Wat is het werkelijke verschil tussen in V profiel en een "normaal" profiel?quote:Op dinsdag 5 februari 2008 20:02 schreef raulbouli het volgende:
V profiel is kut en daarmee wordt de herrie niet minder...
Doe maar eens lekker rijden met regen + V profiel, lekker op landweggetjes, snelweg waar aardig laagje water op ligt heerlijk.
Maar gelukkig is het altijd droog in ons land, dus gewoon V profiel nemen
quote:Op dinsdag 5 februari 2008 20:18 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Wat is het werkelijke verschil tussen in V profiel en een "normaal" profiel?
quote:Op dinsdag 5 februari 2008 18:14 schreef MdMa98 het volgende:
continental? altijd goede ervaringen mee gehad, prima grip, verkorte remweg, lage slijtagesnelheid, wat voor auto eigk?
Dat ligt ook maar net aan de auto natuurlijk hoor.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 19:02 schreef JaapB het volgende:
Persoonlijk goede ervaringen met Goodyear en Pirelli, veel minder goede ervaringen met Michelin en Continental. Michelin slijt snel en heeft bij nat weer heel snel de neiging naar onderstuur en de continental slijt gemiddeld en stuurt redelijk neutraal maar die beginnen vanaf dat ze half sleets zijn nogal te brommen.
Zaak is het om een band te vinden die past bij de auto maar ook bij je rijstijl.
Ervaringen met michelin onder 3 verschillende auto's waar de auto in alle gevallen naar onderstuur ging terwijl dat met Goodyear en Bridgestone niet het geval was. En om het extra interessant te maken, de eerste auto waar ik dat in merkte was een achterwielaandrijver, de tweede was een voorwielaandrijver en de derde eentje met 4wiel aandrijving.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 23:52 schreef NED het volgende:
[..]
Dat ligt ook maar net aan de auto natuurlijk hoor.
Als die van nature al wat naar onderstuur neigt dan zou het kunnen dat ie met een ander type band meer overstuurt dan met de standaard band, maar er zijn zat auto's die van zichzelf meer naar overstuur neigen en die gaan écht niet ineens ondersturen tot en met hoor![]()
Onder wat voor auto had jij ze? lange remweg bij nat weer of droog weer?quote:Op woensdag 6 februari 2008 09:35 schreef danny91184 het volgende:
Pirelli bandjes hebk ook gehad, maar die vond ik klote. Model 'P5000' van Pirelli.. Remweg was erg lang (met droog weer) en de bandjes waren erg snel kaal..
Zelf heb ik met Michelin eigenlijk geen problemen. Heb er 40.000 probleemloos mee gereden, en vrij fel ook.
Ze zijn stiller dan een wat goedkopere band, maar welke nu echt de stilste/best is weet ik niet aangezien ik ze niet allemaal gehad heb.
Michelin Energyquote:Op woensdag 6 februari 2008 21:42 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik zweer bij Michelin. De banden van je auto is het enige contact met de vaste wereld als je 120km/h gaat. Daar wil je niet op bezuinigen.
al eens een serieuze bocht geprobeerd te maken? ze heten niet voor niks energy... de compound is zodanig hard dat de banden brandstof besparen. net als firestone fuel savers en die prut allemaal...quote:Op woensdag 6 februari 2008 22:02 schreef invine het volgende:
ik vind de energy die mijn ouders onder hun senic hebben prima, als je met gangetje van 160 km/h over de snelweg gaat dan hoor je ze wel maar neit storend en je kan gewoon met elkaar blijven praten
Droog weer, Escort uit '96, en geen abs..quote:Op woensdag 6 februari 2008 14:27 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Onder wat voor auto had jij ze? lange remweg bij nat weer of droog weer?
ik heb ze onder mijn honda civic uit 2000 zitten, droog weer megasnel stil, goede grip, vooral in bochten. Bij regen weet ik t niet heel zeker, best goede remweg, maar ik heb geen abs.,dus rem wat rustiger dan:P
P5000 is ook wel een budget band. Probeer PZero Nero eensquote:Op woensdag 6 februari 2008 09:35 schreef danny91184 het volgende:
Pirelli bandjes hebk ook gehad, maar die vond ik klote. Model 'P5000' van Pirelli.. Remweg was erg lang (met droog weer) en de bandjes waren erg snel kaal..
klopt, maar voor rechte stukken snelweg vind ik ze primaquote:Op woensdag 6 februari 2008 22:09 schreef Youp het volgende:
[..]
al eens een serieuze bocht geprobeerd te maken? ze heten niet voor niks energy... de compound is zodanig hard dat de banden brandstof besparen. net als firestone fuel savers en die prut allemaal...
Zo'n Primacy is best goed. Niet voor sportwagens, uiteraard, daar heb je andere banden voor.quote:Op woensdag 6 februari 2008 22:09 schreef Youp het volgende:
[..]
al eens een serieuze bocht geprobeerd te maken? ze heten niet voor niks energy... de compound is zodanig hard dat de banden brandstof besparen. net als firestone fuel savers en die prut allemaal...
De Bridgestone FK452? Falken FK452 bedoel je? En dat is verre van de beste band. Leuke budget band, maar geen high-performance band.quote:Op donderdag 7 februari 2008 09:51 schreef Googolplexian het volgende:
Pirelli PZeroNero is ook niet verkeerd. Zelf heb ik er erg veel plezier van maar het is wel een dure band.
De Bridgestone FK452 die I_d_Nutcase zegt is de beste band op dit moment.
Ik bedoelde de Bridgestone RE-050Aquote:Op donderdag 7 februari 2008 14:20 schreef M5 het volgende:
[..]
De Bridgestone FK452? Falken FK452 bedoel je? En dat is verre van de beste band. Leuke budget band, maar geen high-performance band.
Ah, ja dat is wel een goede band.quote:Op donderdag 7 februari 2008 14:23 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik bedoelde de Bridgestone RE-050A
Is dat zo? nou op hun eigen internationale site staan ze er gewoon nog tussen, moddel 2007/2008quote:Op woensdag 6 februari 2008 22:15 schreef Impreza_driving_Nutcase het volgende:
S03 was een superband, maar wordt al een kleine 1,5 jaar niet meer gemaakt.
De voorraad zal bij de meeste dealers inmiddels wel op zijn.
Die FK452 zou inderdaad een band zijn met goede prijs/kwaliteitsverhouding.
Toyoquote:
quote:Op donderdag 7 februari 2008 17:55 schreef Hyperdude het volgende:
Ik zou toch echt Michelin Pilot Sport PS2 nemen. Let er wel op dat ie een N-codering heeft. Dan is ie geschikt voor een 911; dus een Polo zal dan ook wel goed gaan.
on-topic: prima band, maar beetje overdreven voor een Polo.
Ik vond altijd van die harde chinese Wanling banden oid. wel geinig bij een kleine voorwielaandrijver. Heb je iig. nog wat wielspin.
YokoDrama's zijn erger wat een slechte grip bij nat wegdekquote:Op donderdag 7 februari 2008 20:22 schreef raulbouli het volgende:
[..]
Toyo![]()
Vooral in de regen... even remmen en slipperdepip... even een bochtje maken, slipperdepip...
op het droge zijn ze wel redelijk, maar na flink dagje circuit zijn het drilpuddinkjes
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |