Groetjes vanop een baggerboot die bezig zit aan het baggeren aan Jebel Palm Island. Internet op het hotel is gescencureerd (wegens in strijd met het geloof ed). Drank mag je niet zichtbaar vervoeren, of je wordt opgepakt, verd
er is alles hier kraaknet en vrij westers. Ik verblijf deels in een hotel, deels op een boot. Helaas zijn fotos niet mogelijk (Het is te zeggen, er zijn nogal wat bedrijfsgeheimen op de boot,dus die kan ik niet meteen online gaan gooien

) .
Het hotel:
![]()
![]()
![]()
![]()
Die foto is tegen 7u savonds, het wordt hier om 8u donker; en het is hier 2u later dan thuis. De lucht heb ik nog niet helemaal blauw gezien, er is tegen de horizon altijd een vale sluier van woestijnzand.
Kamer van 10 op 4 oid, met daarnaast een badkamer en een doorlopend balkon
![]()
![]()
Allemaal indrukwekkend wel
De temperatuur ligt rond de 44-52 graden celcius; vochtigheid tussen 90-100% op dit moment, het is moeilijk voor te stellen, maar de warmte is veel intenser dan bv in het zuiden van Spanje of zo. Het is alsof je constant in de sauna zit. Vreemd genoeg heb ik er niet echt moeite mee, ik vind het -nu nog- een speciale omgeving. Het is niet meteen aangenaam; maar ik vind het ook niet ontzettend storend of zo. Dat is anders voor de lassers aan boord die in volle zon helemaal ingepakt zitten lassen; of voor de mensen in de machinekamer die werken bij temperaturen rond de 55°. Het eten in het hotel kan in elk geval beter; de groenten proeven een beetje vreemd, blijkbaar worden we in België nogal culinair verwend. Aan boord is het eten, net zoals alles inpeccible. Overal ook airco, in het hotel wel veel te koud.
Nu zit ik dus op de boot, en er is zowaar een bar met lichtjes
![]()
En een tv kamer; waar ik nu zit
![]()
De boot is bovendeks nog veel indrukwekkender (voor een ingenieur toch) en technischer, maar as i've said, not for publication.
Overal wordt trouwens dag en nacht, 7 dagen op 7 doorgewerkt. Zowel het baggeren, als de bouwprojecten elders in Dubai; echt bijzonder om te zien. Het ene megalomane project naast het andere; eindeloze rijen vrachtwagens, enorme gebouwen, gigantische dingen die tot aan de horizon reiken, titanenprojecten waarvan je de mens bijna niet toe in staat acht. Maar toch liggen ze er, die miljoenen kubieke meters zand, die gebouwen van 1200meter hoog, de indoor skipistes. Dit is een land waar alles mogelijk blijkt te zijn. De mensen zijn overigens allemaal wel vriendelijk
In elk geval, ik ga het waarschijnlijk houden bij deze update, misschien later nog eens fotos van Dubai of Abu Dhabi zelf, maar het is moeilijk te zeggen wanneer dat is. Van de rest zijn de fotos enkel voor beperkte kring. Enfin, donderdag beginnen Archont en Perpentijntje aan het opruimen en schilderen, ajohoo
[ Bericht 0% gewijzigd door MMach op 05-08-2008 11:34:03 ]