abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 4 februari 2008 @ 18:35:28 #1
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_56530917

Diensten
K&W is geen arbeidsbureau, en ook geen klussenbedrijf, het aanbieden van en/of vragen om diensten zien we liever niet. De zgn. huiswerktopics (waarin je opdrachten voor school voorlegt aan users) horen ook niet in K&W thuis.

Belangrijk om te weten
In K&W mag je voor iedere klus een eigen topic openen. Als je een probleem hebt, leg dan goed uit wat er is en probeer wanneer mogelijk een foto van de situatie te plaatsen. Lukt het plaatsen van een foto niet, kijk dan even hier.

Algemeen
De FAQ van FOK! en de policy zijn hier natuurlijk ook gewoon van toepassing.

Heb je een vraag, opmerking of gewoon een goed idee? Plaats het in dit Feedback- & Slowchattopic. Ook als je het niet eens bent met een slotje, een verplaatst topic of wat dan ook, kan je in dit topic terecht. Zo kunnen we met zijn allen kijken of en hoe we een eventueel probleem op kunnen lossen. Wil je het liever alleen met een modje regelen, dan kan je mail naar:

voor Vonk, zijn @fok moet nog gemaakt worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door BE op 07-03-2008 21:00:31 ]
  Moderator maandag 4 februari 2008 @ 18:37:30 #2
92034 crew  Vonkenboer
pi_56530948
Vervolg van K&W FAQ, Feedback en SC- topic deel 21 - Over stoer sloopwerk !

De laatste reacties uit het vorige topic:
quote:
Op maandag 4 februari 2008 18:06 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Open dan (zoals anderen ook doen) een geheel eigen topic
Waar wij als mede K&W'rs tips en advies kunnen geven; en heel belangrijk de vooruitgang met veel foto's kunnen bekijken
quote:

[..]

Waar wij als mede K&W'rs tips en advies kunnen geven; en heel belangrijk de vooruitgang met veel foto's kunnen bekijken
quote:

[..]

maandag 4 februari 2008 @ 23:21:51 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56537571
Oeps... deze niet gezien.
  maandag 4 februari 2008 @ 23:23:38 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56537611
quote:
Op maandag 4 februari 2008 23:20 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat kan uiteraard ook, maar een echt 'Klussen voor Dummies - vraagbaaktopic' is mss geen slecht idee omdat niet iedereen alle 'zus-en-zo's huis topic' volgt.

Maar goed, vele mogelijkheden dus:
- 1 topic voor elk klusje
- een dummie topic
- een 'ik heb een huis'-topic
  dinsdag 5 februari 2008 @ 09:38:55 #5
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_56541291
tvp
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_56543071
Mogge
  dinsdag 5 februari 2008 @ 11:55:01 #7
65960 sanger
pi_56543430
Mogguh Gurb
pi_56545474
Kan er [deel 1] in de topictitel? Dit wordt een reeks.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Moderator dinsdag 5 februari 2008 @ 18:52:53 #9
92034 crew  Vonkenboer
pi_56547448
quote:
Op maandag 4 februari 2008 23:21 schreef Brighteyes het volgende:
Oeps... deze niet gezien.

Heb ik je toch mooi te pakken; ik dacht ik sluit het topic af laat ik direct maar een nieuwe openen
Of was jou topic titel orgineler ?
  dinsdag 5 februari 2008 @ 19:17:44 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56547742
Nee, we hadden zo ongeveer hetzelfde!
Ik had alleen het cijfertje weggehaald, dat is zo lekker nutteloos.
pi_56662919
Lekker weertje he? Hebben er nog mensen buiten geklust van het weekend? Ik heb mijn auto uitgebreid gewassen en daarna het hardhouten vlonder geschrobt.
pi_56663412
Heerlijk weertje - altijd wel zo'n weekje in febr. ergens.

Ikke : voor het eerst wat geruimd en gesnoeid in de tuin; vies grind vervangen door schoon wit dat ruim
gestort is aan de voorkant.
Vraag : hoe maak je mileuvriendelijk de stoeptegels schoon van groene aanslag.
En theedrinken buiten met eigengemaakte appelbollen.
Nu staan de tuindeuren wijd open ( en de cv uit).

Goed weertje voor Cyberslijp.
pi_56666826
quote:
Op maandag 11 februari 2008 12:44 schreef AnneX het volgende:

Vraag : hoe maak je mileuvriendelijk de stoeptegels schoon van groene aanslag.
Ik zou het proberen met groene zeep en heet water, en dan maar borstelen.

En als het maar een paar tegels zijn, dan kun je met een staalborstel het ook wel schoon krijgen

En om in het vervolg aanslag te voorkomen komt hier de tip der tips: minimaal één keer in de maand de stoep invegen met brekerzand, dan schuur je alle aanslag vroegtijdig weg, en blijft de stoep keurig netjes
pi_56669215
quote:
Op maandag 11 februari 2008 16:05 schreef Gurb het volgende:
[..]
Ik zou het proberen met groene zeep en heet water, en dan maar borstelen.
En als het maar een paar tegels zijn, dan kun je met een staalborstel het ook wel schoon krijgen
En om in het vervolg aanslag te voorkomen komt hier de tip der tips: minimaal één keer in de maand de stoep invegen met brekerzand, dan schuur je alle aanslag vroegtijdig weg, en blijft de stoep keurig netjes
Nou vind ik dat invegen helemaal Zzzzen en doe dat graag ! Werkelijk waar.

Alleen is dat maar tot oktober of zo.

AnneX gaat op zoek naar potje Driehoeks groene zeep en schrobborstel.

Overige tips blijven welkom ...
pi_56674899
quote:
Op maandag 11 februari 2008 12:44 schreef AnneX het volgende:

Ikke : voor het eerst wat geruimd en gesnoeid in de tuin; vies grind vervangen door schoon wit dat ruim
gestort is aan de voorkant.
Vraag : hoe maak je milieuvriendelijk de stoeptegels schoon van groene aanslag.
En theedrinken buiten met eigengemaakte appelbollen.
Nu staan de tuindeuren wijd open ( en de cv uit).

Goed weertje voor Cyberslijp.
Fijn dat er aan me gedacht wordt, kan alleen niet aan de slag. De timmerman die de metselprofielen moet zetten zit nog een week in Dronten.....

We zouden a;l afgelopen week Woensdag wat profilen zetten, maar nu staat er dus 1 ½ week helemaal niks! (FRGGFFDDDFG#$%&Û&HGFDDDFFDDDSDFDGVDGVDGVD !!!!!! HHKJFG CFDCXCXCX, en andere scheldwoorden komen in me op.... ) Heb ik nog 2 ½ week tijd voor ik weer aan het werk moet, kan ik *** niks doen aan de garage. ben van lieverlee maar van alles aan het opruimen enzo.

Moet van de week wel wat regulier werk doen voor de baas dus geen probleem daarmee . Maar ja had liever mezelf blauw gelopen met stenen, en dan ben ik eerlijk
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  Moderator dinsdag 12 februari 2008 @ 10:03:18 #16
92034 crew  Vonkenboer
pi_56679459
Poeh, het was gisteren het dagje wel hier in huize vonkie ,

Om het beestje gewoon even bij zijn naam te noemen; mijn vader (59) is getroffen door een lichte hartaanval ook wel een hartinfarct genoemd. Het begon gisterochten met een soort van klemend gevoel op de borst en een uitstralende pijn na de linkerarm.

Huisarts gebeld, huisarts langsgeweest, Hartfilmpje laten maken en uiteindelijk in het ziekenhuis op de afdeling hartbewaking geëindigd ; bloedonderzoek daar wees uit dat hij een lichte hartaanval gehad heeft.

Na omstandigheden maakt hij het goed; verdere onderzoeken moeten uitwijzen hoeveel schade het hart heeft geleden en wat hier eventueel aan te doen is.

A very very very close call

Voorlopig maar even thuisblijven om mijn moeder te ondersteunen en iedere dag maar heen en terug naar het ziekenhuis. Raar genoeg ben ik in tegenstelling tot mijn moeder er erg rustig onder
  dinsdag 12 februari 2008 @ 10:48:08 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56680267
He jakkes Vonk, wat eng...
Sterkte ermee.
pi_56680696
sterkte!
  dinsdag 12 februari 2008 @ 11:22:41 #19
65960 sanger
pi_56680863
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 10:03 schreef Vonkenboer het volgende:

Om het beestje gewoon even bij zijn naam te noemen; mijn vader (59) is getroffen door een lichte hartaanval ook wel een hartinfarct genoemd. Het begon gisterochten met een soort van klemend gevoel op de borst en een uitstralende pijn na de linkerarm.

Huisarts gebeld, huisarts langsgeweest, Hartfilmpje laten maken en uiteindelijk in het ziekenhuis op de afdeling hartbewaking geëindigd ; bloedonderzoek daar wees uit dat hij een lichte hartaanval gehad heeft.

Na omstandigheden maakt hij het goed; verdere onderzoeken moeten uitwijzen hoeveel schade het hart heeft geleden en wat hier eventueel aan te doen is.

Voorlopig maar even thuisblijven om mijn moeder te ondersteunen en iedere dag maar heen en terug naar het ziekenhuis. Raar genoeg ben ik in tegenstelling tot mijn moeder er erg rustig onder
Sterkte Vonkie....

Weet een beetje hoe je je voelt. Mijn vader heeft er afgelopen donderdag wsl. 1 gehad al was die min of meer verwacht. Het is nu wachten op de volgende en wel fatale......
pi_56681286
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 11:22 schreef sanger het volgende:

[..]

Sterkte Vonkie....

Weet een beetje hoe je je voelt. Mijn vader heeft er afgelopen donderdag wsl. 1 gehad al was die min of meer verwacht. Het is nu wachten op de volgende en wel fatale......
jemig, dat klinkt heftig, ook voor jou sterkte!
pi_56690957
Sterkte met de vaders.
  dinsdag 12 februari 2008 @ 21:20:37 #22
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_56691145
ppfff, heftig hoor mannen, heel veel sterkte ermee
pi_56696300
ooh wat erg , ik wil jullie ook veel sterkte wensen met jullie vaders
  Moderator woensdag 13 februari 2008 @ 09:54:10 #24
92034 crew  Vonkenboer
pi_56698381
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 10:03 schreef Vonkenboer het volgende:

Even een update; gisteravond is hij weer achter op de afdeling hartbewaking opgenomen; aan de monitor met alles er op en eraan. Als alles vanacht wel stabiel blijft mag hij morgen weer terug naar de afdeling waar hij van daan komt.

Er is een echo gemaakt van het hart; maar daar was weinig tot niets op zichtbaar , vandaag krijgt hij een hartkatheterisatie en dan hopen we dat daar duidelijkheid uit komt.

Phoe, ik schrik iedere keer weer als die rottige telefoon gaat hier
  woensdag 13 februari 2008 @ 14:32:50 #25
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_56703948
Vonkie toch. Sterkte daar. Wat een schrik moet dat zijn.
Lief dat je er voor je moeder bent nu

O en sanger in hetzelfde schuitje, zie ik. Hou je taai mannen.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_56705550
Oei Vonk! ( en sanger of course)

das wel ff schrikken naturlijk, hoe gaat het nu verder? Moet er iets van een operatie gedaan worden? Lijkt me dat nu dit gebeurd is, dat het wel ergens aan zal liggen of is dat nog niet bekend?

Sterkte iig mannen !
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_56737599
Hoe is het met de vaders ?
  donderdag 14 februari 2008 @ 22:41:38 #28
65960 sanger
pi_56737737
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 22:36 schreef AnneX het volgende:
Hoe is het met de vaders ?
Redelijk stabiel vandaag.

Hij weigert op het bed in de woonkamer te gaan liggen, ondanks dat hij de trap niet meer op kan. Zijn eigenwijsheid is er dus nog steeds. Goed teken.
pi_56739117
De trap op : kan evt. zittend en dan tree voor tree.

Is het wachten op verder onderzoek? of medicatie?
  vrijdag 15 februari 2008 @ 08:29:55 #30
65960 sanger
pi_56741684
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 23:45 schreef AnneX het volgende:
De trap op : kan evt. zittend en dan tree voor tree.
Zo gaat dat nu ook, maar zelfs daarvoor komt hij regelmatig kracht tekort. En mijn moeder is niet zo groot en sterk dat ze hem even naar boven sjouwt. Gelukkig dat mijn vader zoveel gewicht verliest
quote:
Is het wachten op verder onderzoek? of medicatie?
Neuh, het is wachten tot hij zijn ogen sluit.

Onderzoeken wilt hij niet omdat hij niet als proefkonijn behandelt wilt worden. Dat is in het verleden met zijn moeder gebeurt en dat heeft hem een zeer vervelende ervaring opgeleverd, iets wat hij voor mijn moeder en ons wilt voorkomen.
De artsen daarentegen willen hem dolgraag behandelen met allerlei testchemo en andere testmedicatie.

Medicatie heeft geen nut, het gaat om een voor de artsen redelijk onbekende vorm van leukemie. Leukemie is goed te bestrijden in een vroege fase, echter zit mijn vader al in de laatste fase. Ook heeft hij negatief DNA, wat zoveel inhoudt dat hij niet de juiste typen chromosomen heeft. Alleen die specifieke typen kunnen ze bestralen/behandelen, de chromosomen die mijn vader heeft juist weer niet.
  Moderator vrijdag 15 februari 2008 @ 09:26:02 #31
92034 crew  Vonkenboer
pi_56742459
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 14:32 schreef Duderinnetje het volgende:
Vonkie toch. Sterkte daar. Wat een schrik moet dat zijn.
Lief dat je er voor je moeder bent nu

O en sanger in hetzelfde schuitje, zie ik. Hou je taai mannen.
De kogel is hier in ieder geval door de kerk; aankomende dinsdag wordt mijn vader geopereerd en krijgt hij (zoals hij het zegt 2,5 ) maar zoals wij het begrepen hebben 3 omleidingen van de kransslagaders.

Voor alle duidelijkheid; kransslagaders zijn de aders die het hart van zuurstofrijk bloed voorzien
Het tijdstip waarop die behandeld gaat worden is nog onbekend; er is al wel bekend dat de operatie 4 tot 5 uur in beslag neemt.

Spannende tijden dus hier in huize vonk, al heb ik er het volste vertrouwen in dat het goed gaat komen
  vrijdag 15 februari 2008 @ 09:34:31 #33
65960 sanger
pi_56742642
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 09:26 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

De kogel is hier in ieder geval door de kerk; aankomende dinsdag wordt mijn vader geopereerd en krijgt hij (zoals hij het zegt 2,5 ) maar zoals wij het begrepen hebben 3 omleidingen van de kransslagaders.

Voor alle duidelijkheid; kransslagaders zijn de aders die het hart van zuurstofrijk bloed voorzien
Het tijdstip waarop die behandeld gaat worden is nog onbekend; er is al wel bekend dat de operatie 4 tot 5 uur in beslag neemt.

Spannende tijden dus hier in huize vonk, al heb ik er het volste vertrouwen in dat het goed gaat komen
Is dat hetzelfde als een bypass?

Sterkte iig.
  Moderator vrijdag 15 februari 2008 @ 09:51:31 #34
92034 crew  Vonkenboer
pi_56742971
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 09:34 schreef sanger het volgende:

[..]

Is dat hetzelfde als een bypass?

Sterkte iig.
In principe is dat precies hetzelfde

Ook erg veel sterkte toegewenst vanaf deze zijde; dat van jou is vele malen ernstiger dan dat van mij
  vrijdag 15 februari 2008 @ 10:18:37 #35
65960 sanger
pi_56743549
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 09:51 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

In principe is dat precies hetzelfde
Das een vrij routinematige ingreep tegenwoordig toch?
quote:
Ook erg veel sterkte toegewenst vanaf deze zijde; dat van jou is vele malen ernstiger dan dat van mij
Tja..wat valt er van te zeggen. Het zit in de familie, dus eigenlijk hou ik er al heel lang rekening mee dat het ooit gebeuren zal. Toch overvalt het je wel als het daadwerkelijk gebeurt.
  Moderator vrijdag 15 februari 2008 @ 10:24:23 #36
92034 crew  Vonkenboer
pi_56743674
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 10:18 schreef sanger het volgende:

[..]

Das een vrij routinematige ingreep tegenwoordig toch?
[..]

Tja..wat valt er van te zeggen. Het zit in de familie, dus eigenlijk hou ik er al heel lang rekening mee dat het ooit gebeuren zal. Toch overvalt het je wel als het daadwerkelijk gebeurt.
Het is een vrij routinematige ingreep; het scheelt ook wel dat we een thorax kliniek bijna in onze achtertuin hebben liggen (Thoraxcentrum MST Enschede) waar meer als 1000 soortgelijke ingrepen per jaar gedaan worden. Het slagingspercentage ligt er ook erg hoog.

Niettemin blijft het een spannende tijd ; met als hoogtepunt de uren na en tijdens de operatie op dinsdag.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 10:33:15 #37
65960 sanger
pi_56743877
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 10:24 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Het is een vrij routinematige ingreep; het scheelt ook wel dat we een thorax kliniek bijna in onze achtertuin hebben liggen (Thoraxcentrum MST Enschede) waar meer als 1000 soortgelijke ingrepen per jaar gedaan worden. Het slagingspercentage ligt er ook erg hoog.

Niettemin blijft het een spannende tijd ; met als hoogtepunt de uren na en tijdens de operatie op dinsdag.
Kan me voorstellen dat het spannend blijft

Zullen we er maar gewoon vanuit gaan dat alles goed gaat
pi_56745787
Ach Sanger, ik had begrepen dat het het hart was.
Dit klinkt - sorry Vonkie - vele malen ernstiger als onbehandelbaar ! !
Veel sterkte en mooie tijden wens ik je toe naast al het verdriet.

En Vonkie, het blijft spannend dat wel ! met alle techniek van tegenwoordig.
Mijn vader was met een week weer thuis ! na een dergelijke ingreep.

Jullie beiden sterkte voor gezin en familie.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 11:48:19 #39
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56745875
Jeetje mannen...
Vonk sterkte alvast voor volgende week, wel fijn dat hij al zo relatief snel geholpen kan worden.

En Sanger... er valt niet veel meer te zeggen dan sterkte...
Wat ongelofelijk k*t...
  Moderator vrijdag 15 februari 2008 @ 12:00:48 #40
92034 crew  Vonkenboer
pi_56746174
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 11:45 schreef AnneX het volgende:
Ach Sanger, ik had begrepen dat het het hart was.
Dit klinkt - sorry Vonkie - vele malen ernstiger als onbehandelbaar ! !
Veel sterkte en mooie tijden wens ik je toe naast al het verdriet.

En Vonkie, het blijft spannend dat wel ! met alle techniek van tegenwoordig.
Mijn vader was met een week weer thuis ! na een dergelijke ingreep.

Jullie beiden sterkte voor gezin en familie.
De situatie van Sanger vind ik ook vele malen ernstiger hoor
En idd. BE hij wordt wel erg snel geholpen; tjah we hadden ook geen keus want zonder die operatie wordt het gewoonweg niet beter -> dan zou het eigenlijk steeds slechter gaan.

Wij wachten gewoon in spanning af tot dinsdag; zouden nog welk enkele gesprekken aan voorafgaan denk ik.

Think Positive Thoughts
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 februari 2008 @ 12:04:54 #41
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_56768048
Ik mag hier dus geen Poolse straatmaker zoeken begrijp ik?
  zaterdag 16 februari 2008 @ 15:42:23 #42
65960 sanger
pi_56771622
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 12:04 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik mag hier dus geen Poolse straatmaker zoeken begrijp ik?
Nee, maar vragen hoe je hem het beste kan vinden mag wel
  Moderator maandag 18 februari 2008 @ 10:50:19 #43
92034 crew  Vonkenboer
pi_56810158
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 12:00 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

De situatie van Sanger vind ik ook vele malen ernstiger hoor
En idd. BE hij wordt wel erg snel geholpen; tjah we hadden ook geen keus want zonder die operatie wordt het gewoonweg niet beter -> dan zou het eigenlijk steeds slechter gaan.

Wij wachten gewoon in spanning af tot dinsdag; zouden nog welk enkele gesprekken aan voorafgaan denk ik.

Think Positive Thoughts
Vanavond pre operatief spreekuur
pi_56856060
Hoe is de operatie verlopen?
  woensdag 20 februari 2008 @ 11:19:45 #45
65960 sanger
pi_56856282
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 11:08 schreef Gurb het volgende:
  Moderator woensdag 20 februari 2008 @ 17:16:51 #46
92034 crew  Vonkenboer
pi_56864156
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 11:08 schreef Gurb het volgende:
Status update :

Het gaat uitstekend met hem; wel hebben ze in plaats van 3 omleidingen, 4 omleidingen gemaakt. Die vierde kwamen ze pas achter toen hij eenmaal in de ok was ( ), Om 8 uur is hij naar de ok gebracht, +/- 12 uur kregen wij bericht dat hij vanuit de ok naar de ic werd gebracht, afgelopen nacht heeft hij op de intensive care doorgebracht en is vanmiddag om 12 uur in één keer van de ic naar een normale verpleegafdeling gebracht !.

Operatie is zonder complicaties verlopen, weinig bloedverlies !, ook heeft hij niks van de operatie meegekregen (hij weet zelfs niet eens dat hij er heen gereden is ). Nu is het ff afwachten hoe het zich komende dagen allemaal ontwikkeld. Mijn vader voelt zich (naar eigen zeggen) kiplekker onder (zo kiplekker dat hij eigenlijk al koffie wou toen hij pas op de ic wakker werd (nee meneer u krijgt alleen maar water van ons).

Alles gaat prima eigenlijk

woensdag 20 februari 2008 @ 18:11:06 #47
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56865442
Mooi
pi_56866290
Dat klinkt goed !
  donderdag 21 februari 2008 @ 08:36:06 #49
65960 sanger
pi_56877790
Klinkt goed Vonkie
pi_56976190
Hoe gaat het eigenlijk met papa en mama Pino ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')