abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56550965
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  dinsdag 5 februari 2008 @ 22:47:56 #2
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_56551181
quote:
De.Kromme heeft de waarschuwing van de VBLmods kennelijk niet begrepen. Mail volgende week maar, als je dan tenminste wel begrijpt waarom je geband bent.

Ik vond het al zo rustig hier.
pi_56551232
Kromme
  dinsdag 5 februari 2008 @ 23:08:29 #4
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_56551625
Maar wel goedkoop naar Breda, misschien ga ik maar eens. Misschien verlies ik me goldcard dan niet
pi_56551679
quote:
De ideale linksbuiten Voor de jeugd

[FEYENOORD 100 JAAR - AFLEVERING 4] De spaarzame tv-beelden van de voetballer Coen Moulijn zijn in zwart-wit. Het zijn wazige plaatjes van een dan al kalende man met een net iets te hoog opgetrokken sportbroek.
afbeelding vergroten Coen Moulijn legt aan voor een voorzet op Ove Kindvall. ARCHIEFFOTO ANP
Zijn dribbels zijn sierlijk, zijn heupen on-Nederlands los. En zijn voorzetten komen bijna altijd aan.

Het meest herhaalde tv-beeld van Coen Moulijn stamt uit de herfst van 1969.

De dribbel langs AC Milan-verdediger Schnellinger. De loepzuivere voorzet op Willem van Hanegem. De geplaatste kopstoot: 2-0 voor Feyenoord, dat de Italiaanse wereldkampioen voorgoed op de knieën had. Legendarische gebeurtenis in de Feyenoord-geschiedenis.

Tsja, Coen Moulijn.

Je moet dik in de veertig zijn om de kwaliteiten te kennen van de legendarische linksbuiten. Wie jonger is, zag hem nooit echt in actie. Die is geneigd Coen Moulijn te zien als een voetballer uit een ver verleden. Zon ster waarover je alleen maar hebt gehóórd. Een fenomeen als Abe of Faas. Iconen uit een ver verleden. Cruijff, Van Hanegem en recenter Van Persie zullen dat ook ooit worden. Al zullen van hen nog wel een eeuw of wat tv-beelden bewaard blijven.

Coen was goed. Won met Feyenoord de Europa Cup, de Wereldbeker, vijf landstitels en de KNVB-Beker (2x). Speelde 38 interlands (4 goals) en 487 wedstrijden (84 goals) voor Feyenoord. Maar los van die statistieken maakte hij faam als de ideale linksbuiten. De dribbelaar met de messcherpe voorzet.

(Ruim dertig jaar later, tijdens een wedstrijd van Feyenoord tegen Inter, werd een actie van Robin van Persie, dribbel, voorzet, kopbal Pierre van Hooijdonk, Moulijn-achtig genoemd. Maar zoveel van zulke acties heeft Van Persie later niet meer gemaakt. Moulijn was nu eenmaal uniek in zijn soort).

Voorzetten van Coen Moulijn kwamen altijd aan

Lees de bloemlezing ’Het Volk over Feijenoord’ (uit 1969) en de grootsheid van Moulijn wordt zichtbaar. Een supporter (Jan Schipper, Leidschendam) toonde zich een eigentijdse Marsman.

Denkend aan Feijenoord

Zie ik Coentje Moulijn

Schielijk over een

groene grasmat gaan.

En P. van der Veer uit Schiedam schreef:

,,Als ik dat mannetje met die kleine pootjes zie sprinten dan denk ik hoe kan uit zon lijffie zo iets moois groeien.’’

Coen was een fenomeen in zijn tijd, in de jaren dat er nog linksbinnens en linksbuitens bestonden. Wie een tikkeltje oneerbiedig is, kijkt anders naar de tv-beelden van weleer. Die ziet logge verdedigers, een laag tempo en strafschopgebieden vol ruimte en zonder dubbele dekking. Die denkt: Coen Moulijn zou in 2008 niet meer kunnen.

Maar dat is dus oneerbiedig gesteld.

Coen is Coen. Een legende, waarover vele mythes bestaan. Zo gaat het verhaal dat hij eind jaren negentig bij het ontwaken na een hartoperatie aan de arts vroeg of-ie wist wat Feyenoord die dag had gedaan (niet waar). En op latere leeftijd wilde hij een nier afstaan aan zijn gehandicapte zoon Raymond (wel waar).

Coen is Coen. Pure Rotterdamse voetbalgeschiedenis en waarschijnlijk de meest vernoemde Feyenoorder aller tijden. Talloze kereltjes kregen in de jaren zestig en zeventig zijn naam. Maar ook de spelerstunnel van de Kuip (de Coentunnel), een spoorwegovergang (de Coen-overgang op Zuid, waar hij een ernstig auto-ongeluk beleefde), een stripfiguur (Coentje) en een voetbalmuurtje in het Oude Noorden (het Muurtje van Coen) hebben in de volksmond zijn naam gekregen.

Maar de jeugd van tegenwoordig ziet vooral die oud-voetballer met die modezaak aan de Langenhorst in Rotterdam-Zuid, niet echt de P.C. Hooftstraat van Rotterdam.

Die ziet toch vooral die kalende man, die een paar keer per seizoen op het veld van de Kuip wordt gehuldigd en uitwedstrijden van Feyenoord af en toe op de televisie in Café Slinge bekijkt. Die wat krom lopende zeventiger in die wapperende regenjas. Dat is Coen, misschien wel de beste Feyenoorder ooit.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_56551979
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 23:10 schreef Happel het volgende:

[..]

Coentje...dat is wel andere koek dan Chun Soo Lee. Held is het Mooiste moment met Coen vind ik toch eigenlijk die wedstrijd tegen Real Madrid thuis in 1965 volgens mij.
pi_56552674
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 23:08 schreef jorienvdherik het volgende:
Maar wel goedkoop naar Breda, misschien ga ik maar eens. Misschien verlies ik me goldcard dan niet
Heb jij een goldcard?

Ik dacht dat je al tijden niet meer naar Feyenoord wedstrijden ging.

Onvoorstelbaar, iemand die nauwelijks gaat heeft een goldcard en mensen - zoals ik - die regelmatig naast uitkaarten grijpen moeten moeilijk doen om aan kaarten van de thuisspelende club te komen.

Zo kom ik nooit aan een goldcard (heb nu een silvercard).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_56552733
Tvptje maar.

Wanneer neemt de knvb een besluit over de nieuwe bondscoach eigenlijk?
  woensdag 6 februari 2008 @ 01:56:08 #9
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_56553917
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 23:08 schreef jorienvdherik het volgende:
Wel op de puntjes letten hé.
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
  woensdag 6 februari 2008 @ 01:57:22 #10
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_56553932
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 00:01 schreef EnactedChaos het volgende:
Tvptje maar.

Wanneer neemt de knvb een besluit over de nieuwe bondscoach eigenlijk?
Ik denk dat ze de dag nadat Nederland het EK verlaten heeft (dat dus al na een week) al met een opvolger rond zijn.
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
  woensdag 6 februari 2008 @ 07:50:06 #11
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_56555001
Feyenoord.
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_56555317
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 07:50 schreef Tomasso het volgende:
Feyenoord.
FTW! JWT!
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_56555449
3-0 verloren van de joden
pi_56555461
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 08:53 schreef Sala-adin het volgende:
3-0 verloren van de joden
pi_56555556
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 01:57 schreef MarkNMGN het volgende:

[..]

Ik denk dat ze de dag nadat Nederland het EK verlaten heeft (dat dus al na een week) al met een opvolger rond zijn.
Het zal wel veel eerder naar buiten komen... Feyenoord krijgt het sowieso meteen te horen lijkt me om op zoek te kunnen naar een vervanger mocht van Marwijk het worden.
pi_56555838
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 23:24 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Coentje...dat is wel andere koek dan Chun Soo Lee. Held is het Mooiste moment met Coen vind ik toch eigenlijk die wedstrijd tegen Real Madrid thuis in 1965 volgens mij.
Het mooiste moment was mijn ontmoeting met hem na het kampioenschap in 1999, hij was zo dronken, z'n vrouw ondersteunde hem, en hij kon mij, en vroeg hoe het met me ging. Ik zeg meneer Moulijn met mij gaat het prima, maar ik betwijfel dat u mij kent en zo hebben we even staan praten in hoeverre dat nog ging.
pi_56555924
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 01:56 schreef MarkNMGN het volgende:

[..]

Wel op de puntjes letten hé.
Heb er ook 1, maar vrees dat ik hem kwijt ga raken, ben dit jaar bijna nog niet uit geweest, zit er niet meer zo op te wachten tussen al die stakkers op het uitvak te zitten. Komen nog wel een paar leuke uitwedstrijden aan, misschien dat ik die nog ga.
pi_56556027
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 22:47 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Ik vond het al zo rustig hier.
Kan die geen ban voor het leven krijgen!
pi_56556466
[de.kromme]
Kut Van Marwijk!
[/de.kromme]
pi_56557691
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 09:25 schreef Luni het volgende:

[..]

Het mooiste moment was mijn ontmoeting met hem na het kampioenschap in 1999, hij was zo dronken, z'n vrouw ondersteunde hem, en hij kon mij, en vroeg hoe het met me ging. Ik zeg meneer Moulijn met mij gaat het prima, maar ik betwijfel dat u mij kent en zo hebben we even staan praten in hoeverre dat nog ging.

held
pi_56559566
http://www.vi.nl/NieuwsIt(...)pelenInDuitsland.htm

Hmmm, los in duitsland tegen de reserve moffen en schalke, als dat geen old skool tripje word...
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_56560008
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 12:45 schreef mister_popcorn het volgende:

Hmmm, los in duitsland tegen de reserve moffen en schalke, als dat geen old skool tripje word...
Twente is al jaren een combi, dus dat zal het dan ook zeker zijn!
pi_56560091
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 13:08 schreef Luni het volgende:

[..]

Twente is al jaren een combi, dus dat zal het dan ook zeker zijn!
ja dat zit er inderdaad wel dik in, maar misschien kan je via die moffen wel losse kaarten kopen.
Ach, eerst maar 's play offs halen
pi_56560788
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 12:45 schreef mister_popcorn het volgende:

Dat zou wel geweldig zijn, plek zat dus ruimte genoeg om met pakweg 5.000 uitsupporters af te reizen naar Duitsland.

Duitsland weer in de hoogste staat van paraatheid mochten we dan tegen Twente moeten in de playoffs.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 6 februari 2008 @ 14:30:46 #25
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_56561595
*BURP*

Nu de Carnavalskater weg is komt de pijnlijke realiteit van de wanvertoning van zondag. Die krijg je zelfs niet weggespoeld met bier en andere snuisterijen...
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')