het beste maar wel een redelijk constante kwaliteit.quote:
Ik koop ook wel senseo koffiepads.quote:Op zondag 10 februari 2008 14:36 schreef ScarFace- het volgende:
Je moet wel goede pads kopen eer-ik.
Niet die huismerk rotzooi
Die zijn op en ik heb geen geld meer tot disndagquote:Op zondag 10 februari 2008 14:35 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Ojah.
Maar de pads zijn op.
Oplossing:
Koop koffiepads
Hier zijn ze ook op![]()
Douwe Egberts![]()
Cafe Choco
Lekker zwart hequote:Op zondag 10 februari 2008 14:37 schreef NanKing het volgende:
Ziet er uit als een lekker stevig bakje hartaanval eer-ik
Kost 2 a 3 euroquote:Op zondag 10 februari 2008 14:37 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Die zijn op en ik heb geen geld meer tot disndag
Pinnen?quote:Op zondag 10 februari 2008 14:45 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ja, maar als je 0 euro hebt, is 2 a 3 euro teveel.
Wat snap je niet aan 0 euro hebben tot dinsdagquote:Op zondag 10 februari 2008 14:52 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Pinnen?
Je hebt wel 10 euro voor een nieuw koffiezet apparaat?
Ik zou ook zo een pak koffie voor 'm kopenquote:Op zondag 10 februari 2008 18:12 schreef Greys het volgende:
Ahhh dat vind ik zielig![]()
Heb je wel brood enzo tot dinsdag?
Ik hoop dat ik genoeg heb jaquote:Op zondag 10 februari 2008 18:12 schreef Greys het volgende:
Ahhh dat vind ik zielig![]()
Heb je wel brood enzo tot dinsdag?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |