Volgens mij is Clinton daar een nog grotere garantie voor.quote:Op woensdag 6 februari 2008 04:08 schreef Apache4U het volgende:
lol @ de hertog :-)
Wordt het straks Obama tegen McCain..Dan kan er zomaar weer een republikein in het witte huis komen.
Die is zo foooocking belangrijk... 370 delegatesquote:Op woensdag 6 februari 2008 04:10 schreef Morendo het volgende:
Laten we eerst California maar eens afwachten.
Inderdaad, als Obama daar wint, maakt hij flink wat goed en zou hij ook een groot psychologisch voordeel kunnen hebben voor de komende weken.quote:Op woensdag 6 februari 2008 04:10 schreef Morendo het volgende:
Laten we eerst California maar eens afwachten.
Onderschat niet dat buiten de Democraten Hillary echt heel erg slecht ligt bij de kiezer hoor ...quote:Op woensdag 6 februari 2008 04:10 schreef Apache4U het volgende:
Ik ben voor Obama maar denk dat Clinton een betere kans tegen McCain heeft..dus dat is ook prima.
Die anekdote heeft ie speciaal voor vandaag bewaard.quote:Op woensdag 6 februari 2008 04:16 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ja hij kan leuk praten, hoewel... hij mag nu wel afronden
Ik kan me niet eens voorstellen dat ze je als Democraat wel ligt.quote:Op woensdag 6 februari 2008 04:15 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Onderschat niet dat buiten de Democraten Hillary echt heel erg slecht ligt bij de kiezer hoor ...
mooi.. anders is het een erg grote geluksfactor..quote:Op woensdag 6 februari 2008 04:18 schreef Apache4U het volgende:
California is wel belangrijk, maar zoals ook opgemerkt op CNN, het is niet "Winner Takes All" , dus de verliezer kan maar een paar delegates minder hebben dan de winnaar..
Oh jaquote:Op woensdag 6 februari 2008 04:18 schreef Apache4U het volgende:
California is wel belangrijk, maar zoals ook opgemerkt op CNN, het is niet "Winner Takes All" , dus de verliezer kan maar een paar delegates minder hebben dan de winnaar..
Bij de republikeinen is het wel in een aantal staten 'winner takes all' volgens mij.quote:Op woensdag 6 februari 2008 04:20 schreef Amokzaaier het volgende:
[..]
mooi.. anders is het een erg grote geluksfactor..
Het verschilt zelfs per kiesdistrict. Sommige districten hanteren een winner-takes-all systeem, verder is het soms een caucus en soms een primary (waarbij een caucus natuurlijk weer lijkt op de winner-takes-all). Daarom zijn die peilingen ook zo lastig in dit geval.quote:Op woensdag 6 februari 2008 04:21 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ik vind het allemaal wel beetje vaagjes hoe het werkt, ene staat heeft een open primary, andere sem-open en andere closed... verschilt ook nog tussen de partijen. En ene winner takes all, ander wel. En de delegates winnen terwijl je minder % van de stemmen hebt zoals iemand hier net op wees...
't is inderdaad allemaal niet te volgen nee!!quote:Op woensdag 6 februari 2008 04:21 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal wel beetje vaagjes hoe het werkt, ene staat heeft een open primary, andere semi-open en andere closed... verschilt ook nog tussen de partijen. En ene winner takes all, ander wel. En de delegates winnen terwijl je minder % van de stemmen hebt zoals iemand hier net op wees...
Wat is er mee?quote:Op woensdag 6 februari 2008 04:24 schreef MissMenita het volgende:
OhMyGod: dat uitslagenkaartjeop Obama's site....te errug! (bij 'our moment is now')
Als inwoner van je eigen kiesdistrict weet je echt wel wat voor systeem zij hanteren.quote:Op woensdag 6 februari 2008 04:26 schreef MissMenita het volgende:
-hoe moet de gemiddelde amerikaan dit dan allemaal snappen vraag ik me altijd af...-
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |