abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 februari 2008 @ 18:26:55 #51
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_56530775
quote:
Op zondag 3 februari 2008 17:23 schreef TC03 het volgende:

[..]

Kane en Ilse de Lange zijn internationaal gezien erg bekend ja.
Candy Dulfer en Ilse de Lange hebben wereldwijd anders ontzettend veel platen verkocht.

Staan geregeld in de USA en Aziatische landen in compleet uitverkochte concerten.
  maandag 4 februari 2008 @ 18:27:33 #52
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_56530786
Bettie Serveert doet het goed en ook George Baker
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  maandag 4 februari 2008 @ 18:28:03 #53
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_56530798
Maar om nou te zeggen dat er wereldberoemde bands LANGDURIG en compleet breed bekend zijn...niet echt nee...
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  maandag 4 februari 2008 @ 18:28:49 #54
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_56530813
quote:
Op maandag 4 februari 2008 18:26 schreef Batsnek het volgende:

[..]

Absoluut niet, muziek is nooit een einddoel, maar altijd een proces. Ik hoor nog genoeg inspirerende en originele rockmuziek die de laatste jaren gemaakt is.
ik niet. Alle "sounds" zijn terug te traceren naar andere periodes in de rock/gitaar muziek. Maar verbeter me maar als ik ongelijk heb Ik kan me geen enkele band herrineren die echt vernieuwend was de afgelopen 20 jaar. Behalve als er electronische invloeden inzaten. En zelfs veel daarvan is nog terug te voeren naar pink floyd en dergelijken.
pi_56536967
2 unlimited
pi_56540874
quote:
Op maandag 4 februari 2008 18:28 schreef Buschetta het volgende:

[..]

ik niet. Alle "sounds" zijn terug te traceren naar andere periodes in de rock/gitaar muziek. Maar verbeter me maar als ik ongelijk heb Ik kan me geen enkele band herrineren die echt vernieuwend was de afgelopen 20 jaar. Behalve als er electronische invloeden inzaten. En zelfs veel daarvan is nog terug te voeren naar pink floyd en dergelijken.
Alle rock is eigenlijk gewoon snelle blues
pi_56542094
quote:

[..]

daar gaat het toch helemaal niet om in muziek? vernieuwend is een relatief begrip, en zo kan je het wel doorvoeren dat alles wat "geluid" gebruikt terug te voeren is door een holbewoner die met een bot ritmisch op een steen beukt. iets kan ook innovatief zijn qua sfeer en sound zonder dat het per se nieuwe instrumenten introduceert.
pi_56542369
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 10:38 schreef DrPwn het volgende:

[..]

daar gaat het toch helemaal niet om in muziek? vernieuwend is een relatief begrip, en zo kan je het wel doorvoeren dat alles wat "geluid" gebruikt terug te voeren is door een holbewoner die met een bot ritmisch op een steen beukt. iets kan ook innovatief zijn qua sfeer en sound zonder dat het per se nieuwe instrumenten introduceert.
precies dat.

Ik vind het altijd een gezeik dat alles vernieuwend moet zijn en als je door wilt drijven op de vaste ingrediënten, kan je alles wel afgezaagd gaan vinden. Alles wat iemand zegt is ook al eens gezegd, alle letters worden steeds opnieuw gebruikt, alle woorden zijn al uitgevonden etc...
En ja, je hebt een beperkt aantal noten en daarmee maak je een iets minder beperkt aantal akkoorden en daarmee doe je het.

Waar het voor mij in muziek om draait is echtheid, komt het uit het hart dan kan een simpel nummer met 2 akkoorden prachtig zijn, terwijl alleen maar vernieuwend het net niet doet.

Maar goed, Michiel Borstlap, jazzmuzikant/componist, in het buitenland wellicht bekender dan in Nederland, Gare du Nord, nederlands/belgisch, Green Lizard heeft ook een gooi gedaan in de states, ik weet niet hoe het daar is blijven hangen, maar ze hebben wel veel gedaan met internationale labels/artiesten, Loïs Lane heeft het met Prince gedaan (muziek maken) dus ook tamelijk internationaal, Venus van Shocking blue kent de hele wereld, verder zal het je niet verbazen dat Nederlandstalige muziek niet ver scoort buiten Nederland.

[ Bericht 0% gewijzigd door MarMar op 05-02-2008 11:04:16 ]
  dinsdag 5 februari 2008 @ 11:01:20 #59
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_56542524
Zonder Urban Dance Squad geen Rage Against the Machine.
pi_56542566
Dacht dat C-Mon & Kypski in de VS wel redelijk populair zijn / waren tijdens hun tour daar.
pi_56546723
quote:

[..]

Wat anderen ook al zeggen, in feite borduurt alle rock voort op de neger jazz en blues muziek.

Ik vind wel een paar bandjes interessante dingen doen met electronische instrumenten, denk aan radiohead of daft punk, maar over het algemeen blijven het varaties op muziekinstrumenten. De echte grote electronische vernieuwende muziek moet nog komen naar mijn mening.

