Laatste niet zolder post
De zolder is btw goed gedaan, ik ben er gisteren al naar gaan kijken
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 19:03 schreef dvr het volgende:[..]
En aan de ondraaglijke armoe; die povere gebouwtjes van graniet en al dat simpele paupervolk op straat!
Dat penthouse in de 6e foto lijkt me waanzinnig. Daar woont iemand die het goed voor mekaar heeft.
Waaruit bestaat je toekomstplan - ga je er voor langere tijd werken, en waaruit zal je werk dan bestaan (kun je er nieuwe vindingen doen en toepassen, of moet je gewoon met de bestaande apparatuur werken)?
Vergis je niet, dat is er veel meer in Dubai dan in België de armoe. Er is daar een zeker klasseonderscheid tussen europeanan/arabieren van daar en mauritianen/indonesiërs. Vooral ik de bouwsector is uitbuiting een dagelijkse zaak. In de baggersector werken die ook, maar diegene bij JDN komen in elk geval niks te kort voor zover ik dat kan zien.
Die fotos zijn ook maar een uittreksel van wat er te zien is. Decadentie troef in elk geval. Het heeft ook wel iets natuurlijk.
En toekomstplannen dan...
Ik zou gaan voor de functie technical supervisor. Dat is verantwoordelijk zijn voor al het technische reilen en zeilen van zo een baggerschip. 3 maanden aan een stuk geloof ik. Dat betekent ook dat je moet meereizen met een schip (je hoeft niet te slapen aan boord, hotels worden wel voorzien), dus dat alles niet beperkt blijft tot Dubai, maar ook de rest van de emiraten, Argentinië, Spanje,... Mijn droomschip voor die functie is wel de JFJ De Nul, het paradepaardje onder de cutterzuigers. Maar zo'n cutterzuiger is technisch zeer moeilijk, en de functie dus ook. We shall see. kan mijn vriendin daar ook een job vinden, wat me niet zou verwonderen met een diploma als handelsingenieur, dan kan wil ze misschien wel mee. In dat geval wordt een appartement voorzien.
Dat is een superveeleisende job met lange dagen en weinig pauze, just the way i like it. Hoe alles daaruit evolueert, dat zien we dan wel weer

Ik ben niet vies van werken, ik ben zeker niet vies van het buitenland, dus ik grijp de kans als ze zich zal stellen.
Omdat het bedrijf in zeer sterke groei is, zullen er ook kansen genoeg zijn om promotie te maken. Ikzelf ben van plan om dat voor meerdere jaren te gaan doen.
Dat is dan ook een functie die je niet heel erg lang (geen 10tallen jaren) kan volhouden, dus daarna zou ik overschakelen naar de ontwerpafdeling of ombouwafdeling in België zelf.
Allemaal "zou' en 'misschien' want niets ligt vast. Ik ga het vel van de beer nog niet verkopen in elk geval, en de toekomstdromen tot dit beperken
Bekijk deze YouTube-videoMeer info in de vorm van Belgische TV reportages: