abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 februari 2008 @ 22:14:05 #176
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56714600
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 22:10 schreef RockabeIIa het volgende:
ET: Dat met die speen is mij ook overkomen met de prikken. Volgens mij zoeken ze soms gewoon iets om maar te zeggen...
Lees jij voor uit boekjes eigenlijk voor Tijn en Saskia tegelijk?
's avonds wel tegelijk Overdag is het meer afgestemd op de leeftijd
's avonds lezen we altijd Jip en Janneke; lengte van het verhaaltje is precies mooi, geen gezeur om extra bladzijdes oid.. Tijn wil nog wel eens het boek uit je handen trekken, maar over het algemeen vind ie het wel rustgevend.

Overdag lezen we voor Saskia meer 'echte' boekjes en voor Tijn de 'benoem de plaatjes' boekjes
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 13 februari 2008 @ 22:19:32 #177
11682 Moonah
Jolie femme
pi_56714793
Oh ET, dat klinkt gezellig, met jullie vieren op het grote bed!
En Leah, ik maak me ook niet druk over de speen hoor. Ben wel blij dat hij hem alleen in bed heeft (en na de prik dus... ).

Vief, dat had je al eens verteld ja! Gheghe!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 13 februari 2008 @ 22:23:40 #178
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56714938
Oh sorry, ik word dement geloof ik
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 13 februari 2008 @ 22:25:08 #179
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_56714979
Dat is inderdaad heel gezellig ET.

Moonah, weet je wat zo leuk is aan die speen? Dat als je er 1 in doet hij van die akelig tevreden geluidjes gaat maken 's Ochtends als ie opstaat en begint te babbelen moet ie eruit van mij.
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 13 februari 2008 @ 22:26:39 #180
11682 Moonah
Jolie femme
pi_56715038
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 22:25 schreef RockabeIIa het volgende:

Moonah, weet je wat zo leuk is aan die speen? Dat als je er 1 in doet hij van die akelig tevreden geluidjes gaat maken
Ja, van die knauwgeluiden!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 13 februari 2008 @ 22:30:01 #181
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_56715130
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 22:26 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ja, van die knauwgeluiden!
Ik heb ook nog wekenlang een in het luchtledige happend kind gezien, als ik nog even ging kijken voordat ik zelf ging slapen
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_56715196
En als ze geen speen meer hebben dan blijven ze zelfs na een half jaar nog sabbelen op niets
Of sabbelen is het niet eens. Mikael smakt meer.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_56720409
Chocomel adviseren bij het CB?!? Op het kdv drinkt Anna warme melk met diksap, thuis geen melk. Ze krijgt wel yoghurt en bv. Als ze niet wil, dan niet. Ik denk dat je rond deze leeftijd beter blij kunt zijn met wat ze wel binnenkrijgen dan dat je moeilijk gaat doen over wat ze missen. Gaan ze snel genoeg doorkrijgen dat eten/drinken een machtsmiddel is. Voor ze gaat slapen, drinkt Anna alleen water. Toen ze van de borst ging 's avonds hebben we er niet eens aan gedacht iets anders te gaan geven.

Speen hebben wij hier nooit gehad, wel duimen als ze verdrietig is, of moe. Dat wordt wel minder heb ik het idee.

Onze stoere dreumes heeft dinsdag d'r tweede zwemdiploma gehaald. Ik had verwacht dat ze nog lang niet op mocht, omdat ze het vertikte zelf het water in te springen. En tijdens de 'selectie' deed ze het ineens. De zwemjuf helemaal gillen. Ze wil nu voortdurend in-uit-in-uit het water. Straks gaan we weer.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_56720788
Onze kinderen krijgen geitenmelk.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_56722750
Mikael heeft weer iets nieuws geleerd De hond roepen. Dus nu hoor ik de hele dag Mimmie
Maar ja was het woord hondje ook wel een beetje zat
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_56729962
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 21:40 schreef Moonah het volgende:
Thies krijgt elke avond voor het tandenpoetsen en slapen gaan nog een flesje melk.
Vindt 'ie lekker. Van het CB mag het niet.

En bij het tanden poetsen, waar hij een godsgruwelijke hekel aan heeft, heeft hij iets nieuws bedacht.
Sinds een week houdt meneer gewoon zijn kaken stijf op elkaar geklemd.
Stiekem moet ik er wel om lachen.
Maar het is niet handig...
Moonah, Amber drinkt nog steeds een flesje melk voor het slapen gaan hoor.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_56730698
Moonah hier ook nog gewoon een avondfles voordat ze naar bed gaat en ook al heeft ze anderhalf uur daarvoor gegeten die fles gaat er altijd in. Daarna meteen tandjes poetsen en naar bed.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_56734440
Hier moesten we eigenlijk voor zn 1e jaar het avondflesje laten vervallen, maar omdat hij met zn gewocht nog onder het gemiddelde zatw as het geen probleem als we het nog wel even deden.
Volgende week moeten we weer naar het CB en als ik het hier zo lees kunnen we maar beter niet zeggen dat hij nu nog steeds voor het slapen gaan een fles krijgt.
pi_56734725
Toen ik Juliette vandaag een standje wilde geven (ze gooide steeds haar beker op de grond omdat ze uit een gewone beker wil drinken) stopte ze haar vingers in haar oren. Dondersteentje.

Ze krijgt trouwens nog bv voor het slapen gaan (valt wel zelf in slaap). Als ik het wil overslaan omdat ik weinig tijd heb gaat haar onderlip trillen en daarna huilt ze heel erg zielig, dus voorlopig mag ze nog.
Lijkt me hetzelfde soort knusheidsbehoefte.
  donderdag 14 februari 2008 @ 21:28:06 #190
3011 E.T.
pi_56735988
Tijn heeft vanavond ontdekt dat de snelste route naar beneden niet de meest verstandige is
Hij was ons iets te snel af en stapte aan de smalle kant van de trap naar beneden Voornamelijk op z'n luier is hij naar beneden gegaan en hij heeft dus ook geen schrammetje, alleen rood plekje op z'n voorhoofd.
Nadat ie bijgekomen was van de schrik, liep meneer al weer vrolijk rond te rennen en te geinen.
Nergens pijn, voor zo ver wij dat kunnen beoordelen natuurlijk.

Swets is net bij 'm gaan kijken en hij reageert nog goed. Als wij straks naar bed gaan zal ik 'm ook nog even wakker maken voor de zekerheid.

Maar pfffff.. wat heeft dat kind een legertje beschermengeltjes zeg! (na een half uurtje adrenaline, kwam bij mij alles er even uit bij het afdrogen. het joch snapte niks van een huilende mama die 'm alleen maar wilde knuffelen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_56736039
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 22:07 schreef E.T. het volgende:
Moonah (en snoopy ) Saskia drinkt ook nog elke avond 'watermelk' uit een flesje. De speen die op haar fles zit, heeft een gat zo groot als mijn pinknagel en de 'melk' is 140cc water en 2 schepjes nutrilon.

Ik kan daar ook echt niet mee zitten hoor. Na het douchen zitten we met z'n vieren op het grote bed, Tijn krijgt pap, Saskia d'r fles (die overigens niet warm mag zijn van haar ) ondertussen voorlezen en tot rust komen.
Daarna tanden poetsen en naar bed. Heb wel verteld dat ze geen nieuwe speen meer krijgt op die fles

Gewoon haar manier om de dag af te sluiten en tot rust te komen.

En wat een zeik-CB heb jij Moonah.. meteen over die speen beginnen
ja helemaal. Hoef er niet eens wat aan toe te voegen. Behalve dan dat het dieetmelk is bij Maud en dat Fleur sojamelk uit haar fles (met ook zo'n speen) drinkt. Het voorlezen gaat hier nog niet zo soepel alleen. Maud kan nog net de eerste 3 zinnen meemaken en dan loopt ze naar d'r kamer om te willen slapen. Gelukkig is papa altijd wel in de buurt om haar dan even in te stoppen.

Ze is trouwens erg onrustig. Kan nog niet echt zeggen wat het is, maar wel weer 's nachts wakker voor een voeding. Heel vreemd. Maar goed. Verder is ze en ontdeugend en begrijpt ze al meer dan ze zelf wil toegeven....zo af en toe....

Thies wel al weer opgeknapt?

En ik lees veel dreumesontwikkelingen...wat lekker zeg. Zo gaaf.

Jeetje ET wat zal jij geschrokken zijn. Pfff, zit hier zelf met een versnelde hartslag en dat is alleen maar van het zo beeldige vertelde verhaal. voor jou en een geschrokken Tijn.
pi_56736078
Tijn Gelukkig is het goed afgelopen! Kleine stuntpiloot

Toen ik Lis ging halen bij het KDV stond er op het bord achter haar naam: Is met haar neus op de rand van de box gevallen. Ze had een blauwe plek links op haar voorhoofdje, vlak naast de blauwe plek die ze van de week al opliep nadat ze op het randje van Morris' peuterbedje viel
  donderdag 14 februari 2008 @ 21:42:40 #193
3011 E.T.
pi_56736336
Wordt Lis net zo'n brokkenpiloot als Morris?

Tijn is normaal ook al zo'n stunter.. Hij klimt echt overal op.. gebruikt van alles als opstapje.. In de box pakt ie de vormenstoof om zo op de verwarming te klimmen (vormenstoof is dus al een tijdje de box uit ).

Zit nog wel met harde buiken nu van de schrik en het trap heen en weer rennen (toen Saskia besefte dat Tijn helemaal naar beneden was gevallen was ze ook overstuur van schrik, dus ik weer naar boven rennen om haar te troosten) En ik zal morgen mijn bekken en spieren ook wel voelen, maar dat gaat wel weer over. Als je bedenkt wat er heel makkelijk ook had kunnen gebeuren..
pi_56736804
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 21:42 schreef E.T. het volgende:
Wordt Lis net zo'n brokkenpiloot als Morris?
Ik mag hopen van niet

Ik hoop dat je zelf ook weer snel bijkomt van de schrik en er niet al te veel last van zal krijgen.
  donderdag 14 februari 2008 @ 23:23:23 #195
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_56738665
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 20:28 schreef poemojn het volgende:
Toen ik Juliette vandaag een standje wilde geven (ze gooide steeds haar beker op de grond omdat ze uit een gewone beker wil drinken) stopte ze haar vingers in haar oren. Dondersteentje.

Ik zat gewoon te grinniken hier wat een slimmerd!
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 15 februari 2008 @ 12:14:33 #196
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_56746446
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 21:58 schreef Moonah het volgende:
Bij de BMR-prik gaf ik Thies zijn speen, omdat hij huilde (normaal krijgt hij hem alleen in bed).
Die arts meteen: "Wil je wat te lezen mee over opvoeding? Want al dan niet een speen geven is ook een kwestie van opvoeden."
Nou kijk, als een kind van drie nog rondloopt met een speen... Dan krijg je wel vaker opmerkingen. Maar zo op jonge leeftijd. Hoeveel kwaad kan het?
Ken speent niet, maar hij drinkt af en toe nog wel uit de fles. Die drie minuten uit de fles in vergelijking met kids die de hele dag met zo'n tuk rondlopen.. Ik kan er niet wakker van liggen. En dat was de wijkverpleegkundige ook met ons eens.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 15:59:48 #197
56471 pinquit
oh my lama!
pi_56751685
oei ET wat een schrik

nog maar 2 daagjes in dit topic! ik zal het missen!!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_56751890
Tijn... Wat een schrik!!!!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_56752302
Moonah!
jemig zeg, wat een fijne cb-medewerker!

als bij mij een moeder de speen opvist voor bij de prikken prijs ik het juist
"handig die dingen in dit soort situaties he?!"

hahaha
misschien word ik wel ontslagen?

(ET..wat een schrik!)
pi_56759421
Tijn Ik weet helemaal hoe je schrikt, met Dylan hebben we het ook meegemaakt Die vond de trap ook zo interessant, Quinten heeft hem gelukkig nog niet ontdekt

Pinquit wordt Max alweer twee jaar! Wat gaan ze hard zeg! Alvast een fijne verjaardag, ik zal het geheid vergeten anders

Quinten liep vandaag voor het eerst achter zijn loopkarretje Eerder duwde hij hem wel, maar liep dan niet, waardoor hij op zijn snufferd viel Maar nu stapte hij er heel wankel achteraan Misschien gaat ie nog wel los lopen voordat ie twee is
Het liedje klap eens in je handjes zingen wij ook nog met handjes in de hoogte en handjes in je zij. En Quinten doet alles zo leuk mee Alleen zo varen de scheepjes voorbij niet, dan lacht hij om hoe ik doe En begint dan al snel weer in zijn handen te klappen!
Een beetje vreemd, maar wel lekker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')