In Amerika is grond niet schaars, dan mag jij me vertellen hoe het komt dat "middleclass" huizen daar nu gemiddeld $ 60.000 te duur zijn en hoe dit, tezamen met de kredietcrisis, de huidige val van de huizenprijzen heeft veroorzaakt.quote:Op zondag 10 februari 2008 12:15 schreef _Arthur het volgende:
[..]
De waarde creatie is dan ook niet gebaseerd op het feit dat het stuk steen meer waard wordt. Maar dat de grond waarop het stuk steen staat schaars is.
En dingen die schaars zijn hebben vaak een hoger prijs dan de echte waarde van het goed.
Het lijkt er overigens op dat Netwerk vooral op sensatie uit was, in De Leugen regeert[1] blijkt dat Vereniging Eigen Huis om advies was gevraagd voor de reportage waar renegade naar linkt, maar dat Netwerk dat vervolgens naast zich neer heeft gelegd.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 14:58 schreef renegade808 het volgende:
Harm van Wijk legt het in dit filmpje haarfijn uit: de situatie op de Nederlandse huizenmarkt is nijpender dan op de Amerikaanse Huizenmarkt.
Met als verschil dat het best mogelijk is om, met een beetje broekriem aanhalen, je hypotheek te betalen zonder HRA. Lukt hier ook prima op dit momentquote:Op dinsdag 12 februari 2008 14:56 schreef renegade808 het volgende:
met onze eigen "subprime" hypotheken gebaseerd op de hypotheekrenteaftrek
quote:Op woensdag 13 februari 2008 08:40 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Mooi topic dit, als aankomend huizenkoper mag wat mij betreft de markt wel in elkaar storten !
Och ik heb laatst een hypotheek afgelsoten en voor 30 jaar vast laten zetten.quote:Op zondag 10 februari 2008 01:16 schreef renegade808 het volgende:
[..]
Bullshit. In de praktijk zetten Nederlanders de rente niet voor langer dan 5 jaar vast.
En sterker nog, door de kredietcrisis worden banken terughoudender voor wat betreft rentevaste perioden. Dus als iemand de rente voor 30 jaar wil vastzetten, zal daar een steeds hoger prijskaartje aanzitten. (voor verreweg de meeste mensen een onbetaalbare zaak dus)
Op dit vlak verschilt de NL huizenmarkt helemaal niets t.o.v. buitenlandse markten.
Ik hoor ze ook niet meer!quote:Op maandag 8 december 2008 18:37 schreef Prutzenberg het volgende:
"Welnee, de huizenprijs zal in NL altijd blijven stijgen..." werd mij afgelopen zomer verteld.
Wel raar dat dezelfde personen in mijn omgeving nu verdacht stil zijn.
Ligt er maar net aan welke termijn je hanteert. Is dat 1 maand, een jaar, 10 jaar of 30 jaar.quote:
Inderdaad. Net als brood, auto's en eigenlijk alles. Dat heet inflatie. Maar de huizenprijzen zijn de afgelopen 15 jaar ver boven de inflatie uit gestegen. En dat zal gecorrigeerd worden. En dan kan er de komende 10 jaar heel erg veel vanaf.quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:22 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan welke termijn je hanteert. Is dat 1 maand, een jaar, 10 jaar of 30 jaar.
De langetermijn statistiekjes laten zien dat de huizenprijzen altijd stijgen.
Even in mn glazenbol kijken! Ah! Er kan zelfs ook nog heel erg veel bij!quote:Op woensdag 22 april 2009 10:10 schreef LXIV het volgende:
Inderdaad. Net als brood, auto's en eigenlijk alles. Dat heet inflatie. Maar de huizenprijzen zijn de afgelopen 15 jaar ver boven de inflatie uit gestegen. En dat zal gecorrigeerd worden. En dan kan er de komende 10 jaar heel erg veel vanaf.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |