Als je een kind van mij geweest was, had ik je nu een knal voor je botte harses gegeven.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 22:47 schreef tijnnl het volgende:
Maar het gaat dus iig lastig worden, maar waag er toch een bezwaarschirift aan iig
Laat Donner het maar niet horenquote:Op zaterdag 9 februari 2008 23:01 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Als je een kind van mij geweest was, had ik je nu een knal voor je botte harses gegeven.
Dus zij konden de volledige achterkant van het verkeerslicht zonder enige belemmering zien, dan wordt het bijna onmogelijk om er iets mee te doen.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 23:02 schreef tijnnl het volgende:
ze reden rechts van de kruising ( afrit snelweg)hebben alleen de achterkant kunnen zien
Hierin heb je volledig gelijk, maar voor het rijden door een oranje licht behoor je geen boete te krijgen alsof je door het rode licht rijdt.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 23:01 schreef spijkerbroek het volgende:
Als je vent genoeg bent om te hard en moedwillig door te rijden bij oranje, dan moet je ook vent genoeg zijn om de consequenties te aanvaarden.
Lafbek.
Je bedoeld 1% heeft verklikkers? "Vroegâh" zag je ze inderdaad veel zitten op de verkeerslichten. Tegenwoordig zie je ze nog maar zelden...quote:Op zaterdag 9 februari 2008 22:42 schreef E.T. het volgende:
99% van de verkeerslichten heeft verklikkertjes aan de achterkant. Agenten kunnen dus van diverse kanten zien of het wel of geen rood licht was. [..]
Uit de verhalen van TS maak ik vooral op dat de twijfel is tussen '(veel) te hard gereden' of '(veel) te hard EN door rood gereden'... Geloof me, ik heb ook een pestpleurishekel aan zinloos geflits (zelf vorige week twee prenten ontvangen voor een schokkende 4 en 6km te hard... op een autosnelweg...) en dienders die prenten uitschrijven om hun targets te halen.. In dit topic heeft TS mij in ieder geval niet kunnen overtuigen dat hij slachtoffer is van overijverige dienders, dus blijf ik erbij dat iedere sanctie die hij krijgt terecht zal zijn.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 23:50 schreef HEvaRe het volgende:
Blijkbaar is er voor de TS een aanzienlijke twijfel of de boete rechtvaardig is, in dat geval zal hij dus geheel terecht een bezwaar in kunnen dienen.
Laten we het wetboek meteen afschaffen en iedereen laten doen wat hij of zij wil. MOet allemaal mogelijk zijn in dit land als ik het zo lees.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 21:45 schreef Mikkie het volgende:
[..]
D'r zijn genoeg plaatsen in NL waar 50 is toegestaan maar 100 à 120 probleemloos kan.
Dat is niet per definitie zo. Dat is toch echt afhankelijk van je snelheid en de afstand tot het verkeerslicht.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 22:31 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
In een 50-zone heb je ruim voldoene tijd om bij oranje licht tot stilstand te komen.
Mooi gesproken.quote:Op zondag 10 februari 2008 10:39 schreef JumpingJacky het volgende:
Door rood licht is een waarneming van 2 agenten, die haal je echt niet zomaar onderuit op een zitting.
Wat betreft de snelheid, ik vermoed dat ze je ophangen aan het kapstok artikel, het in gevaar brengen van de verkeersveiligheid. Dat hoeft niet per definitie direct tot invordering te leiden, maar op een zitting (als je het er op aan laat komen) kan dat wel degelijk gebeuren. Een hernieuwde test, zoals je aangeboden krijgt, lijkt me dan ook een nette uitweg. Tot zover het objectieve deel...
Voor de rest een welgemeend advies: JIJ bent niet in staat te bepalen of je ergens wel of niet 120 kan rijden i.p.v. 50. De wetgever heeft dat werk al voor je gedaan middels verkeersborden. Dat is niet voor niets, die mensen snappen dat iig beter dan jij.
Mocht jij opnieuw een inschatting doen dat je ruim 2x harder kan gaan rijden dan toegestaan, dan hoop ik van harte dat je alleen jezelf te barsten rijdt en niet een onschuldig iemand erbij meeneemt in je graf.
Je bent gewoon een te hard rijdende sukkel die nu denkt met een smoesje onder zijn boete uit te komen. Je bent groot genoeg om te hard en door rood te rijden, wees dan ook groot genoeg om de boete te betalen.quote:Op zondag 10 februari 2008 00:18 schreef tijnnl het volgende:
Ik ga morgen ff kijken of er zo'n lampje achterop zit en anders ga ik het daarmee proberen, niet geschoten is altijd mis...
Als jij 50 rijd zie je het stoplicht lang genoeg van tevoren aankomen. Verder springt het echt niet "ineens" op rood, dus dat kun je ook zien. En als het op oranje staat dan rem je bij voorbaat al af omdat je weet dat het elk moment rood kan worden.quote:Op zondag 10 februari 2008 19:58 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat is niet per definitie zo. Dat is toch echt afhankelijk van je snelheid en de afstand tot het verkeerslicht.
Hier sluit ik me volledig bij aan.....quote:Op zondag 10 februari 2008 10:39 schreef JumpingJacky het volgende:
Door rood licht is een waarneming van 2 agenten, die haal je echt niet zomaar onderuit op een zitting.
Wat betreft de snelheid, ik vermoed dat ze je ophangen aan het kapstok artikel, het in gevaar brengen van de verkeersveiligheid. Dat hoeft niet per definitie direct tot invordering te leiden, maar op een zitting (als je het er op aan laat komen) kan dat wel degelijk gebeuren. Een hernieuwde test, zoals je aangeboden krijgt, lijkt me dan ook een nette uitweg. Tot zover het objectieve deel...
Voor de rest een welgemeend advies: JIJ bent niet in staat te bepalen of je ergens wel of niet 120 kan rijden i.p.v. 50. De wetgever heeft dat werk al voor je gedaan middels verkeersborden. Dat is niet voor niets, die mensen snappen dat iig beter dan jij.
Mocht jij opnieuw een inschatting doen dat je ruim 2x harder kan gaan rijden dan toegestaan, dan hoop ik van harte dat je alleen jezelf te barsten rijdt en niet een onschuldig iemand erbij meeneemt in je graf.
Er is maar 1 correcte manier om onder een boete voor door rood rijden uit te komen. En da's heel simpel, niet door rood rijden. En als je toch door rood rijdt en gepakt wordt dan moet je niet piepen maar gewoon betalen.quote:Op zondag 10 februari 2008 00:18 schreef tijnnl het volgende:
Ik ga morgen ff kijken of er zo'n lampje achterop zit en anders ga ik het daarmee proberen, niet geschoten is altijd mis...
Sterker nog, als het oranje is ben je verplicht om te stoppen, tenzij dat niet meer veilig kan (dat is natuurlijk een vrij rekbaar begrip, daarom wordt er ook niet bekeurd voor door oranje rijden)quote:Op zondag 10 februari 2008 20:01 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als jij 50 rijd zie je het stoplicht lang genoeg van tevoren aankomen. Verder springt het echt niet "ineens" op rood, dus dat kun je ook zien. En als het op oranje staat dan rem je bij voorbaat al af omdat je weet dat het elk moment rood kan worden.
Inderdaad!quote:Op zaterdag 9 februari 2008 21:40 schreef Pupp3t het volgende:
120 waar 50 mag.
Das idd wel redelijk aso...
Oom Agent is je oom niet. Als je zo begint, lacht die rechter je natuurlijk ronduit uit!quote:Op maandag 11 februari 2008 10:21 schreef Pappie_Culo het volgende:
los van het feit dat TS gewoon z'n handjes dicht moet knijpen blijft het een belachelijke situatie dat Oom Agent nagenoeg alles uit z'n duim kan zuigen en daarin gewoon het volle gelijk krijgt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |