abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56642207
quote:
Op zondag 10 februari 2008 13:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij niet in ieder geval
Ik ken mijn verantwoordelijkheden. Schuif mijn seksleven niet af op de samenleving als "spuit me maar lekker vol want de samenleving betaalt toch ons pleziertje mocht het misgaan."

Lekkere a-sociale instelling zeg.

Maargoed, eigen initiatief cq verantwoordelijkheid bestaat nog amper tegenwoordig.
pi_56642269
quote:
Op zondag 10 februari 2008 13:37 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik ken mijn verantwoordelijkheden. Schuif mijn seksleven niet af op de samenleving als "spuit me maar lekker vol want de samenleving betaalt toch ons pleziertje mocht het misgaan."

Maargoed, eigen initiatief cq verantwoordelijkheid bestaat nog amper tegenwoordig.
Ik betaal liever jouw eenmalige abortus dan dat ik jarenlang de kinderbijslag betaal van jouw ongewenste kind.

Los daarvan vind ik dat de PVV wel de laatste partij is die in die geval een appel mag doen op eigen verantwoordelijkheid. Wilders kost de samenleving met zijn uitspraken ook geld. Die schuift zijn uitspraken af op de samenleving als "ik schop tegen alles en iedereen aan want de samenleving betaalt toch mijn beveiliging als ik eens iemand voor het hoofd stoot"
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  zondag 10 februari 2008 @ 14:01:57 #203
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_56642827
quote:
Op zondag 10 februari 2008 01:05 schreef Seneca het volgende:

Volgens die redenering kun je mensen zelf laten opdraaien voor een abortus, op straat laten rotten na een faillisement of ontslag, laten creperen wanneer ze ziek worden en niet verzekerd. Allemaal best,

volgens mij snap je er helemaal niets van; ontslag en faillissement zijn toch geen gevolg van een vrijwillige handeling? Als je nu ontslag neemt krijg je ook geen WW..
quote:

Bijvoorbeeld: Je kunt wel zeggen dat alle junks in dit land hun situatie aan zichzelf te wijten hebben (wat strikt genomen ook zo is) en ze daarom geen eten, onderdak, etc. op kosten van de staat aanbieden.
als je junkies niet ziet als vrijjwillig ziek dan is dat een logisch gevolg. (interessant om door te trekken naar rokers met longkanker)
quote:

Het gevolg is dan echter wel dat die junk dat eten gaat stelen. Wordt hij niet gepakt heeft hij te eten, wordt hij wel gepakt dan heeft hij een lekker warme cel om in te slapen. De samenleving betaalt hoe dan ook, maar wanneer je de verslaafdenopvang zelf regelt kun je in ieder geval nog proberen ze te helpen met afkicken. Wanneer je dat niet doet blijft het probleem zichzelf in stand houden.
Leuke redenatie maar je gaat voorbij aan twee zaken; ten eerste is die junk al cirmineel want die drugs van hem groeit niet aan de bomen..Ten tweede heb je primair een handhavingsprobleem; diefstal wat natuulijk op een heel andere wijze valt op te lossen..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zondag 10 februari 2008 @ 14:16:51 #204
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_56643247
quote:
Op zondag 10 februari 2008 13:40 schreef Seneca het volgende:

[..]

Ik betaal liever jouw eenmalige abortus dan dat ik jarenlang de kinderbijslag betaal van jouw ongewenste kind.
Dit is eigenlijk waar het om gaat.

Maar van de PVV zijn we inmiddels wel gewend dat ze ELK probleem van de verkeerde kant aanpakken...
lege ton
  zondag 10 februari 2008 @ 14:19:12 #205
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56643290
quote:
Op zondag 10 februari 2008 14:16 schreef nonzz het volgende:

Dit is eigenlijk waar het om gaat.

Maar van de PVV zijn we inmiddels wel gewend dat ze ELK probleem van de verkeerde kant aanpakken...
Het probleem met de PVV is dat ze eigenlijk helemaal niets willen betalen, en dat het ontzettende korte-termijn denkers zijn. Uiteindelijk betalen ze daar veel meer voor.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zondag 10 februari 2008 @ 14:32:33 #206
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_56643672
quote:
Op zondag 10 februari 2008 14:01 schreef Napalm het volgende:

Leuke redenatie maar je gaat voorbij aan twee zaken; ten eerste is die junk al cirmineel want die drugs van hem groeit niet aan de bomen..Ten tweede heb je primair een handhavingsprobleem; diefstal wat natuulijk op een heel andere wijze valt op te lossen..
Je vergeet dat de staat heeft bepaald dat (sommige) drugs illegaal zijn. De staat is dus de primaire veroorzaker van het probleem. Ze mogen dus zelf de troep opruimen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_56643754
quote:
Op zondag 10 februari 2008 12:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Heb het al vaker gezegd, die Wilders is echt geen haar anders dan al die achterlijke imams.
Ze zitten heel dicht bij elkaar inderdaad . De aanhangers hier op fok ook overigens
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 10 februari 2008 @ 15:02:48 #208
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_56644548
quote:

[..]

of het kind gewenst is heeft invloed op of jij de kinderbijslag wil betalen??

Bij mij uiteraard wel; als men kiest voor kinderen dan mag men die zelf betalen. Kies je niet voor kinderen (bv verkrachting) dan vind ik wel iets te zeggen voor betalen door de staat. Bij jou is het andersom?
quote:
Los daarvan vind ik dat de PVV wel de laatste partij is die in die geval een appel mag doen op eigen verantwoordelijkheid. Wilders kost de samenleving met zijn uitspraken ook geld. Die schuift zijn uitspraken af op de samenleving als "ik schop tegen alles en iedereen aan want de samenleving betaalt toch mijn beveiliging als ik eens iemand voor het hoofd stoot"
Idioterie; Wilders vraagt er niet om dat mensen hem naar het leven staan, zolang hij zich aan de wet houdt dient de staat hem te beschermen. Logisch is dan ook dat de maatschappij die betaalt.
quote:
Op zondag 10 februari 2008 14:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je vergeet dat de staat heeft bepaald dat (sommige) drugs illegaal zijn.
Ik ben van mening zolang je anderen geen overlast bezorgd je jezelf helemaal plat mag spuiten/ snuiven.
quote:
Op zondag 10 februari 2008 14:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:De staat is dus de primaire veroorzaker van het probleem. Ze mogen dus zelf de troep opruimen.
Welk probleem bedoel je nu?

[ Bericht 24% gewijzigd door Napalm op 10-02-2008 15:08:50 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_56645973
quote:
Op zondag 10 februari 2008 13:37 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

dus jij vindt het verantwoordelijk om een ongewenst kind op de wereld te zetten
pi_56646194
quote:
Op zondag 10 februari 2008 16:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Dus jij vindt het onverantwoordelijk om ongewenste personen, zoals criminelen, in leven te laten? Ongewenste kinderen kunnen overigens net zo goed een goede en nuttige toekomst hebben.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_56646303
quote:
Op zondag 10 februari 2008 16:23 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Dus jij vindt het onverantwoordelijk om ongewenste personen, zoals criminelen, in leven te laten? Ongewenste kinderen kunnen overigens net zo goed een goede en nuttige toekomst hebben.
Dat is een heel andere discussie. Over de ethische kant van abortus, daar doelde ik niet op. Maar het gaat er hier om alsof het goedkoper zou.
  zondag 10 februari 2008 @ 16:38:00 #212
pi_56646495
quote:
Op zondag 10 februari 2008 15:02 schreef Napalm het volgende:

Welk probleem bedoel je nu?
Ten eerste ben je als junk crimineel omdat de drugs zelf illegaal zijn (gebruik) en omdat anderen die drugs aanleveren (heling)

Ten tweede zorgt die criminalisatie voor hogere kosten. De gemiddelde alcohol junk leeft niet op straat. Als alcohol illegaal zou zijn zou het vergelijkbare problemen opleveren als nu heroïne/cocaïne. Zie USA: drooglegging
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_56646716
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 11:01 schreef ethiraseth het volgende:

En jij denkt veel te makkelijk over een abortus. Dat er een kleine groep is die er heel makkelijk over denkt neemt niet weg dat het voor de meeste vrouwen echt wel een heftige beslissing is ,waar soms nog lang psychische problemen door overblijven. Dat wordt nooit meegenomen in idiote voorstellen als de pvv hier doet. Men kijkt naar de uitzonderingen en doet alsof dat de norm is.
Dat mag je ff uitleggen, waarom ik te makkelijk over abortus denk
Want waar je dat nou weer vandaan haalt is me een raadsel.
En bovendien niet waar.
pi_56647355
quote:
Op zondag 10 februari 2008 16:49 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:

[..]

Dat mag je ff uitleggen, waarom ik te makkelijk over abortus denk
Want waar je dat nou weer vandaan haalt is me een raadsel.
En bovendien niet waar.
Jij denkt niet makkelijk over abortus, je denkt dat het makkelijk is om abortus te plegen .. en dat is het dus voor de overgrote meerderheid van vrouwen niet, het is een heftige beslissing die zijn sporen achterlaat ..
pleased to meet you
  † In Memoriam † zondag 10 februari 2008 @ 17:31:52 #215
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_56647541
quote:
Op zondag 10 februari 2008 12:59 schreef Seneca het volgende:

Ik hoop van harte dat bij jou ooit het condoom scheurt. .
Heb je daar tegenwoordig een abortus voor nodig dan? Ik dacht dat de morning after pil dan wel afdoende was, is men resistent geworden tegen die morning after pillen dan
pi_56647746
quote:
Op zondag 10 februari 2008 16:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Dus jij vindt het verantwoordelijk om een leven te beëindigen vanwege onverantwoordelijk gedrag om maar 1 punt te noemen?

Los daarvan, als men dan toch besluit tot een abortus zijn de kosten daarvan niet zo astronomisch hoog dat het onoverkomenlijk is.

Een mooie stok achter de deur om goed na te denken over eventuele gevolgen maar dáár sta je niet bij stil.

sjonge, kan je nog kortzichtiger wauwelen. Een avondje uit met entree, drank en drugs kosten haast meer.
  zondag 10 februari 2008 @ 17:55:43 #217
pi_56647948
quote:
Op zondag 10 februari 2008 17:43 schreef Dr.Nikita het volgende:

Een mooie stok achter de deur om goed na te denken over eventuele gevolgen maar dáár sta je niet bij stil.

sjonge, kan je nog kortzichtiger wauwelen. Een avondje uit met entree, drank en drugs kosten haast meer.
Sorry hoor, maar in dit topic ben jij degene die kortzichtig wauwelt. Lees anders even terug.
pi_56649595
Goed punt van Agema, ik denk dat we er op zijn minst naar moeten streven om het aantal abortussen sterk te beperken. Vrijheid blijheid kan nooit een situatie zijn waarin een beslissing wordt genomen over het doden van een ongeboren kind (lastige situatie trouwens, twee vrijheden botsen). Ook hoop ik dat mensen voorzichtiger worden als het gaat om met Jan-en-Alleman in bed te duiken, die cultuur ontstaat denk ik veel meer bij veel jongeren.
pi_56649684
nu zelf betalen, en straks als een goed loopjongen van de NeoCons abortus verbieden zeker
  zondag 10 februari 2008 @ 19:36:47 #220
pi_56649850
quote:
Op zondag 10 februari 2008 19:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
Goed punt van Agema, ik denk dat we er op zijn minst naar moeten streven om het aantal abortussen sterk te beperken. Vrijheid blijheid kan nooit een situatie zijn waarin een beslissing wordt genomen over het doden van een ongeboren kind (lastige situatie trouwens, twee vrijheden botsen). Ook hoop ik dat mensen voorzichtiger worden als het gaat om met Jan-en-Alleman in bed te duiken, die cultuur ontstaat denk ik veel meer bij veel jongeren.
De Nederlandse abortus cijfers behoren tot de laagste ter wereld. Dus die vrijheid-blijheid is geen oorzaak van veel abortussen. Eerder andersom.
  zondag 10 februari 2008 @ 19:43:06 #221
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_56649975
quote:
Op zondag 10 februari 2008 12:48 schreef Dr.Nikita het volgende:
Onverantwoord neuken doe jezelf. Is precies hetzelfde als stomdronken achter het stuur kruipen, een ongeluk veroorzaken en vervolgens van de verzekering de schade claimen.
Ja, want de pil en/of condoom zijn bij perfect gebruik absoluut 100% betrouwbaar

Ga jij es snel even een paar lesjes sexuele voorlichting volgen...
  zondag 10 februari 2008 @ 19:46:00 #222
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_56650040
quote:
Op zondag 10 februari 2008 13:09 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik hoop dat jij de betekenis kent van eigen verantwoordelijkheid.
Jah, want een kind krijgen dat je niet wilt en/of kan betalen is heel verantwoordelijk!

En je benen bij elkaar houden kan natuurlijk ook nog! Sex is tenslotte geen natuurlijke behoefde van de mens ofzo, welnee...
pi_56650069
De PVV heeft ergens wel gelijk natuurlijk. Als een abortus wordt gepleegd als gevolg van onverantwoordelijk gedrag, dan is die abortus betalen in dezelfde orde als het betalen van een cosmetische ingreep. Het wordt natuurlijk anders bij een verkrachting of wanneer iemand van 13/14 zwanger wordt.

Toch vind ik het griezelig dat die enge Wilders & co nu met conservatieve abortusstandpunten komen. Ze flirten blijkbaar met de Nederlandse christenen. Aan de overkant van de oceaan ligt een land waar het christendom is gekaapt door (extreem-)rechts en dat is behoorlijk uit de hand gelopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dodecahedron op 10-02-2008 19:58:03 ]
pi_56650236
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 16:11 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Alle argumenten die voorbij komen, zijn afgeleid van Christelijke loze principes.
Mja. Beetje wereldvreemd om te stellen dat alleen christenen het ongepast vinden om ongeboren kinderen te doden.
  zondag 10 februari 2008 @ 19:57:39 #225
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_56650316
quote:
Op zondag 10 februari 2008 19:47 schreef Dodecahedron het volgende:
De PVV heeft ergens wel gelijk natuurlijk. Als een abortus wordt gepleegd als gevolg van onverantwoordelijk gedrag, dan is die abortus betalen in dezelfde orde als het betalen van een cosmetische ingreep. Het wordt natuurlijk anders bij een verkrachting of wanneer iemand van 13/14 zwanger wordt.
Dus als een voorbehoedsmiddel faalt bij perfect gebruik, wat mogelijk is, dan is de vrouw onverantwoordelijk en moet zij als straf 9 maanden haar lichaam opofferen met alle (permanente) gevolgen van dien, om vervolgens een bevalling/keizersnede door te moeten maken (nog een aanslag op lichaam en geest) met als laatste onderdeel van de straf een ongewenst kind? Misschien zelfs wel meerdere kinderen? Ja, goed idee! Dat zal haar leren! En op het lijden van dat ongewenste kind dat of onwillige ouders krijgt of wordt gedumpt in een tehuis letten we maar even niet.
pi_56650359
quote:
Op zondag 10 februari 2008 19:57 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Dus als een voorbehoedsmiddel faalt bij perfect gebruik, wat mogelijk is, dan is de vrouw onverantwoordelijk en moet zij als straf 9 maanden haar lichaam opofferen met alle (permanente) gevolgen van dien, om vervolgens een bevalling/keizersnede door te moeten maken (nog een aanslag op lichaam en geest) met als laatste onderdeel van de straf een ongewenst kind? Misschien zelfs wel meerdere kinderen? Ja, goed idee! Dat zal haar leren! En op het lijden van dat ongewenste kind dat of onwillige ouders krijgt of wordt gedumpt in een tehuis letten we maar even niet.
Waar heb je het over. Ik zeg puur dat ze het dan zelf moet betalen. Man, van mij mag ze het 3x vermoorden en in de frituur gooien, we leven in een vrij land.
  zondag 10 februari 2008 @ 20:11:34 #227
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_56650641
Het gaat hier toch helemaal niet om het feit of vrouwen abortus moeten plegen of niet? Sjeez! Dat moeten die vrouwen toch zelf weten, daar hebben wij toch niks mee te maken?! Dat is hartstikke persoonlijk.

Stel he, dit gevalletje wordt aangenomen en het wordt inderdaad duurder om abortus te plegen. Of erger: het komt ergens in de toekomst (ik hoop zo van niet) dat het weer illegaal wordt. Dan betekend het echt niet dat het ineens verdwenen is, het wordt dan gewoon gedaan in achterafbuurten met breinaalden en kruiden, of nog meer gruwelijke zaken zoals nu gebeurd in landen waar het nog illegaal is.
Abortus zal, net als prostitutie, altijd een deel uitmaken van de menselijke samenleving omdat er altijd vrouwen zijn die een kind soms gewoon niet willen krijgen. Of abortus nou legaal of illegaal is.
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zondag 10 februari 2008 @ 20:18:07 #228
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_56650825
quote:
Op zondag 10 februari 2008 19:59 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Waar heb je het over. Ik zeg puur dat ze het dan zelf moet betalen. Man, van mij mag ze het 3x vermoorden en in de frituur gooien, we leven in een vrij land.
Maar dat moeten vrouwen voortaan ook maar zelf kraamzorg e.d. betalen. Kinderen krijgen is toch geen ziekte? daar kiezen ze toch zelf voor?

Als vrouwen abortus zelf moeten betalen, komen vooral arme vrouwen in de problemen. Omdat voorbehoedsmiddelen dus niet 100% betrouwbaar zijn, is de enige manier om een zwangerschap te voorkomen, geen seks te hebben. Abortus zelf betalen = seks voortaan alleen voor de rijken. Nee, da's lekker...
pi_56651390
Seks is te leuk om het te laten. Gewoon netjes de pil slikken als dame zijn en als man zijnde er niet klakkeloos vanuit gaan dat vrouwen dat ding nooit vergeten en condooms gebruiken.
  zondag 10 februari 2008 @ 20:55:52 #230
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56651668
Uit de OP:
quote:
Een abortus kost de samenleving naar schatting 315 euro
Volgens mij is dat een schijntje in vergelijking tot de kosten van een kutmarokkaantje. Maar goed, ik heb het idee dat wilders --als rasVVD'er-- druk bezig is om ervoor te zorgen dat er voldoende problemen zijn zodat-ie kan blijven roepen dat het tijd wordt 'voor een KEI en KEI harde aanpak'.

I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_56651703
quote:
Op zondag 10 februari 2008 19:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
Juist omdat alles in Nederland goed geregeld is op dit gebied zijn er extreem weinig abortussen. Daar iets aan veranderen zal niet snel verbeteren zijn.
  zondag 10 februari 2008 @ 20:59:26 #232
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_56651763
Vrijheid en blijheid gaan dan ook gepaard met voorbehoedsmiddelen.

Het lijkt erop dat de rechtervleugel te weinig neukt.
Zyggie.
  zondag 10 februari 2008 @ 21:00:18 #233
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56651788
Dat laatste lijkt me niet zo verwonderlijk
  † In Memoriam † zondag 10 februari 2008 @ 22:19:44 #234
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_56654119
quote:
Op zondag 10 februari 2008 19:47 schreef Dodecahedron het volgende:
De PVV heeft ergens wel gelijk natuurlijk. Als een abortus wordt gepleegd als gevolg van onverantwoordelijk gedrag, dan is die abortus betalen in dezelfde orde als het betalen van een cosmetische ingreep.
Onverantwoordelijk gedrag als maat?
Gohh, SOA's (hiv! chlamidia ect)
Risico's die sporters nemen
Teveel drinken/roken/drugs
Alle gevolgen hiervan zelf gaan betalen dan?
pi_56654170
Ik heb er geen problemen mee om een eventuele abortus zelf te betalen. Is namelijk een stuk goedkoper dan een kind.
pi_56654540
Kut PVV heeft alweer 10 pagina's aan topic gespuid met hun idiote voorstel..
pi_56654627
quote:
Op zondag 10 februari 2008 22:19 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Onverantwoordelijk gedrag als maat?
Gohh, SOA's (hiv! chlamidia ect)
Risico's die sporters nemen
Teveel drinken/roken/drugs
Alle gevolgen hiervan zelf gaan betalen dan?
Je ziet een baby als een ziekte?
  zondag 10 februari 2008 @ 22:34:34 #238
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_56654636
quote:
Op zondag 10 februari 2008 22:21 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb er geen problemen mee om een eventuele abortus zelf te betalen. Is namelijk een stuk goedkoper dan een kind.
Daar zit ook wel weer wat in
pi_56654673
quote:
Op zondag 10 februari 2008 22:34 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Een ongeneeslijke SOA.
  † In Memoriam † zondag 10 februari 2008 @ 22:35:50 #240
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_56654682
quote:

[.Als een abortus wordt gepleegd als gevolg van onverantwoordelijk gedrag, dan is die abortus betalen in dezelfde orde als het betalen van een cosmetische ingreep. .]

Jij vergelijkt het met een cosmetische ingreep.
(terwijl je het hebt over --> een gevolg van onverantwoordelijk gedrag..<<--)
pi_56659123
quote:
Op zondag 10 februari 2008 19:43 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Ja, want de pil en/of condoom zijn bij perfect gebruik absoluut 100% betrouwbaar
Wat heeft een ziektekostenverzekering daarmee te maken?
quote:
Ga jij es snel even een paar lesjes sexuele voorlichting volgen...
Het is mij een raadsel wat sexuele voorlichting van doen heeft met het zelf betalen van abortus.
quote:
Op zondag 10 februari 2008 19:46 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Jah, want een kind krijgen dat je niet wilt en/of kan betalen is heel verantwoordelijk!
En je benen bij elkaar houden kan natuurlijk ook nog! Sex is tenslotte geen natuurlijke behoefde van de mens ofzo, welnee...
Jah en daarom moet deze ziekte in het zorgpakket
quote:
Op zondag 10 februari 2008 20:18 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Maar dat moeten vrouwen voortaan ook maar zelf kraamzorg e.d. betalen. Kinderen krijgen is toch geen ziekte? daar kiezen ze toch zelf voor?
Dit slaat al helemaal nergens op.
quote:
Als vrouwen abortus zelf moeten betalen, komen vooral arme vrouwen in de problemen. Omdat voorbehoedsmiddelen dus niet 100% betrouwbaar zijn, is de enige manier om een zwangerschap te voorkomen, geen seks te hebben. Abortus zelf betalen = seks voortaan alleen voor de rijken. Nee, da's lekker...
Joh stel je niet aan, voor die 315 euro koopt ze maar een keer geen LCD TV, houdt ze nog geld over ook.
pi_56660536
quote:
Op maandag 11 februari 2008 08:01 schreef Dr.Nikita het volgende:
Joh stel je niet aan, voor die 315 euro koopt ze maar een keer geen LCD TV, houdt ze nog geld over ook.
Mijn God. Jij kunt echt alleen denken in stereotypen die je baseert op verhaaltjes uit het het nieuws, is het niet?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_56662395
quote:
Op maandag 11 februari 2008 10:16 schreef Seneca het volgende:

[..]

Mijn God. Jij kunt echt alleen denken in stereotypen die je baseert op verhaaltjes uit het het nieuws, is het niet?
Tuurlijk zie je het sarcasme niet wat er af druipt. Had ook niet anders verwacht van verwende tieners die alles overheidsgeregeld willen zien.
pi_56662466
quote:
Op maandag 11 februari 2008 08:01 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wat heeft een ziektekostenverzekering daarmee te maken?
wat heeft de ziektekostenverzekering überhaupt te maken met dit topic .. de pil is sinds kort weer in het basispakket maar valt onder je eigen risico, dus daar betaal je al zelf voor en abortus wordt niet betaald door het ziekenfonds
quote:
Het is mij een raadsel wat sexuele voorlichting van doen heeft met het zelf betalen van abortus.
je had het over onverantwoordelijk gedrag, alsof zo'n ongewenste zwangerschap per definitie het gevolg zou zijn je eigen verkeerde gedrag .. je bent blijkbaar niet bekend met het feit dat de pil bij sommige vrouwen gewoon niet werkt ?
quote:
Jah en daarom moet deze ziekte in het zorgpakket
yup, net als alle andere medische handelingen die je maar beter door gekwalificeerde mensen kan laten uitvoeren .. en het wordt trouwens betaald uit het AWBZ, dat, zoals jou misschien bekend is, wel meer van dat soort dingen vergoed ..
de rollator bvb voor de oudere, en ouderdom is zover ik weet ook geen ziekte
quote:
Dit slaat al helemaal nergens op.
als je het weg wil halen is het mooi wel je eigen verantwoordelijkheid maar als je het niet doet ineens niet meer ?
quote:
jij kan niet begrijpen dat het voor sommige mensen wat moeilijk is om zoveel geld op korte termijn op te kunnen hoesten, helemaal als die termijn ook nog eens naar beneden gebracht wordt naar 8 weken ? Jij wil dat vrouwen weer hete baden nemen, van de trap af vallen of zichzelf met breinaalden bewerken omdat zij dat geld niet konden opbrengen in die korte periode tussen uitvinden dat je zwanger bent en die 8 weken ? Ik moet er toch niet aan denken, ben je 7 weken zwanger op het moment dat je erachter komt, iets wat vaak zat gebeurd, dan moet je je bij wijze van spreken maar meteen gaan aanmelden, gezien die verplichte 5 dagen bedenktijd, en in die tijd rustig nadenken over je beslissing kan ook niet, je moet het geld ergens vandaan halen
pleased to meet you
  maandag 11 februari 2008 @ 12:26:00 #245
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_56663061
quote:
Op maandag 11 februari 2008 11:55 schreef moussie het volgende:
abortus wordt niet betaald door het ziekenfonds
Waarvan wordt abortus betaald? AWBZ?
  maandag 11 februari 2008 @ 12:28:23 #246
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_56663115
quote:

[..]

SOA toch?

Baren is helemaal niet gezond.
pi_56664133
quote:

[..]

wat heeft de ziektekostenverzekering überhaupt te maken met dit topic ..
Alles.
quote:
de pil is sinds kort weer in het basispakket maar valt onder je eigen risico, dus daar betaal je al zelf voor en abortus wordt niet betaald door het ziekenfonds
[..]
De AWBZ wordt uitgevoerd door de zorgverzekeraars. Een verzekerde is verzekerd voor de AWBZ bij dezelfde zorgverzekeraar als waar hij verzekerd is voor de ZVW.
quote:
je had het over onverantwoordelijk gedrag, alsof zo'n ongewenste zwangerschap per definitie het gevolg zou zijn je eigen verkeerde gedrag .. je bent blijkbaar niet bekend met het feit dat de pil bij sommige vrouwen gewoon niet werkt ?
[..]
Juist. Bij een klein percentage werkt de pil niet. Dit is zo klein dat het statistisch te verwaarlozen is.
quote:
yup, net als alle andere medische handelingen die je maar beter door gekwalificeerde mensen kan laten uitvoeren .. en het wordt trouwens betaald uit het AWBZ, dat, zoals jou misschien bekend is, wel meer van dat soort dingen vergoed ..
[..]
Ook de RIAGG in marokko, identiteitreisjes voor criminele minderheidsgroepen worden betaald uit de AWBZ en nog vele andere zaken
quote:
als je het weg wil halen is het mooi wel je eigen verantwoordelijkheid maar als je het niet doet ineens niet meer ?
[..]
Op eigen kosten mop.
quote:
jij kan niet begrijpen dat het voor sommige mensen wat moeilijk is om zoveel geld op korte termijn op te kunnen hoesten, helemaal als die termijn ook nog eens naar beneden gebracht wordt naar 8 weken ? Jij wil dat vrouwen weer hete baden nemen, van de trap af vallen of zichzelf met breinaalden bewerken omdat zij dat geld niet konden opbrengen in die korte periode tussen uitvinden dat je zwanger bent en die 8 weken ? Ik moet er toch niet aan denken, ben je 7 weken zwanger op het moment dat je erachter komt, iets wat vaak zat gebeurd, dan moet je je bij wijze van spreken maar meteen gaan aanmelden, gezien die verplichte 5 dagen bedenktijd, en in die tijd rustig nadenken over je beslissing kan ook niet, je moet het geld ergens vandaan halen
Je fantasie is weer eens op de loop. Net of elke vrouw zo verschrikkelijk arm is dat ze gaan peuren of naar louche klinieken gaan. Het gaat om 315 hele eurotjes hoor. Voor enkelen is het idd een enorme kostenpost maar er zijn ruim voldoende ontsnappingregelingen waardoor abortus alsnog wordt vergoed. Denk maar eens aan medische indicatie of dermate slechte sociale positie waar uitdragen van de vrucht niet verantwoord wordt geacht.
pi_56664319
Prachtig hoe iets wat in de hele maatschappij speelt wordt vertaald in regelgeving die op vrouwen gericht is. Losse seksuele moraal, dronkenschap, wilde haren, vreemdgaan, het zit door onze hele samenleving, heen gevlochten, maar de enige die weer van alles moeten (of niet mogen) zijn vrouwen die als gevolg daarvan zwanger worden.
  maandag 11 februari 2008 @ 14:17:51 #249
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_56664996
quote:
Op maandag 11 februari 2008 13:35 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Prachtig hoe iets wat in de hele maatschappij speelt wordt vertaald in regelgeving die op vrouwen gericht is.
tsja, zwangere mannen zijn nogal zeldzaam...
quote:
Op maandag 11 februari 2008 13:35 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Losse seksuele moraal, dronkenschap, wilde haren, vreemdgaan, het zit door onze hele samenleving, heen gevlochten, maar de enige die weer van alles moeten (of niet mogen) zijn vrouwen die als gevolg daarvan zwanger worden.
? Wat wordt er dan verboden (met je moeten)? Wilders pleit enkel dat mensen zelf moeten betalen voor de kosten die onstaan na hun eigen gedrag.
pi_56666207
Mannen zouden hier eigenlijk helemaal geen mening over moeten hebben.
pi_56666360
quote:
Op maandag 11 februari 2008 11:52 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Tuurlijk zie je het sarcasme niet wat er af druipt. Had ook niet anders verwacht van verwende tieners die alles overheidsgeregeld willen zien.
Je 'sarcasme' is volledig misplaatst. Je hebt dit hele topic al een neerbuigende toon richting die mensen die volgens jou hun eigen verantwoordelijkheid niet nemen.

De persoonlijke aanval daarna is al helemaal nergens voor nodig, en bevestigt alleen maar het beeld wat je hier schetst van ongeloofwaardige discussiepartner. Je hebt geen enkel idee wat mijn politieke overtuigingen zijn.
pi_56666375
quote:
Op maandag 11 februari 2008 15:27 schreef BabblingBrook het volgende:
Mannen zouden hier eigenlijk helemaal geen mening over moeten hebben.
Mannen hebben tenslotte ook niets te maken met het opvangen van de dames na de ingreep of het opvoeden van de kinderen als dat niet plaatsvindt .

Dat je ze niet de beslissende stem wil geven, prima, het blijft vele malen ingrijpender voor een vrouw, maar mannen compleet buitensluiten is een aardige manier om de "wie een kind krijgt, mag hem houden"-crowd wat extra aanwas te bezorgen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_56666494
quote:
Op maandag 11 februari 2008 15:38 schreef Litpho het volgende:

[..]

Mannen hebben tenslotte ook niets te maken met het opvangen van de dames na de ingreep of het opvoeden van de kinderen als dat niet plaatsvindt .

Dat je ze niet de beslissende stem wil geven, prima, het blijft vele malen ingrijpender voor een vrouw, maar mannen compleet buitensluiten is een aardige manier om de "wie een kind krijgt, mag hem houden"-crowd wat extra aanwas te bezorgen.
Het gaat niet over kinderen opvoeden, het gaat over het zelf betalen van abortus. Aangezien mannen nooit een abortus kunnen ondergaan is het ook niet logisch dat ze daar beslissingen over gaan maken voor vrouwen.

Een abortus is een ingrijpende ingreep, ook al stelt het lichamelijk weinig voor indien het in een vroeg stadium wordt gedaan, het is iets waar veel vrouwen hun hele leven over nadenken, zelfmoord komt ook veel vaker voor onder vrouwen die een abortus hebben ondergaan, ook al stonden ze achter hun beslissing.
pi_56666580
quote:
Op maandag 11 februari 2008 15:47 schreef BabblingBrook het volgende:

[..]

Het gaat niet over kinderen opvoeden, het gaat over het zelf betalen van abortus. Aangezien mannen nooit een abortus kunnen ondergaan is het ook niet logisch dat ze daar beslissingen over gaan maken voor vrouwen.
Aangezien er wel een man nodig is voor het nodig hebben van een abortus, is het ook niet fair om ze er helemaal geen inbreng in te geven. Dat hoeft niet de beslissende te zijn (sterker nog, ik denk dat we het eens zijn over het recht van de vrouw om daarover te beslissen) maar een "mag geen mening hebben"? Er zijn voldoende relaties om minder stukgelopen.
pi_56666589
quote:
Op maandag 11 februari 2008 15:37 schreef Seneca het volgende:

[..]

Je 'sarcasme' is volledig misplaatst.
Vind jij.
quote:
Je hebt dit hele topic al een neerbuigende toon richting die mensen die volgens jou hun eigen verantwoordelijkheid niet nemen.
Sorry hoor dat ik mijn mening laat horen.
quote:
De persoonlijke aanval daarna is al helemaal nergens voor nodig, en bevestigt alleen maar het beeld wat je hier schetst van ongeloofwaardige discussiepartner. Je hebt geen enkel idee wat mijn politieke overtuigingen zijn.
Op open doel schieten moet je mij niet verwijten als je het sarcasme gehalte niet ziet, je reageert zelf hoor.
pi_56666609
quote:
Op maandag 11 februari 2008 14:17 schreef Napalm het volgende:

? Wat wordt er dan verboden (met je moeten)? Wilders pleit enkel dat mensen zelf moeten betalen voor de kosten die onstaan na hun eigen gedrag.
Ik kan op me eigen niet zwanger worden, hoor. Maar als ik ongewenst zwanger ben van een jongen gaat het ineens allemaal over mij. Ik ben een moordenares, (CU) baas in eigen buik, (feministen) of een domme slet die zelf maar voor abortus moet betalen (PVV) Allemaal regels, wetten meningen en proefballonnetjes rond mijn buik.
  maandag 11 februari 2008 @ 15:58:57 #257
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_56666705
quote:
Op maandag 11 februari 2008 15:53 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

Ik kan op me eigen niet zwanger worden, hoor. Maar als ik ongewenst zwanger ben van een jongen gaat het ineens allemaal over mij. Ik ben een moordenares, (CU) baas in eigen buik, (feministen) of een domme slet die zelf maar voor abortus moet betalen (PVV) Allemaal regels, wetten meningen en proefballonnetjes rond mijn buik.
de vrouw is uiteindelijk degene die beslist; wil de man abortus en de vrouw niet; geen abortus
Wil de vrouw abortus en de man niet; wel abortus.

Maar wellciht dat e de schade (50%) kan verhalen op de man.
pi_56666911
quote:
Op maandag 11 februari 2008 15:52 schreef Litpho het volgende:

[..]

Aangezien er wel een man nodig is voor het nodig hebben van een abortus, is het ook niet fair om ze er helemaal geen inbreng in te geven. Dat hoeft niet de beslissende te zijn (sterker nog, ik denk dat we het eens zijn over het recht van de vrouw om daarover te beslissen) maar een "mag geen mening hebben"? Er zijn voldoende relaties om minder stukgelopen.
Een deel van de abortussen wordt gepleegd door vrouwen met een vaste relatie, een deel n.a.v. verkrachtingen en zo zijn er genoeg andere redenen waarom vrouwen besluiten de zwangerschap niet uit te dragen. Je kan vrouwen niet dwingen om een zwangerschap uit te dragen (al gebeurt dat helaas soms wel) maar in een aantal situaties is de man juist de reden dat de vrouw het kind niet wil.

Zelf betalen voor een abortus blijft in mijn optiek een belachelijk voorstel. Ik zou het een beter idee vinden om vrouwen die een bepaald aantal keer een zwangerschap hebben laten afbreken, verplicht de prikpil laten nemen.

Ik ben trouwens wel trots op Nederland en de voorlichting op scholen over voorbehoedsmiddelen en alles wat er nog meer komt kijken bij seks. Van veel abortussen die gepleegd worden in Nederland, worden gepleegd door allochtonen. Die groep zou dus wat beter moeten worden voorgelicht.

Maar ik wijk nu wel heel erg van het onderwerp af...
  maandag 11 februari 2008 @ 19:07:13 #259
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_56669686
quote:

[..]

wat heeft de ziektekostenverzekering überhaupt te maken met dit topic .. de pil is sinds kort weer in het basispakket maar valt onder je eigen risico, dus daar betaal je al zelf voor en abortus wordt niet betaald door het ziekenfonds
[..]

[..]

[..]

[..]

Hehe, eindelijk iemand die het snapt!
pi_56670038
Ik wist dat dr. Nikita niet zo heel erg veel nadenkt maar de kortzichtigheid in dit topic slaat werkelijk alles.
pi_56672139
quote:
Op maandag 11 februari 2008 13:22 schreef Dr.Nikita het volgende:
Alles.
[..]
De AWBZ wordt uitgevoerd door de zorgverzekeraars. Een verzekerde is verzekerd voor de AWBZ bij dezelfde zorgverzekeraar als waar hij verzekerd is voor de ZVW.
dat het toevallig door je zorgverzekeraar uitgekeerd wordt betekent niet dat het ziekenfonds is, het is een aparte kas waarop jij in uitzonderingssituaties beroep kan doen
quote:
Juist. Bij een klein percentage werkt de pil niet. Dit is zo klein dat het statistisch te verwaarlozen is.
mwah, gemiddeld 2 van de 1000 na 1 jaar pilgebruik (volgens de pearl-index) op pakweg 2,750,000 vrouwen in de leeftijd van 15 tot 40 .. dat zijn toch een paar duizend vrouwen waar je het over hebt en geen 'statistisch te verwaarlozen factor'
quote:
Ook de RIAGG in marokko, identiteitreisjes voor criminele minderheidsgroepen worden betaald uit de AWBZ en nog vele andere zaken
Idd, het is dus een potje voor van alles en nog wat vanuit een medische achtergrond, dingen die niet gedekt worden door je normale zorgverzekering
quote:
Op eigen kosten mop.
Dus 315 ¤ betalen uit een gemeenschappelijk potje om grotere narigheid te voorkomen is teveel, maar duizenden euro's ophoesten voor een stel dat ver na het houdbaarheidsdatum bedenkt toch nog een kind te willen is wel okay, da's dan geen eigen verantwoordelijkheid ?
quote:
Je fantasie is weer eens op de loop. Net of elke vrouw zo verschrikkelijk arm is dat ze gaan peuren of naar louche klinieken gaan. Het gaat om 315 hele eurotjes hoor. Voor enkelen is het idd een enorme kostenpost maar er zijn ruim voldoende ontsnappingregelingen waardoor abortus alsnog wordt vergoed. Denk maar eens aan medische indicatie of dermate slechte sociale positie waar uitdragen van de vrucht niet verantwoord wordt geacht.
Idd, niet elke vrouw is zo arm, ik heb het dan ook over diegenen die dat wel zijn of diegenen die in deze korte tijdspanne geen overwogen beslissing kunnen nemen en na die 8 weken niet meer geholpen worden ..
maar leuk wat jij erachter aan hangt .. of een dermate slechte sociale positie blabla .. je moet even aantonen dat je een tokkie bent of zoiets, kijk naar mij, ik ben trash, mag het nou gratis ?
pleased to meet you
  maandag 11 februari 2008 @ 21:05:45 #262
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_56672184
quote:
Op maandag 11 februari 2008 21:03 schreef moussie het volgende:
Dus 315 ¤ betalen uit een gemeenschappelijk potje om grotere narigheid te voorkomen is teveel,
Waarop baseer jij dat er grote narigheid komt? Wat is die naarheid dan en hoe ontstaat ze? Zijn kinderen narigheid? Waarom zou men de kosten zelf niet betalen als er zoveel narigheid ontstaat?
  maandag 11 februari 2008 @ 21:10:31 #263
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_56672300
quote:
Op maandag 11 februari 2008 19:27 schreef SCH het volgende:
Ik wist dat dr. Nikita niet zo heel erg veel nadenkt maar de kortzichtigheid in dit topic slaat werkelijk alles.
Ik hoop dat ze zelf geen kinderen heeft om dat bord voor d'r kop aan door te geven, maar ik vrees het ergste.
pi_56673335
quote:
Op maandag 11 februari 2008 21:05 schreef Napalm het volgende:
Waarop baseer jij dat er grote narigheid komt? Wat is die naarheid dan en hoe ontstaat ze? Zijn kinderen narigheid? Waarom zou men de kosten zelf niet betalen als er zoveel narigheid ontstaat?
Nou ongewenst zwanger is iig geen optimaal begin .. en ja, het kan goed uitpakken, met de juiste begeleiding en voorlichting waarin je alle opties rustig kan bekijken kan je een goede, of beter gezegd de naar omstandigheden beste, beslissing nemen ..
maar het kan ook hartstikke verkeerd uitpakken, zeker als je hush-hush een beslissing moet nemen, en dan ook nog ergens het geld vandaan halen .. je zal maar 19 zijn, net aan een ambitieuze studie begonnen, en dan ben je een van die statistisch te verwaarlozen gevallen en ongewenst zwanger .. je begrijpt dat zo'n studente niet eventjes 315 ¤ uit haar mouw kan schudden, dus wat dan ? Moet die dan een ziekte veinzen voor een medische indicatie of aantonen dat zij een dermate slechte sociale status heeft dat zij het gratis krijgt, zoals Dr.Nikita wou ?
Dus tja, dat is een situatie waaruit behoorlijk wat narigheid kan ontstaan .. van mild tot heel erg ..

En even voor de duidelijkheid, nee, kinderen op zich zijn geen narigheid
pleased to meet you
pi_56677979
quote:
Op maandag 11 februari 2008 19:27 schreef SCH het volgende:
ohgut, deel de mening van fokhomo niet komt ie met dergelijk opmerkingen. Zwak en kinderflikkerachtig.
pi_56678006
quote:
Op maandag 11 februari 2008 21:10 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze zelf geen kinderen heeft om dat bord voor d'r kop aan door te geven, maar ik vrees het ergste.
hahaha, fanclub van SCH is gearriveerd.

Ijdele hoop.

Mijn dochter is bedrijfsleider van 5 bedrijven terwijl jij nog staat te sappelen voor een paar grijpstuivers.
pi_56678380
quote:
Op maandag 11 februari 2008 21:03 schreef moussie het volgende:

[..]

Dus 315 ¤ betalen uit een gemeenschappelijk potje om grotere narigheid te voorkomen is teveel, maar duizenden euro's ophoesten voor een stel dat ver na het houdbaarheidsdatum bedenkt toch nog een kind te willen is wel okay, da's dan geen eigen verantwoordelijkheid ?
[..]
Idd, een abortus betalen zou niet kunnen, want eigen verantwoordelijkheid, maar de bevalling vergoeden, kraamzorg, kinderbijslag, zwaar gesubsidieerd onderwijs is allemaal prima, dan telt de eigen verantwoordelijkheid ineens niet meer?
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 07:13 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Mijn dochter is bedrijfsleider van 5 bedrijven terwijl jij nog staat te sappelen voor een paar grijpstuivers.

Zeker een mooie studie op kosten van de belastingbetaler achter de rug?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_56679557
quote:
Op maandag 11 februari 2008 21:05 schreef Napalm het volgende:

[..]

De ene keer komt meneer aanzetten met een rapportje waaruit moet blijken dat immigranten en alle generaties daarna financieel nooit uitkunnen en de volgende keer als Wilders een uitspraak heeft gedaan is daar niet meer van terug te vinden in z'n posts. Goed bezig
pi_56679598
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 08:38 schreef DroogDok het volgende:

Heb je dat nodig om 5 kamertjes met rode verlichting te exploiteren?
pi_56680455
quote:

Net zoals ieder ander.

Mooi hé, dat wetten voor iedereen hetzelfde zijn net zoals rechten en plichten.
pi_56681227
quote:
Idd, een abortus betalen zou niet kunnen, want eigen verantwoordelijkheid, maar de bevalling vergoeden, kraamzorg, kinderbijslag, zwaar gesubsidieerd onderwijs is allemaal prima, dan telt de eigen verantwoordelijkheid ineens niet meer?
mwah, ik had het niet zozeer over de post- en prenatale zorg en alles andere wat je doet als maatschappij om de volgende generatie een optimale start mee te geven .. ik heb het specifiek over oudere stellen die het krijgen van kinderen uitstellen tot ze bijna 40 zijn, eerst carrière maken, van het leven genieten of whatever en dan de natuur 'helpen' omdat het op de normale manier niet meer wil lukken .. en daar mogen wij dan wel aan mee betalen met de ziekenfondspremie, dat is geen eigen verantwoordelijkheid ?
pleased to meet you
pi_56681344
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 10:58 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Net zoals ieder ander.

Mooi hé, dat wetten voor iedereen hetzelfde zijn net zoals rechten en plichten.
Maar mij wel ondertussen het verwijt toespelen dat ik voor alles geld wil zien van de overheid. Kan het NOG hypocrieter? Oh nee, ik was vergeten dat je RECHT hebt op je studiefinanciering. Vrouwen die een abortus willen hebben OOK recht op een vergoeding, maar DAT moet maar zo snel mogelijk verboden worden, want daar kun je zelf niet van profiteren
pi_56682165
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 11:49 schreef Seneca het volgende:

[..]

Maar mij wel ondertussen het verwijt toespelen dat ik voor alles geld wil zien van de overheid. Kan het NOG hypocrieter? Oh nee, ik was vergeten dat je RECHT hebt op je studiefinanciering. Vrouwen die een abortus willen hebben OOK recht op een vergoeding, maar DAT moet maar zo snel mogelijk verboden worden, want daar kun je zelf niet van profiteren
Ik vraag mij af wat je aan het emmeren bent daar ik absoluut niets heb tegen rechten. Dát maak jij er van.

Ik vind dat abortus niet in het zorgpakket thuishoort mits het niet medisch noodzakelijk is en nog een aantal voorwaarden.
Verder vind ik dat degene die ongewild zwanger raakt daar zelf verantwoordelijk voor is. Er zijn genoeg anti-conceptiemiddelen op de markt die vaak nog vergoed worden ook.
Dat velen hun onverantwoorde (losbandig?) neukgedrag op een verzekering afschuiven is van het zotte. Onverantwoord neuken waar gevolgen aan kunnen zijn zoals zwangeschap? Prima toch maar neem dan ook de verantwoording ervoor en betaal de abortus zelf.

Zo fucking moeilijk is het toch niet.
pi_56682204
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 12:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
Er zijn genoeg anti-conceptiemiddelen op de markt
Je had het stukje over niet 100% zekerheid gemist? .
pi_56682362
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 12:42 schreef Litpho het volgende:

[..]

Je had het stukje over niet 100% zekerheid gemist? .

En je hebt dat stukje blijkbaar gemist dat er voldoende mogelijkheden zijn om het toch vergoed te krijgen.

sjonge, net of alleen bij sociaal zwakken de pil niet werkt.
  dinsdag 12 februari 2008 @ 12:53:19 #276
pi_56682393
quote:

Nee hoor.

Zo vind ik dat je moet bewijzen dat je wat nuttigs doet met je studie, anders moet je alles terug betalen. De subsidie op pret-studies moeten worden afgeschaft en als je meer dan 2 alcoholische consumpties per week nuttigt word je studiefinanciering ingetrokken.

Losbandig gedrag moet stevig worden aangepakt.
pi_56682437
Open een topic erover.
pi_56683284
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 12:51 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

En je hebt dat stukje blijkbaar gemist dat er voldoende mogelijkheden zijn om het toch vergoed te krijgen.

sjonge, net of alleen bij sociaal zwakken de pil niet werkt.
die 19 jarige studente die een van de pakweg 8000 mensen per jaar is die ondanks regelmatig pilgebruik toch zwanger raakt is anders niet sociaal zwak en voor de rest jong en gezond
pleased to meet you
pi_56683559
quote:

[..]

Ik vraag mij af wat je aan het emmeren bent daar ik absoluut niets heb tegen rechten. Dát maak jij er van.

Ik vind dat abortus niet in het zorgpakket thuishoort mits het niet medisch noodzakelijk is en nog een aantal voorwaarden.
Verder vind ik dat degene die ongewild zwanger raakt daar zelf verantwoordelijk voor is. Er zijn genoeg anti-conceptiemiddelen op de markt die vaak nog vergoed worden ook.
Dat velen hun onverantwoorde (losbandig?) neukgedrag op een verzekering afschuiven is van het zotte. Onverantwoord neuken waar gevolgen aan kunnen zijn zoals zwangeschap? Prima toch maar neem dan ook de verantwoording ervoor en betaal de abortus zelf.

Tja, toch is gebleken dat in landen waar abortus niet is toegstaan of waar de drempel hoger is die te ondergaan veel meer tienerzwangerschappen en ongewenste kinderen voorkomen. En weer grotere gezinnen.
Ik weet niet hoe jij dat ziet maar imo gaan we dan toch weer terug naar af.
  dinsdag 12 februari 2008 @ 14:10:03 #280
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_56683677
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 13:47 schreef moussie het volgende:

[..]

die 19 jarige studente die een van de pakweg 8000 mensen per jaar is die ondanks regelmatig pilgebruik toch zwanger raakt is anders niet sociaal zwak en voor de rest jong en gezond
Ik denk dat als het de dochter van dr.Nikita was overkomen het verhaal wel anders was geweest.

Het is heel makkelijk om een oordeel te hebben over anderen, als het je vervolgens zelf overkomt dan zoek je de nuances op, heel menselijk.
be nice or go away
  dinsdag 12 februari 2008 @ 14:11:01 #281
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56683692
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 14:03 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Tja, toch is gebleken dat in landen waar abortus niet is toegstaan of waar de drempel hoger is die te ondergaan veel meer tienerzwangerschappen en ongewenste kinderen voorkomen. En weer grotere gezinnen.
Ik weet niet hoe jij dat ziet maar imo gaan we dan toch weer terug naar af.
wat is er mis met tienerzwangerschappen en grotere gezinnen? (Als in, heb je cijfers dat leefomstandigheden in abortusvrije landen significant slechter zijn dan in Nederland... Ik denk aan GB/Ierland bijvoorbeeld)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_56683786
quote:

[..]

Je hebt dus niets tegen het recht op een vergoeding voor een abortus, zoals dat nu geldt.
quote:
Maar je wilt het wel afschaffen
quote:
Tja, volgens die redenatie kun je ook zeggen dat degene die gaat studeren daar zelf verantwoordelijk voor is. Je kunt ook gewoon gaan werken, en daar vaak nog een vergoeding voor krijgen ook!

Met andere woorden: neuken is een keuze, dus moet je maar zelf opdraaien voor de gevolgen. Dat jij gaat studeren is ook een keuze, maar daar mag de overheid voor betalen. Het is immers je recht
quote:

De praktijk wijst uit dat mensen helemaal niet zo verantwoordelijk zijn als jij en ik ze graag zouden zien. Door het afschaffen van de vergoeding voor een abortus verhoog je die drempel, en zadel je de maatschappij op met ongewenste kinderen, met alle gevolgen van dien.

Ik denk dat je verder moet kijken dan alleen het principe dat 'wie neukt, betaalt', en kijken waar de samenleving als geheel nu uiteindelijk meer bij gebaat is.
pi_56684475
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 14:11 schreef Re het volgende:

[..]

wat is er mis met tienerzwangerschappen en grotere gezinnen? (Als in, heb je cijfers dat leefomstandigheden in abortusvrije landen significant slechter zijn dan in Nederland... Ik denk aan GB/Ierland bijvoorbeeld)

Tienerzwangerschappen en grotere gezinnen komen in het algemeen meer voor bij mensen die lager op de maatschappelijke ladder staan. Vijftig jaar geleden was dat allemaal vrij normaal, maar die tijd hebben we hopelijk voorgoed achter ons gelaten.

GB/Ierland doen het economisch de laatste jaren heel goed, maar niet lang geleden waren de levensomstandigheden daar lager dan bij ons.
Misschien dat veel zwangere meiden daar wel naar het buitenland gaan om een abortus uit te laten voeren, wie weet.
  dinsdag 12 februari 2008 @ 15:02:21 #284
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56684524
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 14:58 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Tienerzwangerschappen en grotere gezinnen komen in het algemeen meer voor bij mensen die lager op de maatschappelijke ladder staan. Vijftig jaar geleden was dat allemaal vrij normaal, maar die tijd hebben we hopelijk voorgoed achter ons gelaten.

GB/Ierland doen het economisch de laatste jaren heel goed, maar niet lang geleden waren de levensomstandigheden daar lager dan bij ons.
Misschien dat veel zwangere meiden daar wel naar het buitenland gaan om een abortus uit te laten voeren, wie weet.
zoals gevraagd wat is er mis mee? Is het wel normaal dat de gemiddelde leeftijd waarop een vrouw het eerste kind krijgt in nederland tegen de 30 ligt...?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_56684595
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 15:02 schreef Re het volgende:

[..]

zoals gevraagd wat is er mis mee? Is het wel normaal dat de gemiddelde leeftijd waarop een vrouw het eerste kind krijgt in nederland tegen de 30 ligt...?
Vrouwen kiezen er zelf voor hoor. Ze wachten liever een paar jaar en willen studeren en werken voordat ze aan kinderen beginnen.

Vind een tienermoedertje wel erg jong hoor. Er is nog een zee van ruimte tussen de 17 jaar en 30 jaar.
pi_56685074
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 14:10 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Ik denk dat als het de dochter van dr.Nikita was overkomen het verhaal wel anders was geweest.

Het is heel makkelijk om een oordeel te hebben over anderen, als het je vervolgens zelf overkomt dan zoek je de nuances op, heel menselijk.
ach, iemand voor wie geld geen probleem is gaat toch naar Spanje of waar dat tegenwoordig gebeurt, en dan op het moment dat het haar goed uitkomt
pleased to meet you
pi_56685094
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 14:58 schreef nummer_zoveel het volgende:

yup, in Nederland, voor 315¤
pleased to meet you
  dinsdag 12 februari 2008 @ 16:00:02 #288
145755 kahaarin
pi_56685410
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 15:36 schreef moussie het volgende:

[..]

ach, iemand voor wie geld geen probleem is gaat toch naar Spanje of waar dat tegenwoordig gebeurt, en dan op het moment dat het haar goed uitkomt
Ja, dat is ook wel zo, maar als je geen geld hebt dan vind ik het alternatief wel erg zuur, verplicht een kind krijgen of zelf op de 1 of andere manier een abortus bewerkstelligen.
be nice or go away
pi_56686297
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 16:00 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Ja, dat is ook wel zo, maar als je geen geld hebt dan vind ik het alternatief wel erg zuur, verplicht een kind krijgen of zelf op de 1 of andere manier een abortus bewerkstelligen.
nog zuurder word het later .. als deze zelfde vrouw verweten wordt dat er mee betaald moet worden aan de opvang van haar kind, de kinderbijslag etc etc ..
pleased to meet you
  woensdag 13 februari 2008 @ 10:32:29 #290
145755 kahaarin
pi_56699062
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 16:54 schreef moussie het volgende:

[..]

nog zuurder word het later .. als deze zelfde vrouw verweten wordt dat er mee betaald moet worden aan de opvang van haar kind, de kinderbijslag etc etc ..
Inderdaad, wat is het nu, abortus of een kind opvoeden ism de staat? Wat zou nu beter zijn voor alle partijen?
be nice or go away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')