Nee, dat is ook een snel aflopende zaak.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 20:44 schreef Ingetje79 het volgende:
Staat nu een heel verhaal van Gwendo op de OML-site.
Gaat niet zo goed met hem
Ik vraag me af of ze daarvoor thuis is; volgens mij puur om afscheid te nemen van haar plekje.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 22:27 schreef gimme.shelter het volgende:
Heel vreselijk allemaal. Volgens mij is Margreet vandaag naar huis gegaan om te sterven. Hoe oneerlijk en hard kan het leven zijn!!
Nee dat vreesde ik al dat het met hem niet goed gaatquote:Op dinsdag 19 februari 2008 20:44 schreef Ingetje79 het volgende:
Staat nu een heel verhaal van Gwendo op de OML-site.
Gaat niet zo goed met hem
Hyvesquote:Op woensdag 20 februari 2008 13:00 schreef Rupzz het volgende:
Sneu hoor.. Ik lees het allemaal met tranen in mijn ogen.
Ben ook erg benieuwd hoe het met Wiebe gaat. Zn weblog houdt hij al een poos niet meer bij..
Iemand enig idee?
quote:Op woensdag 20 februari 2008 22:05 schreef Haaibaaike het volgende:
iig komt a's zondag geen OML !
Wat triest zeg dan zal het niet lang duren vrees ik
Dit lees ik net op de site, nog ff afwachten dus...quote:Deze zomer worden alle afleveringen herhaald en wordt er nog een extra uitzending aan vast geplakt. In die uitzending kijken we hoe het met de kandidaten en hun familieleden gaat.
Hoop ik, eigenlijk. Als ik d'r lijdensweg zo lees hoop ik toch zo dat het haar gegund is om snel thuis bij haar gezinnetje te sterven.quote:Op woensdag 20 februari 2008 22:05 schreef Haaibaaike het volgende:
Wat triest zeg dan zal het niet lang duren vrees ik
Het is geen idols hoor.quote:Deze zomer worden alle afleveringen herhaald en wordt er nog een extra uitzending aan vast geplakt. In die uitzending kijken we hoe het met de kandidaten en hun familieleden gaat.
Mwoah, het herhalen vind ik niet zo vreemd hoor. Het blijft gewoon een prachtige serie, en zeker als er een update bij komt is dat denk ik voor veel mensen wel waardevol. Hier alleen al zie je heel veel opmerkingen als 'jammer dat we niet weten hoe het verder gaat met ze'.quote:Op donderdag 21 februari 2008 11:15 schreef Haaibaaike het volgende:
Inderdaad vreemd dat ze gaan herhalen.. wat Golfer ook zegt, het is geen idols of dergelijk van zo'n programma's
Ja wel om de update zeker is dat wel waardevol... ook voor mij. tuurlijk kijk ik toch weer.quote:Op donderdag 21 februari 2008 12:12 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Mwoah, het herhalen vind ik niet zo vreemd hoor. Het blijft gewoon een prachtige serie, en zeker als er een update bij komt is dat denk ik voor veel mensen wel waardevol. Hier alleen al zie je heel veel opmerkingen als 'jammer dat we niet weten hoe het verder gaat met ze'.
Ja nu heb ik goed gelezen ...inderdaad bedoelde hij dat er kandidaten staat ipv deelnemers !!quote:Op donderdag 21 februari 2008 12:41 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik dacht dat golfer's kritiek zich alleen richtte op de woordkeuze en niet de herhaling an sich. Waar kandidaten staat had deelnemers moeten staan, net als in het stukje erboven.
Voor Margreet het beste idd.quote:Wachtend op het einde. Ik hoop dat het snel komt.
Vreselijk knap van Robert dat ie dat nog plaatst op het blog.quote:Op donderdag 21 februari 2008 23:07 schreef Ingetje79 het volgende:
En weer een nieuwe blog van Robert. De morfinepomp is geplaatst; het is nu echt wachten op het einde
Dat kon vanaf nu wel eens een tijdje duren denk ik...quote:Op vrijdag 22 februari 2008 13:56 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik zit regelmatig de weblog te refreshen of er al nieuws is.
Exactly my thoughts.. Het lijkt me niet dat Robert meteen achter de computer kruipt om te melden dat Margreet is overleden.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 15:46 schreef Ooi86 het volgende:
[..]
Dat kon vanaf nu wel eens een tijdje duren denk ik...
quote:Op vrijdag 22 februari 2008 15:46 schreef Ooi86 het volgende:
[..]
Dat kon vanaf nu wel eens een tijdje duren denk ik...
Ja dat weet ik wel, maar toch.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 17:08 schreef Esraa het volgende:
[..]
Exactly my thoughts.. Het lijkt me niet dat Robert meteen achter de computer kruipt om te melden dat Margreet is overleden.
Nee tuurlijk schrijf Robert niet gelijk dat Margreet is overleden ...mocht het zover zijn!quote:Op vrijdag 22 februari 2008 17:40 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
[..]
Ja dat weet ik wel, maar toch.
Nou Quinta schreef het ook vrij snel. Nou wil niet zeggen dat Robert dat ook doet, maar daarom heb ik denk ik steeds de neiging om te kijken.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 17:55 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Nee tuurlijk schrijf Robert niet gelijk dat Margreet is overleden ...mocht het zover zijn!
Hij heeft wel andere dingen aan zijn hoofd.
quote:Deze zomer worden alle afleveringen herhaald en wordt er nog een extra uitzending aan vast geplakt. In die uitzending kijken we hoe het met iedereen gaat.
Nee daar gaat het ook niet zo goed met Emmyquote:Op zondag 24 februari 2008 14:00 schreef Ingetje79 het volgende:
Met Emmy gaat het atm ook niet echt lekker
Mijn god, daar sta je dan, een maand of drie na je trouwen in je trouwpak naast de kist van je vrouwquote:Op zondag 2 maart 2008 02:22 schreef Ingetje79 het volgende:
Damn![]()
http://www.youtube.com/watch?v=MER2RJuLakQ
Kippenvel.quote:Op zondag 9 maart 2008 22:01 schreef gimme.shelter het volgende:
De moeder van Gwendo heeft op zijn blog een laatste foto en bericht gepost. Lees maar....Wat een moed van die moeder om nog te schrijven!! En hoe erg kan het leven zijn!!![]()
![]()
Neem maar van mij aan dat dat er helemaal aan ligt hoe je dat soort dingen aanpakt. Met mijn vader viel nauwelijks te praten over zijn naderende sterven, om maar eens een voorbeeld te noemen.quote:Op maandag 10 maart 2008 10:41 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Dan is het wel verrotter voor mij, maar voor mijn omstanders is het verwerkimgsproces een stuk makkelijker. Neem dat maar van mij aan.
Toch weet je wel dat hij er binenn afzienbare tijd niet meer zal zijn.quote:Op maandag 10 maart 2008 10:47 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Neem maar van mij aan dat dat er helemaal aan ligt hoe je dat soort dingen aanpakt. Met mijn vader viel nauwelijks te praten over zijn naderende sterven, om maar eens een voorbeeld te noemen.
Maar die wetenschap, die lijdensweg, die maakt het niet per se makkelijker. Ja, in het begin, de opluchting dat het lijden voorbij is. En die had ik ook echt heel erg sterk. Maar het 'rauwe rouwen' is later toch echt wel gekomen. Ik denk dat ik er echt van geleerd heb dat voor mij een van de leuke en belangrijke dingen van het leven is dat je niet weet wanneer het afgelopen is. Ik heb geen idee hoe ik zou moeten leven als ik wel een soort 'einddatum' heb. En als die einddatum 'zomaar' voorbij gaat en je misschien nog wel jaren leeft, zoals Wiebe uit de vorige serie. Ik denk dat ik daar heel slecht onder zou gedijen. Maar goed, je weet het niet. Ik kan me bijv. voorstellen dat je wanneer je jonge kinderen hebt wel weer 'blij' bent met de mogelijkheid iets te regelen.quote:Op maandag 10 maart 2008 10:51 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Toch weet je wel dat hij er binenn afzienbare tijd niet meer zal zijn.
Als iemand naar zijn werk gaat en ineens niet meer terug komt is echt niet te bevatten.
Zzj, je hebt helemaal gelijk en op basis van je eigen verdriet kun je geen uitspraken doen over andermans verdriet. het is zo persoonlijk. Ongenuanceerd vind ik het dan ook dat iemand zegt dat je maar beter een lijdensweg kunt hebben (omdat je dan afscheid kunt nemen) of juist niet, hoe zeer ik dat standpunt ook respecteer (bah wat een woord ook). Wat vaststaat is dat we dit (gelukkig) niet in de hand hebben.quote:Op maandag 10 maart 2008 12:05 schreef zzj het volgende:
Dit is mijn eerste post op dit forum, ik werk als verpleegkundige op een hospice en krijg dus tijdens mijn dagelijkse werk te maken met dezelfde categorie mensen als in de serie. Gelukkig is niet iedereen zo jong bij ons, maar soms zitten er wel eens gasten ( wij spreken niet over patienten ofzo ) van dezelfde leeftijd tussen. Met de ervaring die ik daarmee heb durf ik dus te stellen dat ik weet waar ik over praat ( en dit bedoel ik niet arrogant ofzo ).
Over sterven en de weg naar de dood toe valt ontzettend veel te zeggen en veel boeken zijn er over geschreven maar een ding is daarin wel zeker en dat is dat iedereen op zijn eigen manier leeft en ook op zijn eigen manier sterft. Een mens sterft vaak ook op de manier zoals hij of zij geleeft heeft. de een doet honderd jaar over zijn leven en bij de ander houd het triest genoeg na 25 jaar al op.
De een gaat smorgens de deur uit en komt nooit meer terug en de ander heeft een ziektebed van maanden en een sterfbed van weken nodig voor dat hij het aardse leven los kan laten en kan sterven.
Als je het betrekt op de omstanders, de naasten of de nabestaanden zou je daar wel iets over kunnen zeggen.
Stel dat je verdriet in de vorm van een hoeveelheid tranen zou kunnen meten en daar een bepaald cijfer of oordeel aan zou kunnen koppelen dan denk ik dat dat cijfer of oordeel in de meeste situaities niet zo veel verschilt van elkaar. In de ene situatie zit die emmer met tranen na een week al vol en een ander doet daar bij wijze van spreke jaren over. Maar iedereen beleeft zij verdriet op zij eigen manier en je kunt nevver nooit stellen dat de ene situatie voor de ene persoon heftiger of zieliger is dan de andere situatie voor de andere persoon.
Gaandeweg in ons leven hebben wij allemaal een rugzakje mee met allerlei bagage wat we kunnnen samenvatten als levenservaring en de inhioud van dat rugakje bepaald voor een gedeelte hoe er op dit soort gebeurtenissen wordt gereageerd, dat kan heftig zijn, of zielig, of verdrietig of heel dapper of heel koel etc etc etc.
Dat is bij iedereen in iedere sitiuatie iedere keer weer anders.
Dat laatste ben ik niet helemaal met je eens hoor.quote:Op maandag 10 maart 2008 15:49 schreef Quoi het volgende:
[..]
Zzj, je hebt helemaal gelijk en op basis van je eigen verdriet kun je geen uitspraken doen over andermans verdriet. het is zo persoonlijk. Ongenuanceerd vind ik het dan ook dat iemand zegt dat je maar beter een lijdensweg kunt hebben (omdat je dan afscheid kunt nemen) of juist niet, hoe zeer ik dat standpunt ook respecteer (bah wat een woord ook). Wat vaststaat is dat we dit (gelukkig) niet in de hand hebben.
Persoonlijk vind ik dat dit topic er dan ook niet voor is om dit soort discussies te voeren.
Bedoelde eigenlijk de discussie welke vorm van sterven nu de voorkeur zou hebben......quote:Op maandag 10 maart 2008 16:54 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik niet helemaal met je eens hoor.
Een van de doelen van het meedoen aan de uitzending is om mensen een kijken te geven bij hoe het nou is om zo jong zo ziek te zijn etc.
En als zo'n soort discussie, die tot een bewustzijn kan leiden, daar een gevolg van is is dat toch ook prima?
Of is dit topic er echt alleen maar om te zeggen hoe vreselijk zielig we het voor al die mensen vinden.
Ik geloof nooit dat dat hun doel geweest is heel eerlijk gezegd.
Sterker nog, zielig gevonden worden is volgens mij juist het laatste dat ze willen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |