abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56550072
-edit- Nee

[ Bericht 98% gewijzigd door paddy op 05-02-2008 23:11:58 ]
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56550121
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 18:28 schreef Dr.Nikita het volgende:
Die vrouw zou een beloning moeten krijgen wegens bewezen diensten aan de samenleving.
Jij bent dus echt voor een samenleving die qua domheid en barbaarsheid de Afghaanse hooglanden tot een lachertje maakt?
pi_56550520
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 18:35 schreef Bommenlegger het volgende:
Inmiddels veranderd in Mevr C omdat ik het over haar had.
Foutje kan iedereen maken.
Maar bewijst weer dat je alleen wilt lezen en zien wat jij wilt zien.
Je eigen visie daarop.
Tsja... als jij daar de woorden "dader" en "slachtoffer" gebruikt ga ik inderdaad eerst eens nadenken.....

Twee personen... De ene steelt een tasje, de ander vermoord iemand. Welke van de twee zouden we nu bedoelen met dader?
Twee personen... De ene verliest een beetje geld, de ander is dood. Welke van de twee zouden we nu bedoelen met slachtoffer?

Die laatste is overigens heel makkelijk als je het woord slachtoffer analyseert.... "Slacht" en "Offer" expliceert de dood tot gevolg, niet het verlies van een kleine hoeveelheid materiele goederen....

Maar goed, als mensen liever leven in een wereld waar op verdacht worden van diefstal de doodstraf staat dan denk ik dat we het overbevolkingsprobleem in ieder geval opgelost hebben. Ik denk ook dat de straten heel erg leeg gaan worden aangezien niemand meer een vin zal durven verroeren.... Laat Mad Max maar komen mensen!
  Donald Duck held dinsdag 5 februari 2008 @ 22:18:58 #79
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_56550551
Die dood van de dader was gewoon het ongelukkige resultaat van de vrouw die de achtervolging inzette. Het is zeker geen moord.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_56550564
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 20:26 schreef Modus het volgende:
Waar is die metgezel van hem eik mee weggekomen? Een welgemeend 'FOEI!' ? Een dag schoffelen?

Je moet gewoon met je vuile stinkpoten van andermans spullen afblijven, klaar, opgelost. We leven in een volkomen omgekeerde wereld.
We leven inderdaad in de omgekeerde wereld, daders die mensen dood rijden en dan zielig gaan doen hoe hun leven nu zo anders is. "Kijk mij eens een slachtoffer zijn, boehoe"
pi_56550590
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 22:18 schreef __Saviour__ het volgende:
Die dood van de dader was gewoon het ongelukkige resultaat van de vrouw die de achtervolging inzette. Het is zeker geen moord.
Maar zou best dood door schuld kunnen zijn.
pi_56550643
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 22:20 schreef Xith het volgende:

[..]

Maar zou best dood door schuld kunnen zijn.
Of doodslag. Maar dat neemt allemaal nog steeds niet weg dat het ´slachtoffer´ in deze zeker niet vrijuit gaat, hij is niet de onschuld zelve.
pi_56550732
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 22:23 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Of doodslag. Maar dat neemt allemaal nog steeds niet weg dat het ´slachtoffer´ in deze zeker niet vrijuit gaat, hij is niet de onschuld zelve.
Ik geloof dat hij al vrijuit is gegaan.

dinsdag 5 februari 2008 @ 22:31:11 #84
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56550779
quote:

[..]

dat neemt het niet weg nee maar is een compleet andere zaak en irrelevant in de zaak die nu speelt
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_56550867
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 22:28 schreef Xith het volgende:

[..]

Ik geloof dat hij al vrijuit is gegaan.

Nee, lik op stuk
  dinsdag 5 februari 2008 @ 22:38:22 #86
198365 Morendo
The Real Deal
pi_56550935
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 21:53 schreef du_ke het volgende:

[..]

Jij bent dus echt voor een samenleving die qua domheid en barbaarsheid de Afghaanse hooglanden tot een lachertje maakt?
En ik ben voor een samenleving waarin je jezelf kunt beroepen op noodweer-(exces), overmacht en psychische overmacht indien de situatie daartoe noopt. In casu lijkt me dat wel het geval.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_56550940
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 22:18 schreef __Saviour__ het volgende:
Is het niet beter om daar de rechter over te laten oordelen?
pi_56550970
quote:

[..]