Daarnaast zit vernieuwing 'm niet zozeer in een alternatief geluid. Maar meer in een oorspronkelijke speelwijze. Dat wil zeggen; je eigen expressiviteit laten versmelten met de vorm. Ik vind dit daar een mooi voorbeeld van.

Als ik een hedendaagse artiest zou moeten noemen, die expressiviteit en vorm met elkaar laat versmelten denk ik bijvoorbeeld aan Pete Doherty. Omdat hij zo zichzelf is, en niet zozeer bezig is met de uitvoering van het liedje, maar vooral spelen met z'n instrument en zang wordt het een inspirerend optreden.
pi_56546996
Ayreon natuurlijk. Het is niet voor niets dat hij elke keer weer geweldige muzikanten van over de hele wereld voor zijn albums weet te strikken.

Mensen die met Di-rect of Kane aan komen zetten.
pi_56551835
Lois Lane
pi_56551993
Nog niet zo veel, maar als ik groot ben met m'n band wel
Brutal. Fucking. Metal.
pi_56552260
quote:
Ik vind wel een paar bandjes interessante dingen doen met electronische instrumenten, denk aan radiohead of daft punk, maar over het algemeen blijven het varaties op muziekinstrumenten. De echte grote electronische vernieuwende muziek moet nog komen naar mijn mening.
Dat doet me dan weer aan Junkie XL denken. Ook geen onbekende "band".
  dinsdag 5 februari 2008 @ 23:52:50 #66
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_56552581
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 17:37 schreef Batsnek het volgende:

[..]

Wat anderen ook al zeggen, in feite borduurt alle rock voort op de neger jazz en blues muziek.

Daarnaast zit vernieuwing 'm niet zozeer in een alternatief geluid. Maar meer in een oorspronkelijke speelwijze. Dat wil zeggen; je eigen expressiviteit laten versmelten met de vorm. Ik vind dit daar een mooi voorbeeld van.

Als ik een hedendaagse artiest zou moeten noemen, die expressiviteit en vorm met elkaar laat versmelten denk ik bijvoorbeeld aan Pete Doherty. Omdat hij zo zichzelf is, en niet zozeer bezig is met de uitvoering van het liedje, maar vooral spelen met z'n instrument en zang wordt het een inspirerend optreden.
Wat een gezwam.
Het gebruik van een ander (elektronisch) instrument kan je niet vernieuwend noemen,als er tig genres en tigger bands bestaan die deze instrumenten vollop, soms alleen maar, gebruiken. Cross-over is ook innovatie, maar dat is in deze zo enorm beperkt.
Pete Doherty en zijn 'versmelting van expressiviteit en vorm' is al helemaal niet vernieuwend. Het idee dat artiesten hun muziek op het podium belijden is in de rock al decennia oud.
Zyggie.
  dinsdag 5 februari 2008 @ 23:54:32 #67
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_56552616
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 11:01 schreef Grobbel het volgende:
Zonder Urban Dance Squad geen Rage Against the Machine.
Urban Dance Squad is zelfs superieur aan RATM.
Zyggie.
  dinsdag 5 februari 2008 @ 23:56:58 #68
71115 Rnej
I walk the line
pi_56552665
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 23:52 schreef Zyggie het volgende:
Het idee dat artiesten hun muziek op het podium belijden is in de rock al decennia oud.
Johnny Cash

Jimi Hendrix

en alle hairmetal
  woensdag 6 februari 2008 @ 00:01:58 #69
94922 Tyler..Durden
Bacchus is my homeboy
pi_56552741
Rotterdam Terror Corps is redelijk bekend bij de Italianen.
Wat loop je naar mijn sig te kijken!?
pi_56553855
Nits ?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_56556387
quote:

[..]

Nog nooit iets uit de post-rock hoek gehoord neem ik aan?

Clan of Xymox is ook al een bekende Nl. band trouwens.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_56556635
En volgens mij doen De Heideroosjes het ook aardig goed in het buitenland. Is er over de zee ook steeds meer aandacht voor Krezip en zal je het niet verwachten, maar scoort Kim Lyan in azie ook erg erg goed met haar optredens.
pi_56556739
Kraak en Smaak doet het ook niet onaardig.
pi_56557319
Volgens mij is the Ex ook redelijk internationaal gewaardeerd door de serieuzere muziekliefhebbers
pi_56557585
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 10:54 schreef cafca het volgende:
Volgens mij is the Ex ook redelijk internationaal gewaardeerd door de serieuzere muziekliefhebbers
ja, nederlandse acts hebben dat misschien niet massaal commercieel succes, maar in bepaalde kringen zijn nederlanders zeer gerespecteerd.

ik denk ook aan de haagse Bunker-records clan, wereldberoemd in de electrowereld, samen met de CBS crew
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')