abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60460254
Misschien kunnen ze mijn frisbee er even tussenuit halen
MOKUM XXX RATED
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 15:09:07 #27
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_60490219
Ghost nets

Die dingen kunnen monsterlijk groot worden door alle rotzooi (incl andere netten) die ze verzamelen.

"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_60505530
Hier een filmpje van wat ze bedoelen met rotzooi:

http://www.crypticmoth.com/Alphabet_Soup.wmv

Kwaliteit is niet super, maar toch nog te zien
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
  donderdag 7 augustus 2008 @ 16:18:53 #29
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_60630861
Holy, dit is best wel ernstig
pi_60630976
Dit zijn van die dingen waar je niet al te veel over hoort en waar overheden niet mee bezig zijn; het kost immers geld. ( )
Die vuilnishoop in de oceaan zal dus voorlopig nog wel blijven groeien.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 16:39:46 #31
27569 -SL-
I've got a jar of di-irt!
pi_60631429

klote-overheden...

Oorlog... lekker belangrijk, word wel gedaan.
Aarde verkloten -- Belangrijk! Ach, komt ooit wel, als het zover is zjin wij toch dood

Maarja, wat doen wij er op FOK! aan? Ook niets, helaasch..
It's pure evil to make a Captain walk the plank of his own ship, twice in one lifetime.
No good can come of it.
pi_60634739
Waarschijnlijk gaat men het pas opruimen als schepen er echt niet meer door heen komen of als dat spul in de motoren terecht komt. Maar het duurt nog wel even voor het zover is. Als er niks gedaan word zullen er denk ik steeds grotere klonten afval ontstaan totdat het echt eilanden worden.
pi_60665530
Wel typisch dat er in nieuwsberichten dan gepraat wordt over het opruimen van die afvalberg en dat dat zo moeilijk is en niet over het oplossen van de oorzaak (de productie van niet-biologisch afbreekbare plastics)
pi_60849411
Een tijd geleden een documentaire gezien over een klein onbewoond eiland dat ook precies in een dergelijke stroming ligt. De hele kust daarvan lag gewoon bezaaid met afval. Echt vreselijk. De onderwaterwereld is zo mooi eigenlijk. Je zou het liefst zien dat ze met megagrote netten die hele troep gewoon konden opvissen.

EN ondertussen draait de hele wereldeconomie om vooral maar meer consumeren.

Biologisch afbreekbaar plastic zou idd een stap in de goede richting zijn. En het feit is wel dat de laatste jaren milieu ineens 'hot' is geworden, bedrijven zijn steeds meer bereid om in duurzame producten te investeren etc. Hopelijk wordt er dus wel iets aan gedaan voor het te laat is.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_60876680
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 11:41 schreef aloa het volgende:
<knip>
Gooi alles maar in zee.
tweemaal zo groot als de Verenigde Staten.
En dan vraagt de mens zich nog af waarom er zoveel ellende op de aardbol is.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 19:08:56 #36
15600 BB-King
Long live the King!
pi_61047056
Het wordt tijd dat ze Google Earth bijwerken, want ik zie ze nog niet liggen.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
pi_61070275
Ik denk zelf dat het op zich wel mee zal vallen uiteindelijk. Waarom? Omdat de natuur zich aanpast aan omstandigheden. Er bestaan al nylon etende (verterende, omzetten in andere stoffen) bacterien, en ik heb goede hoop, dat ook voor de wat meer algemene plastics er bacterien en/of schimmels ontstaan die het op kunnen ruimen. Plastic mag dan nog moeilijk afbreekbaar zijn, het uiteenvallen van het plastic in microscopische deeltjes is op de lange termijneigenlijk goed te noemen. Nu is het een bedreiging voor de voedselketen, maar eens zal het misschien wel deel uitmaken van een nieuw keten.

(btw, er bestaan ook al bacterien die Dioxines eten, de meest giftige stoffen die bekend zijn)
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 19:46:04 #38
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_61070335
Zolang het vuil nog niet zo dik ligt dat je erop kunt fietsen, en het niet met google earth kunt zien, zal niemand het boeien.

Totdat het zo dik is dat je er huizen op kunt bouwen, dan wordt het ineens nog aanlokkelijk ook.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  Moderator dinsdag 21 april 2009 @ 08:49:07 #39
8781 crew  Frutsel
pi_68227606
quote:
'Giftige plastic soep bedreigt mens en milieu'

De miljoenen kilo's plastic die in de oceanen drijven, bedreigen niet alleen het milieu maar ook de gezondheid van de mens. In het plastic zitten giftige stoffen, zegt Jesse Goossens. Zij schreef het boek Plastic Soep, dat maandag in Leeuwarden wordt gepresenteerd

De titel duidt op de enorme berg afval dat vanuit de hele wereld met de stromingen mee naar een plek in de Stille Oceaan is gedreven. Vermoedelijk zijn er meer van dit soort verzamelplekken in de oceanen en zeeën.

Het probleem is dat plastic niet vergaat. Het breekt af in miniscule stukjes, die onderdeel van het water gaan uitmaken. Uiteindelijk komen die deeltjes in de voedselketen terecht of zakken naar de bodem. Goossens: „Niemand kan ze opruimen. Er bestaat geen magneet voor plastic.”

Het gif raakt daarbij volgens haar steeds geconcentreerder omdat het andere gifstoffen aantrekt. „Het kwalijke is dat we er bijna niet omheen kunnen. Het gif zit echt overal in; in babyflesjes, speelgoed, tupperware.”

