Candy Dulfer en Ilse de Lange hebben wereldwijd anders ontzettend veel platen verkocht.quote:Op zondag 3 februari 2008 17:23 schreef TC03 het volgende:
[..]
Kane en Ilse de Lange zijn internationaal gezien erg bekend ja.

ik niet. Alle "sounds" zijn terug te traceren naar andere periodes in de rock/gitaar muziek. Maar verbeter me maar als ik ongelijk hebquote:Op maandag 4 februari 2008 18:26 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Absoluut niet, muziek is nooit een einddoel, maar altijd een proces. Ik hoor nog genoeg inspirerende en originele rockmuziek die de laatste jaren gemaakt is.

Alle rock is eigenlijk gewoon snelle bluesquote:Op maandag 4 februari 2008 18:28 schreef Buschetta het volgende:
[..]
ik niet. Alle "sounds" zijn terug te traceren naar andere periodes in de rock/gitaar muziek. Maar verbeter me maar als ik ongelijk hebIk kan me geen enkele band herrineren die echt vernieuwend was de afgelopen 20 jaar. Behalve als er electronische invloeden inzaten. En zelfs veel daarvan is nog terug te voeren naar pink floyd en dergelijken.

daar gaat het toch helemaal niet om in muziek? vernieuwend is een relatief begrip, en zo kan je het wel doorvoeren dat alles wat "geluid" gebruikt terug te voeren is door een holbewoner die met een bot ritmisch op een steen beukt. iets kan ook innovatief zijn qua sfeer en sound zonder dat het per se nieuwe instrumenten introduceert.quote:Op maandag 4 februari 2008 18:28 schreef Buschetta het volgende:
[..]
ik niet. Alle "sounds" zijn terug te traceren naar andere periodes in de rock/gitaar muziek. Maar verbeter me maar als ik ongelijk hebIk kan me geen enkele band herrineren die echt vernieuwend was de afgelopen 20 jaar. Behalve als er electronische invloeden inzaten. En zelfs veel daarvan is nog terug te voeren naar pink floyd en dergelijken.

precies dat.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 10:38 schreef DrPwn het volgende:
[..]
daar gaat het toch helemaal niet om in muziek? vernieuwend is een relatief begrip, en zo kan je het wel doorvoeren dat alles wat "geluid" gebruikt terug te voeren is door een holbewoner die met een bot ritmisch op een steen beukt. iets kan ook innovatief zijn qua sfeer en sound zonder dat het per se nieuwe instrumenten introduceert.

Wat anderen ook al zeggen, in feite borduurt alle rock voort op de neger jazz en blues muziek.quote:Op maandag 4 februari 2008 18:28 schreef Buschetta het volgende:
[..]

Dat doet me dan weer aan Junkie XL denken. Ook geen onbekende "band".quote:Ik vind wel een paar bandjes interessante dingen doen met electronische instrumenten, denk aan radiohead of daft punk, maar over het algemeen blijven het varaties op muziekinstrumenten. De echte grote electronische vernieuwende muziek moet nog komen naar mijn mening.

Wat een gezwam.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 17:37 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Wat anderen ook al zeggen, in feite borduurt alle rock voort op de neger jazz en blues muziek.
Ik vind wel een paar bandjes interessante dingen doen met electronische instrumenten, denk aan radiohead of daft punk, maar over het algemeen blijven het varaties op muziekinstrumenten. De echte grote electronische vernieuwende muziek moet nog komen naar mijn mening.
Daarnaast zit vernieuwing 'm niet zozeer in een alternatief geluid. Maar meer in een oorspronkelijke speelwijze. Dat wil zeggen; je eigen expressiviteit laten versmelten met de vorm. Ik vind dit daar een mooi voorbeeld van.
Als ik een hedendaagse artiest zou moeten noemen, die expressiviteit en vorm met elkaar laat versmelten denk ik bijvoorbeeld aan Pete Doherty. Omdat hij zo zichzelf is, en niet zozeer bezig is met de uitvoering van het liedje, maar vooral spelen met z'n instrument en zang wordt het een inspirerend optreden.

Urban Dance Squad is zelfs superieur aan RATM.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 11:01 schreef Grobbel het volgende:
Zonder Urban Dance Squad geen Rage Against the Machine.

Johnny Cashquote:Op dinsdag 5 februari 2008 23:52 schreef Zyggie het volgende:
Het idee dat artiesten hun muziek op het podium belijden is in de rock al decennia oud.

Nog nooit iets uit de post-rock hoek gehoord neem ik aan?quote:Op maandag 4 februari 2008 18:28 schreef Buschetta het volgende:
[..]

ja, nederlandse acts hebben dat misschien niet massaal commercieel succes, maar in bepaalde kringen zijn nederlanders zeer gerespecteerd.quote:Op woensdag 6 februari 2008 10:54 schreef cafca het volgende:
Volgens mij is the Ex ook redelijk internationaal gewaardeerd door de serieuzere muziekliefhebbers
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |