abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56589130
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 20:00 schreef LXIV het volgende:

Hoe kun je trouwens alleen thuis zijn en tegelijkertijd lastiggevallen worden door dronken mannelijke kennissen?
Het lastigvallen maakt inbreuk op het "alleen thuis zijn".
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_56589169
Anders kan je ook niet 'alleen over straat' lopen, en aangerand, beroofd of aangesproken worden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_56589173
1 op de 10 Yes lezeressen is dus verkracht. Toe maar.

Door wie dan in godsnaam? Met wat voor mensen gaan die meisjes om? Of is er een serieverkrachter actief die het speciaal op Yes lezeressen gemund heeft?
  donderdag 7 februari 2008 @ 20:13:42 #34
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56589276
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 19:53 schreef sigme het volgende:
Nah. Vind ik allemaal niet echt opwegen tegen het gedoe, eigenlijk. Zo leuk is het al niet, en een aangifte maakt het er niet beter op. Maar zulke afwegingen zouden verboden moeten worden natuurlijk. Aangifte is uw burgerplicht!
Da's weer een argument tegen een zekere heilstaat

Afgezien daarvan, ik heb uit tweede (of derde) hand meegemaakt hoeveel gedoe zoiets is (vriend waarbij huisgenote werd aangerand door andere huisgenootje, die al vaker 'rare acties' had -- om een uur 's nachts 'per ongeluk' de verkeerde kamer binnenstappen enzo). Maar in dat geval ging 't ook om een twee of drie aangiftes, met de bedoeling om duidelijk te maken dat 't niet om een 'incidentje' ging. Geloof dat die mensen daar twee weken min-of-meer fulltime mee bezig waren. Hrm.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  donderdag 7 februari 2008 @ 20:14:28 #35
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56589291
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 20:07 schreef Soul79 het volgende:
1 op de 10 Yes lezeressen is dus verkracht. Toe maar.

Door wie dan in godsnaam? Met wat voor mensen gaan die meisjes om? Of is er een serieverkrachter actief die het speciaal op Yes lezeressen gemund heeft?
Ik zou m'n geld zetten op degene die de ledenlijst van de Yes beheert.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_56589688
11% verkracht, excuses. Tuurlijkis er een enorm dark number bij de politiestatistieken (heel veel vrouwen durven of willen geen aangifte doen), maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat meer dan 3-5% van de vrouwen verkracht is.
pi_56589748
Ik ben bli dat jullie niet voor strenger straffen zijn.Wat vinden jullie van het idee om alle verkrachters 1 miljoen euro te geven?
Beter 1 vogel in de hand dan geen hand
  donderdag 7 februari 2008 @ 20:39:22 #38
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_56589808
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 20:36 schreef The_Interpreter het volgende:
Ik ben bli dat jullie niet voor strenger straffen zijn.Wat vinden jullie van het idee om alle verkrachters 1 miljoen euro te geven?
Als je eenmaal 10 YES lezeressen verkracht hebt, dan heb je wel een 1 miljoen nodig om dat trauma te verwerken.. Ik ben voor.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_56589844
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 17:29 schreef Sam_Raimi het volgende:
Ze gooien wel alles op een grote hoop:
[..]

Dat heeft elk mens wel eens meegemaakt ongeacht je man of vrouw bent.
Ik ben ook wel eens in mijn reet geknepen door een wijf waarvan ik dacht "gadverdamme"....
Precies! Alleen zijn wij mannen niet van die zeikerds.
  donderdag 7 februari 2008 @ 20:45:56 #40
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_56589963
Die 10% klopt volgens mij wel hoor. Als ik in mijn huidige vriendenkring (Duitsland, allemaal brave getrouwde huisvrouwen met een goede opleiding) en mijn vroegere vriendenkring (nederland, van arbeidersmilieu tot beter middenklasse) rondkijk, dan ligt het percentage nog wel hoger. Eerder rond de 30%.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_56590030
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 20:45 schreef Tinkepink het volgende:
Die 10% klopt volgens mij wel hoor. Als ik in mijn huidige vriendenkring (Duitsland, allemaal brave getrouwde huisvrouwen met een goede opleiding) en mijn vroegere vriendenkring (nederland, van arbeidersmilieu tot beter middenklasse) rondkijk, dan ligt het percentage nog wel hoger. Eerder rond de 30%.
En wie zijn dan al die verkrachters? Ik ken ze nl niet. Of rekenen we soms ook verkrachting staande huwelijk mee oid?
  donderdag 7 februari 2008 @ 20:54:37 #42
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_56590196
Een deel onbekenden (nooit gepakt), een deel bekenden (kennissenkring) en een deel binnen de relatie. Ja, dat laatste telt ook.
  donderdag 7 februari 2008 @ 20:55:08 #43
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_56590211
quote:
Het is een goed idee om verkrachters geld te geven. Op die manier wordt recivide voorkomen (prostitue-bezoek is mogelijk, makkelijker een vrouw te vinden), maar één miljoen vind ik overdreven. Zo wordt verkrachting eerder in de hand gewerkt. Een veel en veel kleiner percentage van dat bedrag lijkt me meer dna voldoende.
Ik denk dat bij 30.000 tot 40.000 euro de maatschappelijke opbrengst maximaal is. Want een vrouw met een trauma kost al snel een veelvoud hiervan.
The End Times are wild
pi_56590465
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 20:54 schreef Tinkepink het volgende:
Een deel onbekenden (nooit gepakt), een deel bekenden (kennissenkring) en een deel binnen de relatie. Ja, dat laatste telt ook.
De groep onbekenden is volgens mij miniem. Bekenden hebben meer gelegenheid, maar dan nog is 10% bizar veel volgens mij.
  donderdag 7 februari 2008 @ 21:11:51 #45
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_56590521
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 21:08 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

De groep onbekenden is volgens mij miniem. Bekenden hebben meer gelegenheid, maar dan nog is 10% bizar veel volgens mij.
Nouja, volgens mij niet dus.
pi_56590546
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 20:45 schreef Tinkepink het volgende:
1 op de 3 vrouwen die jij kent is dus verkracht?

Als dat representatief zou zijn, dan lopen er in Nederland en Duitsland miljoenen en miljoenen verkrachte vrouwen rond. En dus óók miljoenen verkrachters, waarvan er (gezien het totaal aantal gedetineerden in NL) nog geen 0,0001 % achter de tralies zit.

Het spijt me, maar nog los van het feit dat ik in mijn toch ook niet onaanzienlijke vriendenkring geen enkel slachtoffer van verkrachting ken, gaat dat er bij mij niet in
  donderdag 7 februari 2008 @ 21:16:56 #47
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_56590640
quote:
Geslacht: Man
Zou het hieraan liggen?
  donderdag 7 februari 2008 @ 21:19:39 #48
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56590700
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 21:12 schreef Soul79 het volgende:

Als dat representatief zou zijn, dan lopen er in Nederland en Duitsland miljoenen en miljoenen verkrachte vrouwen rond. En dus óók miljoenen verkrachters, waarvan er (gezien het totaal aantal gedetineerden in NL) nog geen 0,0001 % achter de tralies zit.
He, alle mannen zijn verkrachters.
pi_56590912
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 21:19 schreef gronk het volgende:

[..]

He, alle mannen zijn verkrachters.
Zo heeft onze post jaren '70 hypercorrect-geëmancipeerde opvoeding het ons idd geleerd: mannen zijn beesten en kunnen het best preventief gecastreerd worden
pi_56590978
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 21:12 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Het spijt me, maar nog los van het feit dat ik in mijn toch ook niet onaanzienlijke vriendenkring geen enkel slachtoffer van verkrachting ken, gaat dat er bij mij niet in
Mijn idee, of zouden er een paar uiterst potente verkrachters actief zijn, die iedere dag een paar vrouwen verkrachten? Waar blijven die zaken eigenlijk in de aangiftestatistieken (mede gelet op het schrikbarend hoge aantal valse aangiftes!)?
  Donald Duck held donderdag 7 februari 2008 @ 21:36:39 #51
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_56591053
Ik geloof ook maar weing van die getallen. Waarschijnlijk allemaal van die feministes die het al sexuele intimidatie noemen als ze 'lekker ding' genoemd worden en de minste aanraking al gelijk vinden staan aan aanranding. En dat zogenaamde verkrachtingspercentage is helemaal absurd.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_56591168
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 21:16 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Zou het hieraan liggen?
Ik zou nu net als jij flauw kunnen gaan doen en opmerken dat jij door je vrouw-zijn wellicht neigt naar overdrijving en uitvergroting van collectief slachtofferschap, maar dat zal ik maar niet doen

Begrijp me niet verkeerd, ik maak me geen illusies over het geweld tegen vrouwen waartoe mannen in staat zijn, iedere willekeurige oorlog toont dat wel aan. Maar de stelling dat 1 op de 3 vrouwen is verkracht (hoeveel vrouwen worden er dan eigenlijk 'slechts' aangerand, zowat allemaal?), maw dat er alleen al hier in Nederland een paar miljoen verkrachte vrouwen rondloopt en evenveel verkrachters, is gewoon ridicuul en wordt overigens door geen enkele serieuze statistiek (dat aangiften met 3 vermenigvuldigt) onderbouwd.

Het onderwerp heeft dat soort groteske overdrijving ook niet nodig, het is al ernstig genoeg.
  donderdag 7 februari 2008 @ 22:10:33 #53
3767 Herald
Come get some
pi_56591740
quote:
wat ben jij een irritante zak zeg, immer op onsubtiele wijze een discussie proberen te forceren over te lage straffen.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_56591992
Die seksuele intimidatie cijfers geloof ik nog wel als ik hoor wat mijn vriendin allemaal te horen krijgt, (en jammer genoeg ook wat verontrusterende gebeurtenissen). Maar dat 10% van alle vrouwen verkracht zou zijn lijkt mij schromelijk overdreven.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_56592408
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 19:07 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Boehoe, stel je aan zeg. Dat is toch geen aanranding
Of het nou aanranding is of niet. Zie je echt niet in waarom dat niet mag?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 7 februari 2008 @ 22:55:54 #56
3767 Herald
Come get some
pi_56592772
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 22:40 schreef waht het volgende:
Of het nou aanranding is of niet. Zie je echt niet in waarom dat niet mag?
ik denk dat dat het punt niet is. Als twee vrouwen zegggen aangerand te zijn door een collega en de een is tegen de muur geduwd en betast en de ander beweert op de billen zijn gepetst dan vind je het toch ook niet raar dat er maar een ontslagen wordt en de ander een reprimande krijgt.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_56597771
Intimidatie is heel wat anders dan geweld. Wat dat betreft klopt de TT voor geen meter.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 09:32:25 #58
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56597918
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 19:09 schreef gronk het volgende:
Pfrt: CBS-cijfers: in 2006 waren er ~107.000 aangiftes van 'ernstig geweld'. Daar valt gewone mishandeling onder, doodslag, moord, maar ook verkrachting.

Maar goed, nu gaan vrouwen natuurlijk beweren dat ze noooooit aangifte doen.
Ik heb geen aangifte gedaan op aanraden van de politie

Er zijn natuurlijk genoeg vrouwen die dat niet doen, ook die dat wel doen en er zijn idd vrouwen die bij een tik tegen hun billen al roepen dat ze aangerand zijn.
Dan ben ik wel heeeel vaak aangerand, ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die die dingen anders oppikken.

Ik heb ooit over straat gelopen dat er een jongen ineens zijn hand in mijn broek stak en een ander zijn tong in mijn oor, dat vond ik wat overdreven.
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
  vrijdag 8 februari 2008 @ 09:34:13 #59
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56597944
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 21:42 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Ik zou nu net als jij flauw kunnen gaan doen en opmerken dat jij door je vrouw-zijn wellicht neigt naar overdrijving en uitvergroting van collectief slachtofferschap, maar dat zal ik maar niet doen

Begrijp me niet verkeerd, ik maak me geen illusies over het geweld tegen vrouwen waartoe mannen in staat zijn, iedere willekeurige oorlog toont dat wel aan. Maar de stelling dat 1 op de 3 vrouwen is verkracht (hoeveel vrouwen worden er dan eigenlijk 'slechts' aangerand, zowat allemaal?), maw dat er alleen al hier in Nederland een paar miljoen verkrachte vrouwen rondloopt en evenveel verkrachters, is gewoon ridicuul en wordt overigens door geen enkele serieuze statistiek (dat aangiften met 3 vermenigvuldigt) onderbouwd.

Het onderwerp heeft dat soort groteske overdrijving ook niet nodig, het is al ernstig genoeg.
Ik weet het niet, ik ken in mijn omgeving iig genoeg vrouwen die verkracht zijn.
Het is over het algemeen niet iets waar je zomaar met iedereen over praat.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 09:37:12 #60
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56597997
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 20:47 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

En wie zijn dan al die verkrachters? Ik ken ze nl niet. Of rekenen we soms ook verkrachting staande huwelijk mee oid?
Wie zegt dat jij geen verkrachters kent?

Daar lopen ze heus niet mee te koop hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')