Nee hij is zeker niet onschuldig maar wel harstikke dood. En als iemand door een niet natuurlijke oorzaak dood gaat lijkt het me niet slecht om een rechter daarover te laten oordelen.
  dinsdag 5 februari 2008 @ 22:40:09 #89
198365 Morendo
The Real Deal
pi_56550979
Moord is het natuurlijk überhaupt niet.
pi_56550993
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 22:38 schreef Morendo het volgende:

[..]

En ik ben voor een samenleving waarin je jezelf kunt beroepen op noodweer-(exces), overmacht en psychische overmacht indien de situatie daartoe noopt. In casu lijkt me dat wel het geval.
Ik weet niet of een tasjesdief aanrijden onder noodweer valt. Lijtk me weinig proportioneel. Maar laat de rechter daarover oordelen .
pi_56551078
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 22:40 schreef Morendo het volgende:
Moord is het natuurlijk überhaupt niet.
Ik weet het niet, was er niet bij, kan niet in het hoofd van die vrouw kijken.

Jij wel?
  dinsdag 5 februari 2008 @ 22:44:09 #92
198365 Morendo
The Real Deal
pi_56551080
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 22:40 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik weet niet of een tasjesdief aanrijden onder noodweer valt. Lijtk me weinig proportioneel. Maar laat de rechter daarover oordelen .
Je zou zeer goed kunnen betogen dat het iig onder noodweerexces valt:
quote:
Niet strafbaar is de overschrijding van de grenzen van noodzakelijke verdediging, indien zij het onmiddellijk gevolg is geweest van een hevige gemoedsbeweging, door de aanranding veroorzaakt
pi_56551128
Wat een tokkie-topics worden dit toch altijd. Je voelt de onderbuik erboven uit komen.
  dinsdag 5 februari 2008 @ 22:46:07 #94
198365 Morendo
The Real Deal
pi_56551133
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 22:44 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik weet het niet, was er niet bij, kan niet in het hoofd van die vrouw kijken.

Jij wel?
Hoe denk je te kunnen bewijzen dat er sprake was van voorbedachten rade? Die vrouw stapt zeker 's ochtend uit haar bed met het idee van: "nu, ga ik even iemand omver rijden".
pi_56551188
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 22:31 schreef Re het volgende:

[..]

dat neemt het niet weg nee maar is een compleet andere zaak en irrelevant in de zaak die nu speelt
Het is wel degelijk relevant. Of denk jij dat de omstandigheden vh geval niet meespelen bij het beoordelen van het vergrjp=
pi_56551194
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 22:46 schreef Morendo het volgende:

[..]

Hoe denk je te kunnen bewijzen dat er sprake was van voorbedachten rade? Die vrouw stapt zeker 's ochtend uit haar bed met het idee van: "nu, ga ik even iemand omver rijden".
Dat mogen die vrouw en haar advocaat proberen te bewijzen. Maar iemand aanrijden kan best van te voren over nagedacht worden hoor.
  dinsdag 5 februari 2008 @ 22:49:34 #97
198365 Morendo
The Real Deal
pi_56551218
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 22:45 schreef SCH het volgende:
Wat een tokkie-topics worden dit toch altijd. Je voelt de onderbuik erboven uit komen.
Ik onderbouw mijn standpunten toch keurig? Ik denk alleen dat de vrouw weinig te verwijten valt. En je moet welhaast een monster zijn als je vindt dat zij celstraf verdiend.
pi_56551254
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 22:39 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nee hij is zeker niet onschuldig maar wel harstikke dood. En als iemand door een niet natuurlijke oorzaak dood gaat lijkt het me niet slecht om een rechter daarover te laten oordelen.
Mij ook, wat ik alleen niet snap is dat ze daar jarenlang over hebben moeten nadenken.
  Donald Duck held dinsdag 5 februari 2008 @ 22:51:10 #99
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_56551255
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 22:48 schreef du_ke het volgende:
Dat mogen die vrouw en haar advocaat proberen te bewijzen. Maar iemand aanrijden kan best van te voren over nagedacht worden hoor.
Niet in dit geval. Tas wordt gejat, en ze besluit gewoon gelijk er achter aan te gaan. Niet als doel om de dader te doden, maar om proberen haar tas terug te krijgen. En de dader komt daarbij klem te zetten, tja, gewoon een ongelukje.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_56551260
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 22:46 schreef Morendo het volgende:

[..]

Alsof dat een voorwaarde is voor 'voorbedachten rade'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')