Goossens begrijpt niet goed waarom de schadelijke stoffen niet worden vervangen door alternatieven. De markt geeft steeds aan dat dit te duur is, maar uit onderzoek blijkt dat op een goedkopere manier plastic kan worden gemaakt, stelt zij. „De productie kost momenteel 1 miljard vaten olie per jaar.”

„Is de consument bereid om meer te betalen voor iets wat beter is voor de omgeving? Zo is onze economie toch georganiseerd: degene met de laagste prijs wint. De consument neemt die beslissing”, zegt Jacques Joosten van directeur Dutch Polymer Institute (DPI) hierover in Plastic Soep. In haar boek laat de auteur diverse mensen, die op de een of andere manier met plastic hebben te maken, aan het woord.

Minister Jacqueline Cramer (Milieu) liet Goossens weten dat zij in de nabije toekomst twee dingen wil realiseren. „Ten eerste - en daar ben ik al hard mee bezig - wil ik dat het plastic afval zo gerecycled wordt, de keten zodanig wordt gesloten, dat er niets meer in zee terecht kan komen. En ten tweede wil ik dat al het afval - niet alleen het plastic afval - dat door boten in zee wordt gedumpt, wordt beperkt.”

Het meeste afval in de oceaan komt vanaf land daar terecht. Het waait van vuilnisbelten, spoelt uit rioleren.
Ruim een jaar later komt er dus een nieuwsbericht...terwijl het al in februari 2008 bekend was
Is die berg inmiddels niet nog groter geworden ?
pi_68244630
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 08:49 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ruim een jaar later komt er dus een nieuwsbericht...terwijl het al in februari 2008 bekend was
Is die berg inmiddels niet nog groter geworden ?
Het nieuwsbericht gaat (aan de inleiding te zien) over het boek Plastic Soep, en dus niet zozeer over de plastic soep zelf. Er wordt natuurlijk wel uitleg over gegeven, maar niet alsof het iets nieuws is.
  zondag 26 april 2009 @ 23:27:34 #41
132605 kawotski
Il Dottore
pi_68409306
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 08:49 schreef Frutsel het volgende:

Minister Jacqueline Cramer (Milieu) liet Goossens weten dat zij in de nabije toekomst twee dingen wil realiseren. „Ten eerste - en daar ben ik al hard mee bezig - wil ik dat het plastic afval zo gerecycled wordt, de keten zodanig wordt gesloten, dat er niets meer in zee terecht kan komen. En ten tweede wil ik dat al het afval - niet alleen het plastic afval - dat door boten in zee wordt gedumpt, wordt beperkt.”

Het meeste afval in de oceaan komt vanaf land daar terecht. Het waait van vuilnisbelten, spoelt uit rioleren.

het 2e punt..
ik wil.. ik wil... Is het niet zo dat het nogal wat kost om je afval netjes aan wal te brengen als je met je schip aanlegt? Je leest nergens de reden nl. waarom schepen hun afval op zee dumpen.. Een boete is dan wel te riskeren, en als die boete is ge-int wie ruimt het afval dan op..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  Redactie Frontpage zondag 26 april 2009 @ 23:29:38 #42
197197 Moozze
Plugged
pi_68409397
Is het op google earth te zien?
  zondag 26 april 2009 @ 23:36:16 #43
132605 kawotski
Il Dottore
pi_68409635
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 19:46 schreef Yildiz het volgende:
Zolang het vuil nog niet zo dik ligt dat je erop kunt fietsen, en het niet met google earth kunt zien, zal niemand het boeien.

Totdat het zo dik is dat je er huizen op kunt bouwen, dan wordt het ineens nog aanlokkelijk ook.
misschien een idee voor het Markermeer, dan kunnen ze daar wat drijvende huizen bouwen.. Overigens als je een omgeploegde akker bekijkt valt het me toch ook wel op dat er ontzettend veel plastic en troep tussen het zand ligt. Althans de akkers die ik zag en toen viel het me op en dat zie je ook niet met google earth
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  maandag 26 april 2010 @ 19:10:19 #45
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_80737110
quote:
Op zondag 26 april 2009 23:27 schreef kawotski het volgende:

[..]

het 2e punt..
ik wil.. ik wil... Is het niet zo dat het nogal wat kost om je afval netjes aan wal te brengen als je met je schip aanlegt? Je leest nergens de reden nl. waarom schepen hun afval op zee dumpen.. Een boete is dan wel te riskeren, en als die boete is ge-int wie ruimt het afval dan op..
Dat scheelt per land... Maar gratis afvalverwerken is ook niet echt een optie, dan krijg je alle troep van de aardbol in je haven.
censuur :O
  woensdag 21 juli 2010 @ 05:05:52 #46
269373 Futureone
Got shit on your face.
pi_84302245
Apart, wel interessant. Ik zou toch wel graag echte foto's willen zien van dit fenomeen.
Hot Tub Time Machine
pi_84302252
nouja zeg
pi_84302261
Achja... ik vind 't echt triestig wat de mens met de planeet aan't doen is...

Ik denk dat 't nog een geluk mag zijn dat 99,9% van al het leven hier niet te zien is. Geef 't tienduizenden jaren of misschien nog langer en micro-organismen zetten de boel wel weer recht... Maargoed, da's wel 't meest lame dat je als mens kan zeggen.
pi_84302267
Waar had je dan verwacht dat het afval allemaal bleef?
The time you enjoy wasting is not wasted time.
pi_84302348
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 05:15 schreef Dubby het volgende:
Waar had je dan verwacht dat het afval allemaal bleef?
Plastic (deftig) verbranden zet 't om naar CO2, hetgeen niet schadelijk is. Vandaar omzetting naar zuurstof via fotosynthese.

Maarja, dat was naief waarschijnlijk...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')