44 x 69 dacht ik zelfsquote:Op vrijdag 25 april 2008 14:09 schreef Gurb het volgende:
als je een 2"&3" bekijkt, is die 44 x 70 mm, en dat sls-hout is 38 x 89 mm, dus je hebt én meer hoogte (dus buigsterker) én meer oppervlakte in totaal qua hout, dus dit hout is sterker
het ligt er maar net aan wat voor eisen je steltquote:Op vrijdag 25 april 2008 14:40 schreef sanger het volgende:
Alleen vraag ik me af of 4 cm dik zat is voor geluidsisolatie.
Normaal gesproken gaan bouwmaterialen tussen de 3 en 6% omhoog per jaar. Maar afgelopen jaar is de houtprijs voor normaal vuren juist gedaald met een paar % en de prijs van plaatmateriaal heel erg gestegen, dus echt een goede prognose heb ik niet voor jequote:Wat is hout duur eigenlijk momenteelIemand een idee hoe de prijzen er over een jaartje uitzien?
En dan komt er ook nog je wand bij (gips ofzo) en de afwerking (behang waarschijnlijk). Zou wel genoeg moeten zijn dusquote:Op maandag 28 april 2008 10:09 schreef Gurb het volgende:
[..]
het ligt er maar net aan wat voor eisen je steltMaar als je een wat hoogwaardigere isolatie neemt dan kom je een heel eind hoor.
Nog even een vraagje. Om plaatmateriaal te besparen wil ik direct op de staanders de buitenbekleding (kunststof delen) maken. Aan de binnenzijde isolatie en dan aan de binnenwand gipsplaat. Moet daar nog iets van folie tussen? Ja toch?quote:Normaal gesproken gaan bouwmaterialen tussen de 3 en 6% omhoog per jaar. Maar afgelopen jaar is de houtprijs voor normaal vuren juist gedaald met een paar % en de prijs van plaatmateriaal heel erg gestegen, dus echt een goede prognose heb ik niet voor je
jazeker!quote:Op maandag 28 april 2008 10:18 schreef sanger het volgende:
Nog even een vraagje. Om plaatmateriaal te besparen wil ik direct op de staanders de buitenbekleding (kunststof delen) maken. Aan de binnenzijde isolatie en dan aan de binnenwand gipsplaat. Moet daar nog iets van folie tussen? Ja toch?
Post zijn al aangepast door Yoni; we houden het in de gaten !quote:Op donderdag 1 mei 2008 23:44 schreef maok het volgende:
In een aantal topics zit deze user: http://forum.fok.nl/user/history/214345 te spammen met een website.
Na weer een weekend brainstormen en bellen met chaletbouwers denk ik dat we het volgende doen:quote:Op maandag 28 april 2008 11:21 schreef Gurb het volgende:
[..]
jazeker!
Van buiten naar binnen:
- rabbatdelen / gevelbekleding
- tengels om te zorgen dat de gevelbekleding kan ventileren en om eventuele maatafwijkingen te corrigeren
- waterwerende, dampopen folie
- isolatie en regelwerk / houtconstructie
- dampdichte folie
- binnenbeplating
je bent er weer!!quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:18 schreef tnimble het volgende:
Van harte Cybersijp!
Gefeliciteerd Cybersijp !quote:Op woensdag 7 mei 2008 10:33 schreef Cybersijp het volgende:
35 jaar jong ben ik vandaag geworden, heb een dag vrij van de baas, t is mooi weer, ik kan op mijn terras zitten zolang als ik wil vandaag. Daarnaast zelf mijn eigen kado uitgezocht(iets met makita)
T leven is mooi(soms)
En nou naar het werk om de collega's op koffie en taart te trakteren
quote:
Zijn er al vorderingen, of moet je nog beginnen?quote:Op maandag 5 mei 2008 10:58 schreef sanger het volgende:
[..]
Na weer een weekend brainstormen en bellen met chaletbouwers denk ik dat we het volgende doen:
Van buiten naar binnen:
- Gevelbekleding (kunststof)
- Warmtewerende, dampopen folie
- Houten staanders (SLS) om de 30 centimeter
- Isolatie
- Dampdichte folie
- Meranti interieur 5,5 mm
quote:Op vrijdag 16 mei 2008 16:11 schreef Gurb het volgende:
[..]
Zijn er al vorderingen, of moet je nog beginnen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |