quote:Op maandag 4 februari 2008 18:06 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Open dan (zoals anderen ook doen) een geheel eigen topic![]()
Waar wij als mede K&W'rs tips en advies kunnen geven; en heel belangrijk de vooruitgang met veel foto's kunnen bekijken
[..]
Waar wij als mede K&W'rs tips en advies kunnen geven; en heel belangrijk de vooruitgang met veel foto's kunnen bekijken
[..]
quote:Op maandag 4 februari 2008 23:20 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat kan uiteraard ook, maar een echt 'Klussen voor Dummies - vraagbaaktopic' is mss geen slecht idee omdat niet iedereen alle 'zus-en-zo's huis topic' volgt.
Maar goed, vele mogelijkheden dus:
- 1 topic voor elk klusje
- een dummie topic
- een 'ik heb een huis'-topic
quote:
Ik zou het proberen met groene zeep en heet water, en dan maar borstelen.quote:Op maandag 11 februari 2008 12:44 schreef AnneX het volgende:
Heerlijk weertje - altijd wel zo'n weekje in febr. ergens.
Vraag : hoe maak je mileuvriendelijk de stoeptegels schoon van groene aanslag.
Nou vind ik dat invegen helemaal Zzzzen en doe dat graag ! Werkelijk waar.quote:Op maandag 11 februari 2008 16:05 schreef Gurb het volgende:
[..]
Ik zou het proberen met groene zeep en heet water, en dan maar borstelen.
En als het maar een paar tegels zijn, dan kun je met een staalborstel het ook wel schoon krijgen
En om in het vervolg aanslag te voorkomen komt hier de tip der tips: minimaal één keer in de maand de stoep invegen met brekerzand, dan schuur je alle aanslag vroegtijdig weg, en blijft de stoep keurig netjes
Fijn dat er aan me gedacht wordt, kan alleen niet aan de slag. De timmerman die de metselprofielen moet zetten zit nog een week in Dronten.....quote:Op maandag 11 februari 2008 12:44 schreef AnneX het volgende:
Heerlijk weertje - altijd wel zo'n weekje in febr. ergens.
Ikke : voor het eerst wat geruimd en gesnoeid in de tuin; vies grind vervangen door schoon wit dat ruim
gestort is aan de voorkant.
Vraag : hoe maak je milieuvriendelijk de stoeptegels schoon van groene aanslag.
En theedrinken buiten met eigengemaakte appelbollen.
Nu staan de tuindeuren wijd open ( en de cv uit).
Goed weertje voor Cyberslijp.
Sterkte Vonkie....quote:Op dinsdag 12 februari 2008 10:03 schreef Vonkenboer het volgende:
Poeh, het was gisteren het dagje wel hier in huize vonkie,
Om het beestje gewoon even bij zijn naam te noemen; mijn vader (59) is getroffen door een lichte hartaanval ook wel een hartinfarct genoemd. Het begon gisterochten met een soort van klemend gevoel op de borst en een uitstralende pijn na de linkerarm.
Huisarts gebeld, huisarts langsgeweest, Hartfilmpje laten maken en uiteindelijk in het ziekenhuis op de afdeling hartbewaking geëindigd; bloedonderzoek daar wees uit dat hij een lichte hartaanval gehad heeft.
Na omstandigheden maakt hij het goed; verdere onderzoeken moeten uitwijzen hoeveel schade het hart heeft geleden en wat hier eventueel aan te doen is.
A very very very close call![]()
Voorlopig maar even thuisblijven om mijn moeder te ondersteunen en iedere dag maar heen en terug naar het ziekenhuis. Raar genoeg ben ik in tegenstelling tot mijn moeder er erg rustig onder![]()
jemig, dat klinkt heftig, ook voor jou sterkte!quote:Op dinsdag 12 februari 2008 11:22 schreef sanger het volgende:
[..]
Sterkte Vonkie....
Weet een beetje hoe je je voelt. Mijn vader heeft er afgelopen donderdag wsl. 1 gehad al was die min of meer verwacht. Het is nu wachten op de volgende en wel fatale......
Even een update; gisteravond is hij weer achter op de afdeling hartbewaking opgenomen; aan de monitor met alles er op en eraan. Als alles vanacht wel stabiel blijft mag hij morgen weer terug naar de afdeling waar hij van daan komt.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 10:03 schreef Vonkenboer het volgende:
Poeh, het was gisteren het dagje wel hier in huize vonkie,
Om het beestje gewoon even bij zijn naam te noemen; mijn vader (59) is getroffen door een lichte hartaanval ook wel een hartinfarct genoemd. Het begon gisterochten met een soort van klemend gevoel op de borst en een uitstralende pijn na de linkerarm.
Huisarts gebeld, huisarts langsgeweest, Hartfilmpje laten maken en uiteindelijk in het ziekenhuis op de afdeling hartbewaking geëindigd; bloedonderzoek daar wees uit dat hij een lichte hartaanval gehad heeft.
Na omstandigheden maakt hij het goed; verdere onderzoeken moeten uitwijzen hoeveel schade het hart heeft geleden en wat hier eventueel aan te doen is.
A very very very close call![]()
Voorlopig maar even thuisblijven om mijn moeder te ondersteunen en iedere dag maar heen en terug naar het ziekenhuis. Raar genoeg ben ik in tegenstelling tot mijn moeder er erg rustig onder![]()
Redelijk stabiel vandaag.quote:Op donderdag 14 februari 2008 22:36 schreef AnneX het volgende:
Hoe is het met de vaders ?
Zo gaat dat nu ook, maar zelfs daarvoor komt hij regelmatig kracht tekort. En mijn moeder is niet zo groot en sterk dat ze hem even naar boven sjouwt. Gelukkig dat mijn vader zoveel gewicht verliestquote:Op donderdag 14 februari 2008 23:45 schreef AnneX het volgende:
De trap op : kan evt. zittend en dan tree voor tree.
Neuh, het is wachten tot hij zijn ogen sluit.quote:Is het wachten op verder onderzoek? of medicatie?
De kogel is hier in ieder geval door de kerk; aankomende dinsdag wordt mijn vader geopereerd en krijgt hij (zoals hij het zegt 2,5quote:Op woensdag 13 februari 2008 14:32 schreef Duderinnetje het volgende:
Vonkie toch. Sterkte daar. Wat een schrik moet dat zijn.
Lief dat je er voor je moeder bent nu
O en sanger in hetzelfde schuitje, zie ik. Hou je taai mannen.
Is dat hetzelfde als een bypass?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 09:26 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
De kogel is hier in ieder geval door de kerk; aankomende dinsdag wordt mijn vader geopereerd en krijgt hij (zoals hij het zegt 2,5) maar zoals wij het begrepen hebben 3 omleidingen van de kransslagaders.
Voor alle duidelijkheid; kransslagaders zijn de aders die het hart van zuurstofrijk bloed voorzien
Het tijdstip waarop die behandeld gaat worden is nog onbekend; er is al wel bekend dat de operatie 4 tot 5 uur in beslag neemt.
Spannende tijden dus hier in huize vonk, al heb ik er het volste vertrouwen in dat het goed gaat komen
In principe is dat precies hetzelfdequote:Op vrijdag 15 februari 2008 09:34 schreef sanger het volgende:
[..]
Is dat hetzelfde als een bypass?
Sterkte iig.
Das een vrij routinematige ingreep tegenwoordig toch?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 09:51 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
In principe is dat precies hetzelfde![]()
Tja..wat valt er van te zeggen. Het zit in de familie, dus eigenlijk hou ik er al heel lang rekening mee dat het ooit gebeuren zal. Toch overvalt het je wel als het daadwerkelijk gebeurt.quote:Ook erg veel sterkte toegewenst vanaf deze zijde; dat van jou is vele malen ernstiger dan dat van mij
Het is een vrij routinematige ingreep; het scheelt ook wel dat we een thorax kliniek bijna in onze achtertuin hebben liggen (Thoraxcentrum MST Enschede) waar meer als 1000 soortgelijke ingrepen per jaar gedaan worden. Het slagingspercentage ligt er ook erg hoog.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 10:18 schreef sanger het volgende:
[..]
Das een vrij routinematige ingreep tegenwoordig toch?
[..]
Tja..wat valt er van te zeggen. Het zit in de familie, dus eigenlijk hou ik er al heel lang rekening mee dat het ooit gebeuren zal. Toch overvalt het je wel als het daadwerkelijk gebeurt.
Kan me voorstellen dat het spannend blijftquote:Op vrijdag 15 februari 2008 10:24 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Het is een vrij routinematige ingreep; het scheelt ook wel dat we een thorax kliniek bijna in onze achtertuin hebben liggen (Thoraxcentrum MST Enschede) waar meer als 1000 soortgelijke ingrepen per jaar gedaan worden. Het slagingspercentage ligt er ook erg hoog.
Niettemin blijft het een spannende tijd; met als hoogtepunt de uren na en tijdens de operatie op dinsdag.
De situatie van Sanger vind ik ook vele malen ernstiger hoorquote:Op vrijdag 15 februari 2008 11:45 schreef AnneX het volgende:
Ach Sanger, ik had begrepen dat het het hart was.
Dit klinkt - sorry Vonkie - vele malen ernstiger als onbehandelbaar ! !
Veel sterkte en mooie tijden wens ik je toe naast al het verdriet.
En Vonkie, het blijft spannend dat wel ! met alle techniek van tegenwoordig.
Mijn vader was met een week weer thuis ! na een dergelijke ingreep.
Jullie beiden sterkte voor gezin en familie.
Nee, maar vragen hoe je hem het beste kan vinden mag welquote:Op zaterdag 16 februari 2008 12:04 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik mag hier dus geen Poolse straatmaker zoeken begrijp ik?
Vanavond pre operatief spreekuurquote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:00 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
De situatie van Sanger vind ik ook vele malen ernstiger hoor![]()
En idd. BE hij wordt wel erg snel geholpen; tjah we hadden ook geen keus want zonder die operatie wordt het gewoonweg niet beter -> dan zou het eigenlijk steeds slechter gaan.
Wij wachten gewoon in spanning af tot dinsdag; zouden nog welk enkele gesprekken aan voorafgaan denk ik.
Think Positive Thoughts
quote:Op woensdag 20 februari 2008 11:08 schreef Gurb het volgende:
Hoe is de operatie verlopen?
Status update :quote:Op woensdag 20 februari 2008 11:08 schreef Gurb het volgende:
Hoe is de operatie verlopen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |