Ja, de Joran-therapie.quote:Op zondag 3 februari 2008 23:39 schreef Swetsenegger het volgende:
Zou wel een major breakthrough zijn in de behandeling van comateuze patiënten.
Dat is het meest onbegrijpelijke van het verhaal. Waarom geen dokter, politie, etc.quote:
Toen zijn pik achter in haar keel zat bedoel je?quote:Op zondag 3 februari 2008 23:51 schreef Xith het volgende:
Hij zal heus wel haar ademhaling hebben gevoeld.
Inderdaad, ze heeft te veel alcohol/coke gehad, kan hij niks aan doen. Gewoon even een dokter bellen.quote:Op zondag 3 februari 2008 23:50 schreef Wickedangel het volgende:
Dat is het meest onbegrijpelijke van het verhaal. Waarom geen dokter, politie, etc.
Dat maakt het hele 'onwel geworden'-verhaal ongeloofwaardig. Je dumpt alleen een lijk (of je laat 't dumpen) als jij ervoor verantwoordelijk bent geweest dat ze onwel is geworden. Of je hebt haar gewoon vermoord.
Wellicht iets in haar drankje gegooid waar ze een slechte reactie op kreeg...quote:Op zondag 3 februari 2008 23:50 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Dat is het meest onbegrijpelijke van het verhaal. Waarom geen dokter, politie, etc.
Dat maakt het hele 'onwel geworden'-verhaal ongeloofwaardig. Je dumpt alleen een lijk (of je laat 't dumpen) als jij ervoor verantwoordelijk bent geweest dat ze onwel is geworden. Of je hebt haar gewoon vermoord.
Ze keken van boven naar haar, zei Joran.quote:Op zondag 3 februari 2008 23:52 schreef Cheiron het volgende:
Die was echt wel dood hoor, hoe dan ook. Of het nu gegaan is zoals hij hier zegt of op een andere manier, je voelt echt wel even de pols + ademhaling.
Wat bedoel je nu te zeggen?quote:Op zondag 3 februari 2008 23:52 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
Toen zijn pik achter in haar keel zat bedoel je?
Natalee is waarschijnlijk gewoon dood gegaan aan een overdosis.quote:Op zondag 3 februari 2008 23:52 schreef SpaRood het volgende:
Ik denk dat ze nog leefde....ze had nog gered kunnen worden.
Ja. In handen vallen van een sociopaatquote:Op zondag 3 februari 2008 23:53 schreef Arcee het volgende:
Inderdaad, ze heeft te veel alcohol/coke gehad, kan hij niks aan doen. Gewoon even een dokter bellen.
Het is iig een walgelijk mannetje zoals-ie over haar spreekt.
Arm kind.
Ja, want Joran viel redelijk stil toen Patrick zei dat ze wellicht in coma lag.quote:Op maandag 4 februari 2008 00:00 schreef honderd het volgende:
Waar het op neerkomt is dus gewoon dat hij in paniek is geraakt en iets doms heeft gedaan. Het laat het allemaal wel zo stoer klinken, maar dat zou allemaal wel meevallen, het blijft toch een opscheppertje.
Hij is er zeer cool onder gebleven hoor, als je op zo'n moment erop komt om gewoon niet een ambulance te bellen, die stap alleen al is ijs en ijs koud. Dat hij het ook nog drie jaar lang eigenlijk lekker rustig aan heeft kunnen doen is wat mij betreft een wonder.quote:Op maandag 4 februari 2008 00:03 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, want Joran viel redelijk stil toen Patrick zei dat ze wellicht in coma lag.
Ze lag gewoon in coma.
Hoe weet jij dat nou? En maakt het uit, hij is gewoon in paniek geraakt. Daarnaast is het aannemelijker dat ze dood was dan in come, aangezien hij apart heeft gekeken en nog een keer met zijn 2en. Er blijft natuurlijk altijd een kans dat ze nog leefde, maar het blijft een stuk aannemelijker dat ze dood was.quote:Op maandag 4 februari 2008 00:03 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ze lag gewoon in coma.
Snap ook niet waarom deze vraag niet aan Joran gesteld werdquote:Op zondag 3 februari 2008 23:50 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Sterker nog, J. keek erbij alsof het niet bij hem was ópgekomenquote:Op maandag 4 februari 2008 00:03 schreef Arcee het volgende:
Ze lag gewoon in coma.
Ik zag ook even die twijfel; dat kan wat mij betreft twee dingen betekenen. Of hij dacht inderdaad even, shit, ze had nog best kunnen leven, OF:quote:Op maandag 4 februari 2008 00:13 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Sterker nog, J. keek erbij alsof het niet bij hem was ópgekomenHij had besloten dat ze dood was, ze reageerde nergens meer op, dus was ze dood. Het ging hem er alleen om dat hij niet met haar in verband kon worden gebracht.
quote:Op maandag 4 februari 2008 00:21 schreef SuperbDeLux het volgende:
Ik zag ook even die twijfel; dat kan wat mij betreft twee dingen betekenen. Of hij dacht inderdaad even, shit, ze had nog best kunnen leven, OF:
"Ik weet zèker dat ze dood is en waarom, maar dat hou ik even voor mezelf."
quote:Joran weet niet of Natalee dood was
` Joran van der Sloot weet niet zeker
of Natalee Holloway al dood was toen
haar lichaam in zee werd gegooid.Noch
hij,noch zijn vriend Daury heeft goed
gecontroleerd of het meisje misschien
alleen bewusteloos was.
Op de geheime opnamen zegt Joran dat
Daury wel heeft "gekeken",maar hij
noemt geen details over een hartslag of
het controleren van haar pols.
Of Natalee dood was maakt voor justitie
uit of Joran kan worden vervolgd voor
moord of voor het verwijderen van een
dood lichaam.Het OM meldde vrijdag al
het onderzoek naar Joran te heropenen,
na de informatie van Peter R.de Vries
Hoezo falen ouders als hun kinderen op een feestje alcohol en/of drugs gebruiken?quote:Op maandag 4 februari 2008 00:00 schreef honderd het volgende:
Waar het op neerkomt is dus gewoon dat hij in paniek is geraakt en iets doms heeft gedaan. Het laat het allemaal wel zo stoer klinken, maar dat zou allemaal wel meevallen, het blijft toch een opscheppertje.
Dat Peter r. de Vries en Nathalee´s moeder van hem een moordenaar willen maken is natuurlijk belachelijk. Het is natuurlijk ook lekker makkelijk voor die Beth, omdat zij toch wel redelijk gefaald is in een opvoeding waar haar dochter al aan de drugs zit en dus waarschijnlijk dat haar dood is geworden, om lekker te wijzen naar Joran.
In paniek geraakt en niet fatsoenlijk nagedacht, het meest domme is toch wel dat hij vrienden erbij heeft gehaald en dus helemaal niet meer kon praten omdat hij ze er anders bij zou moeten lullen.
Ja, het leek of hij zich dat in de auto bij Patrick realiseerde, dat-ie daar wel wat serieuzer rekening mee had kunnen houden toen, dat ze in coma was.quote:Op maandag 4 februari 2008 00:13 schreef Wickedangel het volgende:
Sterker nog, J. keek erbij alsof het niet bij hem was ópgekomenHij had besloten dat ze dood was, ze reageerde nergens meer op, dus was ze dood.
En de schadevergoeding, lekker cashen.quote:Het ging hem er alleen om dat hij niet met haar in verband kon worden gebracht.
True, dat kan ook nog.quote:Op maandag 4 februari 2008 00:21 schreef SuperbDeLux het volgende:
Ik zag ook even die twijfel; dat kan wat mij betreft twee dingen betekenen. Of hij dacht inderdaad even, shit, ze had nog best kunnen leven, OF:
Haha. Jij volgt wel heel makkelijk de media. Kun je ook nog zelf nadenken?quote:Op maandag 4 februari 2008 00:48 schreef Atreidez het volgende:
Nu duidelijk is dat die Daury niet eens op Aruba was is het verhaal dat hij een boot vaarde niet waar, en ik geloof ook het "ze doet niks meer" verhaal niet. Hij moet dondersgoed geweten hebben dat ze dood was, en dumpen doe je alleen als je zeker weet dat je er zelf verantwoordelijk voor bent.
Waarom? Waarschijnlijk heeft hij wel hartslag gecheckt.quote:Wellicht lag ze gewoon in coma
Blijf het vreemd vinden dat je dan niet gewoon de politie alarmeerd. Het eerste wat mij te binnen schoot was: het meisje is een rape drug toegediend.quote:Op maandag 4 februari 2008 00:56 schreef riri het volgende:
ik hoorde hem ook nog zeggen dat hij Nathalee op het eind van dat feestje voor ze naar het strand gingen een drankje had aangeraden....een drankje met een alcoholgehalte van 75% zij hij.
Als het zo simpel was dan waren we nu allemaal dokterquote:Op maandag 4 februari 2008 00:50 schreef DIckPussybuster het volgende:
Ja, ze hebben er boven gestaan en nog eens gekeken. Dan weet je het écht wel zeker
en als je die niet voelt betekent het nog niet dat iemand dood is...de bloeddruk kan zo laag zijn dat een hartslag niet eens te voelen is....dat kan alleen maar een dokter bepalen of iemand echt dood is.quote:Op maandag 4 februari 2008 00:58 schreef blaise het volgende:
[..]
Waarom? Waarschijnlijk heeft hij wel hartslag gecheckt.
Ik denk dat ze behoorlijk dood was.
Ben je nu van plan om de hele tijd met vage speculaties te komen om daarna aan te geven hoe verschrikkelijk het zou zijn wanneer dat gebeurd was?quote:Op maandag 4 februari 2008 01:45 schreef Eduard37 het volgende:
Misschien heeft die Daury wel gezegt ga jij maar naar huis en ik regel het wel. Wie weet wat hij vervolgens gedaan heeft met haar? Misschien wel eerst meegenomen naar zijn eigen huis. Hij woonde alleen!
Afschuwelijk!
Ben je er nou op uit om jezelf belachelijk te maken?quote:Op maandag 4 februari 2008 01:45 schreef Eduard37 het volgende:
Misschien heeft die Daury wel gezegt ga jij maar naar huis en ik regel het wel. Wie weet wat hij vervolgens gedaan heeft met haar? Misschien wel eerst meegenomen naar zijn eigen huis. Hij woonde alleen!
Afschuwelijk!
quote:Op maandag 4 februari 2008 01:45 schreef Eduard37 het volgende:
Afschuwelijk!
Mja, het lijkt erop dat Edje er nogal gebrand op is om de ogen richting Joran te houden.quote:Op maandag 4 februari 2008 02:34 schreef Olmo het volgende:
Ben je er nou op uit om jezelf belachelijk te maken?
Daar heb je zeker gelijk in.quote:Op maandag 4 februari 2008 00:10 schreef SuperbDeLux het volgende:
Een normaal mens belt in zo'n situatie meteen een ambulance, laten we wel wezen..
Alleen als er een crimineel element bij betrokken is, zou je daar van af zien. Dus; òfwel coke, òfwel harde wurgseks (waar ik hem ook wel voor aan zie).
Amen!quote:Op maandag 4 februari 2008 00:35 schreef riri het volgende:
[..]
.......Hij had dat meisje nooit aan haar lot mogen overlaten..hij had alles in het werk moeten zetten om te zorgen dat ze medische hulp kon krijgen...dat alles heeft hij nagelaten en haar door een vriend en wellicht samen met die vriend in zee gedumpt.....niet eens 100% zeker van haar dood want dat kan alleen maar een dokter bepalen.
En er ook nog geld uit willen slaan,schadevergoeding eisen terwijl hij het hele verhaal gewoon kent en die moeder jarenlang in het ongewisse heeft gelaten.
Een koele,gewetenloze kerel zonder een greintje gevoel
Dat is wat bij mij ook maar door mijn hoofd heen blijft spoken. Wie weet leefde ze nog welquote:Op maandag 4 februari 2008 01:18 schreef riri het volgende:
[..]
en als je die niet voelt betekent het nog niet dat iemand dood is...de bloeddruk kan zo laag zijn dat een hartslag niet eens te voelen is....dat kan alleen maar een dokter bepalen of iemand echt dood is.
Ze kan ook een ernstige hypo hebben gekregen...iets wat mensen kunnen krijgen die ernstige suikerziekte hebben maar die kunnen sommige mensen dus ook krijgen onder invloed van alcohol of medicijn(drug)gebruik....daarbij zie je ook dat het lichaam heel erg gaat trillen en iemand wegvalt en daar krijg je iemand dus niet zo maar meer uit...die moet meteen door een dokter gezien....zo iemand kan in een bewusteloosheid(coma) raken waar die uit zichzelf nooit meer uitkomt maar die persoon leeft dan nog wel...
Onder al die invloed van alcohol en waarschijnlijk andere middelen die zijn genomen of toegediend door anderen is dat heel goed mogelijk....
en in zo'n toestand bestaat dus ook de mogelijkheid dat iemand waarschijnlijk niet dood maar gewoon levend in zee is gedumpt.
En dat is wat die moeder zich altijd zal blijven afvragen.
En er is niets ergers dan altijd met zo'n vraag te moeten blijven zitten....van...stel dat ze nog leefde
En dat is die Joran heel erg kwalijk te nemen..dat hij niet aan dat meisje dacht maar alleen maar aan zichzelf en iemand in nood helemaal aan haar lot heeft overgelaten
en dat is nog maar in het minste geval...wat als hij haar wel iets heeft aangedaan?
Da's waar. Hij bleef er wel verdacht kalm onder. Ieder normaal mens met een zuiver geweten zou gek raken van paniek.quote:Op maandag 4 februari 2008 00:23 schreef noekje het volgende:
Misschien wel maar zijn hele reactie is zo onnatuurlijk.
Hoe berekenend kun je zijn na wat een so called tragisch ongeluk is?
Paniek oké maar rekening houden met schoenen, niet bellen met de mobiele telefoon.
Samen met een vriend over haar heen hangen en kijken of ze nog leeft.
Dat dus. We shall never know.quote:Op zondag 3 februari 2008 23:36 schreef sander89 het volgende:
Dat weet je niet en zullen we nooit weten, waarschijnlijk komt door teveel drugs(coke) en alcohol gebruik en erge lichamelijk inspanning. Maar natuurlijk moet je altijd alles aan proberen als het kan.
Dat dus... Denkt iemand hier echt serieus dat ie dat niet eerst 20x gechecked heeft?quote:Op zondag 3 februari 2008 23:51 schreef Xith het volgende:
Hij zal heus wel haar ademhaling hebben gevoeld.
Eeuh ja. Joran heeft namelijk geen last van iets hinderlijks als een "geweten". Het interesseerde hem gewoon niet.quote:Op maandag 4 februari 2008 13:10 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat dus... Denkt iemand hier echt serieus dat ie dat niet eerst 20x gechecked heeft?.
God dat mensen zo naief kunnen zijn.quote:Op maandag 4 februari 2008 13:37 schreef Halinalle het volgende:
[..]
Eeuh ja. Joran heeft namelijk geen last van iets hinderlijks als een "geweten". Het interesseerde hem gewoon niet.
Hartslag is natuurlijk ook niet altijd goed voelbaar. Ik geloof best dat het verhaal ongeveer gelopen is zoals Joran het vertelde.quote:Op maandag 4 februari 2008 13:38 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
God dat mensen zo naief kunnen zijn.
Er zouden zogenaamd 2 mensen bij haar zijn geweest en niemand die de helderheid van geest heeft om even een hartslag te checken? Sowieso hadden ze dat wel gevoeld bij het tillen.
Dit hele verhaal is gewoon een groot verzinsel van een jongetje dat indruk wilde maken op z'n stoere criminele mattie..
Hier sluit ik me ook bij aan ja.quote:Op maandag 4 februari 2008 00:21 schreef SuperbDeLux het volgende:
[..]
Hij zei dat ie gekeken had en geschud.quote:Op maandag 4 februari 2008 13:10 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat dus... Denkt iemand hier echt serieus dat ie dat niet eerst 20x gechecked heeft?.
Nou mensen, zorgen dat je geen wegtrekker krijgt in de buurt van deze user dus...quote:Op maandag 4 februari 2008 15:43 schreef sitting_elfling het volgende:
Als ik onder invloed was geweest, had ik waarschijnlijk exact hetzelfde als joran gedaan.
dus jij zou geen hulpdiensten inschakelen,als vrienden een aanval krijgen maar eerst iemand anders vragen om langs te komen met het risico dat je maatje sterft in de tijd die hij erover doet om naar jouw te komen? Das lekker dan....quote:Op maandag 4 februari 2008 15:43 schreef sitting_elfling het volgende:
Het lijkt mij sowiezo niet expliciete moord. In ieder geval niet met voorbedachte rade.
Als ik onder invloed was geweest, had ik waarschijnlijk exact hetzelfde als joran gedaan. Ik zou me echt de tievus schrikken als een maat of vriendin in eens begon te hyperventileren of in shock toestand zou komen. Je weet dat politie niet altijd 1,2,3 te vertrouwen is, en wie weet geven ze jou de schuld, je was immers de laatste die haar zag. En met een druppel alcohol in je maag kun je dat soort beslissingen niet helemaal kosjer maken.
Het probleem van deze kwestie is dat veel mensen dit puur op basis van emotie afreageren. En zo krijg je iemand niet in de gevangenis.
als ik beschonken ben kan ik echt niet normaal nadenken het spijt me wel, en als er dan ook nog iets gebeurt wat je nooit zou verwachten schrik je toch wel even. Allemaal moraal ridders hierquote:Op maandag 4 februari 2008 15:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Nou mensen, zorgen dat je geen wegtrekker krijgt in de buurt van deze user dus...
Alsof het woord van Joran nog enigszins een waarde heeft.quote:
Als er levens vanaf gaan hangen, van jou in beschonken toestand, zou ik als ik jou was mezelf toch een andere mate van drinken gaan aanlerenquote:Op maandag 4 februari 2008 15:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
als ik beschonken ben kan ik echt niet normaal nadenken het spijt me wel, en als er dan ook nog iets gebeurt wat je nooit zou verwachten schrik je toch wel even. Allemaal moraal ridders hier
Dus als je stoned of dronken bent en er gaat iemand dood, gewoon zomaar, dan is het eerste waar jij aan denkt:quote:Op maandag 4 februari 2008 15:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
als ik beschonken ben kan ik echt niet normaal nadenken het spijt me wel, en als er dan ook nog iets gebeurt wat je nooit zou verwachten schrik je toch wel even. Allemaal moraal ridders hier
Ik weet ook niet wat ik zou doen hoor, misschien zou ik wel heel hard wegrennen in paniek. Maar ik ben er vrij zeker van dat ik niet een maat zou opbellen om hem te vragen het lijk in de zee te gooienquote:Op maandag 4 februari 2008 15:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Als er levens vanaf gaan hangen, van jou in beschonken toestand, zou ik als ik jou was mezelf toch een andere mate van drinken gaan aanlerenquote:Op maandag 4 februari 2008 15:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maar hij dacht wel na door niet met zn mobieltje te bellen, zn schoenen te dumpen (wat ik overigens nog steeds niet begrijp, waarom deed ie dat?) en een alibi te regelen met dat internet...quote:Op maandag 4 februari 2008 15:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
als ik beschonken ben kan ik echt niet normaal nadenken
In het aller eerste begin hoorde je 'm stellig zeggen: "Die wordt nooit meer gevonden", en hij had zo'n twinkeling in zijn ogen, alsof ie zichzelf heel goed vond. Later zwakt ie dat af, dat ie het ook niet precies weet, en dat ie zoooo veel mazzel heeft gehad. Dat herhaalt ie maar en herhaalt ie maar. Volgens mij is dat grote bullshit. Niks mazzel, hij weet dondersgoed wat er gebeurd is en waarom ze haar nooit meer zullen vinden.quote:Op maandag 4 februari 2008 16:11 schreef Ben32 het volgende:
èèn ding is zeker, hij verteld minder dan dat hij weet
met een beetje mensenkennis kon je zien dat hij niet helemaal de waarheid sprak en zich inhield op sommige momenten.
daarnaast al z`n leugens vanaf het begin al aan er over vind ik al reden genoeg om die jongen vast te zetten totdat z`n onschuld bewezen is.
Ik denk ook wel dat de holbewoners dat deden jaquote:Op maandag 4 februari 2008 12:03 schreef Frau.Pfeffertopf het volgende:
[..]
Daar heb je zeker gelijk in.
Ik denk dat het een oerinstinct is van mensen om meteen om hulp te vragen (ambulance te bellen etc).
Hij komt bij mij over als iemand, die nergens mee zit. Heeft er geen minuut minder om geslapen [afbeelding]
Maar toch, ik vraag me af of die Patrick wel zo betrouwbaar is. Wie weet speelde hij stiekem wel met Joran onder 1 hoedje, you never know.
Nee. Dat is nu juist iets wat hij aan de arubaanse justitie moet overlaten.quote:Op maandag 4 februari 2008 17:04 schreef Eduard37 het volgende:
Hi j had naar die vriend moeten zoeken en het eerst zeker moeten weten of het verhaal van Joran klopt.
Niet als je zegt ik heb de zaak opgelost!!!!!! Dat betekent dat je heel zeker van de zaak bent en bewijs hebt dat wat Joran vertelt aan die nieuwe vriend waar is. Dat bewijs heeft die niet. Wie zegt dat die Debroe of hoe heet die gast bestaat? Peter noemt hem een leugenaar, waarom zou die nu wel de waarheid hebben gesproken en ga je daar nu wel vanuit terwijl je eerder allerlei zaken in twijfel trok die hij vertelde!!quote:Op maandag 4 februari 2008 17:10 schreef Pek het volgende:
[..]
Nee. Dat is nu juist iets wat hij aan de arubaanse justitie moet overlaten.
Gaan 'we' hem pakken?quote:Op maandag 4 februari 2008 17:21 schreef Eduard37 het volgende:
Joran is een moordenaar dat staat voor mij vast! Maar op deze manier kunnen we hem nog niet pakken dat bedoel ik. Het onderzoek is te snel afgerond en de conclusies zijn te snel getrokken en naar buiten gebracht!
Hoop dat het OM beter materiaal kan vergaren want dat is onze enige hoop nog die tot strafvervolging kan leiden voor deze moordenaar!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |