Na de zomer worden de C1000's omgebouwd naar AH's.quote:Op zondag 18 mei 2008 14:22 schreef sander89 het volgende:
Verder niet meer veel over gehoord dus duurt nog effe denk ik?
Zit sinds en jaartje ongeveer een C1000 op de Eschmarke. Loopt voor geen meter (oa. door slechte bereikbaarheid - veel eenrichtingsverkeer) en wordt nu dus AH doorbraakformule.quote:Op zondag 10 februari 2008 01:07 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
[..]
Dat heeft mijn C1000 ook.![]()
Enschede Esmarkelaan, waar is dat ook alweer? Ik ken een C100 op de Wesselerbrink, Boswinkel en een op Stadsveld maar Esmarkelaan zegt me even niks.
ik zag ze in heerhugowaard ook hangen vanmiddagquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:50 schreef JDude het volgende:
Er hangen bij de C1000 hier in de buurt inmiddels posters dat'ie gaat sluiten. Echter (nog) geen bericht dat het een Albert Heijn zou worden...
quote:Op donderdag 24 april 2008 12:33 schreef sander89 het volgende:
LOL![]()
AH/Ahold word steeds groter in NL wel slecht voor steeds minder keuze aan supermarkten.
Maar van die lijst zullen heel wat winkels geen AH worden want is wel beetje overdreven 2 AH's in sommige plaatsen of zo dicht bij elkaar.
Kan me eigenlijk moeilijk voorstellen dat dit een AH gaat worden, er zit 500m verderop een AH die groter is dan deze C1000.quote:Maassluis - Lange Boonestraat - 686
Is het ander personeel of zijn het dezelfden gebleven?quote:Op dinsdag 2 september 2008 17:17 schreef Babangida het volgende:
Nou in Ede is de AH XL sinds ongeveer 6 weken open. En het is voor de medewerkers nogal een mentaliteitsverandering.. Klanten klagen veel over de sobere/zakelijke uitstraling van de winkel, het gebrek aan sfeer en de sippe gezichten van personeel. Dat was voorheen (lees: bij C1000) totaal anders.
Ruwweg 90% van het personeel is hetzelfde gebleven, de rest is overgeplaatst.quote:Op dinsdag 2 september 2008 17:26 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Is het ander personeel of zijn het dezelfden gebleven?
Update: de verbouwing is inmiddels gestart en 18 september gaat de nieuwe AH open. Bij de (er schuin tegenover gevestigde) kleinere AH nog geen bericht van sluiting o.i.d.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:50 schreef JDude het volgende:
Er hangen bij de C1000 hier in de buurt inmiddels posters dat'ie gaat sluiten. Echter (nog) geen bericht dat het een Albert Heijn zou worden...
Inderdaad. Ze nemen gewoon een aantal winkels van C1000 over, waar hun geld in feite al in geinvesteerd zit.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 22:44 schreef Crack_david het volgende:
Ooh okee.. dus eigenlijk wil schuitema Ahold uitkopen. Dat is weer een heel ander verhaal
Wat zit er eigenlijk in dat ouwe Edahpand?quote:Op dinsdag 2 september 2008 19:27 schreef Renesite het volgende:
paddepoel krijgt ook nog een AH in plaats van de C1000! Weer een wijk die blauw wordt. De verdeling wordt er wel beter op in Groningen
(dierenriemstraat)
Voorheen Edah, toen Plus en opsplitsing in andere winkels, en nu? Plus is weg, geen idee. Van Basismarkt+Edah+C1000 naar Lidl+Edah+C1000 naar Edah+C1000 naar Plus+C1000 naar C1000 naar AH.quote:Op woensdag 3 september 2008 12:12 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Wat zit er eigenlijk in dat ouwe Edahpand?
Joh.quote:Op zondag 10 februari 2008 03:43 schreef Ofyles2 het volgende:
Esmarkelaan zou misschien in De Eschmarke liggen.
WTF, gaat mijn C1000 in Paddepoel dichtquote:Op dinsdag 2 september 2008 19:27 schreef Renesite het volgende:
paddepoel krijgt ook nog een AH in plaats van de C1000! Weer een wijk die blauw wordt. De verdeling wordt er wel beter op in Groningen
(dierenriemstraat)
bronquote:AH worstelt met omgebouwde C1000's
DONGEN - Albert Heijn heeft moeite de voormalige C1000-winkels aan de praat te krijgen. De toevoeging van zestig nieuwe AH-vestigingen leidt amper tot een toeloop van grote stromen nieuwe klanten.
Dat blijkt uit een analyse van de cijfers van GfK door het blad Distrifood. Daarbij worden de cijfers van de actie rond de smurfen vergeleken met die rond de voetbalplaatjesactie. Tijdens de smurfenactie, voor de ombouw, kreeg AH 40,2 procent van de gezinnen met kinderen over de vloer. Met de huidige 830 winkels ligt dit percentage bij de actie met de plaatjes op 40,4 procent.
Joop Holla van GfK: 'De stijging is marginaal. De toevoeging van tientallen winkels leidt niet tot een significante stijging van de klantenstroom.' Volgens Distrifood trekken de omgebouwde C1000's nu vooral klanten die voorheen bij een andere vestiging van de marktleider hun boodschappen deden. Veel voormalige C1000-klanten zouden de winkels nu links laten liggen vanwege het dure imago van Albert Heijn. De omzetdaling bij de winkels zou daardoor zo'n 30 procent bedragen.
Jah.quote:
Hier (Breda) zit de nieuwe AH (ex-C1000) schuin tegenover een andere AH die er al wasquote:Op maandag 9 februari 2009 17:04 schreef Granaatappel het volgende:
De C1000 -> AH bij mij in de buurt is zeer slecht uitgevallen. Het is er dood stil. Vijf beschikbare kassa's en altijd maar 1 open, weinig personeel: veel ontslagen. Reden van gebrek aan klanten? Een verkleind assortiment. Er zitten momenteel hier nu 2 AH's in het dorp (ja een dorp, 2 AH's is dus te veel), het assortiment in de verbouwde C1000 is aanzienlijk kleiner dan de andere AH in het dorp, dit jaagt de klanten weg om hier boodschappen te doen. Ik heb er gewerkt en ik moest telkens klanten teleurstellen met het bericht: "Sorry, wij hebben dat product niet in het assortiment, de andere locatie heeft het wel." Klanten nemen niet meer de moeite om deze AH te bezoeken om telkens producten in de schappen te missen.
Het zal niet lang duren voordat AH deze winkel gaat sluiten. (Een van de winkels in Noord-Brabant)
-------------------------------------------------------
Wat trouwens dikke flauwekul is, is dat AH 'duurder' is. AH heeft inderdaad het IMAGO dat het duur is, echter zijn er vele prijzen verlaagd. Klant X koopt misschien een product dat duurder is bij de AH dan bij de Jumbo, maar zo ook andersom. Tijdje terug met de prijzenconcurrentie in de supermarktbranche heeft AH de prijzen zo erg verlaagd om andere supermarktketen weg te stoten.
Waardoor het verschil kleiner is geworden. Maar de merkproducten zijn bij AH nogsteeds even duur of iets duurder, en de huis/B-Merken zijn nogsteeds veel duurder dan de B / Huismerken elders.quote:Op maandag 9 februari 2009 17:04 schreef Granaatappel het volgende:
De C1000 -> AH bij mij in de buurt is zeer slecht uitgevallen. Het is er dood stil. Vijf beschikbare kassa's en altijd maar 1 open, weinig personeel: veel ontslagen. Reden van gebrek aan klanten? Een verkleind assortiment. Er zitten momenteel hier nu 2 AH's in het dorp (ja een dorp, 2 AH's is dus te veel), het assortiment in de verbouwde C1000 is aanzienlijk kleiner dan de andere AH in het dorp, dit jaagt de klanten weg om hier boodschappen te doen. Ik heb er gewerkt en ik moest telkens klanten teleurstellen met het bericht: "Sorry, wij hebben dat product niet in het assortiment, de andere locatie heeft het wel." Klanten nemen niet meer de moeite om deze AH te bezoeken om telkens producten in de schappen te missen.
Het zal niet lang duren voordat AH deze winkel gaat sluiten. (Een van de winkels in Noord-Brabant)
-------------------------------------------------------
Wat trouwens dikke flauwekul is, is dat AH 'duurder' is. AH heeft inderdaad het IMAGO dat het duur is, echter zijn er vele prijzen verlaagd. Klant X koopt misschien een product dat duurder is bij de AH dan bij de Jumbo, maar zo ook andersom. Tijdje terug met de prijzenconcurrentie in de supermarktbranche heeft AH de prijzen zo erg verlaagd om andere supermarktketen weg te stoten.
Klopt, AH huismerk is volgens mij zelf een van de duurdere merken.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Waardoor het verschil kleiner is geworden. Maar de merkproducten zijn bij AH nogsteeds even duur of iets duurder, en de huis/B-Merken zijn nogsteeds veel duurder dan de B / Huismerken elders.
Als wij de boodschappen zouden doen bij AH zijn we per week toch zeker 10 tot 20 euro meer kwijtquote:Op maandag 9 februari 2009 20:27 schreef JDude het volgende:
Het verschil met bijv. de Jumbo is (als het er al is) in ieder geval niet groot genoeg om een stukje omrijden (en me de sloppenwijken in te wagen) te rechtvaardigen.
Ik had ergens gelezen of gehoord dat AH de slechtst lopende C1000's overnam/overneemt.quote:Op maandag 9 februari 2009 22:17 schreef Tristessa het volgende:
Neeee niet de C1000 aan de Snekertrekweg in Leeuwarden. Die is echt groot en goed... Vandaar dat Ahold er natuurlijk een AH van wil maken.
*zucht*.